Muziek / MusicMeter Live! / London Calling
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2005, 15:07 uur
Gisteren kaartjes gehaald voor London Calling....voor de zaterdag in mijn geval! Ik ken van de line up alleen de Kaiser chiefs en de Engineers. Ben benieuwd of jullie al meer studie hebben gemaakt van het programma. En of er nog bandjes zijn die ik ook zeker nog moet voorbereiden 

0
geplaatst: 16 april 2005, 15:25 uur
Thirteen Senses wordt ook al heftig besproken op de site. De volgende dag speelt ook Whitey op het buitenpodium, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Alleen weet ik niet of ik wel zin heb om met Konginnedag naar A'dam te gaan...
0
geplaatst: 16 april 2005, 15:41 uur
Interessante line-up met Thirteen Senses, Engineers en Kaiser Chiefs. Voor mij toch wel de leukere bandjes van dit moment. Maar ja: festival he. Ander keertje dan maar 

0
geplaatst: 16 april 2005, 15:45 uur
Mwoah, London Calling is toch heel andere koek dan Crossing Border en/of Motel Motel Mozaique hoor. Meestal is het er een stuk rustiger. Ik vind het zelf altijd wel een fijne gelegenheid om een heleboel bandjes op 1 avond te zien.
0
geplaatst: 16 april 2005, 16:29 uur
Alleen thirteen senses spelen op vrijdag.....en ik heb kaartjes voor zaterdag.
0
geplaatst: 27 april 2005, 09:40 uur
Al mensen die in training zijn voor dit festival....luister op het moment I am X....lijkt me erg leuk!
0
geplaatst: 27 april 2005, 14:11 uur
Dank u. Thirteen Senses mis ik dan wel, Kaiser Chiefs spelen wel op zaterdag. Dat beloofd wat!
0
geplaatst: 27 april 2005, 14:42 uur
Ik ga ook zaterdag, maar wie bedenkt zo iets: K-dag en London Calling Buitenpodium... ik vrees grote drukte..
In de luisterpaal staat trouwens een london calling cd, voor de eerste indrukken
In de luisterpaal staat trouwens een london calling cd, voor de eerste indrukken
0
geplaatst: 27 april 2005, 15:02 uur
Dat deden ze met Motel Mozaïque ook al. Ik vind het een erg goed initiatief.
0
geplaatst: 27 april 2005, 15:20 uur
en deden ze bij EuroSonic ook ....
ja niks dan goeds over 3voor12, en zeker hun luisterpaal!
ja niks dan goeds over 3voor12, en zeker hun luisterpaal!
0
geplaatst: 28 april 2005, 11:08 uur
Ook fijn dat als je straks een optreden gemist hebt, het kunt vinden op hun site. 3voor12 is echt geweldig.
0
geplaatst: 1 mei 2005, 15:07 uur
Ik heb me gisteren prima vermaakt: hoogtepunten waren The Others en Kaiser Chiefs!
Op het buitenpodium alleen Do Me Bad Things en The Chalets gezien. Helaas had Whitey, de band waar ik het meest benieuwd naar was, afgezegd. Maar goed, Do Me Bad Things was erg grappig en kreeg volgens mij ook veel Koninginnedaggangers mee. The Chalets waren een charmant bandje uit Dublin dat een beetje aan Human League deed denken. Hun EP is erg leuk, zal ik later wel proberen toe te voegen op MuMe.
Daarna werd het feest naar binnen verplaatst. Ik had in eerste instantie niet door hoe de eerste band heette, maar ze deden me erg aan Bis denken. Later bleek het idd. de Bis-reïncarnatie Help She Can't Swim te zijn. Ik vond het erg leuk. De schreeuwende (bij een nummer door megafoon) Mandarin was met voorsprong het leukste meisje van de avond.
Daarna speelde Tunng, maar dat deed me vrij weinig. Meer muziek om thuis op te zetten, alhoewel ik daar ook nog eerder naar iets soortgelijks als Mùm zou grijpen... Vervolgens in de grote zaal blijven hangen en op het groot scherm (wel een uitvinding trouwens!) naar de band in de kleine zaal gekeken. Dat was Black Bud en zo te zien misten we er niet echt iets aan...
