Muziek / Toplijsten en favorieten / Spotify Top 500 artiesten van het moment
zoeken in:
1
geplaatst: 8 juli 2017, 18:40 uur
He wat onaardig, jij vindt zeker Ed Sheeran en Katy Perry ook niks.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 18:56 uur
JoaMuse schreef:
(quote)
Ja, is dat verrassend? Ik heb hem gegoogeld en hij is nog maar 18 jaar, dus is nog maar net populair aan het worden vermoed ik. En misschien is hij in Nederland bekender dan in België. Al sinds eind 2015 niet meer van de radio af te slaan. Geen idee hoe dat in Vlaanderen is, maar hier en ook in Engeland en Amerika scoort hij de ene top 10-hit na de andere.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 19:11 uur
Misschien dat Shawn Mendes op MNM en Q-Music wel vaak te horen is, maar naar die zenders luister ik zelden.
Bon, het is dus wel iemand die we nog mogen verwachten in de top 100.
Bon, het is dus wel iemand die we nog mogen verwachten in de top 100.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 21:19 uur
Ze hebben trouwens wel drie songs in de top 50 meest gestreamde tracks!
1
geplaatst: 8 juli 2017, 22:22 uur
#80 MØ
Populaire tracks: Nights With You, Don't Leave (featuring bij Snakehips), Final Song
Samenwerken met Major Lazer werkt je geen windeieren. Zeker niet als die samenwerking één van de grootste wereldhits van de jaren '10 wordt. MØ is de zangeres op Lean On, één van de vier nummers die meer dan een miljard keer is gedraaid op Spotify! Dat betekende ook meteen de grote doorbraak voor haar, sindsdien doet ze het uitstekend als solozangeres. Deze 80e plaats lijkt ze namelijk gehaald te hebben zonder haar twee featurings bij Major Lazer (naast Lean On ook Cold Water)!
#79 James Arthur
Populaire tracks: Say You Won't Let Go, Can I Be Him, Impossible
In 2012 won James Arthur de Engelse X-Factor en scoorde meteen twee enorme nits. Hij leek een enorme ster te worden, maar het ging totaal mis door heel veel controverse rondom zijn persoon. Homofobie, verheerlijking van geweld, het werd hem verweten en de radio draaide zijn muziek niet meer. Zelf is Arthur iemand die veel met psychische problemen kampt, zoals depressie, en hij annuleerde rond die tijd ook zijn optredens wegens uitputting. Het leek een tragisch verhaal te worden, maar vorig jaar was James Arthur er ineens weer. Met een nieuwe single . En die sloeg aan. Eerst in Engeland zelf, waar James Arthur ineens weer omarmd werd, daarna in de rest van Europa en uiteindelijk zelfs in de VS. Hopelijk kan hij met dit enorme succes omgaan.
#78 Big Sean
Populaire tracks: Bounce Back, Moves, Jump Out the Window
Eén van de meest succesvolle rappers van zijn generatie. Maar waar dergelijke rappers begin jaren '00 ook nog de nodige hits mee wisten te pakken in Nederland, gaan ze tegenwoordig totaal langs ons heen. Hij is in de VS onderhand zo groot dat de leadsingle van zijn laatste album (Bounce Back) in de top 10 binnenkwam, iets wat J. Cole ook deed. Er lijken momenteel best grote verschillen zijn tussen verschillende delen in de wereld, al zijn er natuurlijk nog zat artiesten die overal goed scoren.
#77 Rita Ora
Populaire tracks: Your Song, Body on Me, I Will Never Let You Down
Van Rita Ora dacht ik juist dat ze buiten Engeland nogal wisselend succes had. Maar het door Ed Sheeran geschreven Your Song wordt blijkbaar door velen gedraaid. Het helpt wel dat ze verschillende publieken aanspreekt, zo is Body on Me juist typisch R&B die in de VS aanslaat. Ik heb bij Rita Ora wel altijd het gevoel dat het een heel erg 'bedachte' popster is, wat de samenwerking met Ed Sheeran ook weer bevestigt. Maar dat werkt dus prima.
