MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Live 8

zoeken in:
dutch2 schreef:

Maar wat een hoop oudjes zeg. Stel je toch voor dat ze op het originele Live-Aid allemaal artiesten hadden rondlopen die hun hoogtepunt aan het begin van de jaren zestig hadden. Brrr.

"Ha-ha said the clown, has the king lost his crown? No milk today, my love is gone away. For your lo-ve. In a white room with black curtains. Can't buy me love, everybody tells me so. Well, this will be the last time. Do-mi-ni-que, Do-mi-ni-que. I think I'm so lonely, baby, I'm gonna die"

Zoiets?

Ik zeg het nog een keer: I no longer fear death, I watched & heard Live 8!

Heeft Sting de tekst van Every Breath You Take herschreven?

Beste uitspraak van de dag kwam van Coldplay (sorry, naam van de zanger weet ik niet, want de muziek heeft me nooit zo geboeid): 'all cynists are stupid'. Daar sluit ik me in dit geval als op heel veel gebieden volleerd cynicus graag volledig bij aan.

We zijn er met z'n allen vre-se-lijk goed in geworden om alle liefdadigheid (waar Live 8 niet eens om draait) en 'goede doelen' per definitie met grote scepsis de grond in te boren. Vaak terecht, vooral als Caroline Tensen erbij staat. Maar de manier waarop hier op z'n minst GEPOOGD wordt de hele wereld bij elkaar te krijgen, daadwerkelijk iets te bereiken, verdient niets anders dan lekker mee laten voeren.

Ik denk 20 jaar terug en herinner me geen énkele evaluatie, laat staan veroordeling nog tijdens de concerten, laat staan dat er in een studio oeverloos geouwehoerd wordt terwijl op de achtergrond fascinerende musici staan. Commentatoren fucken het ene feitje na het andere op, kennen Scissor Sisters niet, zijn kennelijk verbaasd dat Pet Shop Boys nog gewoon touren, scheppen er genoegen in Simon Le Bon oud te vinden, HOU NOU TOCH OP! Recensenten suck ass.

A-ha én Duran Duran deden me alleen al uit jeugdsentiment heerlijk warm worden, geen haar op mijn hoofd die erover denkt het af te gaan zeiken. Sterker nog: die laatste klonk heerlijk volwassen en Le Bon is een leukere kerel dan 'ie ooit is geweest.

'Compleet nutteloos' - het zal wel, ik voel me tenminste voor het eerst in tijden weer 's in staat tot wat echte ontspanning. Verder verwijs ik graag naar het Afrikaanse meisje dat Geldof bij Madonna achterliet. Maar ook dat zal wel ter meerdere eer en glorie van ego's zijn he? Wat onderneem JIJ? Er zijn dingen op het randje, absoluut, maar een dag die me ervan doet overtuigen dat zelfs Will Smith het oprecht goed bedoelt, is een mooie.

Ik geniet met volle teugen en zal straks keihard janken als er nog een nummertje Cure mag. Verder zijn er weinig artiesten die mijn hart hard raken, maar vandaag mag alles. Wat was Joss Stone net fijn zeg!

Yak
BoordAppel schreef:

Geld geven heeft 0,0 effect. Even kunnen ze ervan eten (als het geld er al aankomt) en dan begint de ellende weer.

Die miljoenenopbrengst van Live Aid heeft inderdaad weinig zoden aan de dijk gezet en ons met de neus op de feiten gedrukt dat een minieme donatie per persoon inderdaad niks oplevert. Maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoel STRUCTUREEL en ik bedoel HEEL VEEL geld. Enkele tientallen euro's, misschien wel honderd euro of meer, per maand per Westerse inwoner keihard inleveren. En dan niet door hier en daar een flauwe storting, maar door simpelweg meer te betalen voor ongesubsidieerde producten uit arme landen. Dus geen koffie meer voor veertig cent, spijkerbroeken voor twee tientjes of chocoladerepen van een halve euro. Als we hier niet toe bereid zijn, verbetert er niks.

Misschien nog wel het ergste dat ze Pete Doherty afschilderden als een of andere gestoorde gek die Elton John's concert kwam verstoren. Ok ok, toegegeven, hij had niet z'n beste dag, maar het is wel een heel talentvolle songwriter en waarom had ik nou het gevoel dat onze presentators nog nooit van The Libertines noch Babyshambles hadden gehoord.

moviefreak#1
Menni

Die Dolf moet trouwens ook gewoon zijn mond houden met zijn uitspraken dat The Who alleen maar voor 60ers leuk is en dat hij het vreemd vond dat Pink Floyd werd opgegraven en dat ze nog niet dood waren. Wat is dat nou

Pink Floyd heeft 24 jaar (!!!!) niet in deze bezetting optredens gedaan. Een beetje respect voor één van de grootste bands van weleer vind ik toch wel gepast !!!

Menni schreef:
We zijn er met z'n allen vre-se-lijk goed in geworden om alle liefdadigheid (waar Live 8 niet eens om draait) en 'goede doelen' per definitie met grote scepsis de grond in te boren.

Ik heb nooit iets gehad tegen goede doelen. Doen is belangrijker dan het vragen van "Waarom?".

Le Bon is een leukere kerel dan 'ie ooit is geweest.

Niet overdrijven . Ik ken de mens Le Bon niet, maar de popster Le Bon heb ik altijd grappig gevonden. Dat is iets anders dan leuk

Maar ook dat zal wel ter meerdere eer en glorie van ego's zijn he? Wat onderneem JIJ?

Ik denk dat ik wel dingen doe op mijn manier

Als arme werkloze (en eerder arme student) geef ik al een tijdje elke maand 5euro aan Novib. En als ik straks een echt loon krijg, wil ik dat graag vermeerderen.

Bloompje schreef:
... arme ... arme ...

Maar je hebt liefde te geef voor deze planeet, nietwaar?

dutch2 schreef:
Krijg nou wat

meneer d2 vat onbedoeld de bedoeling van Live 8 in drie woorden samen

Krijg nou wat: iedereen behoort inderdaad wat te krijgen.

moviefreak#1
Sarah McLachlan was geweldig. Ze deed het nummer "Angel". Wat een prachtig nummer is dat toch

Zachary Glass schreef:
(quote)

Maar je hebt liefde te geef voor deze planeet, nietwaar?

Ja, tuurlijk. Ik ben één bron van liefde!

moviefreak#1 schreef:

Sarah McLachlan was geweldig. Ze deed het nummer "Angel". Wat een prachtig nummer is dat toch

Dju, dat heb ik gemist. Wanneer was dat dan?

yosemite44 schreef:

Ten eerste gaat het niet om het geven van geld, maar in eerste instantie om het kwijtschelden van schulden (en de rente die daarmee samenhangt).

Heeft ook totaal geen nut. Je kan overal geld in pompen (wat kwijtschelden in feite ook is) wat je wilt het helpt niets zolang er geen vrede is. Structureel meer geld geven heeft zo dus ook geen nut. Dan kunnen ze mooi iets opbouwen en dan komt er weer een of andere groepering die alles en iedereen kapotschiet. Dag geld.

De enige oplossing voor Afrika is vrede. En die komt er niet met geld alleen.

obsessed schreef:

Misschien nog wel het ergste dat ze Pete Doherty afschilderden als een of andere gestoorde gek die Elton John's concert kwam verstoren. Ok ok, toegegeven, hij had niet z'n beste dag, maar het is wel een heel talentvolle songwriter en waarom had ik nou het gevoel dat onze presentators nog nooit van The Libertines noch Babyshambles hadden gehoord.

Mwa, talentvol talentschrijver? Dat valt erg mee hoor. Ik ken de 2 Libertines-platen en die zijn niet best hoor. Ik denk dat hij z'n handen mag dichtknijpen dat iemand als Sir Elton John zich over hem ontfermd en hem een beetje sturing geeft (ik ga dan op de berichten af dat Ome Elton Pete Doherty probeert te helpen om met zijn drugsverslaving om te gaan - afkicken zal wel niet mogelijk zijn). En "niet zijn beste dag hebben" is nogal een understatement, het was natuurlijk compleet waardeloos wat ie op dat podium deed. En dat is toch zonde, want ik had hem graag een goede uitvoering van T-Rex' Children Of The Revolution zien vertolken.

moviefreak#1
Bloompje schreef:
(quote)

Dju, dat heb ik gemist. Wanneer was dat dan?

