Muziek / MusicMeter Live! / Prince in Sportpaleis Antwerpen 8 november 2010 / Gelredome 18 november 2010
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 november 2010, 13:02 uur
Gelredome bijna uitverkocht zag ik eergister ofzo in de krant. Had ik toch niet echt verwacht gezien de korte voorverkoop en het concert in Antwerpen.
0
geplaatst: 13 november 2010, 16:09 uur
Maar Antwerpen heeft zoveel opgeroepen in positieve zin (gisteren ook even in DWDD) dat veel mensen die kozen voor Antwerpen alsnog naar Arnhem gaan om het gewoon weer mee te maken allemaal.
Antwerpen bleek ook uitverkocht en daar lagen de prijzen nog veel hoger en was de aanloop naar het concert in tijd nog korter.
Prince mag dan in de hitlijsten niets meer voorstellen: live weet hij de mensen nog steeds goed te bereiken.
Antwerpen bleek ook uitverkocht en daar lagen de prijzen nog veel hoger en was de aanloop naar het concert in tijd nog korter.
Prince mag dan in de hitlijsten niets meer voorstellen: live weet hij de mensen nog steeds goed te bereiken.
0
geplaatst: 15 november 2010, 11:42 uur
Ik heb inderdaad besloten alsnog ook naar Arnhem te gaan. Als ik goed tel, mijn 17e Prince concert en, als ik Heerenveen meetel, mijn 5e in het buitenland 

0
geplaatst: 15 november 2010, 15:32 uur
En ook ik heb besloten om alsnog ook naar Arnhem te gaan. Dit ook omdat er ineens een half vak vlakbij het podium beschikbaar was. Daar is het geluid (nog) wel goed. Het wordt mijn jubileumsconcert van Prince: het tiende.
0
geplaatst: 15 november 2010, 22:38 uur
Stijn_Slayer schreef:
Gelredome bijna uitverkocht zag ik eergister ofzo in de krant.
Gelredome bijna uitverkocht zag ik eergister ofzo in de krant.
Heb het even gecheckt net: veld en eerste ring zijn uitverkocht. De tweede ring langs het veld bijna en de tweede ring achteraan voor de helft. Dus er zijn nog een paar honderd kaartjes over: gezellig vol dus.
0
geplaatst: 17 november 2010, 17:59 uur
Ik kreeg net een mail met een suggestie van vertrektijd om op tijd in dat hokje te zijn. 15.00
wtf!
wtf!
0
geplaatst: 17 november 2010, 18:14 uur
Een collega van mij ging onlangs naar Sting in Arnhem en zij vertrok 16.15 uur uit de regio Rotterdam: toen ze net zaten begon het optreden gelijk al. Was dus een drama en een lange rit. Normaal gesproken zou je daar een uur en kwartier over moeten doen.
Ik snap dus wel dat ze met die tijd aan komen zetten ja en voor mij de grootste reden om dit optreden te laten schieten want ik red het gewoon niet om op tijd te komen na mijn werk (waar ik geen vrij kan nemen).
Ondanks dat alvast veel plezier!
Ik snap dus wel dat ze met die tijd aan komen zetten ja en voor mij de grootste reden om dit optreden te laten schieten want ik red het gewoon niet om op tijd te komen na mijn werk (waar ik geen vrij kan nemen).
Ondanks dat alvast veel plezier!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 november 2010, 18:15 uur
Ik woon op 10 km afstand, dus ik heb alle tijd. 
Ik weet ook precies waar ik moet parkeren, en hoe ik het snelste weer weg ben. Ideaal, dat Gelredome.

