Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
2
geplaatst: 15 december 2025, 18:51 uur
Krijgen we al heimwee naar de tijd dat deze grande dame nog écht hoog stond? Of Adele?
https://i.imgflip.com/220wjj.jpg
0
geplaatst: 15 december 2025, 18:56 uur
Ik ook!
Shoot Your Shot
Divine
Native Love (Step By Step)
Divine
Follow Me
Amanda Lear
Eenzame Kerst
Andre Hazes
Alleen Naar De Kermis
Thijs Boontjes Dans en Show Orkest
Kerstmis Met Joe
Daniel Lohues
Zoek Je Zelf
Van Kooten & De Bie (Simplisties Verbond)
Utereg me stadje
Herman Berkien
Duet
Brigitte Kaandorp & Herman Finkers
Oude Maasweg
The Amazing Stroopwafels
Toveren
Herman van Veen
Bim Bam
Andre van Duin
Pizza Lied
Andre van Duin
Rosamunde
Dennie Christian
Atemlos Durch Die Nacht (Albumversie)
Helene Fischer
Fell In Love With An Alien
Kelly Family
Bakske Vol Met Stro
Urbanus
De Nederlandse Sterre Die Strale Overal
Rubberen Robbie
Kleine Jodeljongen
Manke Nelis
Ik Verscheurde Je Foto
Koos Alberts
Mon Amour
BZN
Banjo Man
BZN
Sweet Silver Annie
BZN
Never Gonna Give You Up
Rick Astley
0
geplaatst: 15 december 2025, 18:58 uur
Gretz schreef:
(afbeelding)
Waarschijnlijk heb ik het vorig jaar ook al gedacht en ga ik het volgend jaar ook weer denken, maar Oôs Joôs is dus niet de lokale Frieslandse onzin?(afbeelding)
0
geplaatst: 15 december 2025, 19:00 uur
Het anno 2025 slaat op de versie van de lijst, dat zegt niets over sinds wanneer iets op de lijst iets Objectief Kut is. Dat kan al langer zo zijn, maar ook in toekomstige edities weer anders liggen.
0
geplaatst: 15 december 2025, 19:02 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Waarschijnlijk heb ik het vorig jaar ook al gedacht en ga ik het volgend jaar ook weer denken, maar Oôs Joôs is dus niet de lokale Frieslandse onzin? Bij Oôs Joôs aan Friesland denken is objectief kut.
2
geplaatst: 15 december 2025, 19:03 uur
Gretz schreef:
Krijgen we al heimwee naar de tijd dat deze grande dame nog écht hoog stond? Of Adele?
Dat was altijd nog beter dan Miss Montreal, dat vond ik nog wel een pak erger.(quote)
Genoteerd.
0
geplaatst: 15 december 2025, 19:09 uur
Poek schreef:
Bij Oôs Joôs aan Friesland denken is objectief kut.
Bij Oôs Joôs aan Friesland denken is objectief kut.
Als Fries ben ik het hier volkomen mee eens.
0
geplaatst: 15 december 2025, 19:10 uur
Kramer schreef:
https://www.nu.nl/muziek/6379504/vijf-grootste-stijgers-in-top-2000-zijn-allemaal-van-vrijgesproken-marco-borsato.html]Vijf grootste stijgers in Top 2000 zijn allemaal van vrijgesproken Marco Borsato
https://www.nu.nl/muziek/6379504/vijf-grootste-stijgers-in-top-2000-zijn-allemaal-van-vrijgesproken-marco-borsato.html]Vijf grootste stijgers in Top 2000 zijn allemaal van vrijgesproken Marco Borsato
Hoeveel extra stemmen zouden er op nummers als De Waarheid en Rood zijn binnengekomen dankzij figuren als Krol en Karskens? Zullen er imo echt maar een paar duizend zijn geweest, maar dat zorgt dus wel voor die megastijgingen.
[url=https://ibb.co/cKjXGLgz[/url]
0
geplaatst: 15 december 2025, 19:11 uur
Onweerwolf schreef:
Hoe kun je het überhaupt vragen? Wat anders dan [gretz]Het Donkerheidje[/gretz]?
(quote)
Hoe kun je het überhaupt vragen? Wat anders dan [gretz]Het Donkerheidje[/gretz]?