Ik ben de volgorde nu even kwijt, maar volgens mij speelden daarna The Others. The Others heeft op MuMe nog niet echt aandacht gehad, maar de grote zaal van Paradiso was bomvol voor dit stelletje ongeregeld. Er waren nogal wat laaiend enthousiaste fans en alhoewel ik me geen enkel nummer kan herinneren, was het toch wel een heerlijk optreden. Heerlijk enthousiast en ze speelden de zaal zowat plat. Er werd continu gecrowdsurft en gestagedivet, wat ik in Paradiso al een tijdje niet meer had gezien. Een paar keer kreeg de zanger ook een knuffel van mensen die het podium beklommen of ze zongen een stukje mee. Op een gegeven moment was een securitymeneer het zat en werd er iemand afgevoerd, waarna het even rustig bleef. Toen een minuut of 10 later een man of 10 tegelijk het podium beklommen, leek ie het te kwaad te krijgen en duwde ie iedereen snel terug het publiek in, waarna iemand gerelateerd aan de band leek te zeggen 'laat ze toch', waarna de securityman de aftocht blies... Na afloop zette de DJ een plaatje van de Sex Pistols op. Wel zo gepast. Wat een optreden!
Daarna keken we op het balkon naar het grote scherm naar de New Rhodes, wat me niet echt boeide. Ik had er al 1 of 2 nummers van gezien overdag, maar het was ook niet echt blijven hangen. Toen maar weer de zaal in voor de Kaiser Chiefs. Ook daar ging het redelijk loos, alhoewel het podium aanzienlijk minder werd beklommen dan tijdens The Others. Wel kreeg zanger Ricky twee meisjes op zich af die hem een zoen gaven en een dansje maakten.
Met een van hen maakte hij een dubbele stagedive (je zal ze maar op je af zien komen als je op de twee rij oid staat...). Ook sprong hij nog een keer het publiek in en rende hij naar de andere kant van de zaal. De muziek was erg enthousiasmerend.
Na The Kaiser Chiefs nog even blijven hangen, maar hem uiteindelijk toch gesmeerd, omdat ik geen zin had om pas de trein van 10 over half 4 te kunnen nemen. Daardoor de Engineers en I am X gemist, maar volgens de verslagen op 3voor12.nl waren die toch niet al te best. Bovendien had ik me al meer dan goed vermaakt met The Others en The Kaiser Chiefs. Niet per se de beste bands van de laatste tijd, maar ze brengen nogal wat leven in de brouwerij en dat doet me wel wat.
Op het buitenpodium alleen Do Me Bad Things en The Chalets gezien. Helaas had Whitey, de band waar ik het meest benieuwd naar was, afgezegd. Maar goed, Do Me Bad Things was erg grappig en kreeg volgens mij ook veel Koninginnedaggangers mee. The Chalets waren een charmant bandje uit Dublin dat een beetje aan Human League deed denken. Hun EP is erg leuk, zal ik later wel proberen toe te voegen op MuMe.
Daarna werd het feest naar binnen verplaatst. Ik had in eerste instantie niet door hoe de eerste band heette, maar ze deden me erg aan Bis denken. Later bleek het idd. de Bis-reïncarnatie Help She Can't Swim te zijn. Ik vond het erg leuk. De schreeuwende (bij een nummer door megafoon) Mandarin was met voorsprong het leukste meisje van de avond.
Daarna speelde Tunng, maar dat deed me vrij weinig. Meer muziek om thuis op te zetten, alhoewel ik daar ook nog eerder naar iets soortgelijks als Mùm zou grijpen... Vervolgens in de grote zaal blijven hangen en op het groot scherm (wel een uitvinding trouwens!) naar de band in de kleine zaal gekeken. Dat was Black Bud en zo te zien misten we er niet echt iets aan... Ik ben de volgorde nu even kwijt, maar volgens mij speelden daarna The Others. The Others heeft op MuMe nog niet echt aandacht gehad, maar de grote zaal van Paradiso was bomvol voor dit stelletje ongeregeld. Er waren nogal wat laaiend enthousiaste fans en alhoewel ik me geen enkel nummer kan herinneren, was het toch wel een heerlijk optreden. Heerlijk enthousiast en ze speelden de zaal zowat plat. Er werd continu gecrowdsurft en gestagedivet, wat ik in Paradiso al een tijdje niet meer had gezien. Een paar keer kreeg de zanger ook een knuffel van mensen die het podium beklommen of ze zongen een stukje mee. Op een gegeven moment was een securitymeneer het zat en werd er iemand afgevoerd, waarna het even rustig bleef. Toen een minuut of 10 later een man of 10 tegelijk het podium beklommen, leek ie het te kwaad te krijgen en duwde ie iedereen snel terug het publiek in, waarna iemand gerelateerd aan de band leek te zeggen 'laat ze toch', waarna de securityman de aftocht blies... Na afloop zette de DJ een plaatje van de Sex Pistols op. Wel zo gepast. Wat een optreden!
