MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Live 8

zoeken in:
moviefreak#1
Cynisme is toch helemaal niet op z'n plaats
Het is voor zover ik weet gewoon een serie gratis concerten die ook nog eens overal te zien is op TV en internet. Het enige wat er voor terug gevraagd word is of mensen even ergens bij stil willen staan. En dan hoor je al deze cynisten weer zeuren dat die boodschap niet goed is of niet goed gebracht word.
Sorry dat ik het zeg maar dan vind ik die figuren gewoon mierenneukers en azijnpissers.
Dat die mensen eens gewoon voor de tv gaan zitten en gewoon kijken !!"Het grootste spektakel van onze generatie en dan nog zeuren, ik snap er helemaal niets van.

dutch2
moviefreak#1 schreef:

Het grootste spektakel van onze generatie en dan nog zeuren, ik snap er helemaal niets van.
Nou, het grootste spektakel van mijn generatie was Live Aid (ik ben dan ook al een ouwe man). Een prachtig spektakel was dat, alleen was het wel jammer dat het daarna zo oorverdovend stil werd rondom Afrika.

Een ongelooflijk groot en complex probleem als de honger en (vooral) de ziekten in Afrika los je niet op door even wat concerten te geven of als muziekliefhebber van die concerten te genieten. Het is een begin, een prachtig begin, maar als de follow-up net zo stilletjes passeert als destijds bij Live Aid, heb ik weinig hoop. En het is al eerder door Yak gezegd, als je echt een evenwichtige verdeling in deze wereld wilt, zul je zelf veel, heel veel moeten inleveren.

En dat is geen cynisme maar realisme.

Heb (met eerst een half oog op het fietsen en later voetballen) gekeken van 17:00 tot 01:00, grotendeels op de BBC, soms zappend naar Nederland 3. De BBC zond vooral Hyde Park uit, met af en toe een flits uit de andere locaties. Vond het al met al erg leuk. De artiesten die ik aan het begin zag, vond ik niet zo sterk (Madonna, Dido, A-Ha, Snow Patrol viel me tegen), het geluid leek ook niet zo best voor elkaar, maar later zag ik ook veel moois.

Hoogtepunten waren voor mij:

1. Sting (nooit gedacht, maar met name het tweede nummer vond ik ijzersterk, geweldige band ook)
2. U2 & Paul McCartney doen Sgt. Pepper (leuk idee, prachtig vormgegeven, klonk ook prima)
3. Scissor Sisters (de lol spatte eraf)
4. Pink Floyd (wel erg veilig de studioversies gevolgd en best wel ouwelullenmuziek, maar sterk gespeeld en vooral erg sfeervol)

BoordAppel schreef:
(quote)

Heeft ook totaal geen nut. Je kan overal geld in pompen (wat kwijtschelden in feite ook is)

Tuurlijk is dat niet hetzelfde. Bovendien bracht ik een andere oplossing aan. Als laatste: wil je wachten totdat het overal vrede is in Afrika dan?!

Is het nog mogelijk om de concerten apart ergens te bekijken? Ik wil namelijk heel graag Pink Floyd zien.

Kos schreef:

Wat dat betreft: Mariah Carey, goddamn, over stemmen gesproken. Eventjes een showtje op Hyde Park geven waarmee ze je alle ellendige afgelopen jaren weer vergeven (sommige dan .

Oh ja. ? Gelukkig stond het geluid toen uit, anders had ik mijn katten uit een straal van 10 kilometer moeten terugzoeken

Koekebakker schreef:
Heb (met eerst een half oog op het fietsen en later voetballen) gekeken van 17:00 tot 01:00, grotendeels op de BBC, soms zappend naar Nederland 3. De BBC zond vooral Hyde Park uit, met af en toe een flits uit de andere locaties. Vond het al met al erg leuk.

Heerlijk zomeravondgevoel, alhoewel ik Roxy Music, The Cure en The Dave Matthews Band compleet niet gezien heb

Iemand opgevallen dat de geluidskwaliteit via BBC stukken beter was dan via NL3 ?