Ken Burzum niet goed genoeg voor een oordeel #sorrynotsorry
5
geplaatst: 15 december 2025, 19:14 uur
Wacht, Hoe het Danst is ook onderdeel van die stijging? Okee, brand die hele boel maar plat, dat nummer is in zichzelf al erger dan alle dialectpop bij elkaar. Straks vertel je me dat 7 Years ook nog steeds de lijst bevuilt...
2
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2025, 19:23 uur
Noemde jij haar nou gisteravond in de chat een vet varken of heb ik dat gedroomd?
1
geplaatst: 15 december 2025, 19:24 uur
Lijkt me nochtans echt iets voor jou

Joren999 schreef:
Wacht, Hoe het Danst is ook onderdeel van die stijging? Okee, brand die hele boel maar plat, dat nummer is in zichzelf al erger dan alle dialectpop bij elkaar. Straks vertel je me dat 7 Years ook nog steeds de lijst bevuilt...
Hij lag er 5 jaar geleden bijna uit, maar is sindsdien aan een opmars bezig: dit jaar op plaats 1441.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2025, 19:25 uur
Joren999 schreef:
Genoteerd.
(quote)
Dat was altijd nog beter dan Miss Montreal, dat vond ik nog wel een pak erger.(quote)
Genoteerd.
Miss Montreal. Die heeft alleen succes omdat men haar sympathiek vindt vanwege haar handicap
0
geplaatst: 15 december 2025, 19:29 uur
Titmeister schreef:
Hij lag er 5 jaar geleden bijna uit, maar is sindsdien aan een opmars bezig: dit jaar op plaats 1441.
Jammer dat we toen net niet hard genoeg ons best hebben gedaan. Zit je er nu mee met je goede gedrag.
4
geplaatst: 15 december 2025, 19:30 uur
LUKAAAAS GRAHAAAAMMMM
Dat niet iedereen doorheeft wat voor een mislukte egotrip dat is, is wel één van de mysteries van de 21e eeuw.
Dat niet iedereen doorheeft wat voor een mislukte egotrip dat is, is wel één van de mysteries van de 21e eeuw.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2025, 19:31 uur
Joren999 schreef:
Die is inderdaad wel dusdanig verschrikkelijk dat als Marco wèl veroordeeld was de rechter dit vermoedelijk had meegewogen in de bepaling van de strafmaat.
6
ABDrums schreef:
Jammer dat we toen net niet hard genoeg ons best hebben gedaan. Zit je er nu mee met je goede gedrag.
(quote)
Maurice de Hond heeft gepeild onder de stemmers op dat nummer, en 97% daarvan heeft voor 7 Years gekozen om Joren te kutten.
0
Titmeister schreef:
Maurice de Hond heeft gepeild onder de stemmers op dat nummer, en 97% daarvan heeft voor 7 Years gekozen om Joren te kutten.
(quote)

2
geplaatst: 15 december 2025, 19:32 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2025, 19:32 uur
Joren999 schreef:
LUKAAAAS GRAHAAAAMMMM
LUKAAAAS GRAHAAAAMMMM
Is dat die van 'once i was bladiebla years old'? Dat vind ik wel een lief liedje. ❤️
1
geplaatst: 15 december 2025, 19:49 uur
Onweerwolf schreef:
Niet goed genoeg? Alleen de hits?
Wie heeft er nou nog nooit dronken Dunkelheit-karaoke gedaan?
1
geplaatst: 15 december 2025, 19:54 uur
Onweerwolf schreef:
Varg zet menig hitlijst in vuur en vlam.
1
geplaatst: 15 december 2025, 20:50 uur
Edgar18 schreef:
Vorig jaar plek zes toch? Dan ga ik voor >1994 plekken. Top honderd gaat ie sowieso uit.
Tis plek 509 geworden. Exemplarisch voor het hoe sentiment van het moment de lijst beheerst. Jammer dat het tot zo'n vergaarbak van emoties is verworden. En daar zijn de noteringen van Marco B. (vrijgesproken is iets anders dan onschuldig) ook weer een treffend voorbeeld van.Vorig jaar plek zes toch? Dan ga ik voor >1994 plekken. Top honderd gaat ie sowieso uit.
1
geplaatst: 15 december 2025, 20:59 uur
Onweerwolf schreef:
Nee, dat is nou juist exact hetzelfde.
Snel, je kan je post nog weghalen voordat iemand het leest.Nee, dat is nou juist exact hetzelfde.
0
geplaatst: 15 december 2025, 21:04 uur
Onweerwolf schreef:
Pijnlijke constatering. Inderdaad snel verwijderen, dit is een feitelijke onjuistheid.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.