menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 #8: 10s

zoeken in:
Weer een mooi overzicht Chevy! Dank hiervoor.

O jee, ik kan wel zien dat ik dit decennium helemaal afgehaakt ben qua aanschaffen van albums. Slechts één album die in de top 100 staat bezit ik zelf: Dead Can Dance - Anastasis (2012). En dat vind ik nu ook weer niet zo'n geweldig album vergeleken met hun jaren '80 werk.
Ik heb nog wel drie mooie cd's van Agnes Obel uit dit decennium maar die zijn weer onbekend bij de inzenders lijkt het gezien de top 100.

Bedankt, chevy93!

Waar de FOK, is Schaduwland though?

Edit: op 294, zie ik nu. Welke andere legend heeft 'm genoemd? Sowieso mah boi jordidj1 of Gretzieboy.

Johnny Marr schreef:

Waar de FOK, is Schaduwland though?

Edit: op 294, zie ik nu. Welke andere legend heeft 'm genoemd? Sowieso mah boi jordidj1 of Gretzieboy.

Sorry J-boi, ik haalde de deadline niet meer. Schaduwland had wel in m'n top 10 gestaan.
Schandalig laag in de algemene lijst, maar daar ben ik zelf debet aan natuurlijk.

Gretz schreef:
(quote)

Sorry J-boi, ik haalde de deadline niet meer. Schaduwland had wel in m'n top 10 gestaan.
Schandalig laag in de algemene lijst, maar daar ben ik zelf debet aan natuurlijk.

Een zwaluw brengt nog geen lente - erger is het effect van mijn spreadsheet heen-en-weer gekopieer; in al dat gefutsel ben ik ergens Kanye West kwijtgeraakt en die zou nét of nét niet mijn toptien hebben gehaald en dan hopelijk een plaatse hoger in de toptien hebben gestaan (making a difference). En de deadline Gretzke is netuurlijk een kwestie van prioriteiten stellen. Zelf zou 'k zeggen dat je je matties hier wat hebt uit te leggen.

Thanks Chevy voor de presentatie weer.
Blijft een heerlijk decennium dit, ook al heb ik hier veruit de minste overeenkomsten van alle decennia.

Johnny Marr schreef:
Bedankt, chevy93Waar de FOK, is Schaduwland though?

De Chev zelf. Sorry, ik heb 'm nog niet beoordeeld, dus vandaar niet aan gedacht.

legian schreef:
Thanks Chevy voor de presentatie weer.
Blijft een heerlijk decennium dit, ook al heb ik hier veruit de minste overeenkomsten van alle decennia.

Mocht je steun zoeken - er is dit topic Leeftijd verandert smaak muziek Het kan ook aan je eigen herdraai of doordraai (of gebrek aan beide) liggen.

Maar zonder gekheid: bij div. jaar/overzichtslijsten (OOr, Pitchfork, NME etc) heb ik meestal ca 40% van de genoemde titels in huis. Dit maal zijn het er 37 van de eerste 100; deze lijst, gebaseerd op kwalitatief onderzoek, verhoudt zich goed tot dat gegegeven en kun je dus best wel representatief noemen.

Jan Wessels schreef:
Ik heb nog wel drie mooie cd's van Agnes Obel uit dit decennium maar die zijn weer onbekend bij de inzenders lijkt het gezien de top 100.

Nietes, gewoon in mijn top 30

En wederom een mooie presentatie Chevy. Blijft geweldig dat je dit elke keer voortzet.

Mjuman schreef:
(quote)

Een zwaluw brengt nog geen lente - erger is het effect van mijn spreadsheet heen-en-weer gekopieer; in al dat gefutsel ben ik ergens Kanye West kwijtgeraakt en die zou nét of nét niet mijn toptien hebben gehaald en dan hopelijk een plaatse hoger in de toptien hebben gestaan (making a difference). En de deadline Gretzke is netuurlijk een kwestie van prioriteiten stellen. Zelf zou 'k zeggen dat je je matties hier wat hebt uit te leggen.

Ach, ik moest nog bijkomen van een nieuwe concertreis en had nog wat andere beslommeringen. Ze begrijpen het wel

ja die kennen jouw beslommeringen...

Gretz schreef:
Ach, ik moest nog bijkomen van een nieuwe concertreis en had nog wat andere beslommeringen. Ze begrijpen het wel

Heb je vaste verkering gekregen; en word je kort gehouden - yap, yap, yap - max. 1 uur MusicMeter per dag - wil je erover praten?

Mjuman schreef:
(quote)

Mocht je steun zoeken - er is dit topic Leeftijd verandert smaak muziek Het kan ook aan je eigen herdraai of doordraai (of gebrek aan beide) liggen.

Maar zonder gekheid: bij div. jaar/overzichtslijsten (OOr, Pitchfork, NME etc) heb ik meestal ca 40% van de genoemde titels in huis. Dit maal zijn het er 37 van de eerste 100; deze lijst, gebaseerd op kwalitatief onderzoek, verhoudt zich goed tot dat gegegeven en kun je dus best wel representatief noemen.

En dan ben ik de 30 nog niet eens gepasseerd. Het is wel ernstig gesteld dan. Ik gooi het er zolang maar op dat ik gewoon erg afwijk van de rest, dan hoef ik me nog niet zo oud te voelen.

legian schreef:
(quote)

En dan ben ik de 30 nog niet eens gepasseerd. Het is wel ernstig gesteld dan. Ik gooi het er zolang maar op dat ik gewoon erg afwijk van de rest, dan hoef ik me nog niet zo oud te voelen.

Als ervaringsdeskundige zeg ik je bent zo oud als je je voelt afgezien van je biologische leeftijd (die nou eenmaal een vaststaand gegeven is). Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat je soms je in een artiest vergist - Lorde bijv (lees je even mee Gretz?) kan ik nu best hebben en dat smaak (van het moment) afhankelijk kan zijn van meerdere factoren, stemming, behoefte aan iets vrolijks/melancholieks etc. Ik vind mezelf ook geen echte mainstreamerd en ben al gelukkig als in die lijst een (klein) aantal voor mij essentiële albums zitten.
De site is zo breed en ruim dat het te allen tijde mogelijk is om (een deel van) een zielsverwant te vinden, al scheelt het wel dat bij bepaalde genres zoals electronic een paar gidslichten - je mag ook voortrekkers zeggen - zijn weggevallen.

Mjuman schreef:
(quote)

Heb je vaste verkering gekregen; en word je kort gehouden - yap, yap, yap - max. 1 uur MusicMeter per dag - wil je erover praten?

Haha, afgaande op alle moeite die de dame in kwestie doet om me snel weer te zien, het feit dat ze me de hele tijd haar concert boyfriend noemt en andere - niet nader te noemen - gebeurtenissen, zou ik dat eerste onderhand wel gaan denken
(Kun je het je trouwens voorstellen, iemand die dubbel zo obsessief is over hetzelfde favoriete Amerikaanse bandje?)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:53 uur

geplaatst: vandaag om 13:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.