Muziek / MusicMeter Live! / Prince in Sportpaleis Antwerpen 8 november 2010 / Gelredome 18 november 2010
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2010, 17:31 uur
Bedankt aERo voor die filmpjes! Ik ben blij om te zien dat hij dit keer weer een 'gewoon' podium heeft, met de band er mooi op neergezet en een ouderwetse lichtshow. En wat een mooi scherm achterop!
Hier nog een mooie fotocollage van het concert in Milaan:
YouTube - Prince live milano 03-11-2010 pictures & music.wmv
Hier nog een mooie fotocollage van het concert in Milaan:
YouTube - Prince live milano 03-11-2010 pictures & music.wmv
0
geplaatst: 7 november 2010, 18:27 uur
west schreef:
En wat een mooi scherm achterop!
En wat een mooi scherm achterop!
Het werd tijd.
De meeste shows die ik meegemaakt heb hadden helemaal geen scherm. Juist voor een artiest die zijn mimiek zo sterk gebuikt om zijn publiek te bespelen was dat altijd wel een gemis.
0
geplaatst: 7 november 2010, 18:53 uur
Waarom? Omdat er nu tijdelijk overlap is over de concerten? In dat geval zouden alle topics over live optredens verplaatst moeten worden naar de artiestenpagina.
Dat het nu een beetje naast elkaar loopt is een feit. Dan zou ik eerder dit topic aanpassen en er Antwerpen bij zetten en de discussie over de optredens op de artiestenpagina hier naartoe halen.
Dat het nu een beetje naast elkaar loopt is een feit. Dan zou ik eerder dit topic aanpassen en er Antwerpen bij zetten en de discussie over de optredens op de artiestenpagina hier naartoe halen.
0
geplaatst: 7 november 2010, 18:55 uur
aERodynamIC schreef:
Waarom? Omdat er nu tijdelijk overlap is over de concerten? .
Waarom? Omdat er nu tijdelijk overlap is over de concerten? .
Hier beantwoord je mijn vraag al voldoende.
0
geplaatst: 7 november 2010, 18:58 uur
Zoals gezegd ben ik dan niet voor een samenvoeging maar voor een aanpassing van dit topic.
0
geplaatst: 7 november 2010, 19:03 uur
Ik in principe ook.
Het laatste gedeelte van de Prince discussie kan hier zeker bij.
Het laatste gedeelte van de Prince discussie kan hier zeker bij.
0
geplaatst: 7 november 2010, 19:08 uur
Voorstel: verandering van titel naar 'Prince in Sportpaleis Antwerpen 8 november 2010 / Gelredome 18 november 2010' en de laatste opmerkingen in het artiestentopic hier naartoe verplaatsen?
0
geplaatst: 7 november 2010, 19:43 uur
Ik heb het topic hernoemd en een reeks berichten van de artiestenpagina hierheen gehaald.
0
geplaatst: 7 november 2010, 21:04 uur
Ik hoop in ieder geval op Mountains, Sometimes It Snows In April, Guitar, Housequake en Delirious en van de covers of Le Freak of Shake Your Body... en niet Bridge Over Troubled Water (
).Ook is mij duidelijk dat je vooral niet weg moet gaan, als het zaallicht aan gaat...

