MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Live 8

zoeken in:
Yak
Bloompje schreef:
(quote)

http://www.nme.com/news/112633.htm

[T]he singer also questioned why some bands were involved in the charity event - and said they should donate royalties from record sales to prove their intentions are genuine.

Albarn says those performing must prove they really care about Africa.

Zo denk ik er dus precies over. Als zo'n Madonna gewoon een comfortabel leventje zou gaan leiden en al die miljoenen die ze toch nooit op kan maken aan Afrika zou schenken, zou voor duizenden dorpen onderwijs gerealiseerd kunnen worden. Of neem nou zo'n Snoop Dogg, die openlijk pronkt met het uitgeven van hele sloten geld aan onnodige bling-nonsens. Dat kan ik echt niet rijmen met het op komen draven op een benefietconcert. Artiesten zouden veel vaker openlijk filantropisch moeten zijn en hun beroemdheid in de strijd moeten gooien om anderen te helpen.

Of Brad Pitt en Bill Gates die eventjes langskomen. Wat zij op hun bankrekening hebben staan, daar kan je heel Afrika mee redden!

Neemt niet weg dat Bill enorme sommen geld in verschillende projecten steekt.

[T]he singer also questioned why some bands were involved in the charity event - and said they should donate royalties from record sales to prove their intentions are genuine.

Albarn says those performing must prove they really care about Africa.

Albarn weet waar hij over spreekt. Hij is naar Mali geweest, heeft daar samen met lokale muzikanten een cd opgenomen (aanrader) en een label voor wereldmuziek (Honest Jons) opgericht. Zag net Chris Martin op MTV in Ghana rondlopen. Het helpt niet alleen om daar even langs te gaan en op de affiche te staan van Make Trafe Fair. Iets doen, dat helpt.

dajando schreef:

Neemt niet weg dat Bill enorme sommen geld in verschillende projecten steekt.

Dat is waar. Maar toch...

Bloompje schreef:

Of Brad Pitt en Bill Gates die eventjes langskomen. Wat zij op hun bankrekening hebben staan, daar kan je heel Afrika mee redden!

Bill Gates, de grootste filantroop uit de geschiedenis van de mensheid? De man die 90% van zijn vermogen aan goede doelen geeft / gaat geven?

Ik heb ook altijd wel dubbele gevoelens bij dit soort evenementen.
Aan de andere kant moeten we ook wel eerlijk zijn en toegeven dat ook wij (gewone burgers) best heel wat meer kunnen afstaan. Dus ook ons treft wel wat blaam. Het is de politiek die het echt aan zou moeten pakken, en daar gaat het om.
Maar hier kun je tot in den treure over blijven discussieren.
Laten we het op deze site maar over de muziek hebben.
Dussssss.......................wie vonden we absoluut top, en wie bracht er niks van terecht ?

Vind wel mooi dat veel artiesten in smetteloos wit optreden.

Bloompje schreef:

Vind wel mooi dat veel artiesten in smetteloos wit optreden.

Ja viel mij ook op, en inderdaad ziet dat er goed uit.

moviefreak#1
Bloompje schreef:

Daar gaat het nu juist niet om. Zelfs al zou de hele wereld 5 Euro geven dan zouden ze daar in Afrika nog geen week mee kunnen doen. Zeg dat Bill Gates vandaag 10 Miljoen dollar die kant uit stuurt. Dan komt dat ongeveer neer op 15 cent per persoon, daar kun je zelfs in Afrika niet zo gek veel mee.
Waar het hier juist om gaat is dat ze de grote meneren van de G8 ervan willen overtuigen om de handel beter te gaan regelen voor die mensen en de staatsschulden even laten voor wat het is.

Maar het gaat hier niet over politiek gelukkig.

Nog even en dan komen The Who en Pink Floyd het podium op en dan word deze jongen even he-le-maal gek whoohooowhooo

aERodynamIC schreef:

Dussssss.......................wie vonden we absoluut top, en wie bracht er niks van terecht ?

Ik heb gezien:

A-ha: de uitdrukking "verschrikkelijk optreden" kreeg dankzij hen opnieuw de apocalyptische lading die het verdient

Duran Duran: prachtige reclame voor Pattex. Alles leek stevig vastgelijmd, zowel Simon LeBon als de muzikale begeleiding

Elton John: trok een blik beroeste begeleidende gitaren open, en liet de handel sudderen op kadavers van liedjes

Dido: kachelde maar wat aan, was zeer damesbladenachtig ("Werk aan je relatie aka werk aan je muziek") ... wel eerste positieve punt: subtiel aangebrachte eyeliner. Dat was mooi

Bon Jovi: gedegen autoverkopersrock. "Nooit met gereden als het regende, mevrouwtje" wordt bij hen "Wij spelen nooit muziek als we zin hebben - enkel als het moet".

