Muziek / MusicMeter Live! / Roskilde festival
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juli 2005, 20:52 uur
Ja hoor, hier ben ik dan, net terug van roskilde 2005 en helemaal kapot en stinkend. Zijn er nog meer mensen naar roskilde geweest en wat waren jullie favoriete optreden/moment... Ik vond dat green day een echte "show" gaf en dat interpol weer een strak concert gaf, ook zal ik nooit mijn kotsende zweedse buurjongen vergeten 

0
geplaatst: 24 juli 2005, 21:45 uur
ik ben op vakantie geweest in denemarken
en ik ging toen naar roskilde festival

en ik ging toen naar roskilde festival

0
geplaatst: 25 juli 2005, 19:10 uur
ik ben er echt geweest sq is met mij mee gegaan ik heb the game sezien en de hotdogs waren over heerlijk elke bus moest vol om trug te gaan naar fakseladeplats 

0
geplaatst: 25 juli 2005, 19:12 uur
Het schijnt dat the game toch niet echt een optreden geeft... Las ik in een recensie naar aanleiding van hun 'verschijning' op Werchter.
0
dutch2
geplaatst: 25 juli 2005, 19:13 uur
Felix schreef:
ik ben er echt geweest sq is met mij mee gegaan ik heb the game sezien en de hotdogs waren over heerlijk elke bus moest vol om trug te gaan naar fakseladeplats
En dan ga je ons nu vast uitleggen wat een fakseladeplats is ik ben er echt geweest sq is met mij mee gegaan ik heb the game sezien en de hotdogs waren over heerlijk elke bus moest vol om trug te gaan naar fakseladeplats

0
geplaatst: 25 juli 2005, 19:17 uur
fakseladeplats is 1 dorp dichtbij de feddet camping en die camping daar stont onze tent 

