MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
Reijersen schreef:
Ik heb eigenlijk maar één simpek vraagje: Did you all liked John Legend?

Ja. Hoewel ik niet van de soul ben gaf hij een fraaie show die zelfs deze rocker kon boeien.

Cygnus schreef:
(quote)

Explosie? Heb ik wat gemist of heb ik een gat in mijn geheugen?

Rond 4 uur. Het was ofwel C1 of C2. Ik vond die knal toch beter dan het vuurwerk.

Dit heb ik zoal gezien.

Donderdag:
Air Traffic
My Chemical Romance
Björk
Muse, hoewel ik me nog weinig herinner van dat optreden.

Vrijdag:
Enter Shikari
Kings Of Leon
Kaiser Chiefs
Bloc Party
Queens Of The Stone Age
Arctic Monkeys
Pearl Jam

Zaterdag:
Amy Winehouse
Klaxons
Goose
(enorm gat)
The Chemical Brothers

Zondag:
Cold War Kids
The Kooks
Interpol
Damien Rice
Metallica
Faithless

Enter Shikari heeft niet alleen de eerste plek van het slechtste optreden van Werchter 2007, ze hebben ook de eerste stek in mijn persoonlijke top ontiegelijk slechtste bagger ooit gezien. Naast het smoelwerk van de drummer heb ik me enorm geïrriteerd aan de braakneigingen geproduceerd door de "zanger", die in mijn ogen op sommige momenten veel weg had van een zwijn. Mijn vriendin vond deze geweldig, dus vanaf toen zit er een haar in de boter.

Amy winehouse staat dan op 2 van slechtste optreden van Werchter 2007. Na een academische 20 minuten komt ze ladderzat het podium op, en wat je dan ziet is een vrouw met enorm veel pretentie die ongeïnspireerd en zonder gevoel haar bijdrage brengt, want het collectief achter haar deed zijn best. Zij mag dan de stem hebben, zo'n optreden was niet om aan te zien. Ik heb me dan maar omgedraaid en enkel naar de muziek geluisterd.

Nummer 3 van het slechtste van Werchter gaat naar My Chemical Romance. Ik heb het genre altijd al gemekker van de bovenste plank gevonden. Zelfs het optreden wekte dat gevoel op. Bovendien was de zang niet om aan te horen. Ook van deze band loopt mijn vriendin warm.

Terwijl iedereen van mijn vriendenkring naar The Killers ging, ben ik maar naar het beste optreden van Werchter 2007 afgezakt. Wat The Chemical Brothers maar deels verwezenlijkte die dag, werd door Goose met de grootste onderscheiding verkondigd, een waar feest. Van de eerste tot de laatste noot stond de Pyramid Marquee in lichterlaaie. Een waar spektakel die iedereen aan het dansen bracht, en waarbij ik me zelf de vraag stelde (want ik was toen alleen ) of zij echt Belgen zijn.

Bloc Party was voor mij eigenlijk de voornaamste reden waarom ik naar Werchter ben gegaan, en ze hebben me niet teleurgesteld. Mijn vriendin liep niet echt warm van Kele en zijn kornuiten, maar na hun show heeft ze besloten dat ze Silent Alarm en A Weekend In The City gaat "kopen". De overgang van So Here We Are naar Like Eating Glass was het hoogtepunt van het bezoek van Bloc party aan Werchter. Dit klinkt misschien grof, maar ik vond dat het trainingsvestje van Kele enorm veel weg heeft van het outfit van Zwarte Piet. Sorry daarvoor Kele.

Cold War Kids staat op de derde plek van het beste optreden van Werchter. Het spijtige was wel dat als je buiten de tent stond, het geluid vermorzeld werd door het geweld van Mastodon.

Comrade schreef:

Rond 4 uur. Het was ofwel C1 of C2. Ik vond die knal toch beter dan het vuurwerk.

Op dat moment zat ik me in de biertent van C1 te bezatten in het gezelschap van een groep Ieren, een Braziliaan en een Australier. Ik zou het gehoord moeten hebben, met C2 vlak naast me. Maar ik heb niks gehoord, of ben het vergeten...

