menu

Muziek / MusicMeter Live! / Down The Rabbit Hole

zoeken in:
Cygnus schreef:
En het oprichten van zo'n festival kan ook voor BKS positieve effecten hebben. Ik hoop dat het 'waar-is-dat-feestje-publiek' van Lowlands (de mensen die nu naast Lowlands-kaartjes grijpen) voor DTRH kiest en dat BKS iets voor de fijnproever blijft.

Het kan, maar de kans bestaat ook dat er 2 halve festivals ontstaan op deze manier.

Zo na een potje zeiken nu wat nuttige informatie, niet van mijzelf, maar via iemand anders die het op Facebook heeft gezien:

Schrijf je via www.downtherabbithole.nl in op de nieuwsbrief, ontvang maandagochtend 9 december één van de vijf aanwijzingen in je mail en ga daarmee op zoek naar de eerste namen!

Aldus Facebook

The Black Keys
Foals
MGMT
The Soft Moon
Thomas Dybdahl

Niet slecht.

Hmmm, Foals en Thomas Dybdahl wil ik graag zien. The Black Keys hebben me op Lowlands 2012 nogal teleurgesteld, MGMT wil ik ook graag nog is zien al vind ik het nieuwe album niks. The Soft Moon ken ik niet.
Leuke namen, maar krijg er geen 'Wow hier moet ik echt heen' gevoel van.

Joerii schreef:
Hmmm, Foals en Thomas Dybdahl wil ik graag zien. The Black Keys hebben me op Lowlands 2012 nogal teleurgesteld, MGMT wil ik ook graag nog is zien al vind ik het nieuwe album niks. The Soft Moon ken ik niet.
Leuke namen, maar krijg er geen 'Wow hier moet ik echt heen' gevoel van.

Ik ook nog niet, ik had The Black Keys alleen eerder op Pinkpop verwacht. Dat is toch een flinke naam. Het Lowlands publiek zal hier wel helemaal wild van worden.

Linus Van Pelt
Mgmt en black keys dik over hun hoogtepunt heen(de een op plaat en de andere live) en ik ben een beetje foals ziek na al die jaren. Soft Moon staat ook 3 keer per jaar in nederland en om Thomas Dybdahl geef ik niks. Zelfs de (tegenvallende) eerste BKS namen zijn beter

Ik ben niet van plan om hierheen te gaan, maar The Soft Moon had ik heel graag op BKS erbij gezien.

Damn. Ik hoopte eigenlijk niet dat dit een directe 'concurrent' van Best Kept Secret zou worden, maar het lijkt er nu dus wel op.
En eigenlijk concurreert het nu ook weer met Lowlands zelf.

Conclusie: er zijn teveel festivals.

Maar goed, mijn ticket voor BKS is al gekocht dus een heel weekend DTRH gaat 'm sowieso niet worden. Misschien een dagje... see what the fuss is all about

Edit: Oh crap, geen dagtickets verkrijgbaar voor dit festival. Bastards.

P.s. Jan Smeets zal er blij mee zijn, NOG zo'n concurrent in juni erbij.
Zou er ook een Rockin' Park 2014 komen? In 2008, 2010 en 2012 waren er ook edities.

Linus Van Pelt schreef:
Mgmt en black keys dik over hun hoogtepunt heen(de een op plaat en de andere live)

Ik vind het ook jammer dat The black keys er voor gekozen hebben concessies te doen om commercieel aantrekkelijker te worden en er dan maar een 13 in het dozijn plaat er uit hebben gegooid, terwijl Rubber factory zo goed is.

Ik heb MGMT nooit live gezien omdat ik die eerste 2 platen vreselijk vind, maar zijn die zo hard achteruit gegaan dan?

RadioMad schreef:
Damn. Ik hoopte eigenlijk niet dat dit een directe 'concurrent' van Best Kept Secret zou worden, maar het lijkt er nu dus wel op.
En eigenlijk concurreert het nu ook weer met Lowlands zelf.

Conclusie: er zijn teveel festivals.

Maar goed, mijn ticket voor BKS is al gekocht dus een heel weekend DTRH gaat 'm sowieso niet worden. Misschien een dagje... see what the fuss is all about

Edit: Oh crap, geen dagtickets verkrijgbaar voor dit festival. Bastards.

P.s. Jan Smeets zal er blij mee zijn, NOG zo'n concurrent in juni erbij.
Zou er ook een Rockin' Park 2014 komen? In 2008, 2010 en 2012 waren er ook edities.

Home » Rockin' Park - rockinpark.nl

Linus Van Pelt
(willie) schreef:
(quote)

Ik vind het ook jammer dat The black keys er voor gekozen hebben concessies te doen om commercieel aantrekkelijker te worden en er dan maar een 13 in het dozijn plaat er uit hebben gegooid, terwijl Rubber factory zo goed is.

Ik heb MGMT nooit live gezien omdat ik die eerste 2 platen vreselijk vind, maar zijn die zo hard achteruit gegaan dan?

Hah ik bedoel het juist andersom zoals jij het leest. MGMT vond ik de eerste 2 platen prima popmuziek maar die laatste is behoorlijke lusteloos en saai. Black keys nu live is een schim van het geweld dat ze op het publiek loslieten tijdens rubber factory tijden, ook al vind ik latere platen ook best goed.

