Muziek / MusicMeter Live! / ZXZW / Incubate - Tilburg
zoeken in:
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 11 maart 2014, 11:58 uur
Sietse schreef:
10 maart komen de eerste namen, behalve dan dat er al een naam is "uitgelekt".
10 maart komen de eerste namen, behalve dan dat er al een naam is "uitgelekt".
ik denk dat je er wat naast zit

0
geplaatst: 11 maart 2014, 14:48 uur
Niet over één dagje zijkakken, wijsneus.
65daysofstatic, Current 93, Wovenhand, Joel Phelps, Marissa Nadler, Untold (a/v show), Skullflower, Tuxedomoon, RAUM, Woods en Basic House.
Meteen de early-bird besteld, vanwege Current 93, Tuxedomoon, Skullflower en Marissa Nadler.
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 11 maart 2014, 15:08 uur
Dat wist ik op het gegeven moment nog niet dus touche.
Erg blij met de namen, denk omdat raum speelt er een best grote kans is op losse Ledesma en grouper shows
Nadiler en Phelps spelen nog shows eerder dit jaar in utrecht en amsterdam voor de liefhebbers
0
Sietse
geplaatst: 11 maart 2014, 15:47 uur
Het was inderdaad een dag later (en de al gelekte naam was Current 93 trouwens, al was RAUM ook al wel te verwachten omdat die ook in Amsterdam in die periode een optreden zoeken).
Ik was iig dus verkeerd geinformeerd, want ik had ergens dinsdag 10 maar gelezen (niet bij stil gestaan dat dat een maandag was, hahaha).
Ik was iig dus verkeerd geinformeerd, want ik had ergens dinsdag 10 maar gelezen (niet bij stil gestaan dat dat een maandag was, hahaha).
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 24 juli 2014, 15:24 uur
(Nog meer) metal namen en ze zijn niet misselijk:
Sargeist - Friday 19 September
True Black Dawn - Friday 19 September
Azaghal - Friday 19 September
Ride for Revenge - Friday 19 September
Baptism - Friday 19 September
Okkultokrati - Saturday 20 September
Svart Crown - Wednesday 17 September
Lento - Sunday 21 September
Unaussprechlichen Kulten - Thurday 18 September
Telepathy - Saturday 20 September
Zombiefication - Thursday 18 September
Incarceration - Thursday 18 September
Zaum - Sunday 21 September
Throw Me In The Crater - Wednesday 17 September
Punkrockheavymetalkaraokeband - Friday 19 September and Saturday 20 September
Heel blij met Sargeist, Incarceration en Svart Crown. Ohja en die Punkrockheavymetalkaraokeband is prachtig, linkje naar wat ze kunnen spelen.
Als iemand een niet bepaald heldere jongen New bomb turks's wire cover van mr suit ziet schreeuwen bied ik mijn excuses nu al aan.
Ohja en het geweldige L.I.E.S label komt naar Tilburg samen met de Nederlandse rauwdauwers van Bunker.
Sargeist - Friday 19 September
True Black Dawn - Friday 19 September
Azaghal - Friday 19 September
Ride for Revenge - Friday 19 September
Baptism - Friday 19 September
Okkultokrati - Saturday 20 September
Svart Crown - Wednesday 17 September
Lento - Sunday 21 September
Unaussprechlichen Kulten - Thurday 18 September
Telepathy - Saturday 20 September
Zombiefication - Thursday 18 September
Incarceration - Thursday 18 September
Zaum - Sunday 21 September
Throw Me In The Crater - Wednesday 17 September
Punkrockheavymetalkaraokeband - Friday 19 September and Saturday 20 September
Heel blij met Sargeist, Incarceration en Svart Crown. Ohja en die Punkrockheavymetalkaraokeband is prachtig, linkje naar wat ze kunnen spelen.
Als iemand een niet bepaald heldere jongen New bomb turks's wire cover van mr suit ziet schreeuwen bied ik mijn excuses nu al aan.
Ohja en het geweldige L.I.E.S label komt naar Tilburg samen met de Nederlandse rauwdauwers van Bunker.