UndahCovah schreef:
Omdat Mastodon echt herrie is besloot ik naar Cold War Kids te gaan. Ik had ze al eens gezien in het voorprogramma van Clap Your Hands Say Yeah. Ze speelden erg goed maar ik vond het wel erg eentonige muziek. De bassist, waarschijnlijk stijf van de pillen, stuiterde wel steeds over het podium op een grappige manier. Hij moest steeds oppassen om niet tegen de andere bandleden aan te beuken.

Blijkbaar doet hij dit met opzet. Zoals hier.

Lost Highway
Zoals sommigen hierboven was amy winehouse mijn slechtste concert ooit, wat een pretentie voor een artiestje van tien keer niets.

Wie mij het meest teleurgesteld heeft was Interpol, had hier erg naar uitgekeken, helaas stonden de mannen er maar tegen hun zin bij. Als excuus kan je nog zeggen dat Interpol geen festival band is, maar toch, nee het was niet goed.

The Arctic Monkeys hadden het publiek in hun greep, erg warm werd ik er niet van; het speelt in hun voordeel dat hun songs bere catchy zijn, maar ik vind het live niet beter dan op plaat.

Metallica : Niet echt mijn muziek; toch vond ik het een prachtig concert; ongetwijfeld één van de hoogtepunten op RW.

The Killers : Hun nummers vragen erom om live gespeeld te worden, verwachtingen volledig ingelost.

LCD Soundsystem : Dit vind ik live veel beter dan op plaat, zou ook in mijn top 5 van concerten staan.

Bloc Party : Naar mijn mening het beste optreden op RW 2007; die Kele is absoluut geen goeie zanger maar dat belet niet het feit dat Bloc Party geweldige concerten geeft.

Peter Gabriël : Veel ervaring, en dat zie je, niks op aan te merken.

Muse : Straf live, zoals altijd.

Pearl Jam : Hebben hun naam helemaal waar gemaakt; al zal ik niet de enige zijn die tevergeefs op Black zat te wachten.

Wel, als oude softie zijnde alleen op zaterdag geweest. Wel erg goed geweest en van wat ik me kan herineren:

- Heideroosjes wisten de dag goed te beginnen
- Blonde Redhead was ok, maar wellicht had m'n gesteldheid hier iets mee van doen
- Keane viel 100% mee
- Killers was leuk
- LCD Soundsystem was fantastisch
- Chemical brothers (laatste half uur) niet m'n ding
- Peter Gabriel is echt oud
- Snow Patrol viel live weer tegen
- Hold Steady wist m'n aandacht niet steady te holden, maar ok

Leuk

Werchter 2007

Dit jaar maar weer eens naar Rock werchter het beste festival ter wereld
Met een groep van een man of 20 daalden we af naar het diepe zuiden.

Het programma van dag 1 was als volgt
Main Stage: Pyramid Marquee:

Billy Talent Milow
Zornik Air Traffic
My Chemical Romance Air
Marilyn Manson Rufus Wainwright
Björk Beastie Boys
Muse Dr. Lektroluv

