MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / London Calling

zoeken in:
Telamon
Na een paar edities afwezigheid ga ik vanavond weer eens naar London Calling, en ik heb er zin in. Bad Breeding, Lola Colt, Amazing Snakeheads, The Bohicas, Southern, bij het inluisteren klonk het allemaal prima.

Morgen oa Spoon!

Lonelady, Talisco, Tei Shi, The Griswolds, Jake Isaac, Acollective, Holy Holy en She Keeps Bees toegevoegd aan de line-up.
bron

Voor Nadine Shah alleen al had ik London Calling gepland, maar nu She Keeps Bees is toegevoegd ben ik er zeker bij!

London Calling lijkt zich dit najaar wat te revancheren na een aantal edities met een in verhouding wat minder line-up. Halen met Explosions in the Sky en Silversun Pickups twee absolute topnamen binnen.

Explosions in the Sky, Allah-Las, Silversun Pickups en Twin Peaks toegevoegd aan de line-up | London Calling Festival - londoncalling.nl

Mooie line-up, maar ze mogen hun naam wel eens veranderen. Waar is de tijd dat er nog onbekende Britse bandjes speelden?

Ik had net van de week net nog gekeken of explosions in the sky weer eens in de buurt zou spelen. Ja dus De rest beschouw ik maar als voor- danwel naprogramma

Hopelijk dan EitS wel als afsluitende headliner in de nacht, met minstens 1,5 uur speeltijd. En hopen dat de publiek (veelal enorm rumoerig tijdens London Calling) het fatsoen heeft om hun waffel te houden.

De enige keer dat ik EitS zag, waren ze in een uur klaar. En dat was niet eens op een festival.

Was dat ook in de bovenzaal van Paradiso, een jaar of 10 geleden?

2007 in de grote zaal; Na het geroep om een toegift, kwam 1 van de leden van de band op het podium om te zeggen dat ze alles hadden gegeven in een uur, en dat er geen toegift in zat. Het was inderdaad een erg sterk optreden, dus ik vond het prima. kwaliteit boven kwantiteit.

Eind juni en de organisatie maakt net bekend dat de passe-partouts al helemaal uitverkocht zijn. Bizar wel, nooit eerder gebeurd volgens mij. Lijkt er natuurlijk wel op dat de sterkste line-up geprogrammeerd gaat worden sinds november 2012 (met o.a. Chromatics, The Walkmen, Wild Nothing, Twin Shadow, Savages, Haim, The Joy Formidable, Cloud Nothings, Peace, Jessie Ware, Melody's Echo Chamber, Tops, Temples), maar dan alsnog. Zelf nog geen ticket gehaald, want ik had totaal niet verwacht dat het nu al zou uitverkopen.

Telamon
Ik heb net ook op twitter t nieuws gelezen en direct de vrijdag gekocht (Silversun Pickups)

Edit: hoewel er geen pp's meer zijn kun je wel voor beide avonden een kaartje kopen. Zoveel is dat niet duurder.

Telamon schreef:
Ik heb net ook op twitter t nieuws gelezen en direct de vrijdag gekocht (Silversun Pickups)

Edit: hoewel er geen pp's meer zijn kun je wel voor beide avonden een kaartje kopen. Zoveel is dat niet duurder.

Yes, bedacht ik me ook al. Maakt uiteindelijk niet zoveel uit. Ga even de andere namen en de timetable afwachten. Als de vrijdag de mindere dag is ga ik misschien net als vorig jaar maar 1 dag doen. Afgelopen 2 jaar viel Catch op diezelfde vrijdag en dat vind ik ook een erg leuk festival.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:10 uur

geplaatst: vandaag om 20:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.