menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Outlaw104's BUG-list

zoeken in:
geplaatst:
Omdat ik tot mijn grote spijt en frustratie vele nummers moest schrappen voor de top100 van... heb ik in navolging van luigifort ook maar besloten mijn bubbling under in het kort te bespreken in willekeurige volgorde.

geplaatst:
Hoeveel zijn het er?

geplaatst:
Zo'n 40/50, maar kan het zo uitbreiden naar 100 of meer.

geplaatst:
Deacon Blue - Dignity
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8745.300.jpg

Tijdens de jaren 80 had ik een ‘goede’ vriend en dorpsgenoot met wie ik muzikaal ook wel aardig op dezelfde golflengte zat. We ontdekten beide vele bands/artiesten en daarvan werd ook menig album elkaar aanbevolen.

Meneer vriend zat mid-jaren 80 tevens in het bestuur van de plaatselijke jeugdsoos.
Groot was de schok in ons dorpje, toen enkele jaren later ontdekt werd, dat hij jarenlang met de kas had gerommeld en in die tussentijd 30.000 gulden achterover had gedrukt (totaal geen kascontrole vanuit de dorpshuis stichting) en daarvan een auto onderhield en veel aankopen (o.a. lp’s) deed.

Waarschijnlijk de laatste aanbeveling, die hij mij gedaan heeft was de Schotse band Deacon Blue (genoemd naar een nummer van Steely Dan) met het debuut Raintown. Een prachtige melodieuze popplaat met gepassioneerde samenzang. Een beetje in de categorie Prefab Sprout.
Dignity, de eerste single, is mijn prijsnummer van de band.

De dignity was bij deze vriend vanaf toen natuurlijk voorgoed verdwenen, hoewel hij het hele bedrag in de loop der jaren wel heeft terugbetaald en verstandigerwijs meteen na zijn ontmaskering verhuisde naar een andere stad.

geplaatst:
Valt nog mee dat hij er geen bootje genaamd Dignity voor kocht

Prachtig nummer, dat wel! Hun beste, samen met Real Gone Kid.

geplaatst:
Dit topic is al geslaagd als ik 1 ontdekking doe
Dignity kende ik al wel, is leuk. Real Gone Kid is beter Mijn fave is Your Town...

Outlaw104 schreef:
Zo'n 40/50, maar kan het zo uitbreiden naar 100 of meer.

Doe maar 500

geplaatst:
Never Stop

geplaatst:
Die staat wel in mijn top 500 denk ik

geplaatst:
In je bubbles dus

Ik kan ook nu vast met mijn bubbles beginnen en tegen de tijd dat ik aan de beurt ben mijn laatste bubble 101 plaatsen

geplaatst:
Venn - Real Blood
https://www.musicmeter.nl/images/cover/660000/660328.300.jpg

Deze band drie jaar geleden gezien in de kleine zaal van Paradiso in het kader van Indiestad.
De eentonigheid en de geluidslagen in hun muziek pakten mij op één of andere manier, waarschijnlijk doordat ze toch onbewust een portie spanning weten te creëren. Het grijpt ook enigszins terug naar mijn geliefde new wave/post-punk van de jaren 80.

‘Real Blood’ lijkt een lusteloos en kil nummer, maar onderhuids voel je al de woede, die gauw daarna uitbreekt. Dit is wanneer de baslijnen, die doen denken aan het Faith-tijdperk van The Cure, een stapje terug doen voor de gitaar erupties, die tenslotte op hun beurt worden gevolgd door een bijna synthpop aandoend slot met daar af en toe een Marr-achtige jengel gitaar tussendoor.
Het is allemaal misschien niet retespannend, maar het laat me met m’n ogen dicht wel een heel eind wegvoeren richting onbekende bestemming.

geplaatst:
Daar is de ontdekking
Het topic kan dicht

geplaatst:
That escalated quickly, over and out...

geplaatst:
Outlaw104 schreef:
verhuisde naar een andere stad.