0
geplaatst: 7 november 2010, 22:22 uur
Die conclusie had ik ook al getrokken. Ik zag een clipje waar hij voor een halflege zaal stond met alle lichten aan.
Ten tijde van ik meen de Diamonds & Pearls Tour deed hij dat ook. De halve zaal was al leeg. De lampen waren al lang aan en opeens wandelt hij met band het podium op om het nummer Call the Law te spelen.
Dus niet te snel weggaan.
0
geplaatst: 7 november 2010, 23:08 uur
Ik heb de afgelopen 2 uur veel nummers gedraaid van de tracklists van de laatste 3 concerten en ik moet zeggen: het valt me bepaald niet tegen. Toch ook heel wat ouder werk (gelukkig), afgewisseld met natuurlijk wat hits maar ook een paar fijne albumtracks, naast wat covers. Lekker gevarieerd: ik heb er zin in! (tot het bittere eind met het zaallicht aan...)
0
geplaatst: 7 november 2010, 23:18 uur
Ik draai op dit moment ook nummers die voorbij zijn gekomen deze tour en dan zijn het juist nummers als Pearl B4 Swine en Hot Summer die me opeens opvallen (zelden gedraaid blijkbaar).
Ik heb er ook zin in: gelijk na het werk de auto in en hopelijk niet al te veel file (alhoewel dat onvermijdelijk gaat zijn).
Ik heb er ook zin in: gelijk na het werk de auto in en hopelijk niet al te veel file (alhoewel dat onvermijdelijk gaat zijn).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2010, 13:30 uur
Hm, omdat er overheen gelezen is nogmaals:
Heeft Prince de gewoonte om soms vóór de officiele aanvangstijd al te beginnen?
Aangezien hij inderdaad ook nog terugkomt voor toegiften als de lampen al aan zijn.
Heeft Prince de gewoonte om soms vóór de officiele aanvangstijd al te beginnen?
Aangezien hij inderdaad ook nog terugkomt voor toegiften als de lampen al aan zijn.
0
geplaatst: 9 november 2010, 08:18 uur
Daar zit ik dan op mijn werk: verdoofd van een concert dat na de SOTT tour 1987 en Lovesexy '88 misschien wel m'n nummer 3 is geworden.
Drie uur lang spelen. Ik weet niet hoe vaak terugkomen op het podium. Je gitaar en basgitaar het publiek in gooien.
Het spelplezier droop er (weer) vanaf. Prince is en blijft de onbetwiste nummer 1 op livegebied.
Hits, rock, funk: het kwam allemaal voorbij. Slechts 1 minpuntje: het damesintermezzo gelijk al na een half uur. Ik was blij dat Free eens live voorbijkwam i.p.v. Nothing Compares 2 U, maar verder had ik weinig met de 'pauze-act' zo vroeg in de setlist en de respons vond ik ook erg lauw. Maar verder? Een geweldig optreden. Het is te hopen dat Arnhem hetzelfde gaat krijgen want dit was echt waanzinnig.
En nu moet ik maar op gang zien te komen: hopelijk kom ik nog uit mijn roes en lukt het me te concentreren op de alledaagse dingen
Vanavond maar eens op zoek naar de setlist en YouTube afstruinen.
Drie uur lang spelen. Ik weet niet hoe vaak terugkomen op het podium. Je gitaar en basgitaar het publiek in gooien.
Het spelplezier droop er (weer) vanaf. Prince is en blijft de onbetwiste nummer 1 op livegebied.
Hits, rock, funk: het kwam allemaal voorbij. Slechts 1 minpuntje: het damesintermezzo gelijk al na een half uur. Ik was blij dat Free eens live voorbijkwam i.p.v. Nothing Compares 2 U, maar verder had ik weinig met de 'pauze-act' zo vroeg in de setlist en de respons vond ik ook erg lauw. Maar verder? Een geweldig optreden. Het is te hopen dat Arnhem hetzelfde gaat krijgen want dit was echt waanzinnig.
En nu moet ik maar op gang zien te komen: hopelijk kom ik nog uit mijn roes en lukt het me te concentreren op de alledaagse dingen