Nadat het tentje opgezet was ging ik als eerste naar Air om er een beetje in te komen, ik vond ze echter opvallend goed, daarna bleef ik in de tent voor Rufus Wainright waar ik veel van verwachtte, het viel zwaar tegen. Hij maakt gevoelige muziek maar kon dat totaal niet overbrengen op het publiek en ik vond hem overdreven nichterig. Toen maar even het staartje van Marilyn Manson bekeken, ik heb deze beste man al een paar keer gezien en was altijd wel onder de indruk. Het kunstje is mij nu duidelijk, tot overmaat van ramp viel het geluid ook nog uit en droop Marilyn met de staart tussen zijn benen af.
De Beasty Boys traden op in de tent en we gingen daar met heel wat mensen van de groep heen. We stonden pal vooraan en ik vond het al pittig druk. Ik snap niet waarom de organisatie ze in de tent liet spelen Bjork had daar beter gepast denk ik. De eerste noten werden gespeeld en de pleuris brak uit, veel te druk, duwen, trekken je voelde je ribben kraken het was echt gevaarlijk. De Boys hadden dit door en legden het concert plat “DONT PUSH, PEOPLE GET HURT IN THE FRONT PLEASE STEP BACK!!” even later begonnen ze weer, maar een heel grote neger alias Marsellus Wallace ( pulp fiction ) legde het weer stil om een paar raddraaiers uit het publiek te halen. Ik weet zeker dat als ze Fight for your right hadden gespeeld dat er dan dooien waren gevallen. Heftig om mee te maken maar wel legendarisch. Na al deze incidenten gingen de Boys wat ingetogener spelen en zijn we weggegaan met wat blauwe plekken rijker.
Muse sloot de avond af, deze band staat bekend als de beste live act van nu dus de verwachtingen waren hoog.
De start was direct goed met Knights of Cydonia. Het verdere optreden was foutloos en werkelijk perfect, ongelofelijk hoe deze gasten zo’n muur van geluid kunnen produceren, kippen vel!!

Het programma van dag 2 was als volgt

Dag 2

The Van Jets Jason Mraz
Enter Shikari Oi Va Voi
Kings of Leon Joans as Police Woman
Kaiser Chiefs Sioen
Bloc Party Lily Allen
Queens of the Stone Age Admiral Freebee
Arctic Monkeys Satellite Party
Pearl Jam Gabriel Rios

Dit is toch een affiche waar je even stil van word, zelden zoveel goede bands op 1 dag gezien.
Enter Shikari beet het spits af, in een volledig regen outfit incl. laarzen heb ik genoten van deze band, de muziek is niet zo makkelijk te omschrijven het is een beetje een mix van metal, dance en rock lijkt soms op Faith no More. Een prima optreden met veel passie zeker een band om in de gaten te houden.
Kings of leon kon met niet zo bekoren
Kaiser Chiefs was goed, ze zijn een betere live band geworden voor de festivals, leuk !!
Tijdens Bloc Party moest de inwendige mens voorzien worden ik heb deze dus gemist en volgens vele waren ze erg goed.
Queens of the Stone Age heb ik al een paar keer gezien en ik houd erg van hun muziek, de laatste cd is alweer beter als het teleurstellende lullabies, ik had er dus zin in.
Josh kwam zeer vrolijk het podium op en je kon wel zien dat hij meer op had dan water alleen, dat zei hij ook “IF AMY WINEHOUSE TAKE WHAT I TOOK SHE BE A DEAD GIRL” en van start maar met de show, het eerste half uur vond ik niet zo denderend maar het laatste stuk was echt heel erg goed.
Arctic Monkeys heb ik een aparte verhouding mee, de eerste cd kon me niet bekoren en ik vond het zelfs een overhypte band, bovendien vreselijk arrogant, hoe mis kan je het hebben, de nieuwe cd pakte me direct en ook de eerste cd weet me al meer te bekoren. Live vind ik ze heel goed spelen, oke ze hebben niet echt contact met het publiek, maar ze spelen wel retestrak, zeer goed optreden.
Pearl jam was de afsluiter, deze band heb ik nog nooit live gezien en had er dus veel zin in. Eddie Vedder was werkelijk stom dronken maar gaf een geweldige show weg, wat een stem en wat een uitstraling heeft die man. Jammer dat ze Black niet speelden daar zat ik wel op te hopen. Na deze perfecte dag nog een paar uurtje voor de tent gezeten en vlak voordat het licht werd lekker slapen.