Ik weet ook precies waar ik moet parkeren, en hoe ik het snelste weer weg ben. Ideaal, dat Gelredome.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 november 2010, 19:07 uur
Luxor Live, Paradiso en de Effenaar als mogelijke locatie van een aftershow?
3VOOR12 - Prince in Nederland, waar is de aftershow? - 3voor12.vpro.nl
Luxor Live zou als enige een optie zijn, ik heb geen zin om 's avonds laat nog naar allerlei locaties te rijden. De prijs zal echter wel hoog zijn, dus wordt het zeer waarschijnlijk toch niets (als er al een aftershow komt).
3VOOR12 - Prince in Nederland, waar is de aftershow? - 3voor12.vpro.nl
Luxor Live zou als enige een optie zijn, ik heb geen zin om 's avonds laat nog naar allerlei locaties te rijden. De prijs zal echter wel hoog zijn, dus wordt het zeer waarschijnlijk toch niets (als er al een aftershow komt).
0
geplaatst: 18 november 2010, 21:18 uur
Ik kreeg een sms: Paradiso aftershow schijnt heel dichtbij (staan nu ook dranghekken ook al zegt een bord dat ze nog steeds van niets weten).
Hij deed zijn eigen voorprogramma van 3 kwartier: geweldig!
Hij deed zijn eigen voorprogramma van 3 kwartier: geweldig!
0
geplaatst: 19 november 2010, 00:30 uur
Het was voor mij de eerste keer Prince maar wat was dit indrukwekkend, heb echt supergenoten, wat een geniale artiest en performer!!!!
0
geplaatst: 19 november 2010, 00:48 uur
Voor mij de tweede keer Prince en ik hoop deze man nog veel vaker live aan de slag te mogen zien. Wat een feest!
0
geplaatst: 19 november 2010, 01:21 uur
Geniaale show 
51 and still going strong
Zal morgen wat uitgebreider mijn bevindingen van afgelopen avond posten.

51 and still going strong
Zal morgen wat uitgebreider mijn bevindingen van afgelopen avond posten.
0
geplaatst: 19 november 2010, 01:43 uur
Voor mij ook de eerste keer Prince en ook ik heb geweldig genoten, als ik zelfs sta te dansen op de tribune dan zegt dat in mijn geval wel wat 

0
geplaatst: 19 november 2010, 09:52 uur
Na Antwerpen denk je, het wordt vast niet meer zo fantastisch, zeker niet in de Gelredome. Maar omdat het zo fantastisch was en ik een zitplaats vlakbij het podium kon krijgen heb ik het alweer fantastische besluit genomen om toch weer te gaan. We kunnen wel vaststellen dat Prince de enige artiest is, die erin geslaagd is om van deze betonnen bak een super sfeervolle club te maken. Echt bijna alle handjes gingen de lucht in, echt bijna iedereen zong hard mee. Wat een sfeer: indrukwekkend en heel mooi ook om te zien.
En dan de muziek. Je hoopt op een wat andere tracklist dan Antwerpen. Die kregen we. Stiekem hoopte ik op één of twee nummers van de Aftershow in Kopenhagen. Die kregen we niet: hij begon met werkelijk alle goede nummers van die aftershow. De gitaar op Stratus was al zo goed, dat je wist: het kan niet meer stuk. Als 'ie dan ook nog Which Way Is Up (van Stargard - wie kent ze nog - uit 1977) fantastisch neerzet, dan kan mijn avond al niet meer stuk. Dit werd weer gevolgd door nummers die hij speelde in Milaan: Mountains (van Parade) en Shake Your Body en 2 tracks van Sly & the Family Stone. Ook de zangeressen en de band waren weer op volle toeren bezig. Na ruim een uur hadden we nog geen nummer hetzelfde, vergeleken met Antwerpen.
Daarna volgde Shhh (wat een drums en gitaarsolo zitten daar toch in). En vervolgens zijn grootste tracks, waarbij de Gelredome ontplofte en in een baan om de aarde werd gelanceerd. Grappig daarbij wel, was dat Prince het tot 2x toe over Rotterdam had. Het leek inmiddels ook net op Ahoy.
Ik vond Sometimes It Snow in April zelfs nog mooier dan in Antwerpen. En na het oh zo lekkere Cool / Let's Work en Dance (Disco Heat) / Baby I'm A Star (super uitvoering!) volgde nummers van Sheila E en the Time. Waarbij de grote kleine man er nog even een gitaarsolo om je vingers bij af te likken eruit gooide op Jungle Love.
Wat vantevoren onmogelijk leek in de Gelredome, doet deze alleskunner uit Minneapolis wel: hij (be-)speelt net zo goed als in Antwerpen. En omdat er ook heel veel andere nummers werden gespeeld was mijn avond meer dan geslaagd (en dat is het understatement van het jaar).
En dan de muziek. Je hoopt op een wat andere tracklist dan Antwerpen. Die kregen we. Stiekem hoopte ik op één of twee nummers van de Aftershow in Kopenhagen. Die kregen we niet: hij begon met werkelijk alle goede nummers van die aftershow. De gitaar op Stratus was al zo goed, dat je wist: het kan niet meer stuk. Als 'ie dan ook nog Which Way Is Up (van Stargard - wie kent ze nog - uit 1977) fantastisch neerzet, dan kan mijn avond al niet meer stuk. Dit werd weer gevolgd door nummers die hij speelde in Milaan: Mountains (van Parade) en Shake Your Body en 2 tracks van Sly & the Family Stone. Ook de zangeressen en de band waren weer op volle toeren bezig. Na ruim een uur hadden we nog geen nummer hetzelfde, vergeleken met Antwerpen.
Daarna volgde Shhh (wat een drums en gitaarsolo zitten daar toch in). En vervolgens zijn grootste tracks, waarbij de Gelredome ontplofte en in een baan om de aarde werd gelanceerd. Grappig daarbij wel, was dat Prince het tot 2x toe over Rotterdam had. Het leek inmiddels ook net op Ahoy.
Ik vond Sometimes It Snow in April zelfs nog mooier dan in Antwerpen. En na het oh zo lekkere Cool / Let's Work en Dance (Disco Heat) / Baby I'm A Star (super uitvoering!) volgde nummers van Sheila E en the Time. Waarbij de grote kleine man er nog even een gitaarsolo om je vingers bij af te likken eruit gooide op Jungle Love.
Wat vantevoren onmogelijk leek in de Gelredome, doet deze alleskunner uit Minneapolis wel: hij (be-)speelt net zo goed als in Antwerpen. En omdat er ook heel veel andere nummers werden gespeeld was mijn avond meer dan geslaagd (en dat is het understatement van het jaar).