Dustyfan
Opmerkelijk dat al die oude rotten alle jonkies wel een beetje in de schaduw zetten. Als je Bryan Adams of Sting even een stemvolume hoorde opzeten alsof het niks is . Die schudden ze nog zo eventjes uit de mouw, pure klasse gewoon, of je van de muziek an sich houdt of niet.

Ik zat hier de hele dag (vanaf een uur of 14.00 uur) hetzelfde te roepen. Die 'ouwe lullen' speelden die jonge bandjes helemaal weg.

grotendeels op de BBC, soms zappend naar Nederland 3

Hier hetzelfde. Nederland 3 was dan ook niet live, zoals ze wel beweerden. Wel handig als je op de BBC wat gemist had

Mijn hoogtepunten:
Ik heb enorm genoten van het optreden van Madonna, wat een klasse vrouw! En dan te bedenken dat ze bloednerveus was voor dit optreden omdat ze ten eerste zelden of nooit live optreedt en ten tweede nog nooit voor zo'n groot publiek had opgetreden.

Ook was ik diep onder de indruk, toen vlak voor Madonna's optreden die jonge Afrikaanse vrouw op het podium kwam, van wie werd verteld dat ze 20 jaar eerder dankzij Live Aid de honger had overleefd en had kunnen studeren. Toen kwamen bij mij de waterlanders...

Sting staat garant voor een mooi optreden, maar zijn nummer 'I'll be watching you' heeft een extra dimensie gekregen. Die combinatie met beelden van regeringsleiders op de achtergrond was meesterlijk.

Pink Floyd.... tja. Goede wijn behoeft geen krans. En het leek er sterk op dat er een dikke streep werd gezet onder jaren van vetes. Fantastisch

Pin Floyd was echt geweldig. Vooral die oude kalende man - tja sorry ken geen namen was voor m'n tijd alhoewel dat geen excuus is - had nog een dijk van stem.

Perfecte afsluiter, vond de nummers van McCartney daarna toch wat minder.
Ik hou nou eenmaal niet van de luidere nummers als Get Back. The Long... was wel weer prachtig en ook één van de mooiste nummers van The Beatles.

Voornamelijk BBC gekeken, hield niet van dat gewauwel er tussendoor bij NED.3 en als dan Henk Jan Smits in beeld komt, wordt de desbetreffende zender geblokkeerd voor 24 uur.

Hoewel bij BBC op het laatste ook een paar verschrikkelijke vrouwen tussendoor commentaar gaven, bah. Robbie Williams als hoogtepunt noemen en het jammer vinden dat ze Justin Timberlake niet gezien hebben (die deed toch niet eens mee?).

Vond U2 tegenvallen, alhoewel dat stukje Unchained Melody wel grappig was.

Coldplay: Tja daar hou ik nou eenmaal van, alleen speel dan in godsnaam gewoon The Scientist of Yellow ipv met Ashcroft dat nummer dat zo geweldig goed gevonden wordt, maar waar ik helaas van walg.

REM: Geweldig, Everybody Hurts zeker bij de beste nummers die ik heb gehoord gisteren. Grandioooooos, kippenvel.

Travis en Keane niet echt veel van gehoord, maar vind Travis toch net wat beter.

Sting: Goed he, helaas de laatste afgedaald naar de grotten der commerciële muziek die de jeugd ook moet aanspreken. Liet even horen dat hij vroeger echt zeer goede muziek heeft gemaakt.

Robbie Williams: Niet zo veel van gezien, hou niet van zijn uitstraling. Hoorde hem We Will Rock You zingen en verlangde spontaan terug naar Freddy Mercury.

Mariah Carey: Hero klonk toch wel errug goed nog, één van de zeldzame liedjes die ik nog wel kan aanhoren van haar. Waarom moet ze toch de laatste jaren alleen maar hese geluidjes maken en samenwerken met van die foute R&B-luitjes. Echt lelijk is ze ook niet trouwens.

The Who: Kende ze niet echt op een paar liedjes na, maar niet mijn muziek.

Pink Floyd: geweldig zoals eerder aangegeven. Wish You Were Here en Comfortably Numb echt schitterend.