Het programma van dag 3 was als volgt

Dag 3

Heideroosjes The Bravery
Razorlight The Hold Steady
Amy Winehouse Blonde Redhead
Snow Patrol Klaxons
The Killers Goose
Peter Gabriel Arno
Keane The Good The Bad And The Queen
The Chemical Brothers LCD Soundsystem

Zoals altijd is het programma op de derde dag het minste, ik had zelf ook nogal last van het 3 de dag syndroom dus dat kwam mooi uit

Amy Winehouse zag ik als eerste ze begon 20 min te laat en we dachten al dat ze niet meer kwam, maar toch wel, wat een drama, totaal geen passie, geen interactie heel slecht die leeft niet lang meer als ik haar dunnen pootjes en lijf zo zie.
Snow Patrol is een leuke band voor op de radio maar live echt bagger, de dag begon dus al goed, gelukkig was het weer knap en stonden we mooi van ons biertje te genieten.
The Killers was het eerste bandje dat me weer deed opveren, leuke nummers en ook nog goed gebracht, niks mis mee
Peter Gabriel heb ik niet gezien vanwege de inwendige mens.
Keane is een band waar ik niks mee heb en toch vielen ze me 100 % mee, de zanger heeft een goede uitstraling en het geluid was spatzuiver, de verassing van de dag!!
Het laatste uurtje was voor The Chemical Brothers lekker even dansen, het eerste half uur was steengoed, later kakte het helemaal in en stond er bijna niemand meer te dansen, jammer.

Het programma van dag 4 was als volgt

Dag 4

!!! Stijn
Mastodon Cold War Kids
The Kooks Maxïmo Park
Interpol John Legend
Incubus Frank Black
Metallica Damien Rice
Faithless The Australian Pink Floyd Show

Deze dag begon vrij laat omdat de nachten al langer worden The Kooks waren dus de eerste artiesten die ik zag, niet een bijzonder optreden vond ik
Interpol is mijn favoriete band en stond dus vooraan, het eerte half uur was niet heel sterk, later werd het beter en beter ze speelden de nummers perfect al blijft het geen festival band, ik heb ze in Paradiso gezien en vond ze daar veel beter, ze moeten in een donkere rokerige zaal staan daar leent de muziek zich ook het beste voor, een ingecalculeerde tegenvaller dus
Incubus ken ik niet en heb ik ook niet echt gevolgd.
Toen maar naar de tent gegaan voor Damien Rice de tent was al behoorlijk vol maar via de zijkant kan je vrij redelijk vooraan komen. Ik had gelezen dat deze man een berpeos chagerijn was mijnn verwachtingen waren niet zo hoog.
Het mooie van lage verwachtingen is dat het vaak meevalt, dit concert was werkelijk perfect!! Wat een show prachtige sfeer, perfecte band en Damien gaf alles
“cheers darling”was voor mij het onbetwiste hoogtepunt van de show, ik kreeg er kippenvel van, blij dat ik dit gezien heb.
Daarna weer terug naar het veld, ik had precies 5 minuten voordat metallica begon. De overgang van Damien Rice naar Metallica is wel groot.
Metallica heb ik nu 6 keer gezien en ze vervelen me nooit, ik ken elk nummer van het begin tot het einde, ze speelden enkel maar nummers van voor 1992 en elke keer vraag ik me af hoe het mogelijk is dat ze tegenwoordig zulke bagger maken, als je toch van de laatste 15 jaar geen nummer speelt moet er toch een lampje gaan branden dat ze op een dood spoor zitten.
Geweldig concert van de heren, ik heb er enorm van genoten
Faithless heb ik niks mee dus naar de tent en nog een paar biertje drinken op de goede afloop.

Diepte punten in willekeurige volgorde

Rufus Wainright
Marilyn Manson
Amy Winehouse
Snow Patrol

Hoogtepunten in willekeurige volgorde

Damien Rice
Arctic Monkeys
Pearl Jam
Muse
Keane
Queens
Enter Shikari

"Metallica needs this room so you have to fuck off now" is hetgene wat enkele mensen wel zullen bijblijven van deze rock werchter editie.

Rock Werchter: Metallica smijt Frank Black uit interviewkamer

Zondagnamiddag heeft zich backstage Rock Werchter een incident voorgedaan tussen Frank Black, vroegere zanger van The Pixies, en roadies van Metallica.

