Muziek / MusicMeter Live! / Dour Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 20:28 uur
nog een top 15
1. Little Dragon: 10
2. Nas: 10
3. Darkside: 9,5
4. Fuck Buttons: 9,5
5. The Notwist: 9,5
6. Shigeto: 9
7. Sohn: 8,5
8. Détroit: 8,5
9. Forest Swords: 8,5
10. Mount Kimbie: 8,5
11. Onra: 8
12. World’s Fair: 8
13. BadBadNotGood: 7,5
14. Girls in Hawaï: 7,5
15. Son Lux: 7
1. Little Dragon: 10
2. Nas: 10
3. Darkside: 9,5
4. Fuck Buttons: 9,5
5. The Notwist: 9,5
6. Shigeto: 9
7. Sohn: 8,5
8. Détroit: 8,5
9. Forest Swords: 8,5
10. Mount Kimbie: 8,5
11. Onra: 8
12. World’s Fair: 8
13. BadBadNotGood: 7,5
14. Girls in Hawaï: 7,5
15. Son Lux: 7
0
geplaatst: 3 augustus 2014, 15:24 uur
Ook hier nog een laat vervolg
Dag 2
Nogal vermoeiende dag voor mij, de hitte en de niet zo heel spectaculaire line-up overdag hielt mij een hele poos op mijn campingstoel zitten. Uiteindelijk pas om 22u naar de wei getrokken om Channel Zero mee te pikken, die tot mijn verbazing voor een nogal beperkt publiek speelden. Franky haalde zijn beste Frans eens boven, goot een paar liter water over zijn eigen kop en speelde met zijn nogal nieuwe band vooral erg veel recente nummers. Die konden mij weinig overtuigen, gelukkig waren er nog de hitjes maar erg strak werden die ook niet gebracht. Een podiuminvasie op het einde kon een nogal flauw concert niet echt rechttrekken.
Na Channel Zero vanop afstand eventjes naar Atari Teenage Riot en TC gekeken maar het was vooral wachten op Noisia. De heren van Noisia blijven nog steeds één van mijn favoriete dnb procuders. Klinkt allemaal lekker rauw en energiek tegelijk. Eerste keer met een MC voor mij, maar werkte best wel nog.
Om half 3 Igorr puur uit nieuwsgierigheid gaan kijken. Wat een lawaai is me dat zeg. Knettergekke grindcore-achtige muziek in enorm snel tempo en dan een zanger en een zangeres met opera-achtige stemmen die er nog eens boven proberen geraken. Geen idee eigenlijk wat ik hiervan moest vinden, alleen, waar zijn je oordopjes als je ze nodig hebt? Erna nog even gaan piepen bij Friction maar die set liep ondertussen ook al op zijn einde en Congo Natty zal spijtig genoeg voor een andere keer zijn.
Channel Zero 5
Noisia 8
Igorrr /
Dag 3
Ook op zaterdag eigenlijk veel te weinig bands gezien. Gallows was iets wat eigenlijk wel wou checken maar waar uiteindelijk toch niets van gekomen is. Het was alweer 22u voor mijn eerste concert, want Sick of It All kon ik nu wel echt niet links laten liggen. Legendarische band met erg goede songs en in vergelijking met andere concerten op de Cannibal Stage een best uitgebreid en iets fanatieker publiek. Op het einde besliste dat publiek H2O-gewijs het podium op te lopen, maar deze keer onaangekondigd door de band en dus probeerde de security hier een stokje voor te steken door iedereen weg te duwen. Te vergeefs uiteindelijk, maar toch een jammerlijke rol van de security.
Na Sick of It All de dubstep tent in voor Koan Sound. Heeft een nogal aparte maar toffe sound die ik wel kan smaken maar 90 minuten is best lang en ging uiteindelijk nogal vervelen wegens iets te eentonig. Doctor P bracht erna een heel ander soort erg energieke feestelijke dubstep maar Krafty MC is erg irritant. Slechts 45 minuten gezien van Doctor P want ook The Gaslamp Killer stond op het programma. Waar ik een heel erg energieke en nogal geschifte set verwachtte kreeg ik rustigere maar best aangename nummers. Best goed, maar heb je eigenlijk niet zo heel veel aan op een festival. Ook deze set wel halverwege verlaten.
Sick of It All 8,5
Koan Sound 6,5
Doctor P 6,5
The Gaslamp Killer 6,5
Dag 4
Op zondag net iets vroeger vertrokken voor Skindred rond 18u in de Cannibal Stage. Altijd een tof concert, leuke makkelijk meezingbare nummers en een frontman entertainer eerste klas. Weer heel erg geamuseerd, maar het publiek moest het werk van Skindred duidelijk nog wat leren kennen.