0
geplaatst: 19 november 2010, 10:15 uur
Fantastisch optreden, ondanks het brakke geluid in die galmbak. Maar who cares, ik heb Prince gezien - bijna drie uur lang (want waarom zou je niet je eigen voorprogramma doen?) op volle toeren. Werkelijk alles waar ik op kon hopen zat er in: de hits (en hoe!), lange jams, malle dansjes, gesmijt met gitaren en toen na het eerste deel van de set de geluidsman ook wakker was geworden, viel het allemaal nog best te beluisteren ook. Wat een sfeer weet die man neer te zetten!

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 november 2010, 11:07 uur
Prince was geweldig, en het geluid viel me niet tegen (alleen na ongeveer een halfuur was het even matig), maar dat publiek dat erop afkwam was me wel een doorn in het oog.
Waar ik het in begin wel leuk vond dat ze als gekken aan het schreeuwen waren bij alles wat Prince deed begon het irritant te worden toen constant alle handen omhoog gingen. Het ontneemt gewoon je zicht.
Prince vroeg om een party, die heeft hij gekregen, ik had zelf liever rustig mijn concert bekeken. Ach, over twee dagen ben ik dat vergeten en herinner ik me alleen nog een Prince in grootse vorm. Wat een geweldige falset!
Toch heb ik het concert goed meegekregen, en heb ik vrijwel alles gehoord waar ik van tevoren op gehoopt had. Hoogtepunten vond ik de opener, 'Little Red Corvette' (waar ik normaal niet zoveel mee heb), 'Controversy', 'Baby I'm A Star' en vooral 'Sometimes it Snows in April'.
Magisch was het moment dat alle telefoons in het stadion in de lucht werden gehouden.
Eigenlijk heeft hij alleen maar funk en hits gespeeld, dan kan de avond nooit stuk.
Nu maar even wachten op de bootlegs.
Waar ik het in begin wel leuk vond dat ze als gekken aan het schreeuwen waren bij alles wat Prince deed begon het irritant te worden toen constant alle handen omhoog gingen. Het ontneemt gewoon je zicht.
Prince vroeg om een party, die heeft hij gekregen, ik had zelf liever rustig mijn concert bekeken. Ach, over twee dagen ben ik dat vergeten en herinner ik me alleen nog een Prince in grootse vorm. Wat een geweldige falset!
Toch heb ik het concert goed meegekregen, en heb ik vrijwel alles gehoord waar ik van tevoren op gehoopt had. Hoogtepunten vond ik de opener, 'Little Red Corvette' (waar ik normaal niet zoveel mee heb), 'Controversy', 'Baby I'm A Star' en vooral 'Sometimes it Snows in April'.
Magisch was het moment dat alle telefoons in het stadion in de lucht werden gehouden.
Eigenlijk heeft hij alleen maar funk en hits gespeeld, dan kan de avond nooit stuk.
Nu maar even wachten op de bootlegs.