Vanavond maar eens op zoek naar de setlist en YouTube afstruinen.
0
geplaatst: 9 november 2010, 08:38 uur
Heel erg goed om te horen dit - zo wordt de voorpret voor 18 november alleen nog maar groter
Ik heb in tijden niet zo naar een concert uitgekeken!
Ik heb in tijden niet zo naar een concert uitgekeken!
0
geplaatst: 9 november 2010, 10:26 uur
aERodynamIC schreef:
Daar zit ik dan op mijn werk: verdoofd van een concert dat na de SOOT tour 1987 en Lovesexy '88 misschien wel m'n nummer 3 is geworden.
Het spelplezier droop er (weer) vanaf. Prince is en blijft de onbetwiste nummer 1 op livegebied. Hits, rock, funk: het kwam allemaal voorbij.
Daar zit ik dan op mijn werk: verdoofd van een concert dat na de SOOT tour 1987 en Lovesexy '88 misschien wel m'n nummer 3 is geworden.
Het spelplezier droop er (weer) vanaf. Prince is en blijft de onbetwiste nummer 1 op livegebied. Hits, rock, funk: het kwam allemaal voorbij.
Wat was het geweldig zeg! Ik ben het met je eens, na die tours die jij noemt optreden nummer 3 (tel ik de aftershow in Paradiso niet mee). Hij had er inderdaad zoveel zin in, alsof 'ie nog 32 was ipv 52. Ik was zeer aangenaam verrast daardoor. Ook trouwens door de setlist: hij speelde echt alles waar ik op gehoopt had, als ik naar de laatse paar setlists keek.
Vantevoren hoopte ik ook op veel liefst lange gitaarsolo's: nou, dat kregen we! Bijna een uur lang nummers met gitaarsolo's, zelfs She's Always in My Hair, even onderbroken door het schitterende Sometimes It Snows In April. En afgesloten met Dreamer: hij leek Jimy Hendrix wel, zonder overdrijven.
En Purple Rain van ruim 10 minuten: hij bleef maar raggen op die gitaar. Als je nog een waanzinnige solo Prince wil zien, om een beetje af te kicken van het concert, kijk dan op You Tube onder Greatest Guitar Solo Ever (Rock 'N Roll Hall of Fame):
YouTube - Greatest Guitar Solo Ever
0
geplaatst: 9 november 2010, 11:16 uur
Precies: ik vond dit nog beter dan de aftershow in Nighttown 1998!
En dat gitaarwerk! Man man man.......... inderdaad Hendrix.
(ik kom niet echt aan mijn werk toe zo)
Ik heb hem nu 12 keer gezien en altijd was het grandioos, maar dit was zoals gezegd top 3 waardig.
En dat gitaarwerk! Man man man.......... inderdaad Hendrix.
(ik kom niet echt aan mijn werk toe zo)

Ik heb hem nu 12 keer gezien en altijd was het grandioos, maar dit was zoals gezegd top 3 waardig.
0
geplaatst: 9 november 2010, 11:45 uur
Zeker weten.
Aan de ene kant wil ik hier nu ook graag heen; ik wil het herbeleven. Aan de andere kant vraag ik me af of gisterenavond overgedaan kan worden in een veel grotere hal (ik vind Gelredome vreselijk) en uiteraard de vraag of hij weer zo op dreef is want dit was wel heel uitzonderlijk met die 3 uur speeltijd en een gitaar en bas in het publiek gooien wat aantoont hoeveel zin hij er in had. Vroeger gooide hij nog een tamboerijn

Ik moet de magie dus koesteren en hoop voor de Arnhemgangers dat zij hetzelfde gaan meemaken.
Een van de vele toegiften: een basduel (hierna vloog de bas het publiek in nadat eerder de gitaar er al in verdween):
Hier een uitstekende recensie
De setlist met maar liefst 9 encores!
0
geplaatst: 9 november 2010, 13:02 uur

Was het maar de achtiende... Goed voor de spanningsopbouw, zo'n topic!
Ik voel me haast zoals ik me voelde de week voordat ik Belle & Sebastian voor het eerst ging zien - alleen was ik toen zestien

0
geplaatst: 9 november 2010, 15:35 uur
aERodynamIC schreef:
Ik moet de magie dus koesteren en hoop voor de Arnhemgangers dat zij hetzelfde gaan meemaken.
Ik ga hetzelfde doen. Gisteravond was bijna perfect: setlist, show, publiek, topvorm van de grote kleine man. En dat in een groot Ahoy, iets heel anders dan een voetbalstadion, wat ook nog eens een slechte akoestiek heeft. Nee, ook geen Gelredome voor mij, hoewel je er na zo'n show nog wel even over nadenkt.
0
geplaatst: 9 november 2010, 17:34 uur
Nog maar eentje: vond ik zelf een geweldig moment.
Een vriend was zo ondersteboven van gisteren dat hij nu toch naar Arnhem gaat. Zitplaatsen.
Ik ben daar toch te bang voor. Dit was zo perfect. Ik wil niet op de tribunes zitten in dat stadion, laat staan op het veld in de grote massa zonder golden circle.
Veertig jaar, 12 keer Prince en weer net zo in de wolken als met name in 1987 en 1988. Heerlijk!
Arnhem-gangers: blijf in de zaal, ook als de lichten aangaan en blijf daarna ook gewoon nog maar even
Ik geef toe dat ik wel enorm twijfel, maar het is toch te veel gedoe voor mij en dan ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer. Dat gaat niks worden als het net zo is als gisteren. Vrij krijgen zit er voor die donderdag en vrijdag ook niet in..... dus mezelf wijsmaken dat ik het moment wil koesteren
Een vriend was zo ondersteboven van gisteren dat hij nu toch naar Arnhem gaat. Zitplaatsen.
Ik ben daar toch te bang voor. Dit was zo perfect. Ik wil niet op de tribunes zitten in dat stadion, laat staan op het veld in de grote massa zonder golden circle.
Veertig jaar, 12 keer Prince en weer net zo in de wolken als met name in 1987 en 1988. Heerlijk!
Arnhem-gangers: blijf in de zaal, ook als de lichten aangaan en blijf daarna ook gewoon nog maar even