0
geplaatst: 1 augustus 2005, 15:54 uur
er was wel lekker weer in roskilde... ben daar heerlijk bruin geworden...
0
geplaatst: 8 juni 2006, 15:04 uur
In Muziek > MusicMeter Live! > Roskilde 2006:
Kogel door de kerk. Ik ga (toch)! Kon geen weerstand meer bieden aan het programma.
Ik heb even de bekendste van de ruim 150 acts op een rijtje gezet.
AMPLIFIER (UK)
ARCTIC MONKEYS (UK)
CLAP YOUR HANDS SAY YEAH (US)
GEORGE CLINTON PARLIAMENT / FUNKADELIC (US)
COLDCUT (UK)
DEATH CAB FOR CUTIE (US)
DEFTONES (US)
DEUS (B)
TOUMANI DIABATÉ'S SYMMETRIC ORCHESTRA (Mali)
BOB DYLAN (US)
EDITORS (UK)
THE EX (NL)
FLOETRY (UK)
FRANZ FERDINAND (UK)
FRONT 242 (B)
GOLDFRAPP (UK)
GUNS N’ ROSES (US)
HAPPY MONDAYS (UK)
HIM (FIN)
INFADELS (UK)
JR EWING (N)
KAISER CHIEFS (UK)
LADY SOVEREIGN (UK)
MATISYAHU (US)
MORRISSEY (UK)
OPETH (S)
ORANGE BLOSSOM (F)
PLACEBO (UK)
PRIMAL SCREAM (UK)
SCISSOR SISTERS (US)
SERGENT GARCIA (F)
SIGUR RÓS (ISL)
THE STREETS (UK)
THE STROKES (US)
TIGA (CAN)
TOOL (US)
TRIVIUM (US)
RUFUS WAINWRIGHT (US)
MARTHA WAINWRIGHT (US)
ROGER WATERS PERFORMING THE DARK SIDE OF THE MOON (UK)
KANYE WEST (US)
WIR SIND HELDEN (D)
ZDOB SI ZDUB (MDA)
Zijn er anderen die toevallig ook gaan?
Kogel door de kerk. Ik ga (toch)! Kon geen weerstand meer bieden aan het programma.
Ik heb even de bekendste van de ruim 150 acts op een rijtje gezet.
AMPLIFIER (UK)
ARCTIC MONKEYS (UK)
CLAP YOUR HANDS SAY YEAH (US)
GEORGE CLINTON PARLIAMENT / FUNKADELIC (US)
COLDCUT (UK)
DEATH CAB FOR CUTIE (US)
DEFTONES (US)
DEUS (B)
TOUMANI DIABATÉ'S SYMMETRIC ORCHESTRA (Mali)
BOB DYLAN (US)
EDITORS (UK)
THE EX (NL)
FLOETRY (UK)
FRANZ FERDINAND (UK)
FRONT 242 (B)
GOLDFRAPP (UK)
GUNS N’ ROSES (US)
HAPPY MONDAYS (UK)
HIM (FIN)
INFADELS (UK)
JR EWING (N)
KAISER CHIEFS (UK)
LADY SOVEREIGN (UK)
MATISYAHU (US)
MORRISSEY (UK)
OPETH (S)
ORANGE BLOSSOM (F)
PLACEBO (UK)
PRIMAL SCREAM (UK)
SCISSOR SISTERS (US)
SERGENT GARCIA (F)
SIGUR RÓS (ISL)
THE STREETS (UK)
THE STROKES (US)
TIGA (CAN)
TOOL (US)
TRIVIUM (US)
RUFUS WAINWRIGHT (US)
MARTHA WAINWRIGHT (US)
ROGER WATERS PERFORMING THE DARK SIDE OF THE MOON (UK)
KANYE WEST (US)
WIR SIND HELDEN (D)
ZDOB SI ZDUB (MDA)
Zijn er anderen die toevallig ook gaan?
0
geplaatst: 20 juni 2006, 13:25 uur
Nounou zit ik daar straks alleen, soms? Inmiddels is het programma/speelschema bekendgemaakt. Er spelen altijd veel artiesten tegelijk, maar als het goed is kán ik dit allemaal gaan zien als ik goed op de klok let:
Donderdag
Editors, Zdob si Zdub, Deus en Toumani Diabate
Vrijdag
Martha Wainwright, Matisyahu, Opeth, Morrissey, Bob Dylan, Wir sind helden, Death Cab for Cutie, Scissor Sisters
Zaterdag
The Ex, Deftones, Tool, George Clinton/Parliament/Funkadelic, Him
Zondag
Arctic Monkeys, Ryuichi Sakamoto, The Strokes, Franz Ferdinand.
Centrale Slotact: Roger Waters' Dark Side of the Moon
Donderdag
Editors, Zdob si Zdub, Deus en Toumani Diabate
Vrijdag
Martha Wainwright, Matisyahu, Opeth, Morrissey, Bob Dylan, Wir sind helden, Death Cab for Cutie, Scissor Sisters
Zaterdag
The Ex, Deftones, Tool, George Clinton/Parliament/Funkadelic, Him
Zondag
Arctic Monkeys, Ryuichi Sakamoto, The Strokes, Franz Ferdinand.
Centrale Slotact: Roger Waters' Dark Side of the Moon
0
geplaatst: 20 juni 2006, 13:27 uur
De line up is geweldig, maar ik ben er niet bij...
Veel plezier SQ!
Veel plezier SQ!

0
geplaatst: 20 juni 2006, 13:30 uur
geen Sigur Ros?
en ik zou ook liever Kashmir pakken dan de Scissors Sisters, maar ja das persoonlijke voorkeur, in ieder geval erg veel mooie dingen
en ik zou ook liever Kashmir pakken dan de Scissors Sisters, maar ja das persoonlijke voorkeur, in ieder geval erg veel mooie dingen

