Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2021, 20:05 uur
royh
Twee jaar geleden was Child in Time nog nummer 6 en Stairway to Heaven heeft een oud profiel. Van de vaste top klanten het oudste. Naast Bohemian Rhapsody heeft ook Piano Man een veel jonger profiel. Die staat er nog vele jaren in. Die staat veel vaster dan bijna alle anderen.
Twee jaar geleden was Child in Time nog nummer 6 en Stairway to Heaven heeft een oud profiel. Van de vaste top klanten het oudste. Naast Bohemian Rhapsody heeft ook Piano Man een veel jonger profiel. Die staat er nog vele jaren in. Die staat veel vaster dan bijna alle anderen.
1
geplaatst: 3 december 2021, 20:08 uur
starbright boy schreef:
royh
Mee eens, maar los daarvan: voorspellen blijft lastig. Wie had in 1999 verwacht dat Piano Man pakweg de laatste 8 jaren zo hoog zou staan ? Noteringen worden soms ook (sterk) beinvloed door onder andere reclames, films en gebeurtenissen (aanslagen, overlijdens etc.)royh
0
geplaatst: 3 december 2021, 20:12 uur
Voor de volledigheid:
Alabama Shakes-Hold On
Angus & Julia Stone-Big Jet Plane
Arcade Fire-We Used To Wait
Arctic Monkeys-Fluorescent Adolescent
Bon Iver-Skinny Love
Bruce Springsteen-Tougher Than The Rest
The Cure-Lovesong
Ede Staal-Het Het Nog Nooit Zo Donker West
Eels-Novocaine For The Soul
Florence + The Machine-Ship To Wreck
Glen Hansard-Her Mercy
John Mayer-Free Fallin' (Live)
Kristin Hersh & Michael Stipe-Your Ghost
London Grammar-Strong
Michael Kiwanuka-Cold Little Heart (Albumversie)
New Order-Blue Monday (Albumversie)
Radiohead-Street Spirit (Fade Out)
Radiohead-Exit Music (For A Film)
R.E.M.-Find The River
R.E.M.-Near Wild Heaven
R.E.M.-The One I Love
Smiths-How Soon Is Now
Spinvis-Kom Terug
Stereophonics-Maybe Tomorrow
Talking Heads-Once In A Lifetime
Talk Talk-Living In Another World
Tame Impala-Let It Happen (Albumversie)
Tame Impala-The Less I Know The Better
Tom Petty-A Face In The Crowd
War On Drugs-Under The Pressure (Albumversie)
White Lies-Time To Give
Arