Muziek / MusicMeter Live! / Prince in Sportpaleis Antwerpen 8 november 2010 / Gelredome 18 november 2010
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2010, 19:07 uur
Hij komt dan toch nog naar Nederlnd dit jaar en wel op 18 novemeber 2010 kaartverkoop start op 6 nov 10.00 uur.
zie hier
Ondanks verhuizing toch maar even zaterdag achter de pc voor kaarten.
zie hier
Ondanks verhuizing toch maar even zaterdag achter de pc voor kaarten.
0
geplaatst: 4 november 2010, 19:10 uur
Gelukkig al in het bezit van kaarten voor Antwerpen (a.s. maandag 8 november).
Zoals altijd weer enorme zin in
Gelredome vind ik een vreselijke hal dus ben blij om naar een wat kleinere zaal te gaan.
Overigens zijn er ineens weer Golden Circle kaarten te verkrijgen voor het Sportpaleis die gisteren uitverkocht waren
Zoals altijd weer enorme zin in

Gelredome vind ik een vreselijke hal dus ben blij om naar een wat kleinere zaal te gaan.
Overigens zijn er ineens weer Golden Circle kaarten te verkrijgen voor het Sportpaleis die gisteren uitverkocht waren

0
geplaatst: 4 november 2010, 23:54 uur
Weet iemand of deze tour naar aanleiding van de laatste cd gegeven wordt of is het een greatest- hits show ?
0
geplaatst: 4 november 2010, 23:59 uur
Prince Concert Setlists | setlist.fm
Voor de laatste shows.
Greatest Hits mogen we het wel noemen ja.
Voor de laatste shows.
Greatest Hits mogen we het wel noemen ja.
0
geplaatst: 5 november 2010, 15:02 uur
Bedankt voor je reactie, staan leuke setlists tussen. Nu maar hopen op een kaartje.
0
geplaatst: 5 november 2010, 17:36 uur
odi schreef:
Nu maar hopen op een kaartje.
Nu maar hopen op een kaartje.
Daar wens ik je veel succes bij. Zal wel lukken want het is een vrij grote zaal.
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:40 uur
Thanx,ken de zaal dus verwacht ook wel dat het lukt maar je weet het nooit.
0
geplaatst: 5 november 2010, 19:19 uur
Is trouwens niemand de fout in de topictitel opgevallen? Mij valt het ook nu pas op. 

0
geplaatst: 5 november 2010, 23:27 uur
Bij Prince:
Mijn vrienden die naar Milaan zijn geweest zijn laaiend enthousiast over het concert. Wat een feest zeg! was hun eerste sms.
Mijn vrienden die naar Milaan zijn geweest zijn laaiend enthousiast over het concert. Wat een feest zeg! was hun eerste sms.
0
geplaatst: 6 november 2010, 12:01 uur
Gefeliciteerd allen: het gaat ongetwijfeld een feestje worden in zowel Antwerpen als Arnhem 

0
geplaatst: 6 november 2010, 14:14 uur
Ik heb ook een kaartje
. Ik ben benieuwd, voor mijn ouders een van de beste artiesten die ze live hebben gezien (de Sign 'o the Times tour).
. Ik ben benieuwd, voor mijn ouders een van de beste artiesten die ze live hebben gezien (de Sign 'o the Times tour).
0
geplaatst: 6 november 2010, 14:30 uur
Dwejkk_ schreef:
voor mijn ouders een van de beste artiesten die ze live hebben gezien (de Sign 'o the Times tour).
voor mijn ouders een van de beste artiesten die ze live hebben gezien (de Sign 'o the Times tour).
Voor mij nog steeds de onbetwiste nummer 1 qua beleving van live concerten. Lovesexy '88 in de Kuip een jaar daarna kwam ook nog heel erg dicht in de buurt maar daarna nooit meer zoiets mogen meemaken: de show, de sfeer, de zinderende spanning in het publiek. Absoluut een belevenis!
Neem je je ouders mee?

0
geplaatst: 6 november 2010, 19:55 uur
Ik zag pas een 'home-made' dvd van de O2 concerts in London en luister nu naar een kwalitatief goede bootleg. Het valt me regelmatig niet echt mee. Ik vind de band soms een haast 'mechanische' sound hebben en bepaald niet overtuigend overkomen, op de blazers na. Als bijvoorbeeld de grote kleine man de gitaar pakt zitten we in 'another league' De zang is wel goed. Ook hoor ik veel hoge tonen en veel te weinig bas. Daarnaast speelt hij veel nummers veel te kort. Ik zit niet te wachten op heel veel 'medleys'.
Daarnaast ouwehoert hij nu wel heel erg veel weg. Ik hoop dat hij in Antwerpen weer 'ouderwets' voor de muziek gaat en niet voor de meezingprijs ( : "Who's that singing: come on..."
) en lange en goede versies van zijn klassiekers en wat nieuwe nummers neerzet. Ik zit zeker niet te wachten op een soort grootste hits medley zoals hij in London speelde.Door dit alles heb ik een beetje een minder gevoel bij Prince in 2010. Hopelijk logenstraft hij dat. Wat was hij toch echt goed in de jaren '80....
Wat zijn jullie recente ervaringen? Valt het toch mee?
Ik heb nog even gecheckt en er zijn alleen achteraan nog een paar plaatsen, verder is Antwerpen uitverkocht.
Daarnaast ouwehoert hij nu wel heel erg veel weg. Ik hoop dat hij in Antwerpen weer 'ouderwets' voor de muziek gaat en niet voor de meezingprijs ( : "Who's that singing: come on..."
) en lange en goede versies van zijn klassiekers en wat nieuwe nummers neerzet. Ik zit zeker niet te wachten op een soort grootste hits medley zoals hij in London speelde.Door dit alles heb ik een beetje een minder gevoel bij Prince in 2010. Hopelijk logenstraft hij dat. Wat was hij toch echt goed in de jaren '80....Wat zijn jullie recente ervaringen? Valt het toch mee?
Ik heb nog even gecheckt en er zijn alleen achteraan nog een paar plaatsen, verder is Antwerpen uitverkocht.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 november 2010, 20:05 uur
Net toevallig naar zijn show in Werchter geluisterd, en ik kan me wel vinden in jouw commentaar. Tijdens de nummers doorlullen, Let's Go Crazy inkorten e.d.
Het mist de sfeer en de muzikale beheersing van zijn concerten uit de jaren '80.
Aan de andere kant blijft het wel Prince, en is het ondanks alles een goede show.
Ik ken verder niet echt elke show die Prince speelt, dus 't is niet aan mij om een conclusie te trekken.
Het mist de sfeer en de muzikale beheersing van zijn concerten uit de jaren '80.
Aan de andere kant blijft het wel Prince, en is het ondanks alles een goede show.
Ik ken verder niet echt elke show die Prince speelt, dus 't is niet aan mij om een conclusie te trekken.
0
geplaatst: 6 november 2010, 20:25 uur
Stijn_Slayer schreef:
Net toevallig naar zijn show in Werchter geluisterd, en ik kan me wel vinden in jouw commentaar. Tijdens de nummers doorlullen, Let's Go Crazy inkorten e.d.
Dat vind ik nou mooi gezegd (helaas).
Ik moet wel twee uitzonderingen maken op het O2 concert: Purple Rain & Controversy: f***ing brilliant, maar wel op het eind van het concert (na de medleys). Ook het begin, voor de medleys, is aardig: Let's Go Crazy, 1999 & Take Me With U (in een 'normale' versie).
Laten we hopen dat 'ie het binnenkort weer op z'n heupen heeft! De tracklist van Kopenhagen zag er in ieder geval beter uit: ook wat minder bekende nummers tussen de hits door.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 november 2010, 20:30 uur
Die Michael Jackson nummers (ook nog die saaie Motownprut) moeten wat mij betreft sowieso echt weg uit de setlist....
'I Want to Take You Higher' mag dan wel blijven als compromis.
'I Want to Take You Higher' mag dan wel blijven als compromis.
0
geplaatst: 7 november 2010, 01:17 uur
@west: waarom luister je naar de O2 optredens (die vaker van kritiek zijn voorzien van fans) als opwarmertje? Waarom niet op YouTube opnames van de concerten afgelopen weken? Dan krijg je toch een veel betere indruk van wat je te wachten staat?
Die medleys doet hij al jaren (helaas). Ik heb de indruk dat het dit jaar wel meevalt, alleen nu relatief veel covers en ik vraag me af waar dat goed voor is als je zelf zo'n uitgebreide discografie hebt.
Die medleys doet hij al jaren (helaas). Ik heb de indruk dat het dit jaar wel meevalt, alleen nu relatief veel covers en ik vraag me af waar dat goed voor is als je zelf zo'n uitgebreide discografie hebt.
0
Nicci
geplaatst: 7 november 2010, 07:10 uur
Covers vind ik juist heel interesant. Zeker als ze van de hand van Prince zijn. Ik ben altijd nieuwsgierig wat de 'meastro' er van maakt. De YouTube filmpjes van deze maand uit Rome beloven veel goeds. Lijkt me een prima show als ik dat zo bekijk.
0
geplaatst: 7 november 2010, 07:51 uur
O2 was misschien niet het beste wat ik gezien heb maar die DVD waarop gedoeld wordt heb ik vast ook gezien en dat is niet echt representatief qua geluid. Medley's doet hij al sinds '88 en misschien nog wel eerder. Ik hou er wel van. 15 hitjes in 8 minuten, hebben we dat ook weer gehad, en op naar de grooves 

