Muziek / MusicMeter Live! / Down The Rabbit Hole
zoeken in:
0
geplaatst: 25 april 2014, 10:31 uur
Maar het aantal namen bepaald toch niet de prijs? Pinkpop had jarenlang net aan 40 namen. En Werchter tot een jaar of 3 terug ook niet veel meer dan 55 a 60.
0
geplaatst: 25 april 2014, 12:28 uur
Dat is zo alleen zijn de namen van Pinkpop en Werchter wel een paar maatjes groter dan wat DTRH boekt en in die zin beinvloedt dat dus wel de prijs. Maar misschien hebben ze wel iets heel anders om de prijs te rechtvaardigen. Met een nieuw festival weet je dat natuurlijk nooit.
0
geplaatst: 25 april 2014, 14:58 uur
De bands op DTRH zijn van een vergelijkbaar voormaat als op BKS. BKS is volgens mij een tientje duurder, maar heeft per dag ongeveer net zoveel bands geprogrammeerd staat als DTRH over drie dagen. Dat kan je toch moeilijk ontkennen.
0
geplaatst: 25 april 2014, 15:37 uur
Maar ik neem toch aan dat nog niemand een kaartje voor DTRH heeft gekocht en als deze wel gekocht is men blij is met de namen waarvoor ze het kaartje gekocht hebben en dan uiteraard ook die prijs van 135 euro redelijk vinden.
Verder ontken noch constateer ik heel erg veel. Zag iets over aantal bands en uw post, die koppelde ik aan elkaar zonder te weten of u dat bedoelde. Voor de lol. Ik wist ook niet dat BKS in de vergelijking zat.
BKS heeft inderdaad de betere line-up, maar DTRH heeft het aller- allerbelangrijkste, namelijk een nachtprogramma, althans als ik iemand van de organisatie over DTRH hoor spreken vang ik bijna niets anders op dan dat er een nachtprogramma is en wie weet is die nachtvergunning wel ontzettend duur.
Moet ook zeggen dat ik van geen van beide festivals nu erg warm wordt, BKS lijkt minder dan vorig jaar, terwijl het toen ontzettend leuk, maar niet heel geniaal was, ik had gehoopt dat ze zouden doorpakken dit jaar, maar ja dan komt opeens een Elbow uit de hoge hoed.
DTRH is voor mij nooit een serieuze overweging geweest, ze hadden beter van Lowlands weer een meetellend festival kunnen maken, zeker nu de kaartverkoop opeens stokt en ze in ruim 2 maanden tijd niet de overige 5000 kaarten (ja ik weet dat dat een leugen is geweest om in 1 dag uit te kunnen verkopen) weten te verkopen. Nu eens kijken of ik toch niet voor onder de 100 euro een kaart kan gaan scoren zo begin augustus en voor het eerst in een paar jaar weer te gaan.
Verder ontken noch constateer ik heel erg veel. Zag iets over aantal bands en uw post, die koppelde ik aan elkaar zonder te weten of u dat bedoelde. Voor de lol. Ik wist ook niet dat BKS in de vergelijking zat.
BKS heeft inderdaad de betere line-up, maar DTRH heeft het aller- allerbelangrijkste, namelijk een nachtprogramma, althans als ik iemand van de organisatie over DTRH hoor spreken vang ik bijna niets anders op dan dat er een nachtprogramma is en wie weet is die nachtvergunning wel ontzettend duur.
Moet ook zeggen dat ik van geen van beide festivals nu erg warm wordt, BKS lijkt minder dan vorig jaar, terwijl het toen ontzettend leuk, maar niet heel geniaal was, ik had gehoopt dat ze zouden doorpakken dit jaar, maar ja dan komt opeens een Elbow uit de hoge hoed.
DTRH is voor mij nooit een serieuze overweging geweest, ze hadden beter van Lowlands weer een meetellend festival kunnen maken, zeker nu de kaartverkoop opeens stokt en ze in ruim 2 maanden tijd niet de overige 5000 kaarten (ja ik weet dat dat een leugen is geweest om in 1 dag uit te kunnen verkopen) weten te verkopen. Nu eens kijken of ik toch niet voor onder de 100 euro een kaart kan gaan scoren zo begin augustus en voor het eerst in een paar jaar weer te gaan.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 22:44 uur
Ik ben er klaar voor, nog meer mensen die vanaf morgen op dit festival te zijn? Mijn programma komt er ongeveer zoals onderstaande lijst uit te zien (uiteraard weer ergens tijd maken voor de avondmaaltijd
).
Na Best Kept Secret vorige week is dit festival toch iets rustiger met drie podiums. Kijk wel erg uit naar The Black Keys en dan zeker ook de live uitvoeringen van het nieuwe album Turn Blue.