Tja ik schakel veel op de AOL site. Ik luister nu Placebo in Parijs

@ Boordappel: Nogmaals: Vrede is niet genoeg. Er zijn genoeg Afrikaanse landen die al decennia stabiel zijn en waar al lang vrede en democratie is. En ook die zijn arm. Suggeren dat heel Afrika in oorlog is de makkelijke weg en doet me denken aan een Amerikaan die ik ooit ten tijde van de oorlog in Joegoslavië hoorde zeggen dat het in Europa constant oorlog is.

Overigens is er op Canvas nu een tv film over de G8 geschreven door Richard Curtis (Notting Hill, Love Actually).

Vrede is niet genoeg

Zeker niet maar het is wel van essentieel belang. Tsja en over heel Afrika spreken is inderdaad een beetje kort door de bocht maar er zijn te veel gebieden waar het onrustig is en dat heeft ook effect op de buurlanden.

Het geld dat nu in ieder geval aan landen gegeven wordt waar er oorlog is is weggegooid geld. In vredige democratische landen lijkt het geld ook voor geen meter te werken.

Bloompje schreef:

Overigens is er op Canvas nu een tv film over de G8 geschreven door Richard Curtis (Notting Hill, Love Actually).

En die gaat over ... liefde Ik zei het al: R-e-j-o-i-c-e

Kos
Vind het persoonlijk heeerlijk, dit. De hele avond live optredens kijken, briljant concept .

Opmerkelijk dat al die oude rotten alle jonkies wel een beetje in de schaduw zetten. Als je Bryan Adams of Sting even een stemvolume hoorde opzeten alsof het niks is . Die schudden ze nog zo eventjes uit de mouw, pure klasse gewoon, of je van de muziek an sich houdt of niet.

Wat dat betreft: Mariah Carey, goddamn, over stemmen gesproken. Eventjes een showtje op Hyde Park geven waarmee ze je alle ellendige afgelopen jaren weer vergeven (sommige dan .

Kos schreef:

Als je Bryan Adams of Sting even een stemvolume hoorde opzeten alsof het niks is . Die schudden ze nog zo eventjes uit de mouw, pure klasse gewoon, of je van de muziek an sich houdt of niet.

Jaaaaa, Bryan Adams Mag ik erop wijzen dat "Reckless" nog steeds een puntgaaf popalbum is?

Sting. Sja, "Message in a bottle" - kun je zo'n nummer kapot krijgen? Dacht het niet

moviefreak#1
The WHo in London

THe Cure in Parijs

en Pink Floyd moet nog komen,

oh ja en PINK FLOYD komt dus ook

FOOKIN PINK FLOYD !!!!!!!!!!!!!!!!

Tja, en dan hebben jullie THE WHO nog niet eens genoemd: FENOMENAAL!!! En dan moet Pink Floyd nog komen...

ElMeroMero
En daar is Faithless !

Waar heb ik die ook al weer eerder gezien ?

moviefreak#1 schreef:

Pink Floyd heeft 24 jaar (!!!!) niet in deze bezetting optredens gedaan. Een beetje respect voor één van de grootste bands van weleer vind ik toch wel gepast !!!

Is Syd Barrett erbij ofzo? Kan ik me niet voorstellen...

ElMeroMero schreef:

En daar is Faithless !

Waar heb ik die ook al weer eerder gezien ?

Werchter - Live 8 - Roskilde. Gewoon een tussenstop toch?

Pink Floyd nu. Heerlijk op dit moment van de avond/nacht. En zie eindelijk eens Roger Waters er bij .

Over de effectiviteit van Live 8 an sich valt natuurlijk veel te discussiëren. Maar dat er meer cynisten bestaan dan twintig jaar geleden, lijkt me een zekerheidje.

Bloompje schreef:

Is Syd Barrett erbij ofzo? Kan ik me niet voorstellen...

Nee, Roger Waters is erbij. Na jaren van ruzie en frustraties.

Kos
T.O. schreef:

Pink Floyd nu. Heerlijk op dit moment van de avond/nacht. En zie eindelijk eens Roger Waters er bij .

En wat een heerlijk optreden .

Gast
geplaatst: vandaag om 03:41 uur

geplaatst: vandaag om 03:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.