0
geplaatst: 19 november 2010, 11:25 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik was blij dure 'zit'plaatsen gekocht te hebben (eerste ring in vak K, ongeveer halverwege het stadion). Die richteltjes waar de stoelen op stonden waren juist breed genoeg om op te dansen, dus ik heb geen seconde gezeten maar had wel een prima zicht

0
geplaatst: 19 november 2010, 11:31 uur
Stijn_Slayer schreef:
Laat geworden vannacht??
0
geplaatst: 19 november 2010, 12:30 uur
Geen aftershow in Paradiso zag ik vanochtend op het journaal, wel een enorme rij voor de deur. Het was het proberen waard natuurlijk.
Goed te lezen dat ook Arnhem een geweldig en vooral lang optreden heeft gekregen.
Ik hoorde van Werchtergangers dat dat daar ook zo was net als in Antwerpen.
Als ik de verslagen van gisteren lees merk ik wel dat prince zich bedient van 'truukjes' (heeft ie altijd al gedaan). Gitaren in het publiek, de mobieltjes in de lucht, een soort mini aftershow of eigen voorprogramma.
En wat ik dan zo knap vind is dat hij het mede daardoor voor elkaar krijgt zijn fans dat unieke gevoel te geven dat ze iets meemaken wat ze niet eerder meegemaakt hebben.
Dat is nu de reden dat ik Prince live op eenzame hoogte vind staan al sinds de jaren '80 en zelfs nu op 52-jarige leeftijd nog steeds.
Daar is maar 1 smiley voor:
Nu maar hopen dat hij ooit weer eens een sublieme cd eruit weet te gooien en anders graag remasters met heel veel extra's, want veel daarvan is nooit officieel uitgegeven en dat is eeuwig zonde.
En deze keer graag niet 8 jaar laten wachten maar net als in de jaren '80 elk jaar terug komen
Hier begreep ik even niks van Stijn: juist het publiek zorgt voor de sfeerverhoging. Niets zo saai als publiek dat maar niet op gang komt en al helemaal bij een Prince-concert.
De opmerking 'Laat geworden vannacht??' van laboomzaa had hier wel mee te maken denk ik
Goed te lezen dat ook Arnhem een geweldig en vooral lang optreden heeft gekregen.
Stijn_Slayer schreef:
Ik hoorde van Werchtergangers dat dat daar ook zo was net als in Antwerpen.
Als ik de verslagen van gisteren lees merk ik wel dat prince zich bedient van 'truukjes' (heeft ie altijd al gedaan). Gitaren in het publiek, de mobieltjes in de lucht, een soort mini aftershow of eigen voorprogramma.
En wat ik dan zo knap vind is dat hij het mede daardoor voor elkaar krijgt zijn fans dat unieke gevoel te geven dat ze iets meemaken wat ze niet eerder meegemaakt hebben.
Dat is nu de reden dat ik Prince live op eenzame hoogte vind staan al sinds de jaren '80 en zelfs nu op 52-jarige leeftijd nog steeds.
Daar is maar 1 smiley voor:

Nu maar hopen dat hij ooit weer eens een sublieme cd eruit weet te gooien en anders graag remasters met heel veel extra's, want veel daarvan is nooit officieel uitgegeven en dat is eeuwig zonde.
En deze keer graag niet 8 jaar laten wachten maar net als in de jaren '80 elk jaar terug komen

Stijn_Slayer schreef:
maar dat publiek dat erop afkwam was me wel een doorn in het oog.
ik had zelf liever rustig mijn concert bekeken.
maar dat publiek dat erop afkwam was me wel een doorn in het oog.
ik had zelf liever rustig mijn concert bekeken.
Hier begreep ik even niks van Stijn: juist het publiek zorgt voor de sfeerverhoging. Niets zo saai als publiek dat maar niet op gang komt en al helemaal bij een Prince-concert.
De opmerking 'Laat geworden vannacht??' van laboomzaa had hier wel mee te maken denk ik