Punish Yourself viel dan weer nogal tegen. De link met Rammstein is natuurlijk nogal makkelijk gemaakt, maar dan wel een heel erg goedkope Rammstein. Ondanks de vuurstokjes en het sprookjesachtige decor die ze mee gebracht hadden kon dit me niet echt bekoren.
Het optreden van Kreator was best oké zonder meer. Ondanks hun min of meer aparte sound toch nogal een voorspelbare trashmetalformatie met langharige gitaristen die maar niet kunnen beslissen aan welke kant van het podium ze nu eigenlijk willen staan en een typische 80's metalstem achter de microfoon. Niet heel erg bijzonder uiteindelijk.
Net wanneer we na Kreator beslisten Tyler the Creator te gaan kijken zagen we het bericht dat hij gecanceld had en vervangen was door Coely. Dan maar Johnny Osbourne in de plaats maar dat was ook nogal een gaap en na een halfuur dan maar beslist terug te keren naar de Cannibal Stage.
Niet voor metal deze keer, wel voor X&Trick van het Bangface label. Ondanks mijn negatieve verwachtingen best toffe muziek. Publiek had duidelijk al een paar XTC-pilletjes binnen en de man achter de diavoorstelling met 'random' afbeeldingen van smileys, beroemdheden, penissen etc ook vermoed ik. Wel geamuseerd.
De eer van mijn laatste optreden van Dour 2014 ging naar Foreign Beggars. Niet zozeer voor de hiphop, wel voor de I Am Legion en Noisa werkjes in hun set. De 'yeah motherfuckers' vlogen je om de oren en vond ik best irritant. Het was voor mij dus nogal wachten op de drum 'n bass die wel werkte, maar uiteindelijk een nogal wisselvallige set
Skindred 8
Punish Yourself 6
Kreator 6,5
Johnny Osbourne (30min.) 5,5
X&Trick 7,5
Foreign Beggars 6
Eventjes nog de balans
Trash Talk 10
Stick to Your Guns 9
Sick of It All 8,5
Skindred 8
Noisia 8
Audio 7,5
X&Trick 7,5
Levela 7,5
The Subs 7
DJ Hype 7
Kreator 6,5
Koan Sound 6,5
Doctor P 6,5
The Gaslamp Killer 6,5
Foreign Beggars 6
Enei b2b Mefjus 6
Soulfly 6
Punish Yoursel 6
Murdock 5,5
Johnny Osbourne 5,5
Flosstradamus 5,5
Channel Zero 5
Igorrr /
Levela en Murdock was ik blijkbaar vergeten te vermelden.
Dag 2
Nogal vermoeiende dag voor mij, de hitte en de niet zo heel spectaculaire line-up overdag hielt mij een hele poos op mijn campingstoel zitten. Uiteindelijk pas om 22u naar de wei getrokken om Channel Zero mee te pikken, die tot mijn verbazing voor een nogal beperkt publiek speelden. Franky haalde zijn beste Frans eens boven, goot een paar liter water over zijn eigen kop en speelde met zijn nogal nieuwe band vooral erg veel recente nummers. Die konden mij weinig overtuigen, gelukkig waren er nog de hitjes maar erg strak werden die ook niet gebracht. Een podiuminvasie op het einde kon een nogal flauw concert niet echt rechttrekken.
Na Channel Zero vanop afstand eventjes naar Atari Teenage Riot en TC gekeken maar het was vooral wachten op Noisia. De heren van Noisia blijven nog steeds één van mijn favoriete dnb procuders. Klinkt allemaal lekker rauw en energiek tegelijk. Eerste keer met een MC voor mij, maar werkte best wel nog.
Om half 3 Igorr puur uit nieuwsgierigheid gaan kijken. Wat een lawaai is me dat zeg. Knettergekke grindcore-achtige muziek in enorm snel tempo en dan een zanger en een zangeres met opera-achtige stemmen die er nog eens boven proberen geraken. Geen idee eigenlijk wat ik hiervan moest vinden, alleen, waar zijn je oordopjes als je ze nodig hebt? Erna nog even gaan piepen bij Friction maar die set liep ondertussen ook al op zijn einde en Congo Natty zal spijtig genoeg voor een andere keer zijn.