west schreef:
hoewel je er na zo'n show nog wel even over nadenkt.
hoewel je er na zo'n show nog wel even over nadenkt.
Ik geef toe dat ik wel enorm twijfel, maar het is toch te veel gedoe voor mij en dan ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer. Dat gaat niks worden als het net zo is als gisteren. Vrij krijgen zit er voor die donderdag en vrijdag ook niet in..... dus mezelf wijsmaken dat ik het moment wil koesteren

0
geplaatst: 9 november 2010, 20:00 uur
Voor mij was het de eerste keer Prince, en diep, diep onder de indruk!
Ik heb ook nog een hele voormiddag zitten suffen op m'n werk, ook al was daar eigenlijk geen tijd voor. (ach ja, 't is maar een stage, what are they gonna do, fire me?
)
Een bijna perfect optreden van Prince, dat al mijn verwachtingen overtrof! Een klein minpuntje was inderdaad het zangeressen-intermezzo, omwille van de timing. De dames waren natuurlijk prima, nog beter als Prince naast ze stond! Wat een beest! Op plaat sta ik er eigenlijk te weinig bij stil, maar wat een zanger en gitarist! Dat wordt soms een beetje over het hoofd gezien denk ik, gewoon omdat zijn fantastisch songmateriaal zoveel aandacht trekt. Live kun je er gewoon niet omheen: de vele gitaarsolo's waren om ter indrukwekkendst en vocaal klinkt het allemaal nog zo ontzettend fris. De kreetjes op Kiss leken gewoon recht van z'n bijna 25-jarige plaat te komen! Respect ook hoe hij Purple Rain na al die jaren nog weet te brengen (ik vermoed dat er geen concert is voorbijgegaan zonder dat nummer): net alsof hij het vol enthousiasme voor een eerste keer voorstelt aan het grote publiek! Met dat verschil dat iedereen al kan meezingen.
Voor mij behoort het niet echt tot de topnummers van Prince, maar hier kreeg ik er toch koude rillingen van (ook al had ik bijna alles om, omdat de vestiaire volzet was
).
Verzoeknummers had ik niet echt (ik ging Prince zien voor het eerst, wat maakt het uit), al had ik stiekem toch gehoopt op 2 nummers. If I Was Your Girlfriend werd het niet, maar zoals in het filmpje hierboven te zien, Sometimes It Snows in April zorgde voor een prachtig, ingetogen (Sportpaleis) moment. Werd eventjes verstoord, omdat het dametje dat op Kiss nog heur ventje stond op te geilen even niet wist hoe ze zich hierop moest gedragen (een praatje maken was niet het juiste antwoord
)
Eigenlijk vond ik heel de setlist wel goed gekozen. De meeste nummers waren me wel bekend, maar het was soms toch lekker verrassend. Zoals Forever in My Life, toch niet het meest voor de hand liggende van SOTT. Of She's Always in My Hair, was ik al bijna vergeten, wat een fantastisch nummer! Hetzelfde met A Love Bizarre! Op deze song zag ik een dame op het podium verschijnen onder luid gejoel. "Cool, Sheila E. is er ook bij!", maar het bleek gewoon publiek dat mee op het podium mocht komen dansen (tja... hoe ziet die Sheila er eigenlijk uit?).
Het duel met de bassiste was natuurlijk prachtig om te zien (she totally got served by Prince, btw
). De sfeer zat gewoon helemaal goed!
Bij elke encore was het trouwens wel duidelijk dat hij nog een keertje zou weerkeren. En bij de laatste dat het de laatste was. Maar natuurlijk blijf je nog enkele minuten naar voren staren, want what if...
Arnhem, be there or be square!
Ik heb ook nog een hele voormiddag zitten suffen op m'n werk, ook al was daar eigenlijk geen tijd voor. (ach ja, 't is maar een stage, what are they gonna do, fire me?