0
geplaatst: 19 november 2010, 12:56 uur
Wat een gekkenhuis gisteren bij Paradiso. Eerst de hele tent laten leegvegen en dan toch de melding dat er geen after show komt.
Online las ik ook iets over "huishoudbeurspubliek" trouwens, dus Stijn was niet de enige die zich eraan stoorde blijkbaar. Maar goed, ik was er zelf niet bij, denk ook niet dat ik me er zo erg aan zou storen. Je kunt beter gewoon meegaan in de euforie.
Online las ik ook iets over "huishoudbeurspubliek" trouwens, dus Stijn was niet de enige die zich eraan stoorde blijkbaar. Maar goed, ik was er zelf niet bij, denk ook niet dat ik me er zo erg aan zou storen. Je kunt beter gewoon meegaan in de euforie.

0
geplaatst: 19 november 2010, 13:07 uur
herman schreef:
Dat "huishoudbeurspubliek" zou je juist verwachten, maar zoals Stijn beschreef: dit was echt Prince publiek. Het viel mij juist enorm mee. Er zijn natuurlijk veel Prince fans in Nederland, mogelijk is dat een verklaring. En Stijn, voor wat jij wilt: wel een fantastisch feest en concert en het goed kunnen zien, moet je inderdaad gaan zitten. Tenminste: staan op de tribune. Dan krijg je dat allemaal. Ik was zo'n bevoorrecht iemand.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 november 2010, 13:39 uur
aERodynamIC schreef:
Het is leuk als het publiek zich naar z'n zin heeft, maar ik kom natuurlijk om Prince te zien. Een springende horde mensen kan ik ook ergens anders zien.
Het was mij iets té wat dat betreft.
0
geplaatst: 19 november 2010, 13:43 uur
Huishoudbeurspubliek
Waarschijnlijk gebezigd door zo'n zelfverklaarde hippe drol met wel al een grote waffel maar nog ruim onvoldoende referentiekader.
Ik stond bijna net zo dichtbij als In Antwerpen en mij viel op dat vrijwel iedereen voor de tigste keer bij een Prince optreden was. En ja, mensen waren blij met de performance, hoe kan het ook anders...
Ik vond het optreden nog indrukwekkender dan in Antwerpen, hetgeen ik niet verwacht had. Ik vond de logistiek rond Arnhem/Gelredome nog slechter dan ik al verwacht had. He-le-maal NIETS hebben ze daar voor elkaar. Gelredome is in de categorie " groot" best een ok zaal maar de hele infrastructuur is simpelweg niet berekend op meer dan 5000 mensen. Dat ding staat op de verkeerde plaats.
Maar goed, beter 4 uur heen en 4 uur terug dan er wonen

Waarschijnlijk gebezigd door zo'n zelfverklaarde hippe drol met wel al een grote waffel maar nog ruim onvoldoende referentiekader.Ik stond bijna net zo dichtbij als In Antwerpen en mij viel op dat vrijwel iedereen voor de tigste keer bij een Prince optreden was. En ja, mensen waren blij met de performance, hoe kan het ook anders...
Ik vond het optreden nog indrukwekkender dan in Antwerpen, hetgeen ik niet verwacht had. Ik vond de logistiek rond Arnhem/Gelredome nog slechter dan ik al verwacht had. He-le-maal NIETS hebben ze daar voor elkaar. Gelredome is in de categorie " groot" best een ok zaal maar de hele infrastructuur is simpelweg niet berekend op meer dan 5000 mensen. Dat ding staat op de verkeerde plaats.
Maar goed, beter 4 uur heen en 4 uur terug dan er wonen

0
geplaatst: 19 november 2010, 13:50 uur
VanDeGriend schreef:
Huishoudbeurspubliek
Waarschijnlijk gebezigd door zo'n zelfverklaarde hippe drol met wel al een grote waffel maar nog ruim onvoldoende referentiekader.
Huishoudbeurspubliek
Waarschijnlijk gebezigd door zo'n zelfverklaarde hippe drol met wel al een grote waffel maar nog ruim onvoldoende referentiekader.Hallelujah!!! Vandaag is VanDeGriend god!!
Precies wat ik dacht maar niet zei!!
0
geplaatst: 19 november 2010, 14:19 uur
Vond het concert van Prince erg vet ! Alleen weet iemand wat voor nummer dat 'Cool' is? Van Prince zelf of een cover of zo? Kende het namelijk alleen maar in de versie van Snoop Dogg..
* denotes required fields.