Channel Zero 5
Noisia 8
Igorrr /
Dag 3
Ook op zaterdag eigenlijk veel te weinig bands gezien. Gallows was iets wat eigenlijk wel wou checken maar waar uiteindelijk toch niets van gekomen is. Het was alweer 22u voor mijn eerste concert, want Sick of It All kon ik nu wel echt niet links laten liggen. Legendarische band met erg goede songs en in vergelijking met andere concerten op de Cannibal Stage een best uitgebreid en iets fanatieker publiek. Op het einde besliste dat publiek H2O-gewijs het podium op te lopen, maar deze keer onaangekondigd door de band en dus probeerde de security hier een stokje voor te steken door iedereen weg te duwen. Te vergeefs uiteindelijk, maar toch een jammerlijke rol van de security.
Na Sick of It All de dubstep tent in voor Koan Sound. Heeft een nogal aparte maar toffe sound die ik wel kan smaken maar 90 minuten is best lang en ging uiteindelijk nogal vervelen wegens iets te eentonig. Doctor P bracht erna een heel ander soort erg energieke feestelijke dubstep maar Krafty MC is erg irritant. Slechts 45 minuten gezien van Doctor P want ook The Gaslamp Killer stond op het programma. Waar ik een heel erg energieke en nogal geschifte set verwachtte kreeg ik rustigere maar best aangename nummers. Best goed, maar heb je eigenlijk niet zo heel veel aan op een festival. Ook deze set wel halverwege verlaten.
Sick of It All 8,5
Koan Sound 6,5
Doctor P 6,5
The Gaslamp Killer 6,5
Dag 4
Op zondag net iets vroeger vertrokken voor Skindred rond 18u in de Cannibal Stage. Altijd een tof concert, leuke makkelijk meezingbare nummers en een frontman entertainer eerste klas. Weer heel erg geamuseerd, maar het publiek moest het werk van Skindred duidelijk nog wat leren kennen.
Punish Yourself viel dan weer nogal tegen. De link met Rammstein is natuurlijk nogal makkelijk gemaakt, maar dan wel een heel erg goedkope Rammstein. Ondanks de vuurstokjes en het sprookjesachtige decor die ze mee gebracht hadden kon dit me niet echt bekoren.
Het optreden van Kreator was best oké zonder meer. Ondanks hun min of meer aparte sound toch nogal een voorspelbare trashmetalformatie met langharige gitaristen die maar niet kunnen beslissen aan welke kant van het podium ze nu eigenlijk willen staan en een typische 80's metalstem achter de microfoon. Niet heel erg bijzonder uiteindelijk.
Net wanneer we na Kreator beslisten Tyler the Creator te gaan kijken zagen we het bericht dat hij gecanceld had en vervangen was door Coely. Dan maar Johnny Osbourne in de plaats maar dat was ook nogal een gaap en na een halfuur dan maar beslist terug te keren naar de Cannibal Stage.
Niet voor metal deze keer, wel voor X&Trick van het Bangface label. Ondanks mijn negatieve verwachtingen best toffe muziek. Publiek had duidelijk al een paar XTC-pilletjes binnen en de man achter de diavoorstelling met 'random' afbeeldingen van smileys, beroemdheden, penissen etc ook vermoed ik. Wel geamuseerd.
De eer van mijn laatste optreden van Dour 2014 ging naar Foreign Beggars. Niet zozeer voor de hiphop, wel voor de I Am Legion en Noisa werkjes in hun set. De 'yeah motherfuckers' vlogen je om de oren en vond ik best irritant. Het was voor mij dus nogal wachten op de drum 'n bass die wel werkte, maar uiteindelijk een nogal wisselvallige set
Skindred 8
Punish Yourself 6
Kreator 6,5
Johnny Osbourne (30min.) 5,5
X&Trick 7,5
Foreign Beggars 6
Eventjes nog de balans
Trash Talk 10
Stick to Your Guns 9
Sick of It All 8,5
Skindred 8
Noisia 8
Audio 7,5
X&Trick 7,5
Levela 7,5
The Subs 7
DJ Hype 7
Kreator 6,5
Koan Sound 6,5
Doctor P 6,5
The Gaslamp Killer 6,5
Foreign Beggars 6
Enei b2b Mefjus 6
Soulfly 6
Punish Yoursel 6
Murdock 5,5
Johnny Osbourne 5,5
Flosstradamus 5,5
Channel Zero 5
Igorrr /
Levela en Murdock was ik blijkbaar vergeten te vermelden.
0
geplaatst: 3 augustus 2014, 15:29 uur
The Gaslamp Killer was enkele jaren geleden fantastisch op Dour. Dit jaar ben ik niet geweest maar mijn vrienden zeiden dat het dit jaar heel wat minder was, inderdaad..