#76 Zara Larsson
Populaire tracks: Lush Life, TG4M, Ain't My Fault
Ook achter Zara Larsson zit ongetwijfeld een heel goed uitgedachte strategie, maar ik vind haar (obv interviews en haar muziek) toch meer eigen karakter hebben. Zara Larsson won op 10-jarige leeftijd al een talentenjacht op televisie, maar er werd toen gelukkig besloten om niet meteen door te zetten. Pas vijf jaar later liet ze weer van zich horen, meteen een nummer 1-hit scorend in Zweden (met Uncover). Vanaf Lush Life werd ze ook groot buiten Zweden, en inmiddels is ze hard op weg om een echte wereldster te worden, nog niet eens 20 jaar oud. Ook haar laatste single (Don't Let Me Be Yours) is trouwens geschreven door Ed Sheeran. Niet de laatste keer dat ik hem kan noemen.
#75 Logic
Populaire tracks: 1-800-273-8255, Everybody, Black SpiderMan
Logic is zo'n artiest die met elk album weer wat groter wordt. Aanvankelijk een echte underground rapper, maar zijn fanbase groeide gestaag door. Ondertussen heeft zijn muziek ook commerciele allures gekregen, zonder dat hij enorme concessies heeft gedaan. Hij rapt veel over maatschappelijke problemen en is nu echt op grote schaal aan het doorbreken met een single over zelfmoord. Toegankelijk genoeg om zelfs in Nederland op de radio te kunnen, maar helaas blijft dat toch lastig met hiphop...
#74 Childish Gambino
Populaire tracks: Redbone, 3005, Sweatpants
Childish Gambino had juist een vliegende start doordat hij gebruik kon maken van de bekendheid die hij al verworven had met zijn acteerwerk in de serie Community. Opmerkelijk is dat zijn werk juist minder commercieel is geworden, voor zover het dat überhaupt was, en hij alsnog groter wordt. Voorheen maakte hij hiphop, het laatste album zit echter meer in de richting van psychedelische rock, soul en funk, en doet terugdenken aan de seventies. Helemaal geen muziek die je nu op de radio hoort, maar de single Redbone is een groeier gebleken en uiteindelijk een groot succes geworden. Pas na meer dan een half jaar behaalde het zijn piekpositie in de Amerikaanse charts: de veertiende plaats!
#73 Niall Horan
Populaire tracks: Slow Hands, This Town + Tiesto Remix
Het tweede One Direction-lid dat we tegenkomen, na Louis Tomlinson op 324 (en 1D zelf op 154). Niall Horan was eigenlijk één van de leden van wie maar weinig solosucces werd verwacht, maar ik vermoed dat hij tot nog toe degene is die in Nederland het meest op de radio is gedraaid. Zijn singles zijn dan ook wel erg radiovriendelijk, ik zou zelfs zeggen veilig. En ze zijn niet eens door Ed Sheeran geschreven...
#72 Lorde
Populaire tracks: Green Light, Homemade Dynamite, Perfect Places
Lorde was dé revelatie toen ze in 2013 doorbrak met de single Royals. Een meisje van 16 die al zo'n sterk en eigen popliedje weet te schrijven, dat beloofde wat. Het debuutalbum deed het uitstekend en er werd naarstig uitgekeken naar de tweede. Die is er nu, en heeft nog niet voor het enorme hitsucces van een Royals gezorgd, omdat ze daarvoor te veel haar eigen ding is blijven doen. Er is echter een groot genoeg publiek dat daar blij mee is, en het poppy karakter van haar muziek is nog zeker aanwezig. Daarmee is ze een artiest die de mainstream aan het alternatieve weet te koppelen.
#71 Maluma
Populaire tracks: Felices los 4, Borro Cassette, Cuatro Babys
We hadden nog geen Zuid-Amerikaanse muziek gehad in dit rijtje, dus bij deze nog de Colombiaan Maluma. Hij maakt reggaeton, al vindt ie zelf dat ie 'urban pop' maakt. Een nog jonge, opkomende artiest in het genre, die in 2015 zijn grote doorbraak beleefde met nummer 1-hits in Colombia, Venezuela, Mexico, en vast nog wel meer landen. Ondertussen heeft ie ook al meegedaan op singles van Ricky Martin en Shakira (Chantaje, haar laatste Top 40-hit), en scoort momenteel zijn eerste hitje in de VS. Maluma is nu 23, Enrique Iglesias maakte op z'n 24e de overstap naar het Engels. Wie weet kan Maluma de nieuwe Enrique worden?
