Muziek / MusicMeter Live! / Fortarock
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 februari 2012, 13:51 uur
Steel Panther en Devin Townsend Project erbij.
Ik kan zo onderhand net zo goed alleen op de tijdstippen dat Slayer, Anthrax en Meshuggah spelen komen.
Ik kan zo onderhand net zo goed alleen op de tijdstippen dat Slayer, Anthrax en Meshuggah spelen komen.
0
geplaatst: 16 maart 2012, 10:42 uur
Yes !!! Solstafir toegevoegd aan de line-up, samen met Benighted en Asphyx.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 maart 2012, 14:37 uur
Ken de eerste twee niet. Asphyx vind ik wel leuk. 

0
geplaatst: 16 maart 2012, 21:08 uur
Dat zijn wel 3 erg mooie namen, begin het nu wel echt te overwegen. Slayer, Machine Head, Solstafir, Meshuggah en Devin Townsend Project zijn alleemaal erg goede namen 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 juni 2012, 11:24 uur
Zometeen op naar Fortarock. Benighted had ik op zich wel even willen zien, maar Solstafir vind ik echt ruk...
Wel jammer dat je niet van het terrein af kunt, wordt even doorbijten bij sommige bands. Voor wie ook gaat: ik ben die jongen met lang haar en Slayer shirt.
Wel jammer dat je niet van het terrein af kunt, wordt even doorbijten bij sommige bands. Voor wie ook gaat: ik ben die jongen met lang haar en Slayer shirt.

0
geplaatst: 3 juni 2012, 01:14 uur
Stijn_Slayer schreef:
Zometeen op naar Fortarock. Benighted had ik op zich wel even willen zien, maar Solstafir vind ik echt ruk...
Volgens mij heb ik jou vandaag in 3412 verschillende uitvoeringen zien lopen.
Slayer was het hoogtepunt van de dag, echt schitterend en dat voor de ongeveer 15de keer dat ik ze zag, hun setlist was ook grotendeels hetzelfde als altijd maar wat was het weer genieten.
Machine Head was ook erg goed al duurde het wel even voordat het geluid goed stond.
Solstafir vond ik erg mooi maar in de zon komt hun muziek niet het beste over, had ze liever in de tent gezien.
Al met al een prachtige dag.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 juni 2012, 14:13 uur
Slayer gaf weer even metalles. Toch een hoop afwijkingen t.o.v. Klokgebouw ('Altar', 'Hell Awaits' (!!), 'Jesus Saves', etc). Araya iets minder bij stem (puur qua hoogte), maar hij had bij deze songs toch geen falsetuithalen nodig. En Kerry King behoorlijk in vorm! Ik vind de terugreis met een heel Slayer-legioen dan altijd zo leuk. In de eerste coupé beginnen ze en dat gaat de hele trein door totdat er in de voorste SLAYERRRRR!! klinkt. Alsof ze de wave doen. 
Anthrax had de vaart er ook behoorlijk inzitten. Erg vette show. Beetje een cliché setlist, maar als je niet zo'n mega fan bent en ze voor het eerst ziet, is dat eigenlijk wel leuk.
Vond Machine Head niet heel erg denderend. De zang was clean niet altijd top en ik heb niet zoveel met die band. Verloor halverwege m'n concentratie; te weinig herkenbare nummers. Bij Meshuggah was ik na een halfuur echt kapot van het staan de hele dag. Ben buiten de tent gaan liggen luisteren. Was wel een strak concert, maar ben geen groot liefhebber van ze.
Asphyx viel me ietwat tegen. Toch wel erg eenzijdig en vette solo's zijn wel een must.
Devin Townsend trok ik echt niet. Muzikaal dik in orde, maar die stem....
Erg gelachen om Steel Panther, die lui moeten een film à la Spinal Tap maken.
Heb me zelfs nog goed vermaakt bij Trivium en Lamb of God (de energie van de laatste werkte erg aanstekelijk), dus al met al een zeer geslaagde dag. Trivium blijven wel posertjes en de solo's gingen eigenlijk nergens heen, maar zeker op dat moment van de dag was wat ritmische en melodische variatie wel welkom.

Anthrax had de vaart er ook behoorlijk inzitten. Erg vette show. Beetje een cliché setlist, maar als je niet zo'n mega fan bent en ze voor het eerst ziet, is dat eigenlijk wel leuk.
Vond Machine Head niet heel erg denderend. De zang was clean niet altijd top en ik heb niet zoveel met die band. Verloor halverwege m'n concentratie; te weinig herkenbare nummers. Bij Meshuggah was ik na een halfuur echt kapot van het staan de hele dag. Ben buiten de tent gaan liggen luisteren. Was wel een strak concert, maar ben geen groot liefhebber van ze.
Asphyx viel me ietwat tegen. Toch wel erg eenzijdig en vette solo's zijn wel een must.
Devin Townsend trok ik echt niet. Muzikaal dik in orde, maar die stem....
Erg gelachen om Steel Panther, die lui moeten een film à la Spinal Tap maken.

Heb me zelfs nog goed vermaakt bij Trivium en Lamb of God (de energie van de laatste werkte erg aanstekelijk), dus al met al een zeer geslaagde dag. Trivium blijven wel posertjes en de solo's gingen eigenlijk nergens heen, maar zeker op dat moment van de dag was wat ritmische en melodische variatie wel welkom.
0
geplaatst: 3 juni 2012, 15:24 uur
Devin Townsend is naar mijn mening een van de beste zangers in de metalwereld. Zingt prachtig clean en krijst de sterren van de hemel. Speelde hij voornamelijk de hardere nummers (Deconstruction)?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 juni 2012, 15:56 uur
Het was een redelijk afwisselende set. Overdreven hard werd er niet gespeeld, maar ik ben eigenlijk niet bekend met hem. Een klein beetje met Strapping Young Lad.
Ik geef overigens direct toe dat hij heel veel beheersing over z'n stem heeft, maar het is mij te overdreven. Het neigt zelfs een beetje naar power metal, en als ik ergens een hekel aan heb zijn het typische power metal zangers.
Was overigens onder de indruk van de organisatie. Gezellige drukte. Niet zo druk dat je overal lang in de rij staat en nergens fatsoenlijk naar de optredens kunt kijken. Had wel de indruk dat dat geluidshutje op het veld te dicht op het podium stond, waardoor het veld aan de kleine kant was. Stond wel tegenover dat het eindelijk eens op een normaal volume was i.p.v. zo snoeihard.
Mensen van het festival liepen ook niet in de weg of te intimideren. Na toegang moest je je zakken legen. Degene voor me had een zakje wiet en mocht dat volgens mij gewoon meenemen het terrein op. Verder veel eetopties: friet & snacks, Aziatisch, Indonesisch, fruit, BBQ, hamburgers, Mexicaans, pannenkoeken, zelfs espresso. En je kon zowaar zoveel muntjes afnemen als je zelf wou, dat zie je niet vaak.
En dat alles tegen een zeer schappelijke prijs (wat is nou 55 euro voor al die bands?). Als ze volgend jaar goed programmeren, ben ik weer van de partij. Het is toch wel een verademing, dat metalpubliek. Heb je nooit gezeik mee en degenen die willen praten gaan netjes achteraan staan bij optredens zodat ze de rest niet storen.
Alleen vervelend dat je niet op het terrein kon pinnen en er ook niet vanaf mocht. Anders was ik even op de uni gaan pinnen en had ik nog wat shirts en cd's gekocht.
Ik geef overigens direct toe dat hij heel veel beheersing over z'n stem heeft, maar het is mij te overdreven. Het neigt zelfs een beetje naar power metal, en als ik ergens een hekel aan heb zijn het typische power metal zangers.
Was overigens onder de indruk van de organisatie. Gezellige drukte. Niet zo druk dat je overal lang in de rij staat en nergens fatsoenlijk naar de optredens kunt kijken. Had wel de indruk dat dat geluidshutje op het veld te dicht op het podium stond, waardoor het veld aan de kleine kant was. Stond wel tegenover dat het eindelijk eens op een normaal volume was i.p.v. zo snoeihard.
Mensen van het festival liepen ook niet in de weg of te intimideren. Na toegang moest je je zakken legen. Degene voor me had een zakje wiet en mocht dat volgens mij gewoon meenemen het terrein op. Verder veel eetopties: friet & snacks, Aziatisch, Indonesisch, fruit, BBQ, hamburgers, Mexicaans, pannenkoeken, zelfs espresso. En je kon zowaar zoveel muntjes afnemen als je zelf wou, dat zie je niet vaak.
En dat alles tegen een zeer schappelijke prijs (wat is nou 55 euro voor al die bands?). Als ze volgend jaar goed programmeren, ben ik weer van de partij. Het is toch wel een verademing, dat metalpubliek. Heb je nooit gezeik mee en degenen die willen praten gaan netjes achteraan staan bij optredens zodat ze de rest niet storen.
Alleen vervelend dat je niet op het terrein kon pinnen en er ook niet vanaf mocht. Anders was ik even op de uni gaan pinnen en had ik nog wat shirts en cd's gekocht.
0
geplaatst: 3 juni 2012, 20:19 uur
Van mij mogen ze het wel uitbreiden naar twee dagen. Mooi terrein, niet te groot, niet te klein. Voldoende faciliteiten én gratis parkeren op de terreinen van de universiteit. Daar stond ik wel even van te kijken.
Voor een ééndaags festival vind ik het niet aanwezig zijn van een pinautomaat niet zo'n probleem (aangezien je wel kon pinnen bij de munten), maar eigenlijk zou dat in deze tijd standaard op een festival moeten staan.
Het geluid was vlak voor het hoofdpodium en in de hele tent prima, alleen was het erg zacht als je een stuk verder van het podium af stond. Daardoor een groot deel van Machine Head gemist.
De programmering was bijna perfect, alleen was het jammer dat Sólstafir in de blakende zon zo vroeg al op het hoofdpodium stond. Die had ik toch 10 keer liever in een (donkere) tent gezien. Voor de rest heb ik me overal wel mee vermaakt. Benighted was een erg goede openingsact, en eigenlijk was alles dat volgde in tent erg goed. Asphyx vond ik niet zo, maar daar dacht de rest van de tent blijkbaar anders over, waardoor er een goede sfeer hing. Nasum stelde ook niet teleur op hun afscheidstournee en Steel Panther is een must-see. Een cd zal ik er niet van kopen, maar het zijn showbeesten tot en met, met nog hele degelijke muziek als je verder luistert dan hun teksten. De grote namen als Meshuggah, Lamb of God, Anthrax en Slayer deden gewoon wat ze moesten doen, niets meer, niets minder.
Voor een ééndaags festival vind ik het niet aanwezig zijn van een pinautomaat niet zo'n probleem (aangezien je wel kon pinnen bij de munten), maar eigenlijk zou dat in deze tijd standaard op een festival moeten staan.
Het geluid was vlak voor het hoofdpodium en in de hele tent prima, alleen was het erg zacht als je een stuk verder van het podium af stond. Daardoor een groot deel van Machine Head gemist.
De programmering was bijna perfect, alleen was het jammer dat Sólstafir in de blakende zon zo vroeg al op het hoofdpodium stond. Die had ik toch 10 keer liever in een (donkere) tent gezien. Voor de rest heb ik me overal wel mee vermaakt. Benighted was een erg goede openingsact, en eigenlijk was alles dat volgde in tent erg goed. Asphyx vond ik niet zo, maar daar dacht de rest van de tent blijkbaar anders over, waardoor er een goede sfeer hing. Nasum stelde ook niet teleur op hun afscheidstournee en Steel Panther is een must-see. Een cd zal ik er niet van kopen, maar het zijn showbeesten tot en met, met nog hele degelijke muziek als je verder luistert dan hun teksten. De grote namen als Meshuggah, Lamb of God, Anthrax en Slayer deden gewoon wat ze moesten doen, niets meer, niets minder.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 13:30 uur
Ik vond het een topdag. Het weertje maakte het werkelijk helemaal af. Hoogtepunten voor mij waren Asphyx, Solstafir, Slayer en Lamb of God. Wat is dat een aanstekelijk gezelschap zeg. Mijn keel heeft Slayer wederom niet overleeft, wat hadden ze een gouwe ouwe set zeg. Met Jesus Saves weer eens.
Enige jammere was dat het geluid niet echt hard was op het veld, maar ja, je kent die nummers ondertussen natuurlijk wel dromen.
Op naar volgend jaar!