0
geplaatst: 3 augustus 2014, 16:30 uur
jassn schreef:
...aan onze gang op camping d. Wat laten limbo dansen...
Het was niet zondag, maar zaterdagnacht dat ik op camping D (op weg naar mijn eigent tent: de gang inslaan aan de Red Bull Defender DJ) ineens de limbo moest dansen... Daar zat jij mee achter? ...aan onze gang op camping d. Wat laten limbo dansen...
Het waren wel twee vrouwen die de stok/borstel vasthielden.En ik bleef net daarom toch bij The Gaslamp Killer zitten, in de hoop dat het even goed zou zijn als drie jaar geleden toen ik hem gemist had. Niet dus...
0
geplaatst: 3 augustus 2014, 16:46 uur
Ploppesteksel schreef:
Het waren wel twee vrouwen die de stok/borstel vasthielden.
Toevallig zat ik ook aan hetzelfde gangpad dat jij beschrijft en was die limbo niet zoveel verder herinner ik me nog haha. Niemand de kabouterdans, zak eens lekker door, vogeltjesdans, tjoe tjoe wa of iets dergelijks zien doen in het midden van het gangpad in de gladde modder? (quote)
Het was niet zondag, maar zaterdagnacht dat ik op camping D (op weg naar mijn eigent tent: de gang inslaan aan de Red Bull Defender DJ) ineens de limbo moest dansen... Daar zat jij mee achter?
0
geplaatst: 3 augustus 2014, 16:54 uur
Ploppesteksel schreef:
En ik bleef net daarom toch bij The Gaslamp Killer zitten, in de hoop dat het even goed zou zijn als drie jaar geleden toen ik hem gemist had. Niet dus...
nee, wij zaten 2 gangen verder of zoiets inslaan aan de toiletten.(quote)
Het was niet zondag, maar zaterdagnacht dat ik op camping D (op weg naar mijn eigent tent: de gang inslaan aan de Red Bull Defender DJ) ineens de limbo moest dansen... Daar zat jij mee achter?
Het waren wel twee vrouwen die de stok/borstel vasthielden.En ik bleef net daarom toch bij The Gaslamp Killer zitten, in de hoop dat het even goed zou zijn als drie jaar geleden toen ik hem gemist had. Niet dus...
0
geplaatst: 3 augustus 2014, 17:18 uur
JDS schreef:
Nee, want ik zat helemaal op het einde van die gang, zo goed als tegen de dranghekken. Door de modder ging ik bij de limbo zelf wel bijna onderuit, en dat terwijl ik mijn laarzen had aangetrokken. Opmerkelijk wel dat er mensen dat stonden te doen in de motregen om 5u 's nachts (quote)
Toevallig zat ik ook aan hetzelfde gangpad dat jij beschrijft en was die limbo niet zoveel verder herinner ik me nog haha. Niemand de kabouterdans, zak eens lekker door, vogeltjesdans, tjoe tjoe wa of iets dergelijks zien doen in het midden van het gangpad in de gladde modder?

0
geplaatst: 7 augustus 2014, 16:40 uur
Niemand RONE gezien dan ? , Die vond ik persoonlijk de max ...
0
geplaatst: 8 augustus 2014, 15:29 uur
RONE niet gezien. Wel onder de indruk van SOHN, Darkside en Kadebostany. Review hier: Dour, Mon Amour, een heerlijke ontdekkingstocht in een wereld van vrijheid - counterculture.nl
0
geplaatst: 8 augustus 2014, 18:43 uur
Bedankt voor de link ... nice review . dour is idd een topper !
Vers uit Wallonië: foto's en verhalen van Dour 2014 | NOISEY - noisey.vice.com
Vers uit Wallonië: foto's en verhalen van Dour 2014 | NOISEY - noisey.vice.com
0
geplaatst: 3 september 2014, 21:06 uur
Voor diegenen die willen gaan , je kan lijstjes ingeven op www.dourfestival.be
0
geplaatst: 5 februari 2015, 20:05 uur
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10854447_10155168857005257_7703587824908825077_o.jpg
dat zijn nu eens namen waarvoor ik naar eens festival ga !
dat zijn nu eens namen waarvoor ik naar eens festival ga !
0
geplaatst: 5 februari 2015, 20:08 uur
Electric Wizard en Sólstafir, op vlak van metal nu al veel beter dan vorig jaar. 

0
geplaatst: 5 februari 2015, 20:29 uur
Autechre, Electric Wizard en Danny Brown, nice! Al ben ik ineens niet meer gediend met de opzet van dit festival. Besef ik net.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 februari 2015, 20:38 uur
Jemig de pemig...