Populaire tracks: Nights With You, Don't Leave (featuring bij Snakehips), Final Song
Samenwerken met Major Lazer werkt je geen windeieren. Zeker niet als die samenwerking één van de grootste wereldhits van de jaren '10 wordt. MØ is de zangeres op Lean On, één van de vier nummers die meer dan een miljard keer is gedraaid op Spotify! Dat betekende ook meteen de grote doorbraak voor haar, sindsdien doet ze het uitstekend als solozangeres. Deze 80e plaats lijkt ze namelijk gehaald te hebben zonder haar twee featurings bij Major Lazer (naast Lean On ook Cold Water)!
#79 James Arthur
Populaire tracks: Say You Won't Let Go, Can I Be Him, Impossible
In 2012 won James Arthur de Engelse X-Factor en scoorde meteen twee enorme nits. Hij leek een enorme ster te worden, maar het ging totaal mis door heel veel controverse rondom zijn persoon. Homofobie, verheerlijking van geweld, het werd hem verweten en de radio draaide zijn muziek niet meer. Zelf is Arthur iemand die veel met psychische problemen kampt, zoals depressie, en hij annuleerde rond die tijd ook zijn optredens wegens uitputting. Het leek een tragisch verhaal te worden, maar vorig jaar was James Arthur er ineens weer. Met een nieuwe single . En die sloeg aan. Eerst in Engeland zelf, waar James Arthur ineens weer omarmd werd, daarna in de rest van Europa en uiteindelijk zelfs in de VS. Hopelijk kan hij met dit enorme succes omgaan.
#78 Big Sean
Populaire tracks: Bounce Back, Moves, Jump Out the Window
Eén van de meest succesvolle rappers van zijn generatie. Maar waar dergelijke rappers begin jaren '00 ook nog de nodige hits mee wisten te pakken in Nederland, gaan ze tegenwoordig totaal langs ons heen. Hij is in de VS onderhand zo groot dat de leadsingle van zijn laatste album (Bounce Back) in de top 10 binnenkwam, iets wat J. Cole ook deed. Er lijken momenteel best grote verschillen zijn tussen verschillende delen in de wereld, al zijn er natuurlijk nog zat artiesten die overal goed scoren.
#77 Rita Ora
Populaire tracks: Your Song, Body on Me, I Will Never Let You Down
Van Rita Ora dacht ik juist dat ze buiten Engeland nogal wisselend succes had. Maar het door Ed Sheeran geschreven Your Song wordt blijkbaar door velen gedraaid. Het helpt wel dat ze verschillende publieken aanspreekt, zo is Body on Me juist typisch R&B die in de VS aanslaat. Ik heb bij Rita Ora wel altijd het gevoel dat het een heel erg 'bedachte' popster is, wat de samenwerking met Ed Sheeran ook weer bevestigt. Maar dat werkt dus prima.
#76 Zara Larsson
Populaire tracks: Lush Life, TG4M, Ain't My Fault
Ook achter Zara Larsson zit ongetwijfeld een heel goed uitgedachte strategie, maar ik vind haar (obv interviews en haar muziek) toch meer eigen karakter hebben. Zara Larsson won op 10-jarige leeftijd al een talentenjacht op televisie, maar er werd toen gelukkig besloten om niet meteen door te zetten. Pas vijf jaar later liet ze weer van zich horen, meteen een nummer 1-hit scorend in Zweden (met Uncover). Vanaf Lush Life werd ze ook groot buiten Zweden, en inmiddels is ze hard op weg om een echte wereldster te worden, nog niet eens 20 jaar oud. Ook haar laatste single (Don't Let Me Be Yours) is trouwens geschreven door Ed Sheeran. Niet de laatste keer dat ik hem kan noemen.
#75 Logic
Populaire tracks: 1-800-273-8255, Everybody, Black SpiderMan
Logic is zo'n artiest die met elk album weer wat groter wordt. Aanvankelijk een echte underground rapper, maar zijn fanbase groeide gestaag door. Ondertussen heeft zijn muziek ook commerciele allures gekregen, zonder dat hij enorme concessies heeft gedaan. Hij rapt veel over maatschappelijke problemen en is nu echt op grote schaal aan het doorbreken met een single over zelfmoord. Toegankelijk genoeg om zelfs in Nederland op de radio te kunnen, maar helaas blijft dat toch lastig met hiphop...
