menu

Mijn Updates +
Muziek / MusicMeter Live! / Down The Rabbit Hole

zoeken in:
Nieuw festival van de Lowlands organisatie: Down the Rabbit Hole vooralsnog groot mysterie

Verder nog weinig over te zeggen, maar ik ben toch benieuwd wat dit gaat worden.

Op de site staat nu alleen nog een filmpje met cryptische zinnen en een postcode. Ik ben benieuwd! http://downtherabbithole.nl/

Ik denk dat ik Lowlands dit jaar een keertje oversla, mits ik weer een gastenlijstkaartje krijg. Anders is het me gewoon te duur, dit vind ik wel interessant. Nog lekker klein, en deze editie wordt als het goed is niet zo belachelijk duur. Wil hier wel heen als het niet te veel kost of als ik een gastenlijstkaartje krijg, anders wordt het me te duur in combinatie met andere festivals waar ik nog heen ga.

Ik ben vooral benieuwd hoe het festival eruit gaat zien, hoe vet zou het zijn als het letterlijk onder de grond zou zijn?? Maar dat zal wel niet ;p

Geïnspireerd door grote broer Lowlands, die andere roemruchte Campingflight in de Flevopolder, maken we een driedaagse duik in park De Groene Heuvels, verscholen in het heuvelachtige land van Maas & Waal rond een onderwaterparadijs met een eeuwenoude natuurlijke bron. Idyllisch indeed!

‘Down The Rabbit Hole’ staat voor avontuur, verwarring, surrealisme en psychedelica, al sinds de opkomst van de popcultuur in de vrijgevochten jaren ’60 de inspiratie van (psycho)rockers, knoppendraaiers, kunstenaars, ontwerpers en filmmakers… Goed gezelschap, dus get ready to tumble…
It’s A Campingflight Down The Rabbit Hole!

We gaan collectief ten onder, dus maak je borst maar nat. Een frontrunner line-up op de muziekpodia en evenzoveel te beleven in en om die tenten heen. Je bent zelf aan zet, dus draai je plaatje, kook je potje, bouw je vlotje, hip je hopje. We gaan eruit en we gaan los. Verantwoord feesten doen we sowieso, we keep it green & clean. We hebben de tijd, nooit haast. Ga uitgebreid aan tafel, trek je terug in het bos, droom languit in de wei, zwem een rondje, bouw aan de tower, tokkel bij het kampvuur, ontdek verstopte disco’s…. Ga uit je plaat bij kakelverse bands of zie eindelijk die classic artiest in levende lijve. Bouw je eigen feest en maak het mee, doe wat je doet met plezier en open vizier.

Wat we van 27 t/m 29 juni 2014 precies gaan doen, is nog een verrassing… Maar pak je snorkel, duik mee de schacht in en laat alles gaan. Pas na drie dagen kom je weer boven, want slechts een dagje duiken is er op Down The Rabbit Hole niet bij. Kom met je tent of camper naar De Groene Heuvels in Beuningen (GLD) of reserveer later dit jaar een andere slaapplek, zoals een bungalow of bijvoorbeeld een pipowagen of legertent… Kortom, kies zelf je favoriete holletje.

Bronvermelding: http://downtherabbithole.nl/

Kun je nog even de bronvermelding erbij zetten? Tnx!

Gewoon de officiële website . http://downtherabbithole.nl/

Ik vind dit wel heel erg lijken op Best Kept Secret, dit hele festival lijkt me ook gemaakt door MOJO om de concurrentie met Friendly Fire aan te kunnen. Bungalows, obscure bandjes, bomen en een meertje: het lijkt tot nu toe vrijwel hetzelfde trucje als BKS. Ik wacht de lineup af, maar ben nog niet echt onder de indruk

Wat een viezeriken he, de mannen van Mojo.

135 euro vind ik trouwens ook wel erg duur voor een eerste editie van een festival, dat ook nog is zo klein is en (relatief) kleine artiesten zal boeken... Maar toch ben ik wel benieuwd.

Ik heb niks tegen MOJO hoor, als ze met een leuk en echt nieuw festival waren gekomen was ik echt wel benieuwd geweest. Ik ben alleen bang dat dit nog een hippere variant van Lowlands gaat worden, en daar zie ik mezelf niet heen gaan. Maar dat is natuurlijk nog een beetje gissen.