)Een bijna perfect optreden van Prince, dat al mijn verwachtingen overtrof! Een klein minpuntje was inderdaad het zangeressen-intermezzo, omwille van de timing. De dames waren natuurlijk prima, nog beter als Prince naast ze stond! Wat een beest! Op plaat sta ik er eigenlijk te weinig bij stil, maar wat een zanger en gitarist! Dat wordt soms een beetje over het hoofd gezien denk ik, gewoon omdat zijn fantastisch songmateriaal zoveel aandacht trekt. Live kun je er gewoon niet omheen: de vele gitaarsolo's waren om ter indrukwekkendst en vocaal klinkt het allemaal nog zo ontzettend fris. De kreetjes op Kiss leken gewoon recht van z'n bijna 25-jarige plaat te komen! Respect ook hoe hij Purple Rain na al die jaren nog weet te brengen (ik vermoed dat er geen concert is voorbijgegaan zonder dat nummer): net alsof hij het vol enthousiasme voor een eerste keer voorstelt aan het grote publiek! Met dat verschil dat iedereen al kan meezingen.
Voor mij behoort het niet echt tot de topnummers van Prince, maar hier kreeg ik er toch koude rillingen van (ook al had ik bijna alles om, omdat de vestiaire volzet was
).Verzoeknummers had ik niet echt (ik ging Prince zien voor het eerst, wat maakt het uit), al had ik stiekem toch gehoopt op 2 nummers. If I Was Your Girlfriend werd het niet, maar zoals in het filmpje hierboven te zien, Sometimes It Snows in April zorgde voor een prachtig, ingetogen (Sportpaleis) moment. Werd eventjes verstoord, omdat het dametje dat op Kiss nog heur ventje stond op te geilen even niet wist hoe ze zich hierop moest gedragen (een praatje maken was niet het juiste antwoord
)Eigenlijk vond ik heel de setlist wel goed gekozen. De meeste nummers waren me wel bekend, maar het was soms toch lekker verrassend. Zoals Forever in My Life, toch niet het meest voor de hand liggende van SOTT. Of She's Always in My Hair, was ik al bijna vergeten, wat een fantastisch nummer! Hetzelfde met A Love Bizarre! Op deze song zag ik een dame op het podium verschijnen onder luid gejoel. "Cool, Sheila E. is er ook bij!", maar het bleek gewoon publiek dat mee op het podium mocht komen dansen (tja... hoe ziet die Sheila er eigenlijk uit?).
Het duel met de bassiste was natuurlijk prachtig om te zien (she totally got served by Prince, btw
). De sfeer zat gewoon helemaal goed!Bij elke encore was het trouwens wel duidelijk dat hij nog een keertje zou weerkeren. En bij de laatste dat het de laatste was. Maar natuurlijk blijf je nog enkele minuten naar voren staren, want what if...
Arnhem, be there or be square!
0
geplaatst: 9 november 2010, 22:34 uur
aERodynamIC schreef:
Zeker heerlijk! Zijn we in de veertig en kunnen we net als toen genieten. Voor mij was het de 9e keer trouwens. Baas boven baas.
Ik heb vanavond het Paris 1987 concert geluisterd op de koptelefoon. Ik heb daar sinds kort een (ADD) cd van, echt hele goede opnames. Wat was dat fantastisch! En nu hoorde ik, dat hij gisteravond deels dezelfde 'aanpak' koos: de nummers weer (deels) op lengte of zelfs langer spelen, met allerlei mooie nieuwe arrangementen. En daarnaast een geweldige wisselwerking met het publiek, maar dan niet zoveel dat het hinderlijk wordt voor de show. En net als toen: veel gitaarsolo's!
Inmiddels denk ik zelfs dat ik de show van 20Ten ex aequo zet met de Lovesexy show van 1988. Zo goed was het.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 november 2010, 22:50 uur
Hij voert zijn haat tegen Internet wel erg ver door, hè?
Veel concertfilmpjes (van Antwerpen) op Youtube worden verwijderd.
Veel concertfilmpjes (van Antwerpen) op Youtube worden verwijderd.
0
geplaatst: 9 november 2010, 23:08 uur
Dat gebeurde met alle filmpjes deze tour 
Voor wie een paar mooie scherpe foto's wil zien: klik
En wees er snel bij, een prima compilatie:

Voor wie een paar mooie scherpe foto's wil zien: klik
En wees er snel bij, een prima compilatie:
* denotes required fields.