Âme en Dixon, Black Milk en Danny Brown, DJ Hazard en High Contrast, Holden en Hopkins, Nils Frahm en Young Fathers. Alle twijfel of ik dit jaar nog wel naar Dour wilde gaan is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Âme en Dixon, Black Milk en Danny Brown, DJ Hazard en High Contrast, Holden en Hopkins, Nils Frahm en Young Fathers. Alle twijfel of ik dit jaar nog wel naar Dour wilde gaan is als sneeuw voor de zon verdwenen.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 23:44 uur
Wohow, wat een droom line-up.
Mijn plannen om heel de maand juli te werken vallen nu toch wel wat in het water, dit spektakel mag ik niet missen.
Mijn plannen om heel de maand juli te werken vallen nu toch wel wat in het water, dit spektakel mag ik niet missen.
0
geplaatst: 6 februari 2015, 14:09 uur
Jemig, wat een sterke namen. Ik ga hier toch maar even over nadenken.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 februari 2015, 11:13 uur
Afrobeat-pionier en misschien wel de beste drummer ooit: Tony Allen komt voor de eerste maal naar Dour! Voor de gelegenheid brengt hij Damon Albarn (Blur, Gorillaz, Mail Music, ...) en de Franse rapper Oxmo Puccino mee. Spreek gerust van een exclusieve show want deze supergroep zal wereldwijd amper twee shows spelen deze zomer.
... Okee. Ik ga vanmiddag een kaartje halen.
... Okee. Ik ga vanmiddag een kaartje halen.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 13:50 uur
Snoop Dogg is iets dat ik thuis nooit zou opleggen, maar iets zegt mij dat zijn optreden op Dour legendarisch wordt.
Dub Fx is ook een hele mooie voor dit festival!
Dub Fx is ook een hele mooie voor dit festival!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 27 maart 2015, 13:19 uur
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11071589_10155361800560257_1210112432669235837_n.jpg?oh=412941612897feb0a2a314adc4a0eb05&oe=55AE2E15
+ mevrouw Lauryn Hill
Het houdt niet op, niet vanzelf...
+ mevrouw Lauryn Hill

Het houdt niet op, niet vanzelf...
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 3 april 2015, 17:33 uur
Detroit Love: Carl Craig verhuist Motor City naar Dour en neemt Model 500 'live', 'Mad' Mike Banks, Agoria en Fabrice Lig mee.
Al lang willen we een écht "Made in Detroit"-technonacht op het festival. Toen Carl Craig - één van de grote helden uit het genre - ons eind vorig jaar voorstelde om samen na te denken over een samenhangende en intelligente line-up, waren we dan ook meteen enthousiast. Donderdag 16 juli moet je je ogen maar toedoen, en je waant je onmiddellijk in het hart van de Motor City, waar techno geboren werd.
Op het programma: een onuitgegeven live-set van Carl Craig en Mad Mike, Model 500 (met onder andere Juan Atkins en Mad Mike onder hun leden) - eveneens live -, een Franse touch met Agoria en onze eigen Fabrice Lig (die binnenkort een plaat uitbrengt op Planet E, het label van Carl Craig).
From Detroit, with love ...
Al lang willen we een écht "Made in Detroit"-technonacht op het festival. Toen Carl Craig - één van de grote helden uit het genre - ons eind vorig jaar voorstelde om samen na te denken over een samenhangende en intelligente line-up, waren we dan ook meteen enthousiast. Donderdag 16 juli moet je je ogen maar toedoen, en je waant je onmiddellijk in het hart van de Motor City, waar techno geboren werd.
Op het programma: een onuitgegeven live-set van Carl Craig en Mad Mike, Model 500 (met onder andere Juan Atkins en Mad Mike onder hun leden) - eveneens live -, een Franse touch met Agoria en onze eigen Fabrice Lig (die binnenkort een plaat uitbrengt op Planet E, het label van Carl Craig).
From Detroit, with love ...
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 april 2015, 10:28 uur
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/11174879_10155472837450257_4950060493577107954_n.jpg?oh=141f217f3c08695f38e483218332fb10&oe=559BE089&__gda__=1439865308_2ba235b60aed5cf6ad97e5354e965ff9
Lekker de breedte in, met o.a. Santigold, KRS-ONE, Infected Mushroom en Romare.
Lekker de breedte in, met o.a. Santigold, KRS-ONE, Infected Mushroom en Romare.
* denotes required fields.