Artiesten die ik nog graag had willen horen, maar om uiteenlopende en onbekende redenen er niet bij waren en er naar mijn mening wel bij hoorden:
Bob Dylan, Willie Nelson, Jeff Buckley (tja), Rolling Stones, Billy Joel, Crosby Stills & Nash, Bruce Springsteen, RHCP, Saybia.

Zo..gister heb ik het echt de hele dag zitten kijken Met name heb ik het van Londen gezien. Geweldig vond ik het: Coldplay, U2, Keane..Zelfs Dido was goed!!
Die hele show zat gewoon goed in elkaar en ik vond het heerlijk om de hele dag alleen maar naar muziek te kijken.
Geweldig vond ik ook Coldplay...: I like It I like it I like It

Lang leve internet streams.. The Cure live mee mogen maken terwijl op televisie achtereenvolgens The Who en Pink Floyd spelen, waaauuuww..

wil je wachten totdat het overal vrede is in Afrika dan

Het zal wel moeten, anders blijven we geld weggooien.

Overigens zullen wij het niet meer meemaken dat het beter zal gaan in Afrika denk ik. Vooral grote bedrijven hebben een 3e wereld nodig, en die zijn helaas erg machtig.

Dit alles is geen cynisme maar realisme, zoals dutch2 al zei.

IJdele hoop is niettemin een poging tot hoop, iets waar veel cynisten hun hele leven niet aan toe komen. Idealisme zo hard opvoeren dat realisme in gevaar komt, daar zet ik graag al mijn cynisme voor opzij. Los daarvan, maar toch ook geheel weer niet, was gisteravond verbijsterend geweldig, ik kreeg meteen zin om van alles te doen.

Heel kort door de bocht mijn mening:
Er moet gezorgd worden voor schoon water, waarmee men zichzelf kan verzorgen en voedsel verbouwd kan worden.
In een land beginnen dat niet verscheurd is door oorlog, maar dat wel arm is. Als het kan aan zee, want daar is water. Huppakee: allemaal waterzuiveringsinstallaties en ondergrondse waterleidingsystemen aanleggen en dan denk ik dat het al een stuk beter zal zijn. Uiteraard is dit pas het begin, maar denk wel dat het zo zal moeten.

Waar ik me ook aan erger is het zien van beelden uit Atjeh een half jaar na de tsunami. Het is toch onvoorstelbaar dat daar niet grote bouwmaatschappijen uit Europa en de VS bezig zijn met grond omploegen, fundering storten en huizen bouwen???? Ik kan niet begrijpen dat ze daar nou nog in tenten moeten wonen.
Zoiets zou allang verholpen zijn in de Westerse wereld.

The Cure heb ik niets van gezien.
Pink Floyd was vet en de Kaiser Chiefs waren ook weer leuk. Maar ik vind Razorlight nog steeds het hoogtepunt eigenlijk. Paul McCartney vond ik ook wel leuk. Dus de oudjes vond ik het nog steeds leuk doen.

Zo net ff Pink Floyd gekeken. Erg leuk om Waters te zien swingen en leuk dat ze Syd nog even noemden. Ik hoop dat ze weer permanent bij elkaar komen, want het is toch eeuwig zonde dat ze apart optreden. Wel jammer dat de stem van Gilmour nu echt aan het aftakelen is, maargoed dat is een kleinigheidje.

Heeft er iemand trouwens Brian Wilson gezien? Ik vond dat eerlijk gezegd een beetje zielig. Je hoorde alleen de backup band en af en toe viel Wilson midden in een regel erin. Bovendien speelde hij geen instrument of iets, dus ik vroeg me af wat ie daar nu precies deed.

Ja ik vond dat ook al erg zielig eruit zien, hij stond erbij alsof hij niet goed wist wat ie aan het doen was.

Huh, die stem van Gilmour vond ik juist nog super en die van Waters sterk achteruit gegaan.
Brian Wilson niet gezien, maar was vorige week al op BBC2 bij Glastonbury en hoewel zijn stem nog wel redelijk was, straalde het plezier er op z'n zachtst gezegd niet van af.

Waters heeft nooit een goede stem gehad, dus dat kan ook niet aftakelen. Maar het was toch af en toe wel pijnlijk om te horen dat Gilmour niet eens in de buurt van de hoge noten kwam?