135 euro is inderdaad best prijzig, ze zullen dan wel met een keiharde lineup moeten komen. Best Kept Secret kostte 100 euro en die hadden al een ijzersterke affiche.

Joerii schreef:
Gewoon de officiële website . http://downtherabbithole.nl/

Dat snap ik, maar graag even in het oorspronkelijke bericht...

Ik ben wel benieuwd, maar vooralsnog geen interesse in blind kaartjes kopen als ik nog niet eens weet waar ze precies naar toe willen met dit festival.

Maar als ze straks met namen als The National, Arcade Fire, Daughter, Revere, Mew, Broken Bells, Wild Beasts etc. komen aanzetten, dan is de kans dat ik alsnog ga best groot

RadioMad schreef:
Ik ben wel benieuwd, maar vooralsnog geen interesse in blind kaartjes kopen als ik nog niet eens weet waar ze precies naar toe willen met dit festival.

Maar als ze straks met namen als The National, Arcade Fire, Daughter, Revere, Mew, Broken Bells, Wild Beasts etc. komen aanzetten, dan is de kans dat ik alsnog ga best groot

Dan ben ik ook de beroerdste niet Maar voor nu is het natuurlijk allemaal nog heel erg vaag. ik zie het ook nog wel gebeuren dat er overdag wat bandjes komen en dat er 's avonds overgeschakeld gaat worden naar dubstep en techno. Dat is toch ook redelijk in de lijn van Lowlands.

De bands die je daar noemt passen trouwens allemaal ook perfect op Best Kept Secret. Als DTRH zich ook op dit soort artiesten gaat storten word dit natuurlijk een geweldige strijd tussen die festivals

Gloeilamp schreef:
De bands die je daar noemt passen trouwens allemaal ook perfect op Best Kept Secret. Als DTRH zich ook op dit soort artiesten gaat storten word dit natuurlijk een geweldige strijd tussen die festivals

Klopt. Maar dat komt beide festivals dan niet ten goede. Dan heb je in plaats van 1 festival met een geweldige line-up ineens 2 festivals met best aardige line-ups.

RadioMad schreef:
(quote)

Klopt. Maar dat komt beide festivals dan niet ten goede. Dan heb je in plaats van 1 festival met een geweldige line-up ineens 2 festivals met best aardige line-ups.

Precies, maar tot dusver is DTRH echt een kopie van BKS. Als The National, Arcade Fire, Daughter enz. nu ook voor dit festival kunnen kiezen gaat er echt een zware concurrentiestrijd ontstaan. Ik vind het zelfs een redelijk smerige actie naar de organisatie van BKS toe. Ik zie nu ook dat DTRH het weekend na Best Kept Secret is, dat is dan nog eens extra zuur.

Ik heb vorig jaar geholpen op Best Kept Secret, en de mensen die achter het festival zitten hebben echt alles gedaan om een mooie lineup neer te zetten en een festival te organiseren met een erg gevarieerd programma. Het kwam bij mij heel eerlijk over en ik zou het erg vinden voor de organisatie wanneer ze bij het organiseren van de tweede editie al zo'n sterke tegenwind krijgen.

Maar goed, we moeten natuurlijk de eerste namen nog krijgen. Wellicht gaan ze een hele andere kant op, dat hoop ik heel erg

Gloeilamp schreef:
Ik vind het zelfs een redelijk smerige actie naar de organisatie van BKS toe. Ik zie nu ook dat DTRH het weekend na Best Kept Secret is, dat is dan nog eens extra zuur.

Dat is vrij normaal in de commerciele wereld en wordt 'concurrentie' genoemd.

Dat meen je niet. Zo ver kon ik zelf natuurlijk ook nog wel komen. Ik vind het gewoon een rare actie om een festival te organiseren dat zoveel op een al bestaand festival lijkt. Ik wacht het nog even af..

Bij Lowlands zullen ze ook wel gezien hebben dat het BKS-concept aansloeg en dat ze daarop reageren vind ik vrij logisch. En het oprichten van zo'n festival kan ook voor BKS positieve effecten hebben. Ik hoop dat het 'waar-is-dat-feestje-publiek' van Lowlands (de mensen die nu naast Lowlands-kaartjes grijpen) voor DTRH kiest en dat BKS iets voor de fijnproever blijft.