Terwijl Bart Steenhaut, journalist van De Morgen, een interview deed met Frank Black in diens eigen interviewkamer werd Black door de entourage van de metalband Metallica zonder meer uit de ruimte gegooid. "Elke vorm van elementaire beleefdheid werd daarbij gemakshalve overgeslagen: Metallica needs this room so you have to fuck off now", aldus Steenhaut op de website van De Morgen. "Dat soort arrogantie kom je alleen bij domme Amerikanen tegen. De attitude van de entourage zegt ook veel over de persoonlijkheid van de groep", aldus Frank Black. (LEE)

Deze goede man kan zich nog op een hoop mails verwachten van zowat ene hele hoop Metallicafans voor de laatste zinnetjes.

Mja, hij heeft hardstikke gelijk, die roades hadden hun fatsoen maar moeten bewaren.

Goede optredens waren voor mij:

Beastie Boys - The Chemical Brothers - Queens of the Stone Age - Muse

Slechtste: My Chemical Romance (zeker wanneer hij schreeuwde "Hello Brussels!!!")

Gemist: Bloc Party (stomme ik)

Ik ben slechts 1 dag geweest(door toedoen van mijn geliefde ouders:)), de zondag en tevens laatste dag(omdat ik Metallica wou zien )
1. Metallica
2.Faithless
3.Interpol(zeeeeeeer aangename verrassing)
4.the kooks(onder verwachting maar nog steeds leuk)
5.!!! (leuke verrassing)
6. Incubus
7.Mastodon (zooooo slecht:()

Lola3 schreef:

7.Mastodon (zooooo slecht:()

Ik heb ze nog niet gezien live, maar ik heb gehoort dat ze niet goed zijn live.
Hun albums zijn wel dik OK. Zeker de beste Metalband in een lange tijd.

(afbeelding)
Beastie Boys, Queens Of The Stone Age, Pearl Jam en LCD Soundsystem zijn ultieme hoogtepunten van Rock Werchter 2007

Donderdag 28 Juni:
Nadat het laatste tentamen was gemaakt (verneukt waarschijnlijk) was het weer tijd om traditioneel de vakantie in te luiden met een weekendje Werchter. Door het gesjouw en het moeilijk vinden van een plaats op de camping en het meteen tegen het lijf lopen van bekenden moest ik het eerste optreden waar ik mijn zinnen op had gezet zo goed als missen. We zagen slechts de laatste twee nummers van [artist]Air[/artist]; La Femme d'Argent en Sexy Boy. Dat klonk verdomd goed. Na Air besloten we om richting hoofdpodium te gaan om [artist]Marilyn Manson[/artist] te gaan kijken. Ik heb persoonlijk weinig met de 'shockrocker'. Zijn verschijning en act staat bol van de clichés (kandelaars op het podium en 'kapmesmicrofoon'). Dus snel terug naar de Pyramid Marquee waar [artist]Rufus Wainwright[/artist] net begonnen was. Ik heb Rufus Wainwright eigenlijk pas enkele weken geleden ontdekt. Wainwright had een grote prima spelende band meegenomen die de nummers bij tijd en wijlen voorzag van prachtige bombast (blazers ed.). 'Do I Disappoint You' was daar een mooi voorbeeld van. Na Rufus Wainwright moest er de grootste keuze van deze Werchter-editie gemaakt worden; Beastie Boys in de Pyramid Marquee of Björk op Mainstage. Een vriendengroep met Björk-haters en Beastie Boys-liefhebbers zorgde ervoor dat de keuze makkelijker was. En geen spijt, want de [artist]Beastie Boys[/artist] waren briljant en brachten een geweldige show met geniale hits van oudje 'No Sleep Til' Brooklyn' tot 'Check It Out' afgewisseld met instrumentals om de kolkende Pyramid Marquee nog enigszins leefbaar te houden. Hoogtepunt!! Als afsluiter van de donderdag stond dan nog [artist]Muse[/artist] op het programma. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel meer heb met de futuristische rock van Muse, maar live komt het elke keer toch goed tot zijn recht in een show met weer meer licht en high-fi tierlantijnen.

