MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Prince in Sportpaleis Antwerpen 8 november 2010 / Gelredome 18 november 2010

zoeken in:
VanDeGriend schreef:
Huishoudbeurspubliek Waarschijnlijk gebezigd door zo'n zelfverklaarde hippe drol met wel al een grote waffel maar nog ruim onvoldoende referentiekader.

Dat zou best kunnen.

Maar goed, beter 4 uur heen en 4 uur terug dan er wonen

LOL

odi
Tip voor de volgende keer: parkeer je auto bij de Rijnhal, ik zat om kwart over 11 al op de snelweg. Een paar jaar geleden bij Roger Waters daar ook gestaan en toen waren we ook zo weg.

Aha, dat was zeker Stijns geheim om snel weg te komen, dat ie niet wou vertellen.

Martypeople schreef:
Vond het concert van Prince erg vet ! Alleen weet iemand wat voor nummer dat 'Cool' is? Van Prince zelf of een cover of zo? Kende het namelijk alleen maar in de versie van Snoop Dogg..

Dat is een ouwetje van The Time afkomstig van dit album: The Time - The Time (1981) (gewoon een Prince nummer dus).

De lange versie als op de LP/CD:

Jungle Love en The Bird zijn dan bekender van die band. Een hoog Time-gehalte dus deze tour (alhoewel we dat geloof ik zo niet mogen noemen: Prince speelt wanneer en waar hij zin heeft).

Stijn_Slayer
Arrie schreef:
Aha, dat was zeker Stijns geheim om snel weg te komen, dat ie niet wou vertellen.

Nee hoor, maar ik was in 15 min. weer thuis.

Zonder dat ik 10 euro moest betalen om te parkeren.

VanDeGriend schreef:
Ik vond de logistiek rond Arnhem/Gelredome nog slechter dan ik al verwacht had. He-le-maal NIETS hebben ze daar voor elkaar. Gelredome is in de categorie " groot" best een ok zaal maar de hele infrastructuur is simpelweg niet berekend op meer dan 5000 mensen. Dat ding staat op de verkeerde plaats.

Je moet een beetje de weg kennen daar; gewoon alle parkeerborden negeren en direct naar de Rijnhal zoeven scheelt al een heleboel. Wij hebben even in de file gestaan om de A15 op te komen (hebben de A12 maar helemaal gemeden) maar konden verder gewoon doorrijden.

Maar goed, beter 4 uur heen en 4 uur terug dan er wonen

True enough!

De tracklist van gisteravond

Stratus
(Theme Song From) Which Way Is Up ?
We Party Hearty
What Have You Done For Me Lately ? (by Shelby J.)
Partyman
It's Alright
Mountains
Shake Your Body (Down To The Ground) (by Elisa Dease)
Everyday People
I Want To Take You Higher
Kamasutra
Uptown
Raspberry Beret
Cream
Cool
Let's Work
U Got The Look
Shhh
Controversy - Volare (inc. Housequake -
(Eye Like) Funky Music chants) - Sexy Dancer vs Le Freak -
Controversy (reprise)
A Love Bizarre
Love... Thy Will Be Done (by Shelby J.)
Purple Rain

Kiss
Let's Go Crazy
Delirious
Let's Go Crazy (reprise)
1999

Dance (Disco Heat)
Baby I'm A Star

Sometimes It Snows In April
Little Red Corvette
The Bird

Jungle Love
The Glamorous Life (inc. Soul Sacrifice)

Volgens mij - uit mijn hoofd - zat Which Way Is Up (zo f***ing briliant!) na It's Alright. Toch?

En ik zou bij de tracklist toevoegen: alternate version bij zowel Controversy als Little Red Corvette. Alleen al dat intro met die geweldige bas en zwart/wit belichting bij Controversy en dat outtro ( ) van LRC. Echt anders gespeeld dan normaal.

herman schreef:
Wat een gekkenhuis gisteren bij Paradiso. Eerst de hele tent laten leegvegen en dan toch de melding dat er geen after show komt.

Ik hoorde dat er wel degelijk een aftershow in Paradiso zou komen, totdat bekent werd dat de vader van de drummer was overleden.

Prince in Top vorm gisteren in het Gelredome en het publiek maakt er een groot feest van.

Prince is een ras entertainer die het publiek geeft waar het om vraagt altijd heeft hij wel iets bijzonders. Geweldige show met een zeer goede setlist waarbij een aantal nummers in een heel erg vette alternatieve versie werden gespeeld en ook zeer geslagde covers van oa Sly Stone. De band was ook van een zeer hoog nivo en de geluids instalatie was ook naar behoren, heb het al slechter meegemaakt daar.

En ach die infrastructureele problemen aldaar die neem ik dan maar op de koop toe.

Hopelijk moeten we nu niet weer jaren wachten tot we deze geniale grote kleine man weer in Nederland mogen begroeten.

Top concert dat mij nog heel lang bij zal blijven.
5*

west schreef:
Volgens mij - uit mijn hoofd - zat Which Way Is Up (zo f***ing briliant!) na It's Alright. Toch?

En ik zou bij de tracklist toevoegen: alternate version bij zowel Controversy als Little Red Corvette. Alleen al dat intro met die geweldige bas en zwart/wit belichting bij Controversy en dat outtro ( ) van LRC. Echt anders gespeeld dan normaal.

Zou zomaar kunnen. Heb de tracklist van een site geplukt.

Tja dan kun je bij ieder nummer wel alternate version ztten. Maar inderdaad wat was Controversy fenomenaal. Sowieso mijn favo live Prince nummer.

Stijn_Slayer
Heb zitten luisteren naar de bootleg van Arnhem, en ik kan me nog goed vinden in het commentaar dat ik eerder schreef.

'Stratus' is een fantastisch nummer, en de reeks nummers die dan volgen zijn leuke funk (werkt in een stadion beter dan thuis achter de pc). 'Mountains' is natuurlijk wat meer dan dat.
Vanaf 'I Want to Take You Higher' begint het concert pas echt, waar 'Shh' t/m 'Purple Rain' geweldig zijn.

Toch vind ik de toegiften de sterkste momenten van de show. 'Delirious', '1999', 'Baby I'm A Star', 'Little Red Corvette' (véél beter dan op plaat), en vooral 'Sometimes it Snows in April', dat voor mij het hoogtepunt was.

De signatures songs waren de uitblinkers, meestal ervaar ik dat juist niet zo. Op de albums vind ik die nummers vaak niet eens de sterkste, maar live vond ik ze toch een klasse apart.

Ik ga er vanavond ook eens even voor ziten
Wel apart dat Arnhem 3 cd's zijn en Antwerpen 2 terwijl dat concert wat langer duurde. Enfin.

Ik vind Little Red Corvette op plaat ook maar een zozo nummer maar de uitvoering in Arnhem was geweldig. Beetje het Prince verhaal wel. Als recording artist heeft hij niet alleen maar goud afgeleverd maar zodra eea op het podium gebracht moet worden, verandert alles. Magisch.

Als ik hem was zou ik alleen maar live platen uitbrengen, ook van zijn nieuwe nummers.

VanDeGriend schreef:

Als ik hem was zou ik alleen maar live platen uitbrengen, ook van zijn nieuwe nummers.

En graag ook oude tours uitbrengen

Stijn_Slayer
Er is eigenlijk niet eens echt een fantastische (oude) live cd van Prince, of wel?

Stijn_Slayer
One Nite Alone Live lijkt me zo te zien wel wat.

Toch zijn bootlegs dan de beste optie, als er van 1986-1990 geen officiele live cd is.

Ik persoonlijk vind 21 Nights beter dan One Nite Alone.

Stijn_Slayer
Voor wie de show nog moet downloaden:

De Ooh Holland opname klinkt wat beter dan Dancing with Dracula.

VanDeGriend schreef:
Ik ga er vanavond ook eens even voor ziten
Wel apart dat Arnhem 3 cd's zijn en Antwerpen 2 terwijl dat concert wat langer duurde. Enfin.

Ik heb beide shows inderdaad: vind na het helemaal te hebben gehoord, Arnhem net iets meer feest dan Antwerpen en daarom het concert in Antwerpen net wat beter. Het is wat afwisselender, er zit bijvoorbeeld een heel stuk op waar ook goede rock te horen is, zeg maar: veel goede gitaarsolo's. Aan de andere kant, ben ik juist blij dat Arnhem wat meer funky was: daardoor krijg je een wat andere party sfeer en nog belangrijker: een wat andere tracklist. Errug leuk om zo allebei de shows mee te maken en terug te horen. Wat is de grote kleine man live toch goed zeg!

madonnagirl3
Ik kom nu pas achter dat dit topic bestaat! dus hierbij mijn bijdrage!
Ik was in Werchter al geweest afgelopen zomer, mijn eerste keer Prince[aangezien mijn leeftijd 15 ] dat vond ik al echt geweldig! Maar nu ! phoe, dit was echt beter als Werchter, geweldig concert!!
En dan nog eens een geweldig hoogtepunt voor mij persoonlijk... ja, ja ik was een van de 20(zoiets zal het wel geweest zijn, niet?) die op het podium bij Prince mocht! Nou echt geweldig!!! ik stond super dichtbij hem nog geen 1cm, echt paal achter hem, heel speciaal en apart om mee te mogen maken. Ik beschouw dit toch wel tot een van mijn geweldigste concerten ooit meegemaakt mede vanwege dit momentje! Maar het concert zelf was gewoon weg super, de setlist was tof en de sfeer zat er goed in. Prince had lol dat zag je, veel meer lol als in Werchter heb ik het idee, toen was het toch ietsje meer automatische piloot.

Ik heb op mijn hyves ook een verslagje, en fotos van mijn momentje staat www.madonnagirl3.hyves.nl en op me Last.fm account staan ook foto's van het moment op me account www.last.fm/madonnagirl3 plus dat een foto op nu.nl stond met mij erop haha beter kan niet zeg ik

Gaaf hoor madonnagirl3
Leuke foto's!

Stijn_Slayer
Een bootleg dvd van het gelredome concert is in de maak, nadat er eerder al wat losse beelden circuleerden.

Eventjes wachten nog.

Van Antwerpen is 'ie er al.

Stijn_Slayer schreef:

Van Antwerpen is 'ie er al.

Die is wel aardig: leuk om een keertje te zien en verder ook niet (maar ik ben toch al niet zo van de live opnamen op beeld).

Stijn_Slayer
Meestal vallen ze inderdaad tegen, maar als ik er zelf bij ben geweest (of het is een heel bijzonder concert) wil ik 'm toch graag hebben.

Hoe zijn al die audience dvd's van Heerenveen en Rotterdam 1990, Utrecht 1998 etc. eigenlijk?

Leuk voor de heb als je erbij geweest bent

Stijn_Slayer
De dvd van het Gelredome is vrij goed.

Niet door één filmer, maar allerlei verschillende samen (incl. scherm van Gelredome), waardoor je niet zo'n saai statisch camerabeeld hebt. Bij vlagen lijkt het zelfs pro-shot.

Ik zag dat van veel shows uit deze tour zo'n dvd is gemaakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:29 uur

geplaatst: vandaag om 18:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.