Zo - tot hier

En wat te zeggen over de make-up van Michael Stipe? Dat kan toch niet meer he... .

Voor iedereen die het zich afvroeg: De kaartjes zijn verloot en kosten niets.

Yak
moviefreak#1 schreef:

Zelfs al zou de hele wereld 5 Euro geven dan zouden ze daar in Afrika nog geen week mee kunnen doen.

Inderdaad, omdat wij geen 5 euro moeten geven maar structureel veel en veel meer. Als we arme landen willen helpen, zullen we bereid moeten zijn om behoorlijk in te leveren. Die mensen kunnen daar wel lekker uit hun plaat gaan op Snoop Dogg, maar of ze bereid zijn om veel meer te betalen voor hun boodschappen? Dacht het niet.

aERodynamIC schreef:

Super: Green Day, Madonna.

Goed: U2, Scissor Sisters, Elton John (goede songkeuze).

Leuk: Travis/Keane/Snow Patrol -ze blijven zo sympathiek hè - The Killers, Razorlight, Snow Patrol, UB40.

Viel tegen: Coldplay (+ Richard Ashcroft), Snoop Dogg, REM, Bjork, Duran Duran.

Prut: Stereophonics (erg plichtmatig), Pete Doherty (een hele slechte clown).

moviefreak#1
R.E.M. was geweldig. "Everybody Hurts" heeft nog nooit zo mooi geklonken

JOSS STONE was fenomenaal maar helaas veel te kort, had van mij nog zeker een uur mogen duren

CRAIG DAVID was dramatisch met als absoluut dieptepunt het duet met Tina Arena waarbij vooral Craig David het nummer "Come Together" van The Beatles volledig aan het verkrachten was.

DURAN DURAN en BRIAN WILSON lieten zien dat ook muzikanten ooit over hun top heen raken.

COLDPLAY was één van de beste optredens van de dag met als hoogtepunt "Bitter Sweet Symphony" met RICHARD ASHCROFT.

U2 viel mij heel erg tegen. De opening met PAUL MCCARTNEY vond ik zeer leuk en ik kreeg er serieus kippevel van maar na het vertrek van Sir Paul had U2 ook maar gewoon van het podium af moeten gaan want het ging van kwaad naar erger.

ook goed : GREEN DAY, VELVET REVOLVER, MADONNA, SNOOP DOGG, KEANE, MUSE, RAZORLIGHT en STEREOPHONICS

minder goed : THE BLACK EYED PEAS, WILL SMITH, ANNIE LENNOX en ELTON JOHN

slecht : DIE TOTEN HOSEN, DESTINY'S CHILD (playback), BON JOVI en SHAKIRA

Yak schreef:

Inderdaad, omdat wij geen 5 euro moeten geven maar structureel veel en veel meer. Als we arme landen willen helpen, zullen we bereid moeten zijn om behoorlijk in te leveren.

Geld geven heeft 0,0 effect. Even kunnen ze ervan eten (als het geld er al aankomt) en dan begint de ellende weer. Allereerst moet er vrede in Afrika komen, alle dictators moeten dus oprotten. Dan moet je de industrie en landbouw fatsoenlijk op poten zetten en dan heb je pas wat aan het geld dat in Afrika gepompt wordt.

Compleet nutteloos dus heel dat Live 8 gebeuren. Het is in de meeste gevallen ter meerdere eer en glorie van de bands die er optreden. Maar goed, voor ons is het verder wel leuk.

andré schreef:

Leuk: Travis/Keane/Snow Patrol -ze blijven zo sympathiek hè - The Killers, Razorlight, Snow Patrol, UB40.

Ola, Travis heeft wel al wat meer bereikt dan Keane en Snow Patrol. Van dit rijtje staat Travis wel op eenzame hoogte. Ik vind ze méér dan sympathiek hoor!