Vrijdag 27 juni:
18:00 The Black Marble Selection
18:45 Little Dragon
19:45 The Soft Moon
20:45 De Staat
21:45 The Brian Jonestown Massacre
22:45 Damon Albarn
Zaterdag 28 juni:
12:45 James Vincent McMorrow
13:45 Kid Karate
14:45 DeWolff
15:45 Uncle Acid & the Deadbeats
16:45 The Veils
17:45 Electric Eye
18:45 Half Moon Run
19:45 Hello Venray
20:45 Balthazar
21:45 Parquet Courts
22:45 The Black Keys
Zondag 29 juni:
12:45 Taymir
13:45 Admiral Freebee
14:45 Hozier
15:45 Warpaint
16:45 Kuroma
17:45 Naked and Famous
18:45 Temples
19:45 MGMT
20:45 Syd Arthur
21:45 Foals
). Na Best Kept Secret vorige week is dit festival toch iets rustiger met drie podiums. Kijk wel erg uit naar The Black Keys en dan zeker ook de live uitvoeringen van het nieuwe album Turn Blue.
Vrijdag 27 juni:
18:00 The Black Marble Selection
18:45 Little Dragon
19:45 The Soft Moon
20:45 De Staat
21:45 The Brian Jonestown Massacre
22:45 Damon Albarn
Zaterdag 28 juni:
12:45 James Vincent McMorrow
13:45 Kid Karate
14:45 DeWolff
15:45 Uncle Acid & the Deadbeats
16:45 The Veils
17:45 Electric Eye
18:45 Half Moon Run
19:45 Hello Venray
20:45 Balthazar
21:45 Parquet Courts
22:45 The Black Keys
Zondag 29 juni:
12:45 Taymir
13:45 Admiral Freebee
14:45 Hozier
15:45 Warpaint
16:45 Kuroma
17:45 Naked and Famous
18:45 Temples
19:45 MGMT
20:45 Syd Arthur
21:45 Foals
0
geplaatst: 1 juli 2014, 11:01 uur
Foals @ Down The Rabbit Hole - YouTube
Foals ziet eruit als een veel te keihard dik feestje.
Foals ziet eruit als een veel te keihard dik feestje.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 17:34 uur
Eerste namen zijn bekend:
The War on Drugs
Damien Rice
Patti Smith
Alabama Shakes
The Gaslamp Killer Experience
Motorpsycho
Goat
Andrew Bird
Meridian Brothers
Glass Animals
Happyness
Dolomite Minor
Fat Freddy's Drop
The War on Drugs
Damien Rice
Patti Smith
Alabama Shakes
The Gaslamp Killer Experience
Motorpsycho
Goat
Andrew Bird
Meridian Brothers
Glass Animals
Happyness
Dolomite Minor
Fat Freddy's Drop
0
geplaatst: 6 januari 2015, 20:36 uur
Prima namen inderdaad. De koplopers zijn wel een beetje 'mosterd na de BKS-maaltijd' maar zeker Damien Rice is dit festivalseizoen wel een relevante boeking.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 21:24 uur
Dit is al wel weer een stukje beter dan vorig jaar ja. Aangezien ik namen als Motorpsycho ook niet zo snel op BKS zie staan lijkt het me dat ze zich nu toch een beetje gaan onderscheiden. Ik trek dit jaar gewoon weer af naar Hilvarenbeek, maar als dit zich zo doorzet sluit ik een bezoekje aan de Groene Heuvels in de toekomst niet uit.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 23:07 uur
Edgar18 schreef:
Prima namen inderdaad. De koplopers zijn wel een beetje 'mosterd na de BKS-maaltijd' maar zeker Damien Rice is dit festivalseizoen wel een relevante boeking.
Dat gevoel had ik ook een beetje. Ga dit jaar na 2 jaar BKS voor het eerst naar DTRH. Motorpsycho, Goat en Gaslamp Killer zijn alvast 3 artiesten die ik graag wil zien (en nog niet eerder heb gezien)

0
geplaatst: 6 januari 2015, 23:30 uur
Interessante namen inderdaad!
Zeer benieuwd naar Goat, Damien Rice, Patti Smith & War on Drugs. En Glass Animals wil ik graag nog een keer zien. De rest ken ik niet zo, maar nodigt zeker uit tot luisteren.
Zeer benieuwd naar Goat, Damien Rice, Patti Smith & War on Drugs. En Glass Animals wil ik graag nog een keer zien. De rest ken ik niet zo, maar nodigt zeker uit tot luisteren.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 08:04 uur
In principe ga ik ook weer naar BKS maar ook beide festivals sluit ik zeker niet uit. The War on Drugs en Damien Rice zijn mooie namen al heb ik beide al meerdere keren live gezien. Naar bijvoorbeeld Goat ben ik dan wel weer nieuwsgierig..
0
geplaatst: 7 januari 2015, 10:14 uur
Ik vind het juist nogal oninteressante namen... (Op een paar na)
0
geplaatst: 7 januari 2015, 23:38 uur
Zelfde als Arrie. Wel fijn dat DTRH met deze headliners nu al ongeveer eventuele twijfels tussen de festivals heeft weggenomen. 