Net ook The Soft Moon geluisterd, bevalt me zeker. Ben benieuwd naar de volgende namen en hoe lang die op zich laten wachten.

Kan iemand me trouwens helpen, ik zit nu waarschijnlijk wel in het verkeerde forum maar welke Festivals in de buurt van Nederland/België vinden plaats in Augustus buiten Lowlands om?

Een shitload, als festivalinfo het weer doet hebben zij vast onder de maand augustus/september een compleet overzicht.

Maar rock en seine, pukkelpop, green man, haldern, nirwana, into the great wide open, reads/reading en nog meer britse waarvan ik de namen altijd door elkaar haal is wat mij even zo te binnen schiet

(willie) schreef:
Een shitload, als festivalinfo het weer doet hebben zij vast onder de maand augustus/september een compleet overzicht.

Maar rock en seine, pukkelpop, green man, haldern, nirwana, into the great wide open, reads/reading en nog meer britse waarvan ik de namen altijd door elkaar haal is wat mij even zo te binnen schiet

Festivalinfo was inderdaad even down. Maar hier een overzicht: Festival agenda van Festivalinfo

Laatste dagen heb ik veel 'The Soft moon' Geluisterd en dat bevalt me héél goed! Ook heb ik het nieuwe album van 'Foals' voor de eerste keren geluisterd en deze bevalt me eigen (nog) een stuk beter als de voorgaande, vooral de nummers Inhaler en Late Night. De eerste naampjes vind ik nu toch al interessanter als ik ze aanvankelijk vond. Thomas Dybdahl wil ik sws nog is Live zien, nummers als 'One Day Youl Dance For Me, New York City' en 'If We Want It, Its Right' vind ik erg mooi. MGMT is altijd wel geinig live en het zal me benieuwen wat The Black Keys er dit keer van maken. Als er een paar mooie namen zitten bij het volgende rijtje koop ik me kaartje, nu maar hopen dat het rijtje niet te lang op zich laat wachten.

Nieuwe namen bevestigd:

Damon Albarn
The Naked and Famous
Half Moon Run
The Brian Jonestown Massacre
Kuroma
Electric Eye
Kid Karate

Leuke namen, vooral Electric Eye!! Een van de betere albums van 2013 gemaakt vind ik.

Linus Van Pelt
Even kijken hoe snel Newcombe boos hipsters gaat meppen. Ik hoor het wel.

Joerii schreef:
Leuke namen, vooral Electric Eye!! Een van de betere albums van 2013 gemaakt vind ik.

Vooral Electric Eye inderdaad! Alleen The Brian Jonestown Massacre vind ik troep.

Zouden ze met Damon Albarn de tweede headliner in huis hebben denken jullie?

Ze overtreffen de line-up van Lowlands zonder moeite. Niet dat dat heel lastig was, maar dan nog.

Maar Bente Bollmann zegt dat je je goed moet realiseren dat er 12 van de 200 acts bekend zijn en dat ze echt wel verrassende dingen gaan programmeren.

3voor12 - Lowlands niet uitverkocht: is het Lowlands-gevoel verdwenen? - 3voor12.vpro.nl

Eilord schreef:
(quote)

Vooral Electric Eye inderdaad! Alleen The Brian Jonestown Massacre vind ik troep.

Zouden ze met Damon Albarn de tweede headliner in huis hebben denken jullie?

Ik denk dat Damon Albarn wel een headliners plek inneemt.

Warpaint en Little Dragon weekje geleden toegevoegd aan affiche.
Tot nog toe niet slecht allemaal, maar ik val er ook niet meteen van achterover. Beetje hetzelfde als de affiche van Best Kept eigenlijk.

Weer wat toevoegingen: Temples, Tune-Yards, The Veils, De Staat, Courtney Barnett, Uncle Acid and the Deadbeats, Frikstailers, Parquet Courts, La Chiva Gantiva, Driving Decks, The Bohicas.

Ik word er niet echt wild van.

Uncle Acid en Tune-Yards zijn wel gaaf, de rest is inderdaad ook niet echt van mijn gading.

Courtney Barnett vind ik nog wel een mooie toevoeging, had ik dan ook liever op bks gezien.

Verder niet echt veel (waardige) electronic namen op dit festival, tot nu toe. Beetje jammer.

Het is om de hoek, ik kan er met de fiets naartoe als ik wil en dan thuis slapen en douchen... misschien ga ik wel nog lang niet uitverkocht dus ik wacht nog ff wat namen af.

Heeft iemand enig idee waar DTRH nu precies mee bezig is? BKS heeft inmiddels al hun blokkenschema bekend gemaakt terwijl DTRH pas op 31 namen zit. Speelt er een groot probleem op de achtergrond waarmee ze niet naar buiten willen treden of zijn ze van plan dat 'hip je hopje' letterlijk te nemen? Ik begin me een beetje zorgen te maken...

Dit schijnt op Facebook te hebben gestaan.

Het leeuwendeel van het programma is inmiddels aangekondigd maar uiteraard komen er nog namen bij. We zijn druk bezig om de laatste bevestigingen rond te maken: binnenkort meer nieuws!

Dus nee, ik weet niet waar ze mee bezig zijn daar.

Op facebook zeggen ze dat er nog zo'n 15 namen bijkomen.. Dat is toch wel behoorlijk triest voor een 3-daags festival met nachtprogrammering.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:29 uur

geplaatst: vandaag om 10:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.