0
geplaatst: 20 juni 2006, 13:40 uur
Sigur Ros valt samen met Toumani Diabate. Kashmir ken ik niet, maar als ik er heen ga doe ik nog wel verslag. Het idee is dat ik mijn ambitieuze lijst 'grotendeels' realiseer. Zo'n festival loopt altijd anders dan je denkt. Er zijn op het terrein allerlei dingen te doen, je drinkt eens wat en vorig jaar ben ik in het biologisch restaurant meer dan een uur in gesprek geweest met een echtpaar dat er al twintig jaar kwam. Dat zijn ook ervaringen die je niet vergeet.
Overigens: als er serieuze internetmogelijkheid is daar, zal ik ook proberen op MuMe in te loggen.
Overigens: als er serieuze internetmogelijkheid is daar, zal ik ook proberen op MuMe in te loggen.
0
geplaatst: 20 juni 2006, 14:47 uur
Ik ben een paar jaar geleden wel geweest en het festival is echt fantastisch! Je kan geloof ik al 2 dagen voor aanvang van het festival de camping op. En je al vermaakt wordt met lokale kleinere bands, wat dance dingen. Films. Dus dan heb je 5 of 6 dagen Roskilde. Ik ga niet. Toch te ver weg. Maar ik ga dan zeker wel wat missen. Veel plezier SQ. Ik ben jaloers!
0
geplaatst: 29 juni 2006, 21:36 uur
Nou beste MuMe vrienden. Ik zit hier 50 meter van het Metropool-stage, een van de kleinere podia hier. Gisteren tentje opgezet en vanmiddag dan eindelijk losgelaten op het festivalterrein. 5 uur begonnen met de Editors. Speelden strak en zuiver, en was een mooi begin. Stukje Zdob si ztub gezien (Modavische band, soort van heavvy folk en ska, met mooie blazers, en mij ooit getipt door ik meen aERo) en dat was meteen al een klein feestje. Mij volslagen onbekende ' The Thing' (Noors/Zweeds?) gezien en dat was een soort progressieve jazzrock, vrij ruig op een of andere manier. Goede saxofonist met veel kreunen en piepen. Zou wel willen weten of blabla ze kent.
@ The Scientist: hoorde ook van mijn medegangers dat ik naar Kashmir moest, dus dat gaat er wellicht ook nog van komen.
Vanavond met mijn maten (we zijn met 5) wordt het een split up; zij naar Sigur Ros, ik naar Toumani Diabate.
Maar nu snel rennen om nog een staartje CYHSY te zien.
Als ik morgen hier een plekje kan vinden achter de PC (gratis) dan volgt er misschien meer.
@ The Scientist: hoorde ook van mijn medegangers dat ik naar Kashmir moest, dus dat gaat er wellicht ook nog van komen.
Vanavond met mijn maten (we zijn met 5) wordt het een split up; zij naar Sigur Ros, ik naar Toumani Diabate.
Maar nu snel rennen om nog een staartje CYHSY te zien.
Als ik morgen hier een plekje kan vinden achter de PC (gratis) dan volgt er misschien meer.
0
geplaatst: 30 juni 2006, 15:03 uur
Super! Ben benieuwd of cyhsy live ook zo goed zijn.
Veel plezier man!
Veel plezier man!