Yak heeft denk ik het ook niet zozeer om geld geven, maar over een structurele andere manier van handel voeren. Zolang wij bijvoorbeeld landbouw hier blijven platsubsidieren is er simpelweg geen kans. Ook niet in democratische arme landen (want die zijn er ook zat, alleen hoor je daar zelden wat over, want dat is geen nieuws).

Zachary Glass schreef:

Ik heb gezien:

A-ha: de uitdrukking "verschrikkelijk optreden" kreeg dankzij hen opnieuw de apocalyptische lading die het verdient

Duran Duran: prachtige reclame voor Pattex. Alles leek stevig vastgelijmd, zowel Simon LeBon als de muzikale begeleiding

Elton John: trok een blik beroeste begeleidende gitaren open, en liet de handel sudderen op kadavers van liedjes

Dido: kachelde maar wat aan, was zeer damesbladenachtig ("Werk aan je relatie aka werk aan je muziek") ... wel eerste positieve punt: subtiel aangebrachte eyeliner. Dat was mooi

Bon Jovi: gedegen autoverkopersrock. "Nooit met gereden als het regende, mevrouwtje" wordt bij hen "Wij spelen nooit muziek als we zin hebben - enkel als het moet".

Zo - tot hier

Wow, jij kiest je artiesten wel uit

Is er ook nog een line up ergens te vinden? Wie komt er nog eigenlijk en wanneer is het afgelopen?

edit: eigenlijk gewoon schrappen uit het lijstje wat Dajando heeft gekopieerd natuurlijk. Maar heb niet de hele tijd gevolgd...

Ook trouwens gehoord van Jonathan Ross, dat er geen drank werd verkocht. Die mensen staan daar van 12u smiddags tot 23u savonds... Zouden Belgen niet aankunnen!

BoordAppel schreef:
(quote)

Geld geven heeft 0,0 effect. Even kunnen ze ervan eten (als het geld er al aankomt) en dan begint de ellende weer. Allereerst moet er vrede in Afrika komen, alle dictators moeten dus oprotten. Dan moet je de industrie en landbouw fatsoenlijk op poten zetten en dan heb je pas wat aan het geld dat in Afrika gepompt wordt.

Compleet nutteloos dus heel dat Live 8 gebeuren. Het is in de meeste gevallen ter meerdere eer en glorie van de bands die er optreden. Maar goed, voor ons is het verder wel leuk.

Wat een onzin!

Ten eerste gaat het niet om het geven van geld, maar in eerste instantie om het kwijtschelden van schulden (en de rente die daarmee samenhangt). Ten tweede is er zo iets als microkrediet en investeringen!

Ik wil het graag opnemen, moet weg namenlijk. Wat zal ik doen, ned3 of bbc

Thom Yorke steunt het project Drop The Dept. Maar daar hoor je precies ook niks meer van. Radiohead zit in de studio, zouden ze daarom niet gekomen zijn, of zouden ze dezelfde kritiek hebben als Damon Albarn?

Bloompje schreef:

en wanneer is het afgelopen?

Ik heb nu al het gevoel dat Live 8 een eeuwigdurende kwestie is.

Al bij al zag ik een twintigtal minuten ... en het voelt aan alsof ik de periode prehistorie-middeleeuwen overbrugd heb.

Dit stopt NOOIT meer, zeg ik u.

Ik ben niet meer bang voor de hel, ik zag Live 8

dajando schreef:

Doe maar BBC! Zit tenminste geen reclame tussen!

dutch2
Jammer dat we wat weinig van Bjork zagen. Wat mij betreft het enige dat een beetje indruk maakte (hoewel dat liedje van Snow Patrol toch ook wel heel fraai was). Maar wat een hoop oudjes zeg. Stel je toch voor dat ze op het originele Live-Aid allemaal artiesten hadden rondlopen die hun hoogtepunt aan het begin van de jaren zestig hadden. Brrr.

dajando schreef:

BBC natuurlijk, anders blijf je doorspoelen met die onnozele Claudia DeBreij

Zachary Glass schreef:

Ik heb nu al het gevoel dat Live 8 een eeuwigdurende kwestie is.

Al bij al zag ik een twintigtal minuten ... en het voelt aan alsof ik de periode prehistorie-middeleeuwen overbrugd heb.

Dit stopt NOOIT meer, zeg ik u.

Ik ben niet meer bang voor de hel, ik zag Live 8

Ja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje, mede dankzij dat bijna alle artiesten binnen die 15min die ze hebben al hun bekendste nummers zingen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:16 uur

geplaatst: vandaag om 07:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.