Daarna keken we op het balkon naar het grote scherm naar de New Rhodes, wat me niet echt boeide. Ik had er al 1 of 2 nummers van gezien overdag, maar het was ook niet echt blijven hangen. Toen maar weer de zaal in voor de Kaiser Chiefs. Ook daar ging het redelijk loos, alhoewel het podium aanzienlijk minder werd beklommen dan tijdens The Others. Wel kreeg zanger Ricky twee meisjes op zich af die hem een zoen gaven en een dansje maakten.
Met een van hen maakte hij een dubbele stagedive (je zal ze maar op je af zien komen als je op de twee rij oid staat...). Ook sprong hij nog een keer het publiek in en rende hij naar de andere kant van de zaal. De muziek was erg enthousiasmerend.Na The Kaiser Chiefs nog even blijven hangen, maar hem uiteindelijk toch gesmeerd, omdat ik geen zin had om pas de trein van 10 over half 4 te kunnen nemen. Daardoor de Engineers en I am X gemist, maar volgens de verslagen op 3voor12.nl waren die toch niet al te best. Bovendien had ik me al meer dan goed vermaakt met The Others en The Kaiser Chiefs. Niet per se de beste bands van de laatste tijd, maar ze brengen nogal wat leven in de brouwerij en dat doet me wel wat.

0
geplaatst: 1 mei 2005, 15:08 uur
Vond Tom Vek en The Others erg goed! Blackbud zou wel een fijne toevoeging zijn voor mn softrock collectie en Help She Cant Swim had behalve een goeie naam ook nog best goeie muziek.
0
geplaatst: 1 mei 2005, 15:13 uur
Oja, Tom Vek, helemaal vergeten. Ik had daar wel wat meer van verwacht. Na het derde nummer veranderde er echter iets aan het geluid; het leek erop alsof er een box (die boven ons hoofd, ik stond rechts helemaal vooraan) extra aanging, waardoor het allemaal een stuk minder bedompt klonk. De eerste drie nummers vond ik een beetje saaiige rock, maar daarna werd het wat funkier en dat was precies waar we op gehoopt hadden. Het werd een paar nummers nog best leuk en dansbaar, maar al met al was het te weinig om van een echt leuk concert te kunnen spreken. Maar ik ben wel benieuwd geworden naar zijn plaat.
Overigens zei mijn gezelschap dat ik zo voor Tom Vek door kan gaan als ik mijn haar nog wat langer zou laten groeien. Desalniettemin denk ik toch dat ik binnenkort weer 's naar de kapper ga.
Overigens zei mijn gezelschap dat ik zo voor Tom Vek door kan gaan als ik mijn haar nog wat langer zou laten groeien. Desalniettemin denk ik toch dat ik binnenkort weer 's naar de kapper ga.

0
geplaatst: 1 mei 2005, 15:20 uur
Ik heb de eerste nummers in de grote zaal gezien en daar klonk het prima. Kende hun eerste nr ook.
Vond die um op de zanger van Beck lijken (maar da kan ook aan mij liggen)
Vond die um op de zanger van Beck lijken (maar da kan ook aan mij liggen)
0
geplaatst: 1 mei 2005, 15:48 uur
Beck is geen band btw.
Beck is zijn eigen zanger. 
Wel grappig dat je hem noemt. Op 3voor12 schrijven ze: Zoiets als Beck meets The Rapture. Op staccato beats gestuwde, hoekige, soms monotone en vooral dansbare pop.
Ik had de link met The Rapture zelf wel gelegd. Beck was niet in me opgekomen.
Al met al vond ik het erg geslaagd gisteren. Ook al zijn de bands niet altijd even goed, als het met zoveel enthousiasme gebracht wordt als bv. de Kaiser Chiefs doen, kan het bij mij al niet snel meer stuk. Het lijkt erop dat bands als The Rapture, Franz Ferdinand en LCD Soundsystem het hele rockmuziekgebeuren weer flink wat leven hebben ingeblazen!
Beck is zijn eigen zanger. 
Wel grappig dat je hem noemt. Op 3voor12 schrijven ze: Zoiets als Beck meets The Rapture. Op staccato beats gestuwde, hoekige, soms monotone en vooral dansbare pop.
Ik had de link met The Rapture zelf wel gelegd. Beck was niet in me opgekomen.
Al met al vond ik het erg geslaagd gisteren. Ook al zijn de bands niet altijd even goed, als het met zoveel enthousiasme gebracht wordt als bv. de Kaiser Chiefs doen, kan het bij mij al niet snel meer stuk. Het lijkt erop dat bands als The Rapture, Franz Ferdinand en LCD Soundsystem het hele rockmuziekgebeuren weer flink wat leven hebben ingeblazen!
