Muziek / MusicMeter Live! / London Calling
zoeken in:
0
geplaatst: 3 mei 2005, 15:14 uur
Volgens de Volkskrant was het optreden van The Kaiser Chiefs het hoogtepunt van 13jaar London Calling. Het was mijn eerste editie, dus ik kan het met niks vergelijken, maar vond het zelf ook een aanstekelijk optreden..
0
geplaatst: 3 mei 2005, 23:03 uur
En wat ik leuk vond aan The Chalets? Ik weet niet, ik werd er wel vrolijk van. Waarschijnlijk niet een band om de cd van aan te schaffen, want het zal misschien snel vervelen. Maar voor een voor mij onbekende band werkte de muziek wel aanstekelijk. Bovendien heb ik ze zowel binnen als buiten gezien en klonk het binnen een stuk beter.
En Thirteen Senses wordt op de 3voor12 site 'muziek voor miepen' genoemd. Volgens mij is die negatieve recensie dus meer een kwestie van smaak dan dat het optreden zo slecht was. Ik vond het leuk!
En Thirteen Senses wordt op de 3voor12 site 'muziek voor miepen' genoemd. Volgens mij is die negatieve recensie dus meer een kwestie van smaak dan dat het optreden zo slecht was. Ik vond het leuk!
0
geplaatst: 4 mei 2005, 00:34 uur
Grappig. Ik heb 13 Senses niet gezien, maar ik geloof dat je de eerste bent die ik hoor die er positief over is... Ik hoor ook al de term "zeurmuziek". Nouja, ik heb het zelf niet gehoord, dus ik weet het ook niet... Ik vind de EP van The Chalets trouwens wel leuk, ook wel leuker dan het optreden op het buitenpodium.
edit: Bono was ook enthousiast over 13 Senses! Dus je bent zeker niet de enige.
edit: Bono was ook enthousiast over 13 Senses! Dus je bent zeker niet de enige.

0
geplaatst: 4 mei 2005, 09:43 uur
(matthijs) schreef:
Volgens mij is die negatieve recensie dus meer een kwestie van smaak dan dat het optreden zo slecht was. Ik vond het leuk!
Volgens mij is die negatieve recensie dus meer een kwestie van smaak dan dat het optreden zo slecht was. Ik vond het leuk!
Thirteen senses valt niet in de categorie stevig nieuwe Engelse rock muziek (om het allemaal maar kort door de bocht op 1 hoop te gooien).... Het zit meer in de coldplay/travis/starsailor/saybia hoek. Misschien dat het daarom niet gepruimd wordt. En met recensies in de krant heb ik sowieso niet zo veel..... er moet af en toe een bandje met azijn worden afgeserveerd. Maar aan de andere kant......het is inderdaad een kwestie van smaak. Hebben in ieder geval twee mensen genoten

0
geplaatst: 4 mei 2005, 16:08 uur
Waren er nog meer mensen bij het buitenpodium?? Tussen de bandjes draaien ze dan ook altijd goeie muziek. Waren er drie liedjes bij die me half bekend in de oren klonken. De meeste muziek die ze draaiden was Brits en recent. Iemand anders die ze herkend? :
- een tekst ging over iets van 'it can"t be easy on me'
- nog een andere ging over ' novocaine en 'i've got everything'
- en de laatste ging over en werd duidelijk gezongen 'i'm still in love'
allemaal hip in de stijl van the strokes ed, maar dus minder bekend
- een tekst ging over iets van 'it can"t be easy on me'
- nog een andere ging over ' novocaine en 'i've got everything'
0
geplaatst: 4 mei 2005, 16:51 uur
Dan ren je toch even naar de DJ? Of stond die op een onmogelijke plek?
0
JonnieBrasco
geplaatst: 4 mei 2005, 17:09 uur
Bloompje schreef:
Dat is vast de "Still in Love Song" van the Stills.
0
geplaatst: 4 mei 2005, 17:22 uur
hoe laat was dat ongeveer?
ik zag het laatste uur daar... heb tussen Do Me Bad Things en The Chalets idd ook een paar leuke, bekend klinkende songs gehoord die ik niet kon thuis brengen..