On Friday 19 September:
L.I.E.S.:
Torn Hawk
Steve Summers
Jahiliyya Fields
Voiski (photo)
Svengalisghost
Bunker:
Rude 66 - Hard and dense acid house filled with detail and groove
Unit Moebius - The godfather of The Hague’s industrial techno/planet rock scene
Schmerzlabor - Founder of Bunker Records label brings freaked out soundwaves
Acid Mercenaries - Techno/acid sounds produced by industrial and minimal elements
On Saturday 20 September:
L.I.E.S.:
Ron Morelli
Terekke
Beau Wanzer
Marcos Cabral
Low Jack
Bunker:
Legowelt - Mystical and obscure tunes weaved into an eclectic sound
Orgue Electronique - Dutch electronic stalwart with a love for analogue hardware
Klankman - Techno with lavish amounts of hypnotic acid
L.I.E.S.:
Torn Hawk
Steve Summers
Jahiliyya Fields
Voiski (photo)
Svengalisghost
Bunker:
Rude 66 - Hard and dense acid house filled with detail and groove
Unit Moebius - The godfather of The Hague’s industrial techno/planet rock scene
Acid Mercenaries - Techno/acid sounds produced by industrial and minimal elements
On Saturday 20 September:
L.I.E.S.:
Ron Morelli
Terekke
Beau Wanzer
Marcos Cabral
Low Jack
Bunker:
Legowelt - Mystical and obscure tunes weaved into an eclectic sound
Orgue Electronique - Dutch electronic stalwart with a love for analogue hardware
Klankman - Techno with lavish amounts of hypnotic acid
0
geplaatst: 9 augustus 2014, 01:20 uur
Ik denk erover om naar Incubate te gaan dit jaar (kan ik eindelijk The Ocean nog eens zien). Maar hoe gaat dat festival precies in zijn werk? Ik zie dat het op verschillende locaties is, is alles te doen te voet?
0
geplaatst: 9 augustus 2014, 10:54 uur
JSPR_G schreef:
Ik denk erover om naar Incubate te gaan dit jaar (kan ik eindelijk The Ocean nog eens zien). Maar hoe gaat dat festival precies in zijn werk? Ik zie dat het op verschillende locaties is, is alles te doen te voet?
Het festival is inderdaad op verschillende locaties, maar die liggen vrij dicht (vijf à tien minuten geloof ik) bij elkaar. Het optreden van The Ocean zal denk ik hoogst waarschijnlijk plaats vinden in de 013, het prominente poppodium van Tilburg. In de straat daarnaast zit de Cul de Sac, ook zit Little Devil dichtbij. De V39 zit in dezelfde straat als de 013, extreem dichtbij dus.
0
geplaatst: 9 augustus 2014, 11:06 uur
Nice. Is de line-up voor het weekend al compleet, eigenlijk?
0
geplaatst: 9 augustus 2014, 11:09 uur
Geen idee, eigenlijk. De timetable zou spoedig bekend gemaakt geworden, dus ik denk dat het weekendprogramma compleet is.
0
geplaatst: 9 augustus 2014, 11:51 uur
Dat geraakt niet uitverkocht, veronderstel ik? 
Sjonge, Light Bearer in 2011. Zou ik zo graag eens live zien. Jammer dat ze zelden optreden (en nog nooit in België, dacht ik).

Sjonge, Light Bearer in 2011. Zou ik zo graag eens live zien. Jammer dat ze zelden optreden (en nog nooit in België, dacht ik).
0
Sietse
geplaatst: 9 augustus 2014, 14:22 uur
Incubate is nog nooit geheel uitverkocht, maar soms zit het er bij specifieke dagen wel dicht tegen aan.
Moet ik er wel direct bij zeggen: een dag incubate is geen incubate...
De echte Incubate ervaring is minimaal het weekend gaan.
Maak vooral een goede planning van wat je wilt zien, maar hou er rekening mee dat je zeker 1/3 er gewoon niet van ziet omdat je ergens terecht komt wat minstens zo tof is.
Zo heb ik een keer een of ander concert overgeslagen van iets dat ik eigenlijk heel graag wou zien puur omdat op aan raden van vrienden ik Sunflare ben gaan kijken. En dat was meteen een van de beste optredens van het jaar. Er waren misschien 25 andere mensen bij, maar die gingen wel allemaal na het optreden met een plaat of cd in de hand en zeer grote glimlach op het gezicht weg.