0
geplaatst: 7 november 2010, 08:18 uur
Zo, kaartjes binnen voor Arnhem
Omdat er een vijftigplusser meegaat, hebben we zitplaatsen en daar zie ik wel een beetje tegenop. Bij Prince moet je toch kunnen bewegen! Maar goed, ik ben allang blij deze man eens te mogen gaan zien 
Omdat er een vijftigplusser meegaat, hebben we zitplaatsen en daar zie ik wel een beetje tegenop. Bij Prince moet je toch kunnen bewegen! Maar goed, ik ben allang blij deze man eens te mogen gaan zien 
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 november 2010, 11:03 uur
Ja, Prince is een icoon. Een artiest die je hoe dan ook een keer gezien moet hebben.
Liever op z'n 52e dan op z'n 60e, als 'ie de volgende keer weer 8 jaar wacht...
Liever op z'n 52e dan op z'n 60e, als 'ie de volgende keer weer 8 jaar wacht...
0
geplaatst: 7 november 2010, 17:09 uur
aERodynamIC schreef:
@west: Waarom niet op YouTube opnames van de concerten afgelopen weken? Dan krijg je toch een veel betere indruk van wat je te wachten staat?
@west: Waarom niet op YouTube opnames van de concerten afgelopen weken? Dan krijg je toch een veel betere indruk van wat je te wachten staat?
Ja zeg, dat is inderdaad een veel beter idee, ga ik doen!
Ik wist trouwens niet dat er ook heel wat kritiek was op de O2 optredens, omdat de Prince vriend die daar was toch wel positief was. Daarom viel het mij nu pas op.
Nu gauw naar You Tube... ik moet zeggen dat je hier wel een hele mooie indruk krijgt van deze tour (concert in Herning Denemarken):
YouTube - MVI_5998.MOV
0
geplaatst: 7 november 2010, 17:18 uur
west schreef:
Nu gauw naar You Tube...
Nu gauw naar You Tube...
Dan ben je te laat voor de mooiste opnames: NPG records eiste als vanouds dat het verwijderd moest worden

Maar er is nog wel genoeg te vinden.
0
geplaatst: 7 november 2010, 17:22 uur
Hij heeft blijkbaar afgelopen nacht een pre-show gegeven in Brussel. En misschien staat er nog meer op het programma: http://twitter.com/N8NMUSIC...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 november 2010, 17:23 uur
Hoe groot is de kans dat hij een aftershow speelt in Arnhem? Misschien komen wat connecties dan nog van pas, die moet ik dan even oprakelen. 
En heeft Prince de gewoonte om soms vóór de officiele aanvangstijd te beginnen? Niet dat ik te laat binnenkom...

En heeft Prince de gewoonte om soms vóór de officiele aanvangstijd te beginnen? Niet dat ik te laat binnenkom...
* denotes required fields.