Dit zal altijd gebeuren natuurlijk, nieuwe (succesvolle) concepten worden altijd (ongeveer) gekopieerd, als het goed is heeft BKS dit ook wel zien aankomen.

Cygnus schreef:
Bij Lowlands zullen ze ook wel gezien hebben dat het BKS-concept aansloeg en dat ze daarop reageren vind ik vrij logisch. En het oprichten van zo'n festival kan ook voor BKS positieve effecten hebben. Ik hoop dat het 'waar-is-dat-feestje-publiek' van Lowlands (de mensen die nu naast Lowlands-kaartjes grijpen) voor DTRH kiest en dat BKS iets voor de fijnproever blijft.

Het is inderdaad wel logisch om daarop te reageren, maar DTRH lijkt nu echt een kopie van BKS te worden en dat vind ik niet zo netjes. Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens. Ik vind het bijvoorbeeld niet erg dat er geen nachtprogramma is op BKS. Dat zal het 'waar-is-dat-feestje-publiek' natuurlijk wel een minpunt vinden. Ik hoop vooral dat DTRH niet ook nog in hetzelfde vaarwater gaat zitten qua bands. Maar dat zullen we de komende tijd merken.

Maar morgen begint de voorverkoop en er is nog helemaal niks qua bands bekend?

Dat is toch met Lowlands ook altijd?

Hip je hopje

Gloeilamp schreef:
(quote)

Het is inderdaad wel logisch om daarop te reageren, maar DTRH lijkt nu echt een kopie van BKS te worden en dat vind ik niet zo netjes. Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens. Ik vind het bijvoorbeeld niet erg dat er geen nachtprogramma is op BKS. Dat zal het 'waar-is-dat-feestje-publiek' natuurlijk wel een minpunt vinden. Ik hoop vooral dat DTRH niet ook nog in hetzelfde vaarwater gaat zitten qua bands. Maar dat zullen we de komende tijd merken.

Geen nachtprogramma op een festival vind ik persoonlijk altijd een zware domper, Mojo kennende zal er hier wel een nachtprogramma komen. Hopelijk verkoopt het niet zo achterlijk snel uit, maar ik neem aan van niet. Ik wil eerst wel wat namen zien namelijk..

herman schreef:
Dat is toch met Lowlands ook altijd?

Ja, maar hier vind ik het toch wel anders. Mensen die al jaren naar Lowlands gaan kunnen blind een kaartje kopen, aangezien er altijd wel interessante namen komen. Of al is het maar voor de sfeer die garant staat. Ik had bij dit festival wel verwacht dat er iniedergeval een paar namen bekend werden gemaakt voordat het in de voorverkoop ging.

Joerii schreef:
Dit zal altijd gebeuren natuurlijk, nieuwe (succesvolle) concepten worden altijd (ongeveer) gekopieerd, als het goed is heeft BKS dit ook wel zien aankomen.

Ik denk dat de organisatie van Lowlands vorig jaar ook wel een behoorlijke 'ego-tik' kreeg met het programma van BKS. Niet dat het voor hen veel uitmaakt, want Lowlands verkoopt toch wel uit. Maar er stonden verdomd veel goede namen op BKS die Lowlands heel erg graag ook had willen programmeren.
Ik ken zelfs genoeg mensen die nu wel klaar zijn met Lowlands, mede omdat BKS hen dit jaar zoveel beter beviel dan wat Lowlands geworden is. En eigenlijk hoor ik daar zelf ook wel bij. Ik geef zelf mijn voorkeur aan het ontdekken van nieuwe muziek en dat kan Lowlands nog maar deels waarmaken (en Pinkpop al helemaal niet meer). Nee, dan liever een festival als BKS of ESNS.

Maar goed, naar eigen zeggen zal Down The Rabbit Hole geen antwoord op BKS worden. En ik hoop het eigenlijk ook wel, al ben ik wel benieuwd wat het dan WEL zal worden...

Calmdown!
Lukas schreef:
Hip je hopje

Hier kreeg ik inderdaad jeuk van.