Dus mijn advies: zet een paar markers in je schema (zodra deze klaar is) van dingen die je echt wilt zien (bijv. The Ocean dus) en laat je verder verassen door het festival boekje en het toevallige binnen lopen.
De website vooraf helemaal check is ook een tip, ze geven per band ook weer tips wat je verder nog leuk zou kunnen vinden, en je kunt je eigen profiel aanmaken waarop je per dag de indeling van de artiesten die je graag wilt zien kunt bekijken, welke je ook weer in de phone app kunt bekijken (zowel Android als iPhone).
Bijv. mijn profiel Profile - Sietse van Erve - Incubate 2014
Moet ik er wel direct bij zeggen: een dag incubate is geen incubate...
De echte Incubate ervaring is minimaal het weekend gaan.
Maak vooral een goede planning van wat je wilt zien, maar hou er rekening mee dat je zeker 1/3 er gewoon niet van ziet omdat je ergens terecht komt wat minstens zo tof is.
Zo heb ik een keer een of ander concert overgeslagen van iets dat ik eigenlijk heel graag wou zien puur omdat op aan raden van vrienden ik Sunflare ben gaan kijken. En dat was meteen een van de beste optredens van het jaar. Er waren misschien 25 andere mensen bij, maar die gingen wel allemaal na het optreden met een plaat of cd in de hand en zeer grote glimlach op het gezicht weg.
Dus mijn advies: zet een paar markers in je schema (zodra deze klaar is) van dingen die je echt wilt zien (bijv. The Ocean dus) en laat je verder verassen door het festival boekje en het toevallige binnen lopen.
De website vooraf helemaal check is ook een tip, ze geven per band ook weer tips wat je verder nog leuk zou kunnen vinden, en je kunt je eigen profiel aanmaken waarop je per dag de indeling van de artiesten die je graag wilt zien kunt bekijken, welke je ook weer in de phone app kunt bekijken (zowel Android als iPhone).
Bijv. mijn profiel Profile - Sietse van Erve - Incubate 2014
0
geplaatst: 14 augustus 2014, 17:42 uur
Doordeweekse schema is online. Krallice was nav een tip van mij op uservoice geboekt maar nu is die zo laat geprogrammeerd (22.30-23.45) dat ik de trein naar Grunn terug niet meer kan halen. Totale kostenplaatje zou nu voor mij zo stijgen (2x trein+camping+ticket = €€60-€70, en vakantiedag) dat het voor een minimumloner als ik gekkenwerk wordt voor één band, hoe graag ook ik die al jaren wil zien. Zuur ende bitter... 

0
Sietse
geplaatst: 14 augustus 2014, 20:07 uur
ahh dat is echt balen Richardus.
Zou wel tof zijn als je meerdere dagen zou kunnen komen, maar kan me goed voorstellen dat het allemaal wat te veel is dan.
Weet wel dat er meerdere mensen vanuit Groningen naar Tilburg komen en een vaste slaapplek hebben. Misschien kan dat helpen...
Zou wel tof zijn als je meerdere dagen zou kunnen komen, maar kan me goed voorstellen dat het allemaal wat te veel is dan.
Weet wel dat er meerdere mensen vanuit Groningen naar Tilburg komen en een vaste slaapplek hebben. Misschien kan dat helpen...
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 15 augustus 2014, 22:43 uur
Ik ken er ook een aantal, veel mensen blijven pitten bij bekenden en ik had je graag een slaapplek aangeboden maar ik moet de dag erop al om 6 uur op word niemand blij vna+het is (een klein beetje) buiten tilburg.
Het schema tjah het blijft vechten maar ik heb er toch iets fatsoenlijk uit kunnen maken, alles wat ik echt wild zien kan ik zien en wat dingen die ik al eerder heb gezien(o.a angel olsen) kunnen dan gelukkig geschrapt worden.
Tijdschema Linus
Light Bearer is half te rusten gelegd hoorde ik van mensen die de bandleden kennen. Voor de rest wat sietse zegt, als je zin in metal heb het erg toffe Neder black metal bandje galg speelt de zaterdag en nog meer toffe dingen. De incubate site is ook erg fijn voor inluisteren, maar ja dwalen is ook een onderdeel van incubate. Altijd leuk waar je beland.
