MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Birth of a Ladies Men: Johan and Luigi seducing 100 ladies

zoeken in:
Ben je ooit thuis?

Carpenters om te janken zo kapot van genot geniaal!

Nooit gedacht
Heeft Godspeed! You Black Emperor ook een zangeres?

luigifort schreef:
Ben je ooit thuis?

Als dat zo was zou hij liegen over zijn aantal concerten.
Karen met die prachtige stem en een triest verhaal.

23. Françoise Hardy
https://media.posterlounge.com/img/products/370000/365485/365485_poster.jpg

De hoogst genoteerde Française, ons vorig jaar helaas ontvallen. Erg populair, ook in Nederland, in het begin van de jaren 60. Een fluistermeisje avant la lettre Was ze toen vooral een singlesartiest, later in de jaren 60 en 70 wist ze ook heel goed de overstap maken naar een serieuzere albumpubliek. Daarna doofde haar ster wat, al bleef ze in Frankrijk ook in de jaren 80 en daarna nog wel goed scoren.

1. Il n'y a pas d'amour heureux
2. Rêve
3. Voilà
4. La maison où j'ai grandi
5. All Over the World

Waar zijn alle jongens en meisjes?

Die zijn stil, al deze jaren

Got the mods in the kitchen yelling at me again

luigifort schreef:
Ben je ooit thuis?

BEN JE ER KLAAR VOOR?
KUN JE DAT OOIT ECHT ZIJN?

https://i.imgflip.com/9w7gh3.jpg

luigifort schreef:
Waar zijn alle jongens en meisjes?

22. Tori Amos
https://i.discogs.com/vXD2oAC-sbNsSS58TRFgQgFqFBBdtVqh2RBweqz04pg/rs:fit/g:sm/q:90/h:600/w:451/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9BLTk5MDIt/MTIzMDcyNjcyNC5q/cGVn.jpeg

Toen Cornflake Girl op MTV destijds in 1994 verscheen vond ik het maar niks Pas in m'n eind 20s ben ik gevallen voor Tori doordat ik het debuut kocht naar aanleiding van Crucify en was ik om en heb ik alles leren kennen tot de begin 2000s, daarna was de relevantie er wat mij betreft vanaf. Ook 1 keer live gezien en dat was supermooi. Ze maakt nog steeds albums en treedt nog steeds op.

1. Cooling
2. A Sorta Fairytale
3. Concertina
4. Bliss
5. Past the Mission

Rudi S is vast het meer fan van dit nummer:

Look I'm standing naked before you
Don't you want more than my sex
I can scream as loud as your last one
But I can't claim innocence

He bah nee hoor.
Tori is sowieso niet zo'n favoriet van mij.

Vroege Tori kan je iebelig van worden. Probeer anders het wat latere Scarlet's Walk, mijn fave van haar

Poek schreef:
Rudi S is vast het meer fan van dit nummer:

Look I'm standing naked before you

Ik doe wel stoer maar ben echt te oud voor dar sex gedoe.

luigifort schreef:
Vroege Tori kan je iebelig van worden. Probeer anders het wat latere Scarlet's Walk, mijn fave van haar

Er is een periode geweest zo ongeveer t/m Boys for Pele dat ik haar albums automatisch kocht maar ik pas al enige tijd.

johan de witt schreef:
23. Françoise Hardy
(afbeelding)

De hoogst genoteerde Française, ons vorig jaar helaas ontvallen. Erg populair, ook in Nederland, in het begin van de jaren 60. Een fluistermeisje avant la lettre

Zuchtpopmeisjes

Rudi S schreef:
(quote)

(embed)

GC > Blur

Waarom zeggen ze allebei Girls & Boys en niet Boys & Girls?

Omdat His Royal Badness voor heeft gedaan hoe het moet?

21. Nico
https://static.independent.co.uk/2021/06/30/13/nico.jpg

Nico, geboren als Christa Päffgen, maakte naam als model, actrice, minnares van beroemdheden, zangeres bij The Velvet Underground, maar vooral als solozangeres. Zes geweldige albums, plus nog enkele live-albums, die varieerden van het folky debuut tot het meer industrial latere werk. Begin jaren 70 was ze op haar best met een unieke sound, met een drony harmonium, plus inktzwarte teksten, waardoor ze ook wel de eerste goth genoemd werd.

1. These Days
2. Afraid
3. Frozen Warnings
4. I’m Not Sayin’
5. My Heart is Empty

20. Joni Mitchell
https://cdn.britannica.com/19/227419-050-35E83363/American-singer-songwriter-Joni-Mitchell-Isle-of-White-Festival-1970.jpg

Iedereens favoriete folky 60s en 70s songstress, toch? Hm, blijkbaar niet. Ik verbaas me altijd over de haat die sommige artiesten krijgen en dat geldt zeker voor Joni, onder andere hier op de site. Als er nou iemand is waar je geen hekel aan zou kunnen hebben is het Joni wel, lijkt me. Geweldige discografie, classic album na classic album in de 70s, uitstekende zangeres en en bijzonder mooie poëtische teksten.