(afbeelding)

Vrijdag 29 Juni:
De vrijdag begon met bier drinken op de camping in de tent, omdat het regende, vervolgens nog wat spullen sjouwen van mensen die wat later waren gekomen. Daardoor hebben we bewust een paar optredens laten schieten. Maar de bands die ik deze dag echt wilde zien speelde pas later op de dag. De eerste daarvan was [artist]Bloc Party[/artist] op mainstage. De vraag was of dat Bloc Party het mainstage wel aan kon. Maar met een mix van het beste van hun twee platen 'Silent Alarm' en 'A Weekend In The City' kregen ze de massa makkelijk aan het swingen tot voorbij de geluidstoren. Daarna was het de beurt aan de beste hardrock band van de laatste tien jaar; [artist]Queens Of The Stone Age[/artist]. Mijn hoop vooraf was dat ze niet te veel zouden spelen van het tegenvallende 'Era Vulgaris'. En dat gebeurde gelukkig ook niet. Het was een mix van alle vijf de platen. Met verassend 'Monster In A Parasol' als opener. De band was strak op elkaar ingespeeld en had er zin in. Briljante band, briljant optreden! Dinsdag weer in Paradiso, Amsterdam! Toen moest er weer even geschakeld worden naar britpop. De [artist]Arctic Monkeys[/artist] dus. De Arctic Monkeys zijn één van de vaandeldragers van de (vooral in kwantiteit) bruisende Engelse scene. Waar ze vorig jaar nog verlegen navelstarend hun nummertjes brachten waren ze dit jaar losser, maar een echte liveband zal het wel nooit worden. Als afsluiter van de vrijdag stond the last one standing uit de grungescene van begin jaren negentig [artist]Pearl Jam[/artist] op het podium. Eddie Vedder & co brachten een mooie mix van klassiekers uit hun oeuvre. Natuurlijk de hits van 'Ten', maar ook het meer Neil Young-achtige werk. Jammer dat we 'Jeremy' en 'Black' moesten missen, mooi dat Josh Homme nog spontaan een refrein mee kwam zingen op The Who-cover Baba O' Riley. Prachtig concert.

(afbeelding)

(afbeelding)

Zaterdag 30 Juni:
Zaterdag stonden we al vroeg op het terrein, omdat een maat van mij toch wel stiekem even de [artist]Heideroosjes[/artist] wou zien. Ach ja, het is een sympathieke band. En het is ook wel geinig om nummertjes te horen die ik vroeger als 10 jarige op cassettebandje had. Toen was het tijd om terug te gaan naar de camping om mijn neef op te zoeken en wat bier te drinken en te BBQ-en. Razorlight kon me toch gestolen worden. Na de BBQ gingen we naar [artist]Snow Patrol[/artist]. Ook een sympathieke band. Maar deze keer geen punk, maar mainstream indierock. Ze hadden binnen no-time het publiek(naast Belgen en 'Hollanders' ook verdacht veel Britten) mee, dat uit volle borst de hitjes meezongen. [artist]The Killers[/artist] kregen hetzelfde voor elkaar. Al werden ze af en toe niet meegewerkt door het geluid, dat een aantal maal geheel wegviel. Trouwens mooie beelden op het scherm bij de opkomst (Anton Corbijn?). Na een bakkie festivalspaghetti half ingedut nog wat hitjes meegekregen van [artist]Peter Gabriel[/artist]. Het is niet mijn ding, maar muzikaal zit het wel heel goed in elkaar allemaal. [artist]Keane[/artist] stond wat mij betreft veel te hoog op 'the bill'. Zij pakten in tegenstelling tot 2 jaar geleden uit met wat meer show en interactie. Wat dat betreft wel een headliner waardig. Maar doordat zanger Tom Chaplin continu benadrukt dat het publiek mee moest zingen (wat het ook deed), kreeg het optreden af en toe wel een hoog EO-jongerendaggehalte. Doordat ik Chemical Brothers al twee en een halve keer heb gezien en LCD Soundsystem nog niet was de keuze makkelijk. Daarnaast heeft [artist]LCD Soundsystem[/artist] met 'Sounds Of Silver' de beste plaat van 2007 tot nu toe afgeleverd. De verwachtingen waren dus hoog en werden helemaal ingelost. LCD Soundsystem maakt dance (punkfunk) en speelt dat als een rockband. Ze combineerden de beste nummers van hun vorige plaat met het geniale 'Sounds Of Silver'. De toegift bestond uit, een persoonlijke favoriet, 'Someone Great' en verassend 'New York I Love You, But You Bringing Me Down'. James Murphy is wat mij betreft de ongekroonde koning van Werchter 2007. Terug naar de camping waar het tot in de vroege uurtjes nog door ging.

