MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Fortarock

zoeken in:
Anthrax, Gojira, Deafheaven en The Charm The Fury toegevoegd aan de lineup. Niet slecht

Shit, Deafheaven en Gojira!!

Yann Samsa
Shit ken ik niet, maar Deafheaven en Gojira zijn wel goed ja!

Ik vraag me echt af of de muziek van Deafheaven in een grote tent overkomt. In een kleine zaal komt het namelijk in zijn intensiteit zeer goed tot zijn recht.

Kos
Oh boy, oh boy. Al heb ik niet zoveel met Deafheaven.

Gojira, altijd bruut
Anthrax, bucket list artist
Deafheaven, als 't schema 't toelaat
The Charm The Fury, niks bijzonders

Eigenlijk vind ik het behalve Slayer, Iron Maiden en Dimmu Borgir een behoorlijke z**d line up. Begrijp me niet verkeerd hoor. Maar ik heb al jaren niet meer de interesse in nieuwe bands. Zo'n beetje alle grote bands die na 2000 door zijn gebroken, daar ken ik werkelijk helemaal niets van (een enkele uitzondering zoals Chimaira daargelaten). Misschien wordt eddie wel oud.
Deafhaven, ken ik niet, Gojira, ken ik van naam (hebben daar ooit geen leden van Fear Factory ingezeten?), Trivium, ik kan die zanger NIET zetten. Anthrax, zie opmerking bij Trivium, maar dan wel met betere muziek dus nog wel één van de betere gezelschappen op de bill, (helaas spelen ze nooit nummers van Sound of White noise). Alter Bridge, er ging zelfs geen lampje branden bij het zien van de band naam, Van den Berg's moonkings?? Natuurlijk ken ik Adje, maar wordt ik daar vrolijk van? nope! ja van Vandeberg wel ja maar dit interesseerd me geen moer.Sabaton, is nog wel grappig,maar verveelt me na een half uurtje ook.
Waarom heb je dan in Godsnaam kaartjes gekocht Eddie??? hahaha omdat Iron Maiden én Slayer op de lijst staan, en die kunnen geen slechte shows geven al zouden ze willen. En ik stel me natuurlijk ook beetje aan, als ik er zit met een biertje in mijn hand onder Nijmeegse zon dan vermaak ik me waarschijnlijk kostelijk. En als ik Trivium zie optreden vinden wij het heerlijk omeklaar te vertellen wat een verschrikkelijke sukkel dat zangertje is.

Eddie schreef:
Eigenlijk vind ik het behalve Slayer, Iron Maiden en Dimmu Borgir een behoorlijke z**d line up.
Doen bands als Carcass en Behemoth je ook niks dan Eddie??

De muziek na Y2K is lang niet zo eng hoor, Eddie.

Wolfmother schreef:
(quote)
Doen bands als Carcass en Behemoth je ook niks dan Eddie??

Oh jawel hoor, hoewel ik van Behemoth niet zoveel ken. Om onduidelijke reden is die band eigenlijk alijd langs me heen gegaan, datzelfde geld eigenlijk voor Carcass, daarvan ken ik alleen Swansong. Maar ook met deze bands ga ik me uiteraard wel vermaken, in diezelfde Nijmeegse zon, met wellicht al een tweede of derde biertje in de hand.

Een prachtige dag gehad samen met mijn broer op fortarock. Favoriete momenten op die dag natuurlijk slayer met angel of death en iron maiden met run to the hills en anthrax met medusa.

buizen
jedimaster schreef:
Een prachtige dag gehad samen met mijn broer op fortarock. Favoriete momenten op die dag natuurlijk slayer met angel of death en iron maiden met run to the hills en anthrax met medusa.

De eerste namen voor 2015 zijn bekend en de headliner zorgt al voor flink wat opschudding, niet positief trouwens...

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/1422505_996598053700446_6599849283381512701_n.jpg?oh=27e6834838b20373330b047344a14058&oe=54EBB3FE&__gda__=1428046510_2a5dfa1860600ca4bd6cf5782b9fd2b2

Ik wil Converge echt eens live zien en ook Red Fang en Dying Fetus zijn gaaf. Ik denk alleen dat vanwege Slipknot het prijskaartje een stuk hoger is geworden. We wachten de rest van de line-up af.

Tja, ik zie ook niet echt een alternatief. Alleen Metallica had wellicht gekund, maar dan was het prijskaartje natuurlijk nog hoger geweest. Er is ook gewoon weinig keus voor de headline positie.

Nog luitjes die gaan dit jaar? De prijs is in ieder geval naar beneden gegaan ivm ontbreken van meerdere grote namen. Exodus, Lamb of God en Venom is wat mee betreft reden genoeg!
Maar waren ze maar lekker in Brakkenstein gebleven. Nadat er gezegd werd dat ze "voor 1 maal" naar de Goffert gingen met het 5 jarig jubileum , voelde ik al nattigheid... Wellicht volgend jaar weer?

Stijn_Slayer
Slipknot, Epica, Parkway Drive, Papa Roach, wat een rommel. Komen er soms ook emo's, ik dacht dat die niet meer bestaan.

Prima vermaakt gisteren met Leprous, Enforcer, Converge, Godsmack, Flotsam & Jetsam, Papa Roach, Red Fang, Lamb of God, Clutch (persoonlijke favoriet), Venom, Slipknot en prachtig weer.

buizen
Zie het somber in voor Fortarock komende zomer. Volbeat is toch een ('top')headliner van niks?
Er zou toch een grotere, meer exclusieve, naam moeten staan?
En er is veel concurrentie van andere, beter geprogrammeerde festivals.
Fortarock schijnt dan nog wel goedkoop kwa tickets te zijn.