#74 Childish Gambino
Populaire tracks: Redbone, 3005, Sweatpants
Childish Gambino had juist een vliegende start doordat hij gebruik kon maken van de bekendheid die hij al verworven had met zijn acteerwerk in de serie Community. Opmerkelijk is dat zijn werk juist minder commercieel is geworden, voor zover het dat überhaupt was, en hij alsnog groter wordt. Voorheen maakte hij hiphop, het laatste album zit echter meer in de richting van psychedelische rock, soul en funk, en doet terugdenken aan de seventies. Helemaal geen muziek die je nu op de radio hoort, maar de single Redbone is een groeier gebleken en uiteindelijk een groot succes geworden. Pas na meer dan een half jaar behaalde het zijn piekpositie in de Amerikaanse charts: de veertiende plaats!
#73 Niall Horan
Populaire tracks: Slow Hands, This Town + Tiesto Remix
Het tweede One Direction-lid dat we tegenkomen, na Louis Tomlinson op 324 (en 1D zelf op 154). Niall Horan was eigenlijk één van de leden van wie maar weinig solosucces werd verwacht, maar ik vermoed dat hij tot nog toe degene is die in Nederland het meest op de radio is gedraaid. Zijn singles zijn dan ook wel erg radiovriendelijk, ik zou zelfs zeggen veilig. En ze zijn niet eens door Ed Sheeran geschreven...
#72 Lorde
Populaire tracks: Green Light, Homemade Dynamite, Perfect Places
Lorde was dé revelatie toen ze in 2013 doorbrak met de single Royals. Een meisje van 16 die al zo'n sterk en eigen popliedje weet te schrijven, dat beloofde wat. Het debuutalbum deed het uitstekend en er werd naarstig uitgekeken naar de tweede. Die is er nu, en heeft nog niet voor het enorme hitsucces van een Royals gezorgd, omdat ze daarvoor te veel haar eigen ding is blijven doen. Er is echter een groot genoeg publiek dat daar blij mee is, en het poppy karakter van haar muziek is nog zeker aanwezig. Daarmee is ze een artiest die de mainstream aan het alternatieve weet te koppelen.
#71 Maluma
Populaire tracks: Felices los 4, Borro Cassette, Cuatro Babys
We hadden nog geen Zuid-Amerikaanse muziek gehad in dit rijtje, dus bij deze nog de Colombiaan Maluma. Hij maakt reggaeton, al vindt ie zelf dat ie 'urban pop' maakt. Een nog jonge, opkomende artiest in het genre, die in 2015 zijn grote doorbraak beleefde met nummer 1-hits in Colombia, Venezuela, Mexico, en vast nog wel meer landen. Ondertussen heeft ie ook al meegedaan op singles van Ricky Martin en Shakira (Chantaje, haar laatste Top 40-hit), en scoort momenteel zijn eerste hitje in de VS. Maluma is nu 23, Enrique Iglesias maakte op z'n 24e de overstap naar het Engels. Wie weet kan Maluma de nieuwe Enrique worden?
1
geplaatst: 9 juli 2017, 08:40 uur
Rudi S schreef:
Wie is er hier onaardig? Ik, of Shawn Mendes die talloze bijna-ongelukken heeft veroorzaakt doordat ik een enorme behoefte voel ik ergens op in te rijden als ik zijn jankstem op de radio voorbij hoor komen

Sheeran en Perry kan ik prima hebben, buiten dat beide nogal grijsgedraaid worden op de NL radio.
0
geplaatst: 9 juli 2017, 08:55 uur
Wel een vrij depressief rijtje namen zo.
Geen enkele artiest die we in onze top 2000 of album top 250 zullen aantreffen nu of in de toekomst.
Betekent dit dat MuMe ouderwets is of is de generatiekloof groter dan ooit?
Geen enkele artiest die we in onze top 2000 of album top 250 zullen aantreffen nu of in de toekomst.
1
geplaatst: 9 juli 2017, 08:59 uur
Een beetje zeker, MuMe kent nog veel CD en LP luisteraars , de " jeugd" streamt veel meer.
Hoewel ik ook bijna volledig stream.
Spotify is my friend
Spotify is my friend

0
geplaatst: 9 juli 2017, 08:59 uur
MuMe kent muziekliefhebbers met smaak (sommige dan he
). Het gros van tegenwoordig buiten MuMe luistert id alleen dit soort shit 
). Het gros van tegenwoordig buiten MuMe luistert id alleen dit soort shit 
0
geplaatst: 9 juli 2017, 09:00 uur
Lorde had ik nog wel rond plaats 50 verwacht, hoewel haar 2e album nog net geen maand uit is.