BoordAppel schreef:

(quote)

Het zal wel moeten, anders blijven we geld weggooien.

Overigens zullen wij het niet meer meemaken dat het beter zal gaan in Afrika denk ik. Vooral grote bedrijven hebben een 3e wereld nodig, en die zijn helaas erg machtig.

Dit alles is geen cynisme maar realisme, zoals dutch2 al zei.

nee het is simpelweg domheid....

Brian Wilson was inderdaad een beetje treurig. Volgens mij heeft ie er best plezier in maar hij zit er bij alle concerten een beetje voor spek en bonen bij, achter zn niet aangesloten keyboard. Blijft toch een held, heeft ook een hele goede band bij zich trouwens.

Het leek echt net de jostiband zoals ie op zijn stoeltje met de handjes liep te zwaaien.

Pitbull schreef:

Heel kort door de bocht mijn mening:
Er moet gezorgd worden voor schoon water, waarmee men zichzelf kan verzorgen en voedsel verbouwd kan worden.
In een land beginnen dat niet verscheurd is door oorlog, maar dat wel arm is. Als het kan aan zee, want daar is water. Huppakee: allemaal waterzuiveringsinstallaties en ondergrondse waterleidingsystemen aanleggen en dan denk ik dat het al een stuk beter zal zijn. Uiteraard is dit pas het begin, maar denk wel dat het zo zal moeten.

Waar ik me ook aan erger is het zien van beelden uit Atjeh een half jaar na de tsunami. Het is toch onvoorstelbaar dat daar niet grote bouwmaatschappijen uit Europa en de VS bezig zijn met grond omploegen, fundering storten en huizen bouwen???? Ik kan niet begrijpen dat ze daar nou nog in tenten moeten wonen.
Zoiets zou allang verholpen zijn in de Westerse wereld.

Helemaal met je eens wat betreft Atjeh. De situatie daar is nog steeds erg treurig en ik hoorde, dat het Westen (incl. Nederland) groot deel van toegezegde geld en projecten nog steeds niet heeft overgemaakt c.q. in gang gezet. Schande!

yosemite44 schreef:

nee het is simpelweg domheid....

Wat is domheid?

Is een bekend gegeven en een depressieve statistiek: om de armoede te bestrijden is genoeg aan 20% van de toegezegde hulp wereldwijd, maar zelfs dat wordt uiteindelijk niet gestort. Dat betekent dat je een euro van me krijgt en dat ik daarna het café loop op te scheppen dat ik je een tientje hebt gegeven. Aan dit soort mechanismen helpen geen duizend live-8's. De honden blaffen, maar de (misdadige) karavaan trekt voort.

Kos
gemaster schreef:

Waters heeft nooit een goede stem gehad, dus dat kan ook niet aftakelen. Maar het was toch af en toe wel pijnlijk om te horen dat Gilmour niet eens in de buurt van de hoge noten kwam?
Vreemd, Gilmour was precies als vanouds. Ik denk dat je in de war bent met Waters.

Welnee, ik ben wel een beetje een Pink Floyd kenner. Ik vind gewoon dat Gilmour tegenwoordig niet meer zo goed zingt als vroeger, dat is toch geen rare constatering? Het is zelfs volstrekt logisch, alleen is het wel jammer.

moviefreak#1
Gilmour had inderdaad wat moeite met de hoge tonen bij Comfortably Numb. Niet alleen met zijn stem trouwens ook zijn gitaar ging twee keer flink de mist in maar ach ...

gemaster schreef:

Welnee, ik ben wel een beetje een Pink Floyd kenner. Ik vind gewoon dat Gilmour tegenwoordig niet meer zo goed zingt als vroeger, dat is toch geen rare constatering? Het is zelfs volstrekt logisch, alleen is het wel jammer.

Ik vond Gilmour eigenlijk ook wel goed. Juiste de oldies (Pink Floyd en the Who) maakten betere muziek (incl. zang) dan de jonkies. Keane: vals. Madonna en Robbie Williams: grote showartiesten maar qua zang toch minder. U2 was zoals altijd super live.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:39 uur

geplaatst: vandaag om 03:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.