Het schema tjah het blijft vechten maar ik heb er toch iets fatsoenlijk uit kunnen maken, alles wat ik echt wild zien kan ik zien en wat dingen die ik al eerder heb gezien(o.a angel olsen) kunnen dan gelukkig geschrapt worden.
Tijdschema Linus
JSPR_G schreef:

Light Bearer is half te rusten gelegd hoorde ik van mensen die de bandleden kennen. Voor de rest wat sietse zegt, als je zin in metal heb het erg toffe Neder black metal bandje galg speelt de zaterdag en nog meer toffe dingen. De incubate site is ook erg fijn voor inluisteren, maar ja dwalen is ook een onderdeel van incubate. Altijd leuk waar je beland.
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 01:36 uur
Wat bedoel je met half te rusten gelegd? Ze hebben nooit echt veel optredens gedaan, denk ik. Volgens hun facebookpagina zijn ze nu alleszins bezig met Magisterium te schrijven. 

0
Sietse
geplaatst: 16 augustus 2014, 11:27 uur
Hmm The Cosmic Dead in Little Devil en deels overlap met Angel Olsen in Theaters Tilburg...
Ik vrees dat ik Angel ga missen, of het moet zijn dat ik er bij The Cosmic Dead niet meer in kan....
En Skullfolwer naar zaterdagmiddag tegelijk met Aderlating en Thisquietarmy....
Ik vrees dat ik Angel ga missen, of het moet zijn dat ik er bij The Cosmic Dead niet meer in kan....
En Skullfolwer naar zaterdagmiddag tegelijk met Aderlating en Thisquietarmy....
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 16 augustus 2014, 11:52 uur
JSPR_G schreef:
Wat bedoel je met half te rusten gelegd? Ze hebben nooit echt veel optredens gedaan, denk ik. Volgens hun facebookpagina zijn ze nu alleszins bezig met Magisterium te schrijven.
Dat heeft even geduurt, na die tour heeft de band een goed jaar plat gelegen zonder ook maar iets te doen.
Skullflower is een stuk moeilijker te zien dan thisquitearmy wat vaak in Nederland speelt en het Nederlandse aderlating.
0
Sietse
geplaatst: 16 augustus 2014, 13:51 uur
Ik weet het, ik ga dan ook zeker naar Skullflower.
Maar heb tot nu toe iedere keer Thisquietarmy moeten missen. Het is zelfs in al die jaren dat ik met hem contact heb geprobeerd heb hem in Amsterdam te laten spelen niet gelukt omdat voor elkaar te krijgen. Iedere keer konden de beschikbare data niet.
Maar hij speelt 2x tijdens Incubate dus moet goed komen.
Maar heb tot nu toe iedere keer Thisquietarmy moeten missen. Het is zelfs in al die jaren dat ik met hem contact heb geprobeerd heb hem in Amsterdam te laten spelen niet gelukt omdat voor elkaar te krijgen. Iedere keer konden de beschikbare data niet.
Maar hij speelt 2x tijdens Incubate dus moet goed komen.
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 18 augustus 2014, 14:01 uur
Ik zag skullflower 2 jaar terug in Brussel en dat was geweldig, band bestond toen uit een violinist/bassiste, gitarist en natuurlijk Matthew Bower op zang/gitaar. Logge dronende herrie die vaak in het verlengde van primitive black metal lag, nogal verwant aan het geweldige Fucked On A Pile Of Corpses.
JSPR_G een grotere aanrader kun je als metal fan niet krijgen op Incubate, dit en krallice
JSPR_G een grotere aanrader kun je als metal fan niet krijgen op Incubate, dit en krallice

0
numnumnum
geplaatst: 15 september 2014, 12:03 uur
Toevallig nog van een aantal "onverwachte must see acts" gehoord of op de planning? Zo deden Antilles en Sunflare mij de afgelopen jaren erg veel deugd..
0
Sietse
geplaatst: 15 september 2014, 14:06 uur
Wat Linus Van Pelt al zegt numnumnum: Skullflower.
Verder The COsmic Dead zeker niet missen, Goat voor een feestje, Dead Neanderthals + gasten, Hadewych++.
Verder heb ik zoveel op mijn lijstje staan dat ik ook moet gaan kiezen.