(afbeelding)

Zondag 1 Juli:
!!! hebben we zondag maar even laten schieten. We hadden nog geen zin in een dance-act om 13.00 uur. Maar in het potje briljante tering herrie wat erna kwam wel (tenminste ik dan). [artist]Mastodon[/artist] heeft op plaat al bewezen dat metal toch een interessant genre kan zijn en niet bol hoeft te staan van uitgekauwde clichés. Live voerden ze hun complexe metal prima uit; onnavolgbare drums, riffs, hypnotiserende melodieën en maat- en tempowisselingen. Nooit gedacht dat ik zo'n brute metalband ooit goed zou vinden. De middel-off-the-road britpop van [artist]The Kooks[/artist] stak daar op eens wel heel bleekjes bij af. Het publiek pakte dit wel goed op en de vrouwtjes diende mee in het zonnetje. [artist]Interpol[/artist] deed wat van ze verwacht werd; hun prima oeuvre, prima uitvoeren met af en toe nieuwe nummers die mij in ieder geval nieuwsgierig hebben gemaakt naar hun nieuwe plaat die binnenkort uitkomt. 'Jeugdliefde' [artist]Incubus[/artist] verraste met een prima optreden. De nadruk van hun setlist lag op het succesalbum 'Morning View'. Daarnaast werd natuurlijk nieuw werk en hits als 'Drive' en 'Megalomaniac' gespeeld. Wel jammer dat het interessantste album S.C.I.E.N.C.E. totaal genegeerd werd. Als 'ultieme' headliner stond dit jaar [artist]Metallica[/artist] geboekt. Ze kregen immers speeltijd van 2 uur en 20 min. Dat trok niemand van ons. We zijn dus naar de camping gegaan om maar weer eens te BBQ-en. Net voor de eerste toegift zijn we weer teruggekeerd. Metallica speelde voor een(DE) metalband totaal niet strak. Zeker terugdenkend aan het Mastodon-optreden van vanmiddag. Ook het verschrikkelijk gerek en hypocriete, slijmpraatjes tussendoor (We love you Werchter! You're the best crowd ever! We wanna take you with us to our next gig) waren strontvervelend. De in Metallica-shirtjes gehulde massa slikt het en heeft weer het concert van het jaar gehad. Maar ik kreeg er het 'was ooit eens geweldig' gevoel bij. Net als met Metallica, speelde de organisatie met het boeken van [artist]Faithless[/artist] op safe. Op de show was niets af te dingen, maar spannend is het allang niet meer.
Al met al was het een zeer geslaagde Werchter! Veel goede optredens! Redelijk weer (nou...) en veel gezelligheid!!!

(afbeelding)

Beastie Boys en Queens of the Stone Age waren voor mij ook hoogtepunten, maar ik had wel Chemical Brothers boven LCD Soundsystem gekozen (hoe durven ze dat tesamen te plaatsen?), alleszins the CB waren ook goed.

Frozen_Devil schreef:
..., maar ik had wel Chemical Brothers boven LCD Soundsystem gekozen (hoe durven ze dat tesamen te plaatsen?),

Inderdaad

In Muziek > MusicMeter Live! > Rock Werchter 2009:

De eerste namen voor Rock Werchter 2009 zijn bekend...