1. River
2. Both Sides Now
3. Don't Interrupt the Sorrow
4. The Circle Game
5. The Last Time I Saw Richard

Op zich was Nico best goed en zou een like moeten krijgen maar die vervelende muts wilde percee Lou's liedjes zingen en Andy vond dat nog goed ook

Rudi S schreef:
Op zich was Nico best goed en zou een like moeten krijgen maar die vervelende muts wilde percee Lou's liedjes zingen en Andy vond dat nog goed ook

‘Datzelfde jaar werd ze als 'chanteuse' toegevoegd aan de band The Velvet Underground, waar ze eerst de avances van Lou Reed afsloeg om vervolgens een verhouding met John Cale te beginnen. Het eerste album van de band bevat een aantal nummers die door Nico zijn gezongen. Met name door de jaloerse en door Nico afgewezen Lou Reed werd haar een grotere rol in de band geweigerd. Een aantal nummers die zij al had ingezongen, zong hij uit wraak opnieuw in, en in die uitvoeringen zijn ze op de plaat verschenen.’

19. Lisa Gerrard
https://static.wixstatic.com/media/c8e86b_4d48e7e9fcc44408b269364bb6029e18~mv2.jpg/v1/fill/w_640,h_596,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/c8e86b_4d48e7e9fcc44408b269364bb6029e18~mv2.jpg

Deze Australische zangeres vormt een duo met Brendan Perry als Dead Can Dance. Begonnen als duistere postpunk en goth, maar al snel gingen ze de kant van de wereldmuziek op met invloeden in de muziek uit de hele wereld. Ze werkte ook samen met anderen en heeft ook soloalbums op haar naam staan. Ik ken alleen haar DCD werk. De helft van de albums werd vaak ingezongen door Lisa in een zelfbedachte taal, de andere helft door Brendan, hoewel ze ook samen harmoniseren.

1. The Host of Seraphim
2. De Profundis (Out of the Depths of Sorrow)
3. Cantara
4. Yulunga (Spirit Dance)
5. The Spider's Stratagem

18. Jill Birt
https://music.metason.net/image?fn=A-440440.jpeg&sc=365

De zangeres van The Triffids. Ze zong maar een stuk of vijf van hun liedjes, maar wat waren ze mooi. Wat een droefheid en wat een schoonheid in haar stem. Ik zou willen dat ze nog eens een heel album met haar hadden gemaakt, maar misschien is het juist wel goed dat er zo weinig Jill-songs zijn, zodat we voor altijd zullen wachten op meer. Na het uiteenvallen van The Triffids werd ze architect. Als haar gebouwen even mooi zijn als haar songs, zou ik erg graag in willen wonen.

1. Tender Is the Night (The Long Fidelity)
2. Goodbye Little Boy
3. Raining Pleasure
4. Good Fortune Rose
5. Tarrilup Bridge

17. Suzanne Vega
https://www.guildhall.org/wp-content/uploads/2020/09/VEGA_S_HOLZ_12_19_19_B_0166_v02_bw_lg-scaled-e1601045376640.jpg
Deze Amerikaanse zangeres studeerde eerst Dans en Engelse literatuur voor ze in pubs optrad en een platencontract kreeg. Haar debuut en 2e album waren zeer succesvol en veel verkocht. Ze gaat al lang mee in de industrie en heeft afgelopen maand nog een album uitgebracht. Ik vond het na 2 albums en wat hitjes wel prima en heb haar daarna niet echt meer gevolgd. Ze maakt folkpopsongs. Ook zij is een begenadigd songschrijver, Prince bedankte haar zelfs per brief voor Luka. Ze is trouwens een groot Nits fan.

1. Luka
2. Gypsy
3. In Liverpool
4. Marlene on the Wall
5. Tom's Diner

vigil schreef:
(quote)

Dat wordt dus nog even wachten voordat Suusje Vega voorbij gaat komen

Dit typte ik 15 december 2021

Maar ja hoor, daar is ze!

Doo-doo-doo-doo, doo-doo-doo-doo

16. Tracyanne Campbell
https://www.lloydcole.com/wp-content/uploads/2013/08/Tracyanne_CameraObscura_UndertheRadar_AnnaCrolla.jpg

Schotse twee, net als Belle & Sebastian uit Glasgow en daar stoppen de vergelijkingen niet. Camera Obscura is de band en Tracyanne is de (lead)zangeres. Heerlijk zwierige en vaak lush indiepop. Met het debuut uit 2001 en hun definitieve doorbraak en voor mij ook fijnste album Let's Get Out of This Country uit 2006. Met daarop Tracyanne's antwoord op Lloyd Cole als opener. Wat kwaliteit betreft een stuk sterker en Tracyanne die zelfverzekerder klinkt ivm de eerste 2 albums waarop ze wat timide is. Daarna werd het meer van hetzelfde qua albums.

1. Let's Get Out of This Country
2. Lloyd, I'm Ready to Be Heartbroken
3. Come Back Margaret
4. Razzle Dazzle Rose
5. Pen and Notebook

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.