Down mag niet meer komen.

Ik snap het wel een beetje, maar ook weer niet.

trebremmit schreef:
Down mag niet meer komen.

Ik snap het wel een beetje, maar ook weer niet.

Dat heb ik nou ook. Las trouwens vanavond dat Phil vindt dat Down zonder hem moet doorgaan. (site van Metal hammer)

buizen
Mr. Olaf schreef:
(quote)

Dat heb ik nou ook. Las trouwens vanavond dat Phil vindt dat Down zonder hem moet doorgaan.

Maar waarom heeft ie nou de hitlergroet gebracht dan, zegt ie daar wat over?

Hij heeft het zelf over een slechte grap en alcohol. Hij heeft een verklaring afgegeven. Zie zijn eigen site. Zou om een grap gaan over het drinken van witte wijn backstage.

buizen
Een hitlergroet is zeer ongepast maar vind het allemaal wel ver gaan als het slechts een 'slechte grap' is.
Als je soms ziet wat bands uit de blackmetalscene in hun teksten verheerlijken. Dat is natuurlijk ook slechts een grap.. Of hiphoppers.

Gewoon laten optreden, voorafgegaand door een door het stof gaan, excuses aanbieden en uitleggen dat ie helemaal niets heeft met een hitlergroet. Maar als ie dat niet wil.. Maar goed, de organisatie heeft al besloten. Uitgepraat dus.

Ach, het is al langer bekend dat hij nogal racistische neigingen heeft. Het leek ook helemaal niet op een grap dat filmpje.
Maar nu ineens mag ie niet meer komen, wel een beetje schijnheilig van zo'n festival. Dan hadden ze hem sowieso niet moeten boeken. En er komen inderdaad ook black metal bands, net alsof die allemaal zo lief zijn met hun satans verheerlijking en anti christelijke teksten.
Volgens mij zijn de teksten van Down trouwens niet racistisch.

"Gewoon laten komen" ?
"Ik snap het wel een beetje maar ook weer niet" ?

Misschien eens luisteren naar Robb Flynn van Machine Head. Die was er ook (en heeft geen witte wijn gezien).

"White power" en een hitlergroet vergelijk je toch niet met satanisme of anti-christelijke teksten? Een geloof bashen vind ik toch heel wat anders dan een bevolkingsgroep, of sympathiseren met 40-45.

Maargoed ik zit niet in de metalscene, dus ik begrijp het waarschijnlijk allemaal verkeerd.

Aurum schreef:
"Gewoon laten komen" ?
"Ik snap het wel een beetje maar ook weer niet" ?

Misschien eens luisteren naar Robb Flynn van Machine Head. Die was er ook (en heeft geen witte wijn gezien).
(embed)

"White power" en een hitlergroet vergelijk je toch niet met satanisme of anti-christelijke teksten? Een geloof bashen vind ik toch heel wat anders dan een bevolkingsgroep, of sympathiseren met 40-45.

Maargoed ik zit niet in de metalscene, dus ik begrijp het waarschijnlijk allemaal verkeerd.

Mee eens hoor. De rare smoes met die witte wijn slaat natuurlijk nergens op, ook al had Anselmo inderdaad wijn gedronken. Witte wijn = white power. Snapt u? Ik vind het volledig terecht dat Down van de affiche gehaald is. Dit zijn geen grapjes meer.

Maar het was bekend dat hij nogal racistisch is, dus waarom eerst wel boeken?
De man is trouwens helemaal aangetast door de drugs, depressies en suïcidale neigingen, dus hoe serieus je dit allemaal moet nemen.

Verder dupeer je de hele band en crew, die waarschijnlijk helemaal niet achter hem staan, maar misschien is het wel een goede oplossing om met een andere zanger verder te gaan.

Stijn_Slayer
buizen schreef:
Een hitlergroet is zeer ongepast maar vind het allemaal wel ver gaan als het slechts een 'slechte grap' is.

Wij schrikken misschien niet zo, maar dat neemt niet weg dat er nog altijd velen zijn die dat wel doen en hier heel sterk op reageren. Voor zo'n festival kan het heel gevaarlijk zijn voor hun imago. Niet vreemd dat ze elke associatie daarmee willen verbreken. Buiten dat vind ik het een goed maatschappelijk statement, je moet met zo'n dwaas niets te maken willen hebben.

Is Down, naast Fortarock, verder nog ergens gecanceld om deze reden? Kan me enigzins voorstellen dat ze Phil niet willen hebben, maar zoals trebremmit al zegt: de hele band is de dupe.

Volgens mij niet, ze staan in ieder geval op Hellfest en Download in Frankrijk.

http://www.hellfest.fr/arti...

Mr. Olaf schreef:
Is Down, naast Fortarock, verder nog ergens gecanceld om deze reden? Kan me enigzins voorstellen dat ze Phil niet willen hebben, maar zoals trebremmit al zegt: de hele band is de dupe.

Klopt hoor. Maar de band had ook naar buiten kunnen komen met een statement waarin ze de gebeurtenissen veroordelen. Dat had voor mij al wat goedgemaakt.

buizen
De Fortarockaroganisatie heeft Down geschrapt maar heeft nu Babymetal uit Japan aan de line-up toegevoegd. Duizenden 40+-jarigen die naar kleine meisjes in korte rokjes komen kijken.. eh.. luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:29 uur

geplaatst: vandaag om 20:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.