MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Beste gitaarsolo ooit

zoeken in:
01:Scotty Moore's dubbele solo op Elvis' Hound Dog
02:Ry Cooder's slidesolo op John Hiatt's Lipstick Sunset
03:Ry Cooder's slidesolo op zijn versie uit 1987 van Across the borderline
04:Scotty Moore's solo op Elvis' Blue Suede Shoes
05:Jimmy Page op Led Zeppelin's Tangerine
06:Eddie van Halen op MJ's Beat It
07:Brian May's solo op Queen's Invisible man
08:Frank Stokes' solo op zijn eigen t'aint nobody's business if I do (part 2)
09:Roy Buchanan op zijn eigen The messiah will come again
10:Jimi Hendrix op The Jimi Hendrix Experience's Come on (part 1)

kippenhok
Ik vind de solo op Pestilence - Twisted Truth wel erg fijn.

Tommy Emmanuel laat hier werkelijk een heel arsenaal aan technieken zien. Je kan lang zoeken naar beter gitaarwerk dan dit...

Deranged
Beste doe ik geen uitspraken over. Sta ik nog niet eens bij stil aangezien het me redelijk onzinnig lijkt.

Maar dit is denk ik wel sowieso een van de meest onderschatte solo's, ook bij het desbetreffende album op deze site hoor je er niemand over.

Behalve mij dan.

En dat vind ik vreemd.

Voor mij staat dit zij aan zij met een Comfortably Numb. Jammer dat de laatste van Transatlantic zo'n domper was.

Deze is fantastisch ja. Ik vind sowieso dat Stolt bij Transatlantic een aantal geweldige solo's afgegeven heeft. Zijn solo in All of the Above en de slotsolo in In Held Twas In I zijn absoluut lekker.

buizen
De gitaarsolo in Stairway To Heaven (link start direct op solo van Jimmy Page).
Bijzonder ook om levende beelden van John Bonham live achter zijn kit te zien.
Fijn Hammondorgeltje.
Still unbelievable.

Deranged
Stond op het punt om Transatlantic weer te noemen maar wie tref ik een paar berichten terug.

Jawel mijzelf.

Door de jaren heen nog steeds onveranderd hoog bij mij aangeschreven machtig onsterfelijk denk wel gewoon mijn favoriete solo ooit.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:45 uur

geplaatst: vandaag om 18:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.