Ook draaiden ze toen Basement Jaxx en The Kills (dat ik dat nog weet) maar daar zit jij vast niet op te doelen
ik zag het laatste uur daar... heb tussen Do Me Bad Things en The Chalets idd ook een paar leuke, bekend klinkende songs gehoord die ik niet kon thuis brengen..
Ook draaiden ze toen Basement Jaxx en The Kills (dat ik dat nog weet) maar daar zit jij vast niet op te doelen
0
geplaatst: 4 mei 2005, 18:46 uur
Ink schreef:
Ja, The Kills en Basement Jaxx zeker horen paseren. Net als Republica, The Vines en allemaal andere goeie shit! Maar dus ook genoeg minder bekende muziek waarvan ik de stem herken. En de DJ was niet in de buurt...Maar volgens mij kan dat kloppen van The Stills. Merci!
0
geplaatst: 4 mei 2005, 18:49 uur
Dat nummer was niet helemaal duidelijk wat ze zongen. Alleen werd na elk refrein gestopt met het woord Novocaine. Dus ik hoopte dat dat de titel was, spijtig genoeg kon allmusic.com geen uitsluitsel brengen.
0
geplaatst: 4 mei 2005, 19:00 uur
Zou wel kunnen, want het was moeilijk te horen. Moesten die zangers nu eens articuleren... 

0
geplaatst: 4 mei 2005, 19:11 uur
JonnieBrasco schreef:
(quote)
Ja, dat is het zeker. Merci voor de tip. Het klopt als een bus! Nu nog die andere twee...
0
geplaatst: 4 mei 2005, 19:17 uur
Ja, dat is het! Maar wat zingen ze daarna dan? i ' don't get a thing of i ' don't feel a thing?....
0
geplaatst: 4 mei 2005, 19:20 uur
.....deze discussie gaat al lang niet meer over london calling...moet dit niet in het forum....muziek die ik gehoord heb, maar niet thuis kan brengen ?
0
geplaatst: 4 mei 2005, 19:39 uur
Even terug naar London Calling. The Editors waren hier geloof ik nog niet genoemd. Gezien op vrijdag in de kleine zaal en ook erg de moeite waard.
0
geplaatst: 4 mei 2005, 19:45 uur
Je kunt zelf nieuwe forums aanmaken ....maar eerst even zoeken of je de vraag al ergens in kwijt kunt!
0
geplaatst: 4 mei 2005, 19:46 uur
(matthijs) schreef:
Even terug naar London Calling. The Editors waren hier geloof ik nog niet genoemd. Gezien op vrijdag in de kleine zaal en ook erg de moeite waard.
Heb ik ook nog gezien....stond naast het podium
Alleen door de hoeveelheid bandjes ben ik een beetje kwijt wat ik er van vond. En heb ook nog geen materiaal van hun ergens gevonden. Beetje spijtig 
0
geplaatst: 4 mei 2005, 19:55 uur
Bij het buitenpodium stonden een hele tijd een paar gasten. En maar zoeken (vriend en ik) uit welke band ze waren. De avond was voorbij en we wisten het nog niet. Ze zagen er nochtans heel hip uit. Bleken het The Cribs te zijn (volgens de website London Calling, een pure kopie van The Strokes, niet origineel dus) die we niet gezien hadden omdat we te laat waren. Heeft iemand ze wel gezien?
0
geplaatst: 4 mei 2005, 20:55 uur
Ik had hetzelfde als Bloompje: ik hoorde ook een hoop leuke dingen, maar ik kon de DJ niet vinden. Waarschijnlijk stond ie ergens achter het podium ofzo... The Stills heb ik ook gehoord, net als The Rapture (DFA version van Sister Saviour), iets van Razorlight en nog het een en ander. Er waren zeker tussen Do Me Bad Things en The Chalets een hoop leuke liedjes die ik ook niet direct thuis kon brengen...
