MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Fortarock

zoeken in:
Kreator is een ijzersterke liveband, Mastodon vind ik live daarentegen behoorlijk tegenvallen. Vooral de zang is echt knettervals.

Vind ik toch wel meevallen Don. De beelden van Pinkpop en Rock am Ring vond ik ook niets maar toen ik ze in 2012 op Werchter zag was ik toch wel onder de indruk, ze gaven een erg sterke show weg op het hoofdpodium.

Instrumentaal is de band echt retestrak live, daar is echt helemaal niks op aan te merken. Maar de zang is echt slecht live en dat is echt sonde.

Maar de strakste liveband in deze line-up is toch wel Volbeat. Niet mijn favoriet maar de zang van Michael Poulsen is altijd loepzuiver en alles loopt gewoon perfect.

Volbeat is dan weer een band waar ik erg weinig mee heb, ik zal ze wel even bekijken op Werchter maar heb er niet al te hoge verwachtingen van.

Ik zal gewoon helemaal losgaan op Volbeat, een van mijn favoriete bands op dit moment.

odi
Opeth, Finntroll, Amenra en Hacktivist bevestigd. Nog twee bands te gaan.

Opeth en Amenra!

Dat zijn dan weer erg goede namen. Al vraag ik me af of Amenra wel goed overkomt op een festival.

Errug benieuwd naar AmenRa!!! En ik ga nu zeker Finntroll zien, al twijfel ik nog steeds of ik ze ook in Bibelot ga checken....

Ik ga niet naar Fortarock maar die time table is echt om de rillingen van te krijgen. Opeth krijgt maar 60 minuten speeltijd, dat kan veel meer zijn. De headliner (Rammstein) begint namelijk pas om 22:10 en Opeth is al om 21:40 afgelopen. Heaven Shall Burn en Entombed tegelijk zetten vind ik ook een vrij rare keuze. En Amenra om 12:35, vroeg in de middag...

Fortarock was voor mij wel een optie, maar ik ben toch wel blij dat ik geen ticket gekocht heb. Opeth speelt inderdaad erg kort, dat was toch de naam die mij deed twijfelen om toch naar Fortarock te gaan. Rammstein, Volbeat en Airbourne zie ik al op Werchter en verder zou ik alleen AmenRa en Enslaved echt willen zien. Helaas spelen beide bands heel erg vroeg, waardoor ik denk dat die shows een stuk minder zullen zijn.

Zijn er nog users naar Fortarock gegaan? Ik ben benieuwd naar de verhalen over Volbeat en Rammstein, ik zit nog te twijfelen tussen James Blake of Volbeat op Rock Werchter.

Mijn broertje was er en hij heeft genoten van Rammstein

Bij Rammstein nemen ze de uitdrukking "duizend bommen en granaten" wel heel letterlijk.

odi
Rammstein was qua show erg indrukwekkend, ik vind de muziek niet meer dan aardig eigenlijk. Vond het vroeger leuker.

Volbeat een paar nummers van ver af gezien omdat ik op tijd bij Opeth wilde zijn, ik heb inmiddels ook niet zoveel meer met Volbeat en de harde wind maakte het er ook niet beter op.

Hoogtepunt van het festival was toch wel Opeth, met afstand zelfs ! Laatste 20 minuten van Hatebreed waren ook erg gaaf, verder veel aardige optredens gezien, Audrey Horne, Enslaved en Mastodon oa maar weinig wat me altijd bij zal blijven.

Tja Rammstein en Volbeat zijn bands die nooit teleurstellen live, je moet simpelweg gewoon fan zijn van de muziek.
Rammstein maakte er weer een lekker showtje van, maar wel veel terugkerende elementen zoals de gigantische penis bij Pussy, de kookpot bij Mein Teil, de toetsenist anaal nemen bij Buck Dich, het was weer lekker typisch Rammstein hahaha
Volbeat was zoals altijd solide, zang was goed, instrumentaal goed. Zag ze van veraf, omdat ik ze al 3x had gezien. Pak ze wat beter op Werchter....

Verder waren Entombed, Kreator en Hatebreed erg vet, zette Mastodon een zeer strakke show neer en klonk ook Enslaved zeker niet slecht.

Fortarock 2014 zal plaats vinden op 31 mei, weer in het Goffertpark.

Weer een XL editie?

Dat staat er niet bij in ieder geval, iets dat er de vorige editie wel bij stond. Misschien gaat het in 2014 weer een wat kleinere editie worden. Best te begrijpen, want er zijn nou niet zoveel bands die Fortarock zouden kunnen headlinen. Metallica was een goede geweest, maar die lijken in 2014 toch niet te gaan touren.

Carcass en Behemoth zijn bevestigd voor FortaRock. Er zullen in totaal 14 bands spelen.

Eerste twee bands zijn interessant, we wachten rustig af op de rest...

Jep, inderdaad toffe namen. Behemoth had afgezegd voor Distortion, dus dit is mooi.

+ Iron Maiden, Alter Bridge en Ghost.

Slayer is ook een kanshebber, staan elders in Europa samen met Maiden op de affiche... Metallica lijkt me dan weer sterk, die staan al op Pinkpop en gingen slechts een handvol festivals doen, al zijn dat er nu toch ook al vijftien op twee keer tien dagen in mei/juni/juli.

Aardige line-up, al staan er al 3 bands ook op Graspop (Carcass, Alter Bridge en Sabaton).
Daar komen denk Trivium en Behemoth ook nog bij,

+ Slayer, Dimmu Borgir en Blood Ceremony.

Dimmu Borgir zal Death Cult Armageddon volledig gaan spelen.

Ik begin hier weer erg over te twijfelen, wil Slayer, Carcass, Ghost, Iron Maiden en Behemoth wel zien.

Blood Ceremony is erg gaaf, maar die komen volgens mij beter tot hun recht op Roadburn.

Kef
Gaaf dat Iron Maiden komt!! Het zal een verleng(stukje) van de Maiden England tour zijn die in 2012 is begonnen. Echter met een paar lichte aanpassingen.

Stijn_Slayer
Op zich best een goede line-up, al zit er niets bij dat ik per se moet zien. Ik voel niet echt de behoefte om 50% van Slayer te zien. Ik heb ze ook al twee keer gezien in twee jaar. Ben geen echte Maidenfan, maar het lijkt me live wel een keer leuk.

Eigenlijk weet je zeker dat je je wel gaat vermaken deze editie. Nog even over nadenken of dat voldoende is.

Kaartjes in de pocket. Iron Maiden, Slayer, Dimmu Borgir is voor Eddie een garantie voor een heerlijk dagje Zwaar Metaal in Nijmegen. Gelukkig ook nog eens op een redelijke afstand (Zutphen Nijmegen is een uurtje rijden). En het is een lekker opwarmertje voor Wacken later dat jaar. Zeker omdat op Fortarock de band spelen waarvan ik had gehoopt(verwacht) dat ze op W.O.A. zouden spelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.