MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Birth of a Ladies Men: Johan and Luigi seducing 100 ladies

zoeken in:
15. Victoria Legrand
https://indieethos.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/05/victoria-legrand.jpeg
Gretzalert!!! Die heeft ze net gezien in België en nu alweer in Catalonië Het Amerikaanse Beach House is de band en ze maken heerlijke synthidreampop. Een flink stel albums achter hun naam en ze lijken alleen maar beter en beter te worden, dat is knap op zich. Hun laatste dubbelworp Once Twice Melody is misschien wel hun sterkste tot nog toe. Wat moet je er verder over zeggen, je er gewoon heerlijk in laten onderdompelen. Victoria heeft een prachtige stem en kan zowel hoog als bijna mannelijk laag zingen, heel bijzonder effect geeft dat.

1. Myth
2. Superstar
3. Lazuli
4. Over and Over
5. Dark Spring

Myth Een van de mooisten van deze eeuw.

Met recht een moderne klassieker

Myth 190 miljoen streams op Spotify
Space Song 1,4 miljard

luigifort schreef:
Myth 190 miljoen streams op Spotify
Space Song 1,4 miljard

"Space Song" became a sleeper hit after going viral on TikTok in early 2021. According to Spotify for Artists, it is used "as a way to show dramatic irony – emphasis on the dramatic." In early 2021, the song began to be paired with an internet meme of Pedro Pascal laughing then crying.

Als jij het snapt, snap ik het ook

Space Song dus de geldkoe van Beach House...
Ik weet niet hoeveel 1 miljard streams ze oplevert?

Edit:

Spotify typically pays artists between $0.003 and $0.005 per stream.

4 miljoen dollar dus. Leipe shit!

Hoeveel krijg jij per post hier?

0,003 ban

Dan heb je nog even

14. Amelia Fletcher
https://www.chickfactor.com/blog/wp-content/uploads/2023/09/image0-768x1004.jpeg
Niet bepaald een household-naam hier op MuMe, maar Luigi en ik hebben haar toch wel veel geplugd, met name in het onvolprezen Sarah Records-topic. Acht jaar geleden alweer, waar blijft de tijd. Ik denk niet dat Talulah Gosh in dat topic voorkwam, de eerste incarnatie van Amelia's twee- en indie-avonturen. Een geweldige groep al, en daarna volgden onder andere Tender Trap, Marine Research en vooral Heavenly. Ik dacht dat ze vrij klein waren, maar het populairste nummer van Heavenly heeft toch ook al 20 miljoen streams op Spotify

1. Talulah Gosh (Talulah Gosh)
2. Shallow (Heavenly)
3. Bringing Up Baby (Talulah Gosh)
4. Beatnik Boy (Talulah Gosh)
5. Atta Girl (Heavenly)

Zij en haar man hebben inmiddels daarna nog een aantal andere bands opgericht

En 8 jaar
Zowat een heel decennium...80s of 90s bv

johan de witt schreef:
20. Joni Mitchell
1. River

Joni met de beste kerstsong ever in een ideale wereld had River net zoveel streams als Last Christmas!! Hopelijk gaat ze komende december potten breken in de nieuwste editie van Marty’s Knalgezellige Kerst K.O.

luigifort schreef:
15. Victoria Legrand
(afbeelding)
Gretzalert!!! Die heeft ze net gezien in België en nu alweer in Catalonië

Victoria ♥️ van het Strandhuisje. Gisterenavond speelden ze inderdaad weer een weergaloze show op Primavera. Arno en stardust_be waren getuigen en weten dus ook dingen. (Ondanks teveel pratende Sabrina Stans en irritante Britten die dachten dat ze in de drukte nog lijnrecht naar voren konden beuken, terwijl we hutjemutje op een verhoging stonden )

De term synthidreampop trouwens, schitterend bedacht. Die houden we er sowieso in

luigifort schreef:
Schotse twee, net als Belle & Sebastian uit Glasgow en daar stoppen de vergelijkingen niet. Camera Obscura is de band en Tracyanne is de (lead)zangeres. Heerlijk zwierige en vaak lush indiepop.

Oooh en Tracyanne was als een kind zo blij om ze vorig jaar eindelijk live te kunnen zien, op de comebacktour

Schoot in de lach toen ik me bedacht dat je introtekst typisch Don Leo Blokhuis is, hoor het hem zo zeggen. LOVE IT

Nu stiekem wel benieuwd hoe deze lijst eruit zou zien wanneer Deranged zou besluiten om 100 popladies te seduced.)

johan de witt schreef:
14. Amelia Fletcher
Ik dacht dat ze vrij klein waren, maar het populairste nummer van Heavenly heeft toch ook al 20 miljoen streams op Spotify

Populairste nummer van The Field Mice heeft maar 3 miljoen streams...belachelijk!

luigifort schreef:

Nu stiekem wel benieuwd hoe deze lijst eruit zou zien wanneer Deranged zou besluiten om 100 popladies te seduced.)

Oh jij bent dus ook wel nieuwsgierig wie er dan nog onder Billie en Lorde eindigen

13. Dusty Springfield
https://collectionimages.npg.org.uk/large/mw17806/Dusty-Springfield.jpg
A girl called Dusty komt terecht op het ongeluksgetal. Ook altijd een beetje tragisch gevonden, haar levensverhaal (ze werd ook maar 59) in combinatie met haar geweldige muziek en stem. Son of a Preacher is haar veruit populairste nummer, haar signature song, maar daar heb ik toch nooit echt veel mee gehad. Zo zie je dat we allemaal wel een beetje lijden aan het LMR-syndroom.