0
geplaatst: 4 mei 2005, 21:23 uur
DJ stond inderdaad links achter het podium tegen de paradiso aan...
bizar dat we dus met zn drieen tijdens de ombouw niet thuis te brengen goeie nummers hoorden
bizar dat we dus met zn drieen tijdens de ombouw niet thuis te brengen goeie nummers hoorden
0
geplaatst: 4 mei 2005, 22:05 uur
Grappig, want ik wilde af en toe naar je toelopen Herman, maar toen was ik je kwijt... dus toen maar van elk nummer wat opgeschreven in mijn agenda. Ik dacht, die gasten op MuMe weten vast wat ik bedoel.
Heb ik in Paradiso wel vaker, sta je op een band te wachten. Hoor je ongeveer dertig nummers die je erg goed vind, maar veel te lang moet over nadenken om ze thuis te brengen, drie liedjes later ben je ze alweer vergeten. Dus ik dacht deze keer, ik schrijf het op!
Heb ik in Paradiso wel vaker, sta je op een band te wachten. Hoor je ongeveer dertig nummers die je erg goed vind, maar veel te lang moet over nadenken om ze thuis te brengen, drie liedjes later ben je ze alweer vergeten. Dus ik dacht deze keer, ik schrijf het op!
0
geplaatst: 4 mei 2005, 22:13 uur
Ik heb ook weleens plaatjes gedraaid tijdens concerten en ik vind niets leuker dan iemand die komt vragen wat dat leuke nummer is wat ik zojuist draaide. Maar ik stond dan ook nooit op een onmogelijke plek.
0
geplaatst: 4 mei 2005, 23:12 uur
Ze zagen er nochtans heel hip uit. Bleken het The Cribs te zijn (volgens de website London Calling, een pure kopie van The Strokes, niet origineel dus) die we niet gezien hadden omdat we te laat waren. Heeft iemand ze wel gezien?
Nee, helaas ook gemist. Terwijl ik toch wel nieuwsgierig was naar het optreden. Ik heb hier een aantal nummers op mn computer staan en op zich gaat die vergelijking met The Strokes wel op, maar niet altijd. Another Number bijvoorbeeld, is -zoals de titel ook al zegt- wel een ander nummer...
Volgens mij was het de gitarist van Nine Black Alps die voor de gein het zeer herkenbare intro van dat nummer even liet horen.
0
geplaatst: 4 mei 2005, 23:48 uur
Bloompje schreef:
Ja, dat is het! Maar wat zingen ze daarna dan? i ' don't get a thing of i ' don't feel a thing?....
(quote)
Hier de tekst: linkety link.
0
geplaatst: 5 mei 2005, 00:49 uur
Bloompje schreef:
Grappig, want ik wilde af en toe naar je toelopen Herman, maar toen was ik je kwijt... dus toen maar van elk nummer wat opgeschreven in mijn agenda.
Grappig, want ik wilde af en toe naar je toelopen Herman, maar toen was ik je kwijt... dus toen maar van elk nummer wat opgeschreven in mijn agenda.
Als je me het direct had gevraagd, had ik er nog wle een paar geweten, maar helaas. Bij 1 nummer keek ik of ik iemand kon vinden die het mee kon zingen, maar helaas.
Ik was wat verder naar achtergelopen om drinken te halen en daar blijven hangen.Ik dacht, die gasten op MuMe weten vast wat ik bedoel.
Ja, is wel slim! Weet jij dan toevallig wat het nummer was dat als eerste na Kaiser Chiefs gespeeld werd? Ik weet het niet meer, maar op een ander forum was iemand er erg benieuwd naar. Het was niet Bandages van Hot Hot Heat, maar het nummer daarvoor.
0
geplaatst: 5 mei 2005, 00:50 uur
starbright boy schreef:
Ik heb ook weleens plaatjes gedraaid tijdens concerten en ik vind niets leuker dan iemand die komt vragen wat dat leuke nummer is wat ik zojuist draaide. Maar ik stond dan ook nooit op een onmogelijke plek.
Leuk! Waar was dat dan? Dat zijn inderdaad de leukste dingen...
* denotes required fields.