MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / ZXZW / Incubate - Tilburg

zoeken in:
vrijdag-zondag ben ik er.

Sietse
gezellig

Ja he.

Meetup tijd ?

Het blokkenschema is nu helemaal rond en naar de vormgever, verwacht het zéér binnenkort!
Het volledige programma van Incubate is te vinden op Incubate - Independent Culture

Gallow
morgen ga ik naar:

16:00 - 16:45 The Color of the Sun
17:30 - 18:15 Alabaster Suns
18:15 - 19:00 Kayo Dot
19:00 - 19:45 Jailhouse Fuck
21:00 - 21:45 The Number Twelve Looks Like You
22:30 - 23:15 Khuda
00:30 - 01:15 Jesus of Spazzareth

ik ben dat kind met bruine krullen wiens ogen je amper nog kan zien.

11:00 - 17:00 Hermann Nitsch Bibliotheek Tilburg Centrum
16:00 - 16:45 The Color of the Sun Batcave
18:15 - 19:00 Kayo Dot Kleine zaal
20:45 - 21:15 Jessica Bailiff & Annelies Monseré Pauluskerk
22:30 - 23:30 Jandek paradox

Met wat dingen tussendoor die nog niet vast staan denk.

boomkat
Incubate gaat lekker zo

Gallow
Crocus was gaaaaf was je er ook nog bij Norbert?

boomkat
Ik heb Obsessed gespot, maar hij wist niet echt wie ik was

Sietse
Het was een mooi festival met als hoogte punt voor mij toch wel Cam Deas denk ik.

Ook Jandek was tof en Annelies Monsere & Jessica Bailiff deed mij veel goeds.
James Blackshaw viel me iet wat tegen, al was het nog steeds sterk, maar hij leek er niet lekker in te zitten.

Diepte punt van het festival: The Color of the Sun.
Twee mensen die echt maar een andere hobby moeten zoeken, of ze moeten leren tellen, leren hun gitaren te stemmen en niet vals te zingen. Naast de ontbrekende inspiratie zien te verkrijgen dan, heh.

boomkat schreef:
Ik heb Obsessed gespot, maar hij wist niet echt wie ik was

Hey, was jij diegene die langs mij fietste en iets naar me schreeuwde?

Sietse schreef:
Het was een mooi festival met als hoogte punt voor mij toch wel Cam Deas denk ik.

Ook Jandek was tof en Annelies Monsere & Jessica Bailiff deed mij veel goeds.
James Blackshaw viel me iet wat tegen, al was het nog steeds sterk, maar hij leek er niet lekker in te zitten.

Zelfde hier, Cam was een hele fijne verrassing. Veels te veel toffe dingen gezien(Sun was wel echt huilen met de pet op). maar goed deze twee sprongen er wel uit:

-Celan(Die een donkere oorverdovende set speelde, mijn oren vonden het niet alleen niet al te tof)
-Justice Yeldham(Meer proformance art dan muziek maar goed, toch een bijzonder interessant ding om naar te kijken)
-Die Die Die(De indie in mijn kwam compleet los, geweldig optrede en aardige gasten(

Die! Die! Die! was voor mij ook een aangename verrassing, ik verwachte dertien-in-een-dozijn indie, en dat was het misschien ook wel, maar de energie van de bandleden was toch wel erg aanstekelijk. Een soort Trail of Dead-light vond ik het.

Hoogtepunten voor mij waren AU op de zaterdagavond (die ik op plaat helemaal niet zo bijzonder vind, maar ze speelden veel nieuwe nummers dus ik heb hoge verwachtingen voor het volgende album) en vooral Soap&Skin gisteravond. Dat was echt heel intens en bijzonder, nog nooit zoiets gezien. Anja zat vrijwel het hele optreden gewoon op het randje van instorten (volgens mij heb ik zelfs een paar tranen gezien) en de manier waarop ze het meisje op de eerste rij dat "Anja.. you're the best!" riep aankeek en aan het eind ook zoende was hartveroverend.

Verder heb ik aan veel andere dingen plezier beleefd, zoals Kayo Dot, An Emerald City, TV Buddhas, Finn. en James Blackshaw.

Op plaat werkt het ook nog erg goed(ik heb hun debuut gekocht, die 21 minuten klokt en gewoon een goed opgefokt indiealbum is, hun tweede kende ik ook al en die kwa energie wat minder maar de songs zijn wel beter). Soap&skin was ook heel erg tof en het drukste wat ik in de kleine zaal heb gezien.

boomkat
obsessed schreef:
(quote)

Hey, was jij diegene die langs mij fietste en iets naar me schreeuwde?

Ja ik riep Obsessed. Kende je eigenlijk niet van gezicht, maar iemand zei dat jij het was. Vandaar

Ja volgens mij kende ik iemand van jullie groep ook van gezicht, dat is dan weer een vriend van een vriend van mij denk ik. Als ik wist dat je het tegen mij had had ik wel wat teruggeroepen

boomkat
Hehe. Naja ik heb Sietse ook maar vluchtig een hand gegeven. Zondag was ik ook totaal uitgeblust. Niet eens zozeer van het festival, maar ik was verkouden en had 2 nachten weinig geslapen. Mijn stem was ook helemaal weg.