0
geplaatst: 1 juli 2006, 08:49 uur
Gisteren geen tijd gevonden om in de rij te staan bij het internetcafé; vandaag ben ik hier de eerste. Het festivalterrein is nagenoeg leeg. Alleen de ontbijttentjes zijn al open, en hier en daar zit een klein groepje aan een vroeg ontbijt. Internetcafé was nog gesloten, maar ik mocht er toch in. Wordt hier gerund door vrijwilligers van de Technische Universiteit van (ik meen) Kopenhagen.
Wat hebben we dan gisteren weer gezien. Wel het begon al om 12 uur met Veto, Deense Indie-rock. Zo goed dat ik er meteen een CD van kocht. Het finse Disco Ensemble bleek in het geheel geen disco, en heb ik maar kort bekeken. Gogol Bordorello, een internationaal gezelschap, bracht Oosteuropese folk-punk, maar was toch teveel een party band. Bepaald niet de nieuwe Pogues. Ik heb een stukje van Martha Wainwright geluisterd, maar ook dat boeide me niet echt. Wel was de sfeer daar erg goed. Veel liggen en zitten in de zon. En een biertje erbij natuurlijk. 33 kronen voor een halve liter. Ja en dat is dan nog goedkoop voor Denemarken. Dan weer een concert helemaal bekeken: Matisyahu, een van mijn favorieten dit moment. Hij kreeg de zaal goed los. Goede live-performer, maar daar staat hij ook om bekend; voor mij een indringende ervaring, ik was echt emotioneel wel geraakt.
Ook van Opeth was ik diep onder de indruk, vooral ook van de zanger. Ik had nog nooit gezien hoe die schreeuwmuur van geluid wordt voortgebracht; ontspannen en ogenschijnlijk zonder enige moeite. Het is The Baying of the Hounds, als ik het goed onthouden heb, wat ik het mooiste nummer vond. Begon met een stukje driekwartsmaat.
Na het eten pak ik het eerste halfuur van Bob Dylan. Hoewel mijn favoriet wordt gespeeld 'The Times they are a Changing' valt het me toch tegen. Dylan speelt op een orgeltje en doet af en toe wat harmonica. Raakt de gitaar niet aan, en maakt een duffe indruk.
Wat hebben we dan gisteren weer gezien. Wel het begon al om 12 uur met Veto, Deense Indie-rock. Zo goed dat ik er meteen een CD van kocht. Het finse Disco Ensemble bleek in het geheel geen disco, en heb ik maar kort bekeken. Gogol Bordorello, een internationaal gezelschap, bracht Oosteuropese folk-punk, maar was toch teveel een party band. Bepaald niet de nieuwe Pogues. Ik heb een stukje van Martha Wainwright geluisterd, maar ook dat boeide me niet echt. Wel was de sfeer daar erg goed. Veel liggen en zitten in de zon. En een biertje erbij natuurlijk. 33 kronen voor een halve liter. Ja en dat is dan nog goedkoop voor Denemarken. Dan weer een concert helemaal bekeken: Matisyahu, een van mijn favorieten dit moment. Hij kreeg de zaal goed los. Goede live-performer, maar daar staat hij ook om bekend; voor mij een indringende ervaring, ik was echt emotioneel wel geraakt.
Ook van Opeth was ik diep onder de indruk, vooral ook van de zanger. Ik had nog nooit gezien hoe die schreeuwmuur van geluid wordt voortgebracht; ontspannen en ogenschijnlijk zonder enige moeite. Het is The Baying of the Hounds, als ik het goed onthouden heb, wat ik het mooiste nummer vond. Begon met een stukje driekwartsmaat.
Na het eten pak ik het eerste halfuur van Bob Dylan. Hoewel mijn favoriet wordt gespeeld 'The Times they are a Changing' valt het me toch tegen. Dylan speelt op een orgeltje en doet af en toe wat harmonica. Raakt de gitaar niet aan, en maakt een duffe indruk.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 09:08 uur
Dit in zwaar contrast met 'Wir sind Helden'. Energiek, en echt inspelend op publiek worden frisse composities gebracht. Magisch moment was dat een nummer ongemerkt overliep in ´Why can´t I be You´ van the Cure. Tot ver buiten de Odeon tent werd meegeklapt. Ik heb er geen CD´s van, maar dat is binnenkort afgelopen. Een van mijn ontdekkingen, al had ik natuurlijk op Mume al wel van ze gehoord. Daarna ging ik even afkicken op DJ Sneak, want ik wil gewoon af en toe eens een dansbeat horen. Na en halfuur helemaal los te zijn gegaan, was het tijd voor (inmiddels middernacht) Death Cab for Cutie. Speelden mooi hun mooie liedjes, maar voegden niets toe live. Na 5 nummers vertrokken. Scissor Sisters kende ik alleen van naam. Bij aanvang van de muziek werd ik meteen enhousiast want ik herkende iets wat op Tina Turner leek in haar beste dagen. Helaas was dat alleen het opkom- muziekje (en vast wel Tina Turner dus ook). Snel vertrokken van deze songfestivalonwaardige hitjes-pop. Sorry voor de fans, maar dit vind ik dus echt helemaal niets. Op het hoofdpodium notabene. Dan naar Kashmir. Heel het terrein tot aan de uitgang is gevuld rondom de jammerlijk kleine tent. Dit zijn hier volkshelden, hoor! Alles wordt meegezongen door zeker de helft van het publiek. Hoewel de muziek (mag ik het een Deens soort Coldplay noemen?) me niet meteen bij de strot grijpt, is dit wel mooi om mee te maken. Ga ik misschien toch wel een CD-tje van kopen. Om 2 uur naar de tent.