Donderdag 2 juli 2009

Oasis | Placebo | Dave Matthews Band

Vrijdag 3 juli 2009

Coldplay | The Killers | Bloc Party | Elbow | Amy Macdonald | The Streets

Zaterdag 4 juli 2009

Kings of Leon | Franz Ferdinand | Limp Bizkit

Zondag 5 juli 2009

Metallica | Mastodon

Ik denk dat ik Werchter maar een jaartje oversla...

Antonio
Limp Bizkit ???

Dat die lui zich nog durven te vertonen zeg, wat een stakkers zijn dat...

Wat betreft de rest van de bovenstaanden namen, ook daar krijg ik geen strakke plasser van

Oasis waren 10 jaar geleden al over hun hoogtepunt heen, Coldplay wil ik het niet eens over hebben, The Killers hadden met Sam's Town een behoorlijk briljante plaat maar die nieuwe is om te janken en over de rest zal ik ook maar geen woorden meer vuil maken.

Om Bill Hicks te quoten:

''I'm praying for nuclear holocaust...''

Bloc Party is best tof live. The Streets is naar het schijnt live minder, maar heeft wel een geweldige debuut-plaat afgeleverd.

Kunt zeggen over Limp Bizkit wat je wilt maar de tent wordt in ieder geval wel afgebroken.

Ik ga 5 juli, alleen heb ik wat problemen met het bestelling van een ticket. Ik doe het telefonisch, en kreeg gewoon een code waarmee ik dan naar de bank moet? Is dat normaal? Vreemd dat ik geen bankrekening nummer kreeg. Heb nu schrik dat het fout zal lopen, en ik op die manier geen kaart meer zal hebben.

Antonio
mkrake schreef:
Kunt zeggen over Limp Bizkit wat je wilt maar de tent wordt in ieder geval wel afgebroken.

Uit verveling ja

Limb Bizkit vindt ik ook behoorlijk kut ja, uit frustratie zou ik ook wel beginnen met het afbreken van de tent.

Ik wil nog wel een keer naar Werchter, en volgens mij is het nu een beetje vroeg om te zeggen dat je niet meer gaat. Volgens mij is de line-up nooit heel slecht.
Maar ik ga dit jaar naar Pinkpop dus ik sla dit feestje nog een jaar over.

mkrake schreef:

Mee eens. Vind het een intense kutband, maar het optreden op Pinkpop 2002 waar ik bij was, was wel indrukwekkend. Zelden zo'n enthousiaste deining in het festivalpubliek gezien.

Overigens hadden ze toen bijna nog op het allerlaatste moment afgezegd, toen ze bij aankomst zagen dat hun naam verkeerd gespeld stond op de Pinkpop t-shirts. Was wel even stressen voor de organisatie. Hopelijk pakken ze dat bij Werchter slimmer aan.

RW 2008 was geweldig, maar dit valt voor mij in de catergorie 'net niet'.

't zijn allemaal dingen die ik vroeger gaaf vond, maar nu niet echt meer warm van wordt. Gewoon 'wel leuk', maar verder dan dat kom ik niet...

Het komt dan toch nog goed met mijn ticket. Ik ga enkel de zondag. Metallica en Mastodon!

Hopelijk komen daar nog enkele goede namen bij!

Stijn_Slayer
Als ik eerlijk moet zijn vind ik het er waardeloos uitzien tot nu toe...

Mastodon samen met Metallica, is die 75 euro al waard. Ik heb ook 63 euro betaalt voor Metallica in het sportpaleis, samen met Machine Head dan wel.

Kaarten voor Rock Werchter zijn besteld. De World Magnetic Tour van Metallica wil ik graag zien (Kaarten Ahoy gingen aan me voorbij), en zo'n gezellig festival lijkt me wel wat. Pinkpop was vorig jaar goed bevallen, nu naar de gezellige zuiderburen.
Hopelijk voegen ze nog enkele metalbands toe aan het programma (Machine Head, Volbeat bijv.).

levenvergeten schreef:
Bloc Party is best tof live. The Streets is naar het schijnt live minder, maar heeft wel een geweldige debuut-plaat afgeleverd.

Twee jaar geleden waren The Streets op lowlands. Dat was wel een feestje .

Verder niets bijzonders op de lineup.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.