Op het einde was ik er dan ook een beetje klaar mee. Aan het programma lag het niet, integendeel op zondag waren alleen al de Pauluskerk en Sounds de moeite waard. Afrobeat en die Argentijnse psychedelische act in de muzetuin leken me ook super vet. En dan had je op het einde nog Soap&Skin. Echt super vette dingen allemaal. Maar ik heb uiteindelijk dus best veel dingen aan me voorbij laten gaan

Wat ik wel heb gezien:

Tune-Yards, The Damned, TV Buddhas, The Notorious Hi-Fi Killers, AU, DJ Zhao, Cam Deas, Troum, Jandek, James Blackshaw, Ashtray Navigations, Tropa Macaca en Amolvacy.

Veel en veels te weinig natuurlijk, want er waren nog zeker 20 andere acts die ik had willen zien, weliswaar soms ook gelijktijdig, maar toch. Volgend jaar ga ik dan ook zo'n dikke voorbereiding bouwen.

Wat het meest tegenviel was Tropa Macaca. Iets teveel gepiel en te weinig opbouw en melodie. Kon er niet zoveel mee. Wel een heel schattig meisje overigens En The Damned was niet zoveel aan, maar dat is ook niet echt mijn genre - veels te stevig ook allemaal.

Verder had ik wel een geweldig weekend Te lekker gewoon hoe Tilburg even in een dikke underground verandert vol fijne mensen. Ik mis iedereen nu al. En dan natuurlijk al die goede music op al die verschillende locaties. Al die artiesten die overal rondlopen. Ik heb nog een uur met Cam Deas en zijn vrienden staan te praten. En de dag erna zijn vinyl gekocht, i feel like a total groupie Super fijne mensen waren dat ook. Verder nog DJ Zhau en het meisje van Last FM DJ team gesproken. En die 2 kerels van AU na de show nog 2 euroshopper biertjes gegeven. Haha. Ook allemaal great people.

Sietse
Ja, die Cameron is een geschikte gozer

boomkat schreef:
Verder had ik wel een geweldig weekend Te lekker gewoon hoe Tilburg even in een dikke underground verandert vol fijne mensen. Ik mis iedereen nu al. En dan natuurlijk al die goede music op al die verschillende locaties. Al die artiesten die overal rondlopen. Ik heb nog een uur met Cam Deas en zijn vrienden staan te praten. En de dag erna zijn vinyl gekocht, i feel like a total groupie Super fijne mensen waren dat ook. Verder nog DJ Zhau en het meisje van Last FM DJ team gesproken. En die 2 kerels van AU na de show nog 2 euroshopper biertjes gegeven. Haha. Ook allemaal great people.

Ik vond het ook mooi om te zien hoe een festival met muziek die zo ontzettend underground is toch even voor een weekend het straatbeeld van een grote stad als Tilburg kon bepalen. Het contrast tussen de Incubate-gangers en normale stappers was overigens soms wel erg groot, maar dat was ook wel weer grappig om te zien.

Overigens zag ik Sietse volgens mij ook ongeveer overal opduiken waar ik was, maar ik weet niet zeker of hij het was.

Sietse
Wie weet...ik was herkenbaar aan een jonge dame, een jonge heer en een iets oudere heer aan mijn zijde bij zo ongeveer al de concerten waar ik ben geweest.

(Veerle, D-ark, ElMeroMero)

Gallow
Mja ik heb je ook gespot

Ik jouw ook

Zijn wat?

zijn slechte grappen vermogen.

Wat vermogen zijn slechte grappen zoal?

boomkat
Incubate gaat weer heeeeeerlijk worden mensen!

.

Sietse
ja, staan aantaal zeer leuke dingen incl. mijn nummer 1 wens Richard Youngs

boomkat
Richard Youngs . Ja ik vroeg me dus al af of mensen nog acts hadden ingestuurd die ook komen. En of ze dat persoonlijk laten weten. Vrienden van mij (Knots onder meer) hebben hun huis al aangeboden als slaapplek .

Ook als 'venue' maar vooral slaapplekken hadden ze nodig. Maar ook gewoon weer het zoveelste ding wat Incubate zo heerlijk maakt. Echt als er 1 festival van het publiek is ... geniaal! .

Het is natuurlijk nog ver weg, maar ik heb al wel dingen ik die ik sowieso ga zien. En dat zal 90% van de recommended (Last.fm) zijn. Daarbij nog een stuk of 10 andere dingen. Beetje afhankelijk van hoe mijn school dagen er dan uitzien, weekend/week pass etc.etc.

Lijstje last.fm:

* Six Organs of%u2026
* Ducktails
* Dan Deacon

* Horse Feathers
* Damien Jurado
* The Fresh & Onlys

* Citay
* Serena Maneesh
* Frank Fairfield

* Lucky Dragons
* Gunslingers
* The Skull Defekts
* Richard Youngs
* Darsombra
* Forest Fire
* The Feeling Of%u2026
* Fair Ohs
* Josephine Foster
* Mordant Music
* Hyetal
* Zea

Sietse
Ja, ik heb bij de heren lopen lobbyen voor Richard Youngs, maar heb mee gehad dat er een aantal van hun ook groot liefhebber zijn.
Heb wel mazzel gehad dat ik een van de programmeurs op een feestje tegen kwam van wederzijdse vrienden. Ik kon lekker mijn beklag doen over de nog niet echt hele spannende line-up en hij wou wel mijn verlanglijstje zien...Echt mazzeltje mee gehad dus

Wat ik verder ga zien weet ik nog niet precies behalve dat iig Six Organs Of Admittance en Cheapmachines toch echt wel gezien moeten worden...verder ga ik de komende periode plannen...

Gallow
prachtige line up inderdaad Shikari wordt 1 groot feest

Gast
geplaatst: vandaag om 10:19 uur

geplaatst: vandaag om 10:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.