Nou mense, t was weer een heel verhaal. Niet alleen exhibionisme, want op deze wijze kan ik later precies teruglezen wat ik allemaal heb gehoord, en kan mijn gezin ook lezen wat ik uitspook. Mijn mobiel is leeg en de oplaadpunten zijn vol. Groeten aan Iggi en Felix.
Nou mense, t was weer een heel verhaal. Niet alleen exhibionisme, want op deze wijze kan ik later precies teruglezen wat ik allemaal heb gehoord, en kan mijn gezin ook lezen wat ik uitspook. Mijn mobiel is leeg en de oplaadpunten zijn vol. Groeten aan Iggi en Felix.
0
geplaatst: 2 juli 2006, 08:43 uur
Vandaag ingelogd vanaf een staan-PC op het campingterrein.
Gisteren ben ik geweest naar:
Tied & Tickled Trio (Duits), maken een mooie combi van Jazz en electronic.
The Ex, en dat is natuurlijk Nederlands. Ze deden het zeer goed; ik was er zelfs wel trots op dat ze zo goed waren.
DJ Grazzhoppa's DJ Big Band; 12 DJ's tegelijk. Mooi om te zien, maar het was me net iets te weinig muziek.
Primal Scream op het hoofdpodium. Vond ik, omndanks dat het mijn muziek niet zo is, erg goed.
Dat gold nog in meerdere mate voor Tool, nog minder mijn muziek, en dat was nog beter.
Ik ben de dag afgesloten met George Clinton. Was voor mij de eerste keer dat ik deze levende legende heb gezien. Ik denk dat het niet zijn beste concert was, en ik vond de afsluiter met een Rock n Roll medley (!) een beetje jammer. Wel een geweldige show, en het blijft de beste funk die je maar kan hebben. Ik stond ergens tussen de 5 e en 10e rij en het is een van mijn mooiste concertbelevenissen ooit.
Vannacht wakker geschud door een groep jongens die rond het campingterrein liepen met een soundsystem op een karretje. Telkens hetzelfde liedje, en elke keer als het weer begon was er gejuich. Er liepen wel 100 mensen achteraan. Ik ben maar eens gaan vragen wat het was. Blijkt het Deense bandje PLUNK te zijn. Dat ga ik later maar een uitsnorren, want dat wil ik ook hebben.
Zo en nu ga ik dat Chorizo-broodje scoren, want die zullen inmiddels wel klaar zijn.
Gisteren ben ik geweest naar:
Tied & Tickled Trio (Duits), maken een mooie combi van Jazz en electronic.
The Ex, en dat is natuurlijk Nederlands. Ze deden het zeer goed; ik was er zelfs wel trots op dat ze zo goed waren.
DJ Grazzhoppa's DJ Big Band; 12 DJ's tegelijk. Mooi om te zien, maar het was me net iets te weinig muziek.
Primal Scream op het hoofdpodium. Vond ik, omndanks dat het mijn muziek niet zo is, erg goed.
Dat gold nog in meerdere mate voor Tool, nog minder mijn muziek, en dat was nog beter.
Ik ben de dag afgesloten met George Clinton. Was voor mij de eerste keer dat ik deze levende legende heb gezien. Ik denk dat het niet zijn beste concert was, en ik vond de afsluiter met een Rock n Roll medley (!) een beetje jammer. Wel een geweldige show, en het blijft de beste funk die je maar kan hebben. Ik stond ergens tussen de 5 e en 10e rij en het is een van mijn mooiste concertbelevenissen ooit.
Vannacht wakker geschud door een groep jongens die rond het campingterrein liepen met een soundsystem op een karretje. Telkens hetzelfde liedje, en elke keer als het weer begon was er gejuich. Er liepen wel 100 mensen achteraan. Ik ben maar eens gaan vragen wat het was. Blijkt het Deense bandje PLUNK te zijn. Dat ga ik later maar een uitsnorren, want dat wil ik ook hebben.
Zo en nu ga ik dat Chorizo-broodje scoren, want die zullen inmiddels wel klaar zijn.
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:16 uur
Mooi hoor sq 
Opeth heb ik vorige week gezien en is echt mooi om te zien ja, wel wat andere favoriete nummers, maar dat zal wel komen omdat ze toen meer speelden.
Je zou Kashmir een beetje de deense Coldplay kunnen noemen, maar het is nog wel een stukje minder doorsnee. Zeker Zitilites is dik de moeite om een keer te proberren.
Veel plezier vandaag nog