1. The Windmills of Your Mind
2. I Just Don't Know What To Do With Myself
3. What Have I Done to Deserve This? (met Pet Shop Boys)
4. Goin’ Back
5. You Don't Have To Say You Love Me

Goin' Back

12. Kate Pierson
https://images.mubicdn.net/images/cast_member/440439/cache-501718-1578366207/image-w856.jpg

Bekend geworden als een van de zangeressen van B52's, maar ze was ook toetsenist en gitarist voor de band. Bekend ook van haar vele samenwerkingen waarvan Candy met Iggy Pop wellicht haar bekendste is. Ik ken zelf eigenlijk alleen maar dat glorieuze hitalbum van de band en wat singles. En verliefd op haar samenwerkingen met R.E.M.

1. Shiny Happy People (R.E.M.)
2. Fretless (R.E.M.)
3. Deadbeat Club
4. Roam
5. Me in Honey (R.E.M.)

En op haar haar

11. Sandy Denny
https://www.museumijsselstein.nl/wp-content/uploads/2021/09/Sandy-denny-4-betere-versie.jpg

De laatste in onze lijst die helaas niet meer onder ons is, hoewel niet de oudste. Sandy was verpleegkundige, maar bleek al snel meer interesse te hebben in de muziek. Ze zat even in Strawbs, daarna haar meest succesvolle werk bij Fairport Convention en daarna maakte ze nog vier uitstekende solo-platen. Prachtige stem, vol weemoed naar een lang vervlogen tijd. Ze overleed na een val van de trap, terwijl ze niet lang daarvoor moeder was geworden. Ze was 31.

1. Who Knows Where the Time Goes (FP)
2. Fotheringay (FP)
3. Farewell, Farewell (FP)
4. Listen, Listen
5. It'll Take A Long Time

Tragisch

Trieste pech en wat voor een prachtige stem is daarmee verloren gegaan.

Er mag ingezet worden op de (top) 10

De winnaar mag een Ladies top 100 organiseren

Frazer, Twigs, Patti.
Maar die zijn al voor een deel weggeven.
Verder zijn jullie nog vele malen onvoorspelbaarder dan de komende 2e kamerverkiezingen
Er zullen verder nog hier en daar wat dames in bands of projecten verstopt zitten.

luigifort schreef:
De winnaar mag een Ladies top 100 organiseren

Ik neem dan gewoon van jullie 100 artiesten steeds het nummer 1 nummer over

10. Kate Bush
https://ntvb.tmsimg.com/assets/assets/72067_v9_ba.jpg
De grande dame van de Britse popmuziek, op MuMe placht men haar Kaatje Bos te noemen. Zo familiair wil ik niet zijn, maar voor mij is zij ook een favoriet onder de ladies Een dozijn albums heeft ze achter haar naam, soms met flinke tussenpozen, zeker later in haar carrière. Haar laatste album dateert ook alweer van even geleden. En tijdens de opname van haar debuut was ze slechts 19 jaar, waarbij ze haar platendeal te danken had aan David Gilmour die haar waarschijnlijk erg goed vond. Genoeg info, ik ken een handvol albums van haar en die vind ik allemaal erg sterk. Maar ook genoeg nog om te ontdekken dus.

1. Don't Give Up (met Peter Gabriel)
2. Cloudbusting
3. Running Up That Hill
4. The Sensual World
5. This Woman's Work

9. Lana Del Rey
https://s1.qwant.com/thumbr/474x266/2/0/935ce9e50b557a2fd495f5830053b8a2635e83328ad652db7b5c466a3181a0/th.jpg?u=https%3A%2F%2Ftse.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.UhGMwR4lOnH160AY2sUtmwHaEK%26pid%3DApi&q=0&b=1&p=0&a=0

Ook een erg familiaire hier op MuMe. Maar zeker ook daarbuiten, want ik denk dat Lana wel de populairste artiest is van onze hele top 100, met meerdere miljard streems-songs en 59 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify. Best opvallend vind ik, want echte hits heeft ze niet gehad. Hier niet in elk geval. Ik denk dat haar debuut Video Games nog altijd haar bekendste nummer is hier. Ik vond dat meteen al een geweldig nummer, net als de volgende singles. Maar het spreekwoordelijk kwartje viel pas echt bij het album Norman Fucking Rockwell! Een van de beste albums van deze eeuw wat mij betreft. Ook de daaropvolgende albums waren overigens zeer genietbaar.

1, Mariners Apartment Complex
2. Born to Die
3. Venice Bitch
4. Hope Is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have - But I Have It
5. The Greatest

Lana mooi op waarde geschat.

johan de witt schreef:
Maar het spreekwoordelijk kwartje viel pas echt bij het album Norman Fucking Rockwell! Een van de beste albums van deze eeuw wat mij betreft.

Eens.

Ik verwacht in ieder geval nog Elizabeth, Patti, Kim, Polly, Siouxsie en Harriet….

De Kimmen zijn op denk ik, verder een plausibel rijtje. Wendy S. wellicht ook nog?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:07 uur

geplaatst: vandaag om 09:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.