0
geplaatst: 9 juli 2017, 09:05 uur
Tja je gaat hier in de top 100 niet, Joy Division, The Cure of The Doors vinden, die kom je ook niet in de hedendaagse top 40 tegen.
1
geplaatst: 9 juli 2017, 09:09 uur
Rudi S schreef:
Een beetje zeker, MuMe kent nog veel CD en LP luisteraars , de " jeugd" streamt veel meer.
Spotify is my friend
Spotify is my friend
Ik stream ook alleen nog maar.
Daar is niks mis mee.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het alleen daaraan ligt.
0
geplaatst: 9 juli 2017, 09:11 uur
De vaak jongere Justin Bieber (en andere) fans worden hier vaak ook weg gebashed, tja dan blijf je met Rafiohead, Dylan en Interpol fans zitten hier

4
geplaatst: 9 juli 2017, 09:12 uur
johan de witt schreef:
Vergeet niet dat hier 3 dingen meespelen:
1. Dit is een momentopname (volgens mij ging het hier om een maandoverzicht?), dus artiesten die nu een hit hebben staan automatisch heel hoog.
2. Spotify is, zeker voor de jeugd, een alternatief voor de radio. Vandaar dat er veel populaire muziek en losse nummers worden geluisterd ipv hele albums van oudere artiesten (wat Rudi S zegt over cd en lp luisteren speelt ook zeker mee).
3. Een van de problemen van Spotify is dat je, door het gebruikte algoritme, heel snel in een self fulfilling prophecy terechtkomt qua ontdekken van muziek. Ik zoek zelf bijna altijd gericht mijn muziek op Spotify, maar het valt me op dat mijn 'discover'-lijstjes vaak op dezelfde muziek uitkomen.
Daarnaast luisteren er natuurlijk sowieso veel meer mensen naar popmuziek dan naar Joy Division.
1
geplaatst: 9 juli 2017, 09:22 uur
Titmeister ja een maandoverzicht, ik weet niet precies hoe de periode loopt.
Ik zoek ook altijd enkel gericht, die Spotify tips passen vaak niet zo best.
De tieners hier in huis streamen enkel nog maar (kijken op wie is de mol na ook nooit tv, series etc worden ook ge-streamed.
Spotify (bij de kids) zijn zowel playlist als ook regelmatig albums.
Tja deze lijst is ook wereldwijd, dus ook heel wat " nooit gehoord " artiesten.
Ik zoek ook altijd enkel gericht, die Spotify tips passen vaak niet zo best.
De tieners hier in huis streamen enkel nog maar (kijken op wie is de mol na ook nooit tv, series etc worden ook ge-streamed.
Spotify (bij de kids) zijn zowel playlist als ook regelmatig albums.
Tja deze lijst is ook wereldwijd, dus ook heel wat " nooit gehoord " artiesten.
1
geplaatst: 9 juli 2017, 09:25 uur
En vergelijk deze lijst eens met " onze " rotatielijst.
Dutch Charts - dutchcharts.nl
Dutch Charts - dutchcharts.nl
1
geplaatst: 9 juli 2017, 10:50 uur
johan de witt schreef:
Tsja, als je een dergelijke top 100 dertig jaar geleden had samen kunnen stellen, had je ook bitter weinig artiesten gehad waar we nu op MuMe nog enthousiast over zijn, behalve om nostalgische redenen. Alhoewel, als ik zie dat mensen zelfs nog altijd enthousiast zijn over Duran Duran enzo, gok ik dat er in de toekomst op MuMe ook zeker nog enthousiasme is over Lorde, Childish Gambino, etc.
Ik zie verder niet zo in wat er depressief aan is. Er staan uitstekende artiesten tussen, er staan mindere artiesten tussen, zoals het altijd al in de hitlijsten geweest is. Jij hebt blijkbaar (?) moeite om de uitstekende artiesten te vinden. maar dat heeft de oudere generatie altijd bij de nieuwere muziek. Niks veranderd dus.

0
geplaatst: 9 juli 2017, 10:59 uur
Jammer van zo'n voorspelbare reactie weer. 30 jaar geleden hadden artiesten als Prince, MJ, Madonna, U2, Bruce Springsteen er zeker bij gestaan, en zelfs artiesten als The Cure of The Smiths zouden de top 100 wel gehaald hebben, en die vond je ook al vrij snel in de aller tijden lijstjes.
Nu vind je nu populaire artiesten als Tame Impala, National, Arcade Fire of zelfs ook Radiohead niet eens meer in de top 100, lijkt me toch een aanzienlijk verschil.
Maar Titmeister kwam gelukkig wel met een plausibele verklaring
Nu vind je nu populaire artiesten als Tame Impala, National, Arcade Fire of zelfs ook Radiohead niet eens meer in de top 100, lijkt me toch een aanzienlijk verschil.

0
geplaatst: 9 juli 2017, 11:00 uur
Arrie schreef:
er staan mindere artiesten tussen
er staan mindere artiesten tussen
Nou daar verschillen toch een heleboel mensen blijkbaar van mening met jou

0
geplaatst: 9 juli 2017, 11:15 uur
johan de witt schreef:
Jammer van zo'n voorspelbare reactie weer. 30 jaar geleden hadden artiesten als Prince, MJ, Madonna, U2, Bruce Springsteen er zeker bij gestaan, en zelfs artiesten als The Cure of The Smiths zouden de top 100 wel gehaald hebben, en die vond je ook al vrij snel in de aller tijden lijstjes.
Ik vind het toch twee totaal verschillende rijtjes die je noemt. Vergelijkbaar met jouw rijtje zijn eerder namen als The Weeknd, Beyoncé, Kanye West, etc. Ik denk niet dat je al te makkelijk kunt stellen dat dat soort artiesten op een site als deze niet voor enthousiasme en positiviteit zullen zorgen, en dat die niet in allertijdenlijstjes zullen staan. Ik vind deze lijst niet deprimerend, ik vind jouw manier van denken deprimerend.
Is er een specifieke reden dat je artiesten als The Weeknd en Kanye later niet in de (MuMe)-allertijdenlijstjes verwacht?
Komt nog bij dat jij een rijtje van vijf artiesten noemt, maar dat de top 100 van dertig jaar geleden vooral vol zou hebben gestaan met dingen als Billy Ocean, Modern Talking, Rick Astley, Kim Wilde, etc. The Cure zou de top 100 niet hebben gehaald, gok ik. Wel een aantal eendagsvliegen uit die tijd. En dan dus die paar artiesten die nu nog altijd bewierookt worden. Door die apart te noemen, vallen die op. Door nu een volledige lijst te zien, waar de vergelijkbare paar van nu nog maar een klein percentage uitmaken, vallen ze juist veel minder op.
Verder vind jij mij altijd voorspelbaar, voor mijn gevoel ook omdat we totaal anders tegen dingen aankijken. Ik vind jou net zo goed voorspelbaar.
Neemt niet weg dat ik gewoon een serieuze reactie plaats. (The Smiths waren dertig jaar geleden wereldwijd trouwens toch niet zó groot? Wel voornamelijk Engeland.)
0
geplaatst: 9 juli 2017, 11:17 uur
Maar ik wilde hier dus ook geen negatief topic van maken waarin op de moderne muziek wordt gezeken! Daar ben ik wel een beetje klaar mee. Overigens denk ik dat er weinig mensen van mening verschillen, omdat iedereen wel zijn voorkeuren zal hebben. Maar ik ben het met je eens dat dit gewoon artiesten zijn momenteel door veel mensen gewaardeerd worden.
0
geplaatst: 9 juli 2017, 11:24 uur
Arrie schreef:
(The Smiths waren dertig jaar geleden wereldwijd trouwens toch niet zó groot? Wel voornamelijk Engeland.)
(The Smiths waren dertig jaar geleden wereldwijd trouwens toch niet zó groot? Wel voornamelijk Engeland.)
Ja precies, ik heb The Smiths erg hoog zitten maar dat ze in pakweg 1987 in een streaming top 100 (met data van gebruikers over de hele wereld) zouden hebben kunnen staan, dat geloof ik niet. Om dezelfde reden dat een band als The National nu niet in de top 100 staat.
(ik denk ook dat als streaming had bestaan in de 80s, er waarschijnlijk ook geen artiesten uit de jaren '50 zo'n top 100 hadden gehaald, een enkeling uitgezonderd, de 'jeugd van nu' luistert altijd het meest naar 'de muziek van nu', in welk tijdperk ook.)
Ik vind de popmuziek van nu ook stommer dan die van dertig jaar geleden, maar dat ligt aan onze eigen smaak johan de witt, niet aan de smaak van al de rest

1
geplaatst: 9 juli 2017, 11:25 uur
johan de witt jij gaat hier de komende weken vast nog prachtige ontdekkingen doen 

* denotes required fields.