Opeth heb ik vorige week gezien en is echt mooi om te zien ja, wel wat andere favoriete nummers, maar dat zal wel komen omdat ze toen meer speelden.
Je zou Kashmir een beetje de deense Coldplay kunnen noemen, maar het is nog wel een stukje minder doorsnee. Zeker Zitilites is dik de moeite om een keer te proberren.
Veel plezier vandaag nog

0
geplaatst: 4 juli 2006, 20:29 uur
Inmiddels weer thuis. Zondag heb ik nog gezien:
Anoushka Shankar 'de dochter van ..'
Natasja & Ragga Pack: Deense dancehall, jawel, en helemaal niet verkeerd.
Bola 8; mengeling van Latin en Hiphop uit Uruguay. Heel apart; maakten er echt een feestje van in de Ballroom-tent (podium waar de wereldmuziek stond geprogrammeerd).
De Arctic Monkeys heb ik gemist, omdat er teveel belangstelling was, en ik iets te laat. Ik heb alleen een paar nummers op flinke afstand gehoord (ze stonden niet op het hoofdpodium, en daar was net een act uitgevallen). Het klonk wel goed.
Placebo heb ik maar even bekeken, maar had een voor mij verrassende cover 'Running up that Hill' van Kate Bush. Ze maakten daar best iets leuks van.
Intrigerend was Insen-Alva Noto & Ryuchi Sakamoto. experimentele, rustige electronics & piano. Iets té ingetogen wellicht voor een festival.
Franz Ferdinand was fantastisch mooi. Alle nummer net ietsje uitgebouwd, maar niet overdreven. Soeverein alsof ze al een decennium aan de top staan.
Slotact op het hoofdpodium was Roger Waters, die naast eigen nummers heel heel veel Pink Floyd speelde, van 'Set the controls for the heart of the sun' tot 'the Wall'. De helft van Wish you were here en de héle Dark Side of the Moon. Geweldig geweldig geweldig. Ik hoorde van een collega dat ie vrijdag naar Ahoy ging, en ik meen dat ik dat ook hier al gelezen had dat er een aantal gingen; nou daar staat je wat te wachten hoor!
Anoushka Shankar 'de dochter van ..'
Natasja & Ragga Pack: Deense dancehall, jawel, en helemaal niet verkeerd.
Bola 8; mengeling van Latin en Hiphop uit Uruguay. Heel apart; maakten er echt een feestje van in de Ballroom-tent (podium waar de wereldmuziek stond geprogrammeerd).
De Arctic Monkeys heb ik gemist, omdat er teveel belangstelling was, en ik iets te laat. Ik heb alleen een paar nummers op flinke afstand gehoord (ze stonden niet op het hoofdpodium, en daar was net een act uitgevallen). Het klonk wel goed.
Placebo heb ik maar even bekeken, maar had een voor mij verrassende cover 'Running up that Hill' van Kate Bush. Ze maakten daar best iets leuks van.
Intrigerend was Insen-Alva Noto & Ryuchi Sakamoto. experimentele, rustige electronics & piano. Iets té ingetogen wellicht voor een festival.
Franz Ferdinand was fantastisch mooi. Alle nummer net ietsje uitgebouwd, maar niet overdreven. Soeverein alsof ze al een decennium aan de top staan.
Slotact op het hoofdpodium was Roger Waters, die naast eigen nummers heel heel veel Pink Floyd speelde, van 'Set the controls for the heart of the sun' tot 'the Wall'. De helft van Wish you were here en de héle Dark Side of the Moon. Geweldig geweldig geweldig. Ik hoorde van een collega dat ie vrijdag naar Ahoy ging, en ik meen dat ik dat ook hier al gelezen had dat er een aantal gingen; nou daar staat je wat te wachten hoor!
0
geplaatst: 4 juli 2006, 20:33 uur
Nog vergeten; Ik heb zaterdag bijna de hele film 'Potemkin' (RU-1925) gezien, waarbij het optreden er uit bestond dat de speciaal daartoe geschreven score live werd gespeeld. Artiesten: Christian Ronn en Peter Peter.
* denotes required fields.