Maar in ieder geval deze middag de opening
Verder The COsmic Dead zeker niet missen, Goat voor een feestje, Dead Neanderthals + gasten, Hadewych++.
Verder heb ik zoveel op mijn lijstje staan dat ik ook moet gaan kiezen.
Maar in ieder geval deze middag de opening

0
Linus Van Pelt
geplaatst: 17 september 2014, 09:25 uur
Beetje rustig hier maar ja zover is incubate bij mij maar alleen de maandag geweest. Gisteren geskipt door werk en nogal een aanhoudende verkoudheid die me flink rampzalig laat voelen. Op maandag was Earon Dilloway geweldig, Moon Duo saai, Zwitsers met synths wiens naam mij ontschiet wel ok en over action beat heb ik vooral te zeggen dat de pulled pork erg lekker was. En action beat klonk weer top.
Pauline Oliveros was interessant maar werd mij te monotoon, ze gebruikt ook bijna precies dezelfde sample set als Oneohtrix Point Never's Replica. Dit werkte op de achtergrond nogal op mijn zenuwen ook al kon ze daar zelf niks aan doen. Eerste stuk gekeken maar daarna had ik wel genoeg ervan.
Voor de rest wat mensen gezien, was gezellig waaronder mume's potvolperenmoes en Sietse
Pauline Oliveros was interessant maar werd mij te monotoon, ze gebruikt ook bijna precies dezelfde sample set als Oneohtrix Point Never's Replica. Dit werkte op de achtergrond nogal op mijn zenuwen ook al kon ze daar zelf niks aan doen. Eerste stuk gekeken maar daarna had ik wel genoeg ervan.
Voor de rest wat mensen gezien, was gezellig waaronder mume's potvolperenmoes en Sietse
0
geplaatst: 17 september 2014, 23:21 uur
Ik heb puur tickets gekocht voor de Dinsdag omdat op die avond Blouse zou optreden in het concert gebouw Midi. Het was geweldig, pressies zoals ik verwacht had!
En een echte fan blijft nog even staan en zal extra beloont worden!! Zo kwamen ze nog het podium op om alles op te ruimen en had ik tijd om handtekening te vragen en op de foto te gaan met de prachtige zangeres Charlie Hilton!! Plus de cd's en het t-shirt gekocht!
Die avond heb ik verder nog genoten van Mile Me Deaf, Kevin Morby en Ryley Walker.
Helaas moest ik toen weer snel de trein halen om naar huis te kunnen gaan.
Was geweldig!
En een echte fan blijft nog even staan en zal extra beloont worden!! Zo kwamen ze nog het podium op om alles op te ruimen en had ik tijd om handtekening te vragen en op de foto te gaan met de prachtige zangeres Charlie Hilton!! Plus de cd's en het t-shirt gekocht!
Die avond heb ik verder nog genoten van Mile Me Deaf, Kevin Morby en Ryley Walker.
Helaas moest ik toen weer snel de trein halen om naar huis te kunnen gaan.
Was geweldig!
0
Sietse
geplaatst: 18 september 2014, 14:33 uur
hier gaan we over een aantal uur alweer dag 4 in.
Hoogte punten tot nu toe:
Maandag toch wel Pauline Oliveros, al vind ik de midi aangestuurde geluiden uit haar accordeon niet altijd even mooi (wat ik 3 jaar terug op Sonic Acts ook al vond). Maar ze blijft wel gewoon geweldig goed...en was toch een laatste kans gok ik zomaar.
Dinsdag was MoE was echt te gek. Top band met ook nog eens een hele mooie zangeres
Woensdag was lekker met Throw me in the crater, beste optrede dat ik van ze zag tot nu toe. Jammer dat ze er mee stoppen.
Dodecahedron was ook erg lekker. En GU:LL wist echt te overtuigen met de loodzware sludge doom.
Grootste tegenvaller tot nu toe: Krallice. Te veel muzikaal masturberen. Technische geneuzel omdat het kan, waar in geen enige plek voor toevalligheden of fouten waren en daarmee ontzettend klinisch.
Hoogte punten tot nu toe:
Maandag toch wel Pauline Oliveros, al vind ik de midi aangestuurde geluiden uit haar accordeon niet altijd even mooi (wat ik 3 jaar terug op Sonic Acts ook al vond). Maar ze blijft wel gewoon geweldig goed...en was toch een laatste kans gok ik zomaar.