0
geplaatst: 14 januari 2015, 22:53 uur
Is er iemand van de MuMe-leden die vorig jaar geweest is naar Down The Rabbit Hole eigenlijk?
Ik wacht nog even de eerste namen van Best Kept af, hopelijk zijn die ook interessant want als Belg zijnde is Best Kept iets makkelijker te bereiken.
Vooral Goat, Motorpsycho, Patti Smith en Gaslamp Killer vind ik wel goede namen!
Ik wacht nog even de eerste namen van Best Kept af, hopelijk zijn die ook interessant want als Belg zijnde is Best Kept iets makkelijker te bereiken.
Vooral Goat, Motorpsycho, Patti Smith en Gaslamp Killer vind ik wel goede namen!
0
geplaatst: 14 januari 2015, 23:28 uur
The Eraser schreef:
Is er iemand van de MuMe-leden die vorig jaar geweest is naar Down The Rabbit Hole eigenlijk?
Ben vorig zowel naar Down the Rabbit Hole als Best Kept Secret geweest en ik moet zeggen dat de twee festivals niet veel van elkaar verschillen. Allebei drie dagen met zowel klein podia als een hoofdpodium en net zozeer verschillende soorten artiesten. Sfeer was op beide festivals top zowel op festivalterrein als de camping. Down the Rabbit Hole had een iets intiemere sfeer en was wat kleiner qua opzet. Dit had er denk mede mee te maken dat het de eerste editie was. Kan allebeide festivals aanraden. Ik zal je keuze dan ook laten afhangen van welke artiesten je het meest trekken.
0
geplaatst: 14 januari 2015, 23:37 uur
HugovdBos schreef:
Ben vorig zowel naar Down the Rabbit Hole als Best Kept Secret geweest en ik moet zeggen dat de twee festivals niet veel van elkaar verschillen. Allebei drie dagen met zowel klein podia als een hoofdpodium en net zozeer verschillende soorten artiesten. Sfeer was op beide festivals top zowel op festivalterrein als de camping. Down the Rabbit Hole had een iets intiemere sfeer en was wat kleiner qua opzet. Dit had er denk mede mee te maken dat het de eerste editie was. Kan allebeide festivals aanraden. Ik zal je keuze dan ook laten afhangen van welke artiesten je het meest trekken.
Oké, bedankt om je mening te geven

0
geplaatst: 2 februari 2015, 21:12 uur
Earlybird ticket in the pocket Patti Smith (altijd goed nog nooit tegengevallen live), Goat, Motorpsycho zijn er al 3 om naar uit te kijken. Bovendien liggen die groene heuvels voor mij op fietsafstand dus ik kan thuis douchen en slapen mocht ik dat willen. Earlybird ticket is ook nog enigszins vriendelijk voor de portemonee plus veel Nijmeegse vriendjes en vriendinnetjes die ook gaan.
Ik denk dat het een fijn relatief klein sfeervol festival is.
Ik denk dat het een fijn relatief klein sfeervol festival is.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 20:34 uur
Iggy Pop
FKA Twigs
Flying Lotus
Damien “Jr. Gong” Marley
Max Richter
Songhoy Blues
King Gizzard & The Lizard Wizard
JD McPherson
Misun
Prima lading namen erbij!
FKA Twigs
Flying Lotus
Damien “Jr. Gong” Marley
Max Richter
Songhoy Blues
King Gizzard & The Lizard Wizard
JD McPherson
Misun
Prima lading namen erbij!
0
geplaatst: 3 februari 2015, 20:56 uur
Wat een verschil met vorig jaar! Best Kept zal morgen straf uit de hoek moeten komen om beter te doen!
0
geplaatst: 3 februari 2015, 21:04 uur
Heel blij met Flying Lotus en FKA Twigs. Iggy Pop wil ik ook weleens zien. De rest ken ik nog niet.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 21:05 uur
Max Richter vind ik wel de meest opmerkelijke naam uit de lijst. Die verwacht je niet op een buitenfestival.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 22:59 uur
Wow, die namen. BKS moet morgen wel met wat heftigs aankomen wil ik dit jaar niet naar dtrh gaan. Spannond.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 07:54 uur
HugovdBos schreef:
(quote)
Sluit me hier wel bij aan. Ook allebei bezocht afgelopen jaar. Best kans dat ik dat dit jaar wederom doe.
0
geplaatst: 12 maart 2015, 14:36 uur
Nieuwe namen:
Roisin Murphy
Death from Above 1979
Blaudzun
Oscar And The Wolf
Clark
Ghostpoet
Omar Souleyman
Rhye
Benjamin Booker
Orkesta Mendoza
GANZ
hm...
Roisin Murphy
Death from Above 1979
Blaudzun
Oscar And The Wolf
Clark
Ghostpoet
Omar Souleyman
Rhye
Benjamin Booker
Orkesta Mendoza
GANZ
hm...
0
geplaatst: 14 maart 2015, 22:43 uur
... jullie vinden het dus ook maar een weinig indrukwekkend lijstje toevoegingen? 

* denotes required fields.