Blijkt dat Down The Rabbit Hole niet als 'antwoord' op Best Kept Secret bedoel is ook al zijn er veel overeenkomsten.

Voor de eerste editie mikt Mojo op zo'n 10.000 bezoekers, terwijl op het terrein in principe zo'n 18.000 mensen terecht kunnen. "Binnen de huidige vergunning althans", zegt Bente Bollmann van Mojo. "Er zit nog wel rek in, maar voor de 50.000 mensen van Lowlands is zeker geen ruimte. We zien de komende jaren wel hoe het zich ontwikkelt. We zijn al zo'n drie jaar bezig met dit festival, en dat zat hem vooral in de zoektocht naar een mooi terrein waar we ook een nachtvergunning konden krijgen. Daarbij moet je denken aan elektronica, maar minder aan het echte stampwerk, een echte techno-avond zal er bijvoorbeeld niet komen." In het persbericht is ook sprake van 'classic artiesten', maar volgens Bollmann moeten we niet rekenen op een classic podium of een act als Bruce Springsteen. "Maar er zullen ook gevestigde namen komen."

Of ook de heetste naam van het festivalseizoen - Arcade Fire - daar bij zit, kan Bollmann dus ook nog niet zeggen. De Canadezen hebben al aangegeven in juni naar Europa te komen en zijn onder andere te zien op de Duitse festivals Hurrican en Southside, die dan weer in handen zijn van de man achter Best Kept Secret. Gezien de lange aanloop, zo bezweert Bollmann, is Down The Rabbit Hole dan ook geen reactie op Best Kept Secret, het festival dat afgelopen jaar zijn eerste editie beleefde.

Toch zijn de overeenkomsten natuurlijk sterk. De twee festivals zitten amper een week van elkaar, hebben allebei op hun eerste editie drie podia en wat verstopte randprogrammering in bosrijke omgeving, en bieden ruimte voor sfeer en goed eten. Ze vissen bovendien allebei in de grote vijver die Glastonbury heet. "Je hebt twee periodes in het Europese festivalseizoen, een vroege en een late. Op Lowlands kunnen we bepaalde populaire acts soms niet krijgen omdat ze voor die vroege periode kiezen. Namen kan ik nu nog niet bekend maken. Veel bands zijn geïnteresseerd om te komen, maar laten hun bevestiging afhangen van Glastonbury, dat traditioneel vrij laat is met boeken."

Bron: 3voor12 - Down The Rabbit Hole: "Geen reactie op Best Kept Secret" - 3voor12.vpro.nl

Joerii schreef:
Blijkt dat Down The Rabbit Hole niet als 'antwoord' op Best Kept Secret bedoel is ook al zijn er veel overeenkomsten.

Natuurlijk, eerst ontken je als van Eerdenburg van alles en vervolgens kom je met dit op de proppen en dan zou het geen reactie zijn op, maar natuurlijk.

Dat ze al jaren bezig zijn iets anders te organiseren is waar, maar dat werd tot nu toe gezocht in abstracte vreemde ideeën als het Lots festival en dat yoga ding.

Maar dit festival is echt pas het afgelopen jaar na BKS bedacht, tevens wisten ze niet eens dat er al een festival was met deze naam en dat heb ik van een Mojo-medewerker, die dat zelf overigens nogal dom vond.

Joerii schreef:
(quote)

Ja, maar hier vind ik het toch wel anders. Mensen die al jaren naar Lowlands gaan kunnen blind een kaartje kopen, aangezien er altijd wel interessante namen komen. Of al is het maar voor de sfeer die garant staat. Ik had bij dit festival wel verwacht dat er iniedergeval een paar namen bekend werden gemaakt voordat het in de voorverkoop ging.

Hmm, is er nog een ander festival dan Lowlands? Of is het nog steeds dezelfde welke 5 jaar geleden al achterhaald was en na 2 jaar twijfelen toch maar in de ban is gedaan (en prompt gratis kaarten kreeg aangeboden).

Sfeer op Lowlands is volkomen kut geworden, helaas, maar goed ik heb de tijd en middelen om dan maar andere dingen te doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:57 uur

geplaatst: vandaag om 18:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.