0
geplaatst: 1 mei 2005, 17:01 uur
Hoogtepunten waren voor mij Black Bud en Nine black alps (en op vrijdag Thirteen Senses). Nine black alps vind ik een beetje een kruising tussen Supergrass en Nirvana....en dan op hun niveau. The Others was met name leuk door het crowdsurfen, en de ongelofelijke engergie die er van uit ging. De Kaiser chiefs vond ik erg arogant, van wij zijn toch eigenlijk waar het omdraait hier vanavond. Heeft zeker mijn sympathie niet gewonnnen. Ik had me erg verheugd op de engineers...mooi op tijd naar de kleine zaal gegaan...voor het eerst in mijn leven eerste rij bij een concert. Maar ze vielen ook niet mee.....de set begon veel te hard...de mannen hadden naar twee nummers mijn oren behoorlijk gehavend. Nog twintig minuten van een afstandje gekeken (met heel weinig mensen trouwens). En toen maar richting cafe weber gehobbeld.
Top 3 London Calling:
1. Thirteen Senses
2. Nine Black Alps
3. Black Bud
Top 3 London Calling:
1. Thirteen Senses
2. Nine Black Alps
3. Black Bud
0
geplaatst: 1 mei 2005, 17:05 uur
Hebben Herman en Ink beiden de Nine Black Alps gemist....dat kan toch niet?
0
geplaatst: 1 mei 2005, 19:22 uur
Ik heb Nine Black Alps op het scherm gezien in de grote zaal. Zag er wel goed uit, maar het deed me niet direct wat...
0
geplaatst: 1 mei 2005, 20:32 uur
Volgens mij speelde nine black alps in de grote zaal
Als je toen een scherm zag hangen dan denk ik dat je al een biertje teveel op had 
Als je toen een scherm zag hangen dan denk ik dat je al een biertje teveel op had 
0
geplaatst: 1 mei 2005, 20:36 uur
Nope heb ze wel gezien, inderdaad in de grote zaal. Was wel leuk maar niet erg speciaal.
Alleen de gitaareffecten die mn oren vernielde vond ik een tikkie jammer
Alleen de gitaareffecten die mn oren vernielde vond ik een tikkie jammer
0
geplaatst: 1 mei 2005, 21:28 uur
Oja, ik heb ze dan ook in de grote zaal gezien. Zat toen op het balkon. Heb het niet uitgekeken, vond er niet veel aan eerlijk gezegd. Maar als jij een keer post dat het album wel heel goed is, ga ik dat wel beluisteren hoor. 

0
geplaatst: 2 mei 2005, 22:51 uur
Mijn top 3 van London Calling:
1. Kaiser Chiefs
2. Eastern Lane
3. The Others
Maar eigenlijk doe ik met deze top 3 een hoop andere bands tekort. Nine Black Alps, Thirteen Senses, The Chalets, ik heb ervan genoten. Fijn op op Koninginnenacht en -dag eens goede muziek te horen. Op The Longcut na, daar kon ik weinig mee.
1. Kaiser Chiefs
2. Eastern Lane
3. The Others
Maar eigenlijk doe ik met deze top 3 een hoop andere bands tekort. Nine Black Alps, Thirteen Senses, The Chalets, ik heb ervan genoten. Fijn op op Koninginnenacht en -dag eens goede muziek te horen. Op The Longcut na, daar kon ik weinig mee.
0
geplaatst: 3 mei 2005, 09:51 uur
The Chalets.... sorry ?
wat vond je er precies goed aan?
heb ze buiten gezien, deed me niks, ze zongen vals
wat vond je er precies goed aan?
heb ze buiten gezien, deed me niks, ze zongen vals
0
geplaatst: 3 mei 2005, 15:10 uur
Thirteen Senses het hoogtepunt? Ik was er vrijdag niet bij maar ik heb overal gelezen dat dit concert het echte dieptepunt was...En Nine Black Alps vond ik zelf geweldig, dus laten we hopen dat we daar meer van gaan horen.
0
geplaatst: 3 mei 2005, 15:13 uur
Ink schreef:
Ik heb de eerste nummers in de grote zaal gezien en daar klonk het prima. Kende hun eerste nr ook.
Zijn eerste nummer wordt regelmatig gedraaid op Studio Brussel. Dat was samen met de eerste single van Kaiser Chiefs, het enige kenbare nummer voor mij die dag. Maar veeel mooie dingen gehoord en gezien.
* denotes required fields.