Enige jammere was dat het geluid niet echt hard was op het veld, maar ja, je kent die nummers ondertussen natuurlijk wel dromen.
Op naar volgend jaar!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juni 2012, 14:26 uur
Ik lees dat online vaker. Per toeval kwam ik bij Trivium vanaf de metalmarkt en aan de zijkant kon ik zo de menigte in om een goede plek te scoren. Bij Anthrax en Slayer ben ik dus ook om de menigte heengelopen en vanaf de zijkant ingehaakt. Prima plekken gescoord.
Achteraan op het veld was het geluid inderdaad niet best, maar aan de rechterkant redelijk vooraan was het prima. Heb er altijd zo'n hekel aan als het geluid keihard is. Lees online veel kritiek op het volume, maar ik heb voor het eerst sinds tijden zoiets van eindelijk eens een normaal acceptabel volume waar je de oren niet mee kapot knalt.
Achteraan op het veld was het geluid inderdaad niet best, maar aan de rechterkant redelijk vooraan was het prima. Heb er altijd zo'n hekel aan als het geluid keihard is. Lees online veel kritiek op het volume, maar ik heb voor het eerst sinds tijden zoiets van eindelijk eens een normaal acceptabel volume waar je de oren niet mee kapot knalt.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 15:02 uur
Wij stonden net iets links van de geluidstent, maar daar was het volume dus niet echt hard. De wind kwam ook van achter en stond dus op het podium, hierdoorzal er wel veel geluid verwaaien. Dit is een van de nadelen van openlucht. Hiermieten we dus ook biet te veel over zeuren. Een voordeel van openlucht was daarentegen een heerlijk zonnetje.
In de tent was het geluid wel behoorlijk hard.
In de tent was het geluid wel behoorlijk hard.
0
geplaatst: 25 september 2012, 19:01 uur
Gloeilamp schreef:
De eerste naam voor FortaRock XL is Rammstein.
Volgend jaar mijn 1e Fortarock dan! Mooie brug van mainstream-metal naar gewoon goede metal???De eerste naam voor FortaRock XL is Rammstein.
0
geplaatst: 23 november 2012, 11:59 uur
Nieuwe namen!!!!
Volbeat, Enslaved, Hatebreed, Delain en Motorhead.
Nieuws op Festivalinfo : Meer namen voor FortaRock XL
Volbeat, Enslaved, Hatebreed, Delain en Motorhead.
Nieuws op Festivalinfo : Meer namen voor FortaRock XL
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 november 2012, 19:35 uur
De programmering is er duidelijk op gericht om de grotere locatie vol te krijgen. Dit wordt niets voor mij helaas.
0
geplaatst: 28 november 2012, 15:39 uur
Ik hoop nog wel op wat hardere namen, maar dat zal wel goed komen. Er moeten tenslotte wel 3 podia gevuld worden. Met Enslaved ben ik in ieder geval al wel erg blij. Epica? Primordial? Dit lijken me ook wel namen die er zo maar bij zouden kunnen!
0
geplaatst: 30 november 2012, 09:50 uur
Volbeat zijn echt festival hoeren. Iedere gemiddelde (pop, rock) festival ganger heeft ze al gezien. Ik vind de nieuwe namen maar niks. Dit jaar was top gezien de line-up maar volgend jaar wordt blijkbaar ruk.
0
geplaatst: 5 december 2012, 16:12 uur
Nieuwe namen!
Amon Amarth, Airbourne, Five Finger Death Punch en Entombed.
Amon Amarth, Airbourne, Five Finger Death Punch en Entombed.
0
geplaatst: 6 december 2012, 22:44 uur
Festival Hoeren, daar had ik toch een heel ander beeld bij?! Volbeat weet wel hoe je een veld mee moet krijgen, heb ik geen probleem mee. Ik hoop wel dat er nog wat echt harde namen worden toegevoegd, ik zie nog geen Asphyx of Nasum zoals dit jaar....
0
geplaatst: 15 januari 2013, 20:12 uur
Nieuws op Festivalinfo : Twee nieuwe namen FortaRock XL
Kreator!!
Mastodon gezien op Pinkpop, wil ik best nog een keertje zien hehe
Kreator!!
Mastodon gezien op Pinkpop, wil ik best nog een keertje zien hehe
* denotes required fields.