Dinsdag was MoE was echt te gek. Top band met ook nog eens een hele mooie zangeres

Woensdag was lekker met Throw me in the crater, beste optrede dat ik van ze zag tot nu toe. Jammer dat ze er mee stoppen.
Dodecahedron was ook erg lekker. En GU:LL wist echt te overtuigen met de loodzware sludge doom.
Grootste tegenvaller tot nu toe: Krallice. Te veel muzikaal masturberen. Technische geneuzel omdat het kan, waar in geen enige plek voor toevalligheden of fouten waren en daarmee ontzettend klinisch.
0
geplaatst: 20 september 2014, 10:43 uur
Aidan Baker met Thisquietarmy. Nog steeds sprakeloos van.
Denk GY!BE, haal de strijkers weg en voeg 2 extra drummers toe. En dat speelt dan 2 geniale nummers van 25 minuten.
Denk GY!BE, haal de strijkers weg en voeg 2 extra drummers toe. En dat speelt dan 2 geniale nummers van 25 minuten.
0
geplaatst: 21 september 2014, 10:33 uur
Eerste keer Incubate sinds ZXZW in 2007. Alleen de zaterdagavond meegepakt. Bij Wovenhand duurde het even voor ik binnen was en ik verliet het pand ook voortijdig voor de volgende show, maar wat ik zag stelde me niet te teleur. Het geluid was hard, maar niet zo hard als de verhalen van voorgaande tours deden vrezen. De banjo werd een paar keer van stal gehaald en een fantastisch 'King of Kings' passeerde de revue.
Vervolgens Current 93. Lang naar uitgekeken en het was het wachten beslist waard. In een theater vol met rood pluche gaf David Tibet met zijn achtkoppige band de meest intense show van het jaar weg. Wat een bezeten frontman! Heel erg goed geluid. Alle nummers (ben iets voor het einde weg gegaan) kwamen van het nieuwe album I Am the Last Of All the Field That Fell. In de live uitvoeringen lag de nadruk iets minder op piano en meer op de ritmesectie, wat de nummers wat dynamischer maakte. Aan 'I Remember the Berlin Boys' viel wel te merken dat de band weinig optreedt. Tibet zette te vroeg in en leek niet helemaal uit te komen met zijn zanglijn. Mijn enige klacht zou zijn dat er geen oudere nummers gespeeld werden. Waarom geen 'Sleep has his House', 'Niemandswasser' of iets van 'All the Pretty Horses'? Maar dit slechts een klein smetje, het nieuwe album is dusdanig goed dat het geen afbreuk deed aan het optreden.
Hierna Goat overgeslagen om bij tijds weer thuis te zijn - ware het niet dat ik door een aanrijding anderhalf uur op het station van Den Bosch moest verpozen - met de wijsheid van achteraf had ik dus beter.....
Vervolgens Current 93. Lang naar uitgekeken en het was het wachten beslist waard. In een theater vol met rood pluche gaf David Tibet met zijn achtkoppige band de meest intense show van het jaar weg. Wat een bezeten frontman! Heel erg goed geluid. Alle nummers (ben iets voor het einde weg gegaan) kwamen van het nieuwe album I Am the Last Of All the Field That Fell. In de live uitvoeringen lag de nadruk iets minder op piano en meer op de ritmesectie, wat de nummers wat dynamischer maakte. Aan 'I Remember the Berlin Boys' viel wel te merken dat de band weinig optreedt. Tibet zette te vroeg in en leek niet helemaal uit te komen met zijn zanglijn. Mijn enige klacht zou zijn dat er geen oudere nummers gespeeld werden. Waarom geen 'Sleep has his House', 'Niemandswasser' of iets van 'All the Pretty Horses'? Maar dit slechts een klein smetje, het nieuwe album is dusdanig goed dat het geen afbreuk deed aan het optreden.
Hierna Goat overgeslagen om bij tijds weer thuis te zijn - ware het niet dat ik door een aanrijding anderhalf uur op het station van Den Bosch moest verpozen - met de wijsheid van achteraf had ik dus beter.....
* denotes required fields.