Ik heb als ik het goed nog een kaart van hem gehad

geplaatst:
vigil schreef:
Ik heb als ik het goed nog een kaart van hem gehad
Een pakketje schroot met een dun laagje chroom

geplaatst:
Als kind verstond ik: een pakketje is groot

geplaatst:
Het ene pakketje schroot is groter dan t andere

geplaatst:
Blanket of Secrecy - Say You Will
https://www.musicmeter.nl/images/cover/30000/30161.300.jpg

Briljant nummer uit begin jaren '80 van een nogal mysterieuze band, waarvan de echte namen van de bandleden een tijdlang onbekend zijn gebleven. Op de hier gelinkte YT-video wordt een en ander uit de doeken gedaan qua mysterie.
Afkomstig van album “Walls Have Ears”, zoals die bij mij in de platenkast staat. De US release kreeg daarentegen “Ears Have Walls” als titel mee en zo staat het ook hier op MuMe.

Hoe dan ook, single ‘Say You Will’ steekt met kop en schouders boven de andere nummers uit op het album (waarbij ‘Photograph’ een goede tweede is). Sterker nog, het is zelfs uitgegroeid tot een soort verborgen cult klassieker. Een heerlijk akoestisch rock / synth pop tune met een meer dan geweldige baslijn. In de beste 80’s new wave traditie.

geplaatst:
Nooit van gehoord...
Mooie ontdekking
Dat is al 2

geplaatst:
Grappig, die heb ik als 7" in de kast staan. Om precies te zijn de volgende versie:

Blanket Of Secrecy - Say You Will / Feather In My Hand - WEA - Netherlands - WEA 19.225

geplaatst:
Ja ik ook. Vind Feather in My Hand wel een lekker b-kantje. Niet op album helaas.

geplaatst:
Jullie weten dingen

geplaatst:
Screaming Trees - Nearly Lost You
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4054.300.jpg

Naast Mother Love Bone ben ik door de “Singles” soundtrack ook bekend geraakt met Screaming Trees. Een band die aanvankelijk voornamelijk in de schaduw van Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains en Soundgarden moest opereren.
Vooral de krachtige diepe, doorrookte stem van zanger Mark Lanegan is een opmerkelijk kenmerk, hetgeen hem veel gastbijdrages bij ander bands en projecten opleverde.

‘Nearly Lost You’ is een van de uitschieters op een verder degelijk, maar niet spectaculair album. Het heeft een aanstekelijke melodie op gitaar en heerlijk stuwende drums, welke beide een enorme zuigende werking op mij uitoefenen. Soms denk ik dan wel eens; goddamn, give me back the 90’s. Om een volgende dag me gelukkig te prijzen met de huidige situatie, alhoewel het op dit moment ongetwijfeld niet al te handig is om dat te roepen.

Ps. Betty Boop!! (nee, niet op de Reguliersdwarsstraat, maar de cartoon animatie in bijgevoegde YT-link)

geplaatst:
Bring back the early 90s

geplaatst:
Outlaw104 schreef:
Ja ik ook. Vind Feather in My Hand wel een lekker b-kantje. Niet op album helaas.

Ik ken het verdere album niet, ook niet eentje die je met enige regelmaat "ergens" tegenkomt

geplaatst:
Ja de Singles soundtrack is wel verplichte kost voor de early 90's adapter

geplaatst:
luigifort schreef:
Bring back the early 90s

Nou idd, zowel muzikaal als qua onbezorgd leven

geplaatst:
Ah ....Screamimg Trees met Mikey.

geplaatst:
Abecedarians - They Said Tomorrow (original)
Abecedarians - They Said Tomorrow (re-recorded)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/88000/88390.300.jpg

Post New Wave, ja wat is dit eigenlijk?
Een soort Amerikaans antwoord op The Chameleons, Modern Eon en Sad Lovers & Giants?
Het is wel verdomd lekker, sorry voor deze oneliner.
Heb eigenlijk geen relevante informatie over de band en ook enkel maar nummers digitaal in bezit, welke afkomstig zijn van de verzamelaars "AB-CD" en "The Other Side of the Fence".
Naast dit geposte nummer is ook de rest van het materiaal op deze compilaties een lust voor de oren.
Van 'They Said Tomorrow' geef ik zelf de voorkeur aan het meer sprankelende origineel. Later werd het nummer opnieuw opgenomen op voordracht van hun producer met een wat grootser/steviger gitaargeluid en doet het meer denken aan de vroege jachtige post-punk van The Chameleons ten tijde van 'In Shreds' en 'Nostalgia'.

geplaatst:
Beneath the City of the Hedonistic Bohemians is ook een hele mooie van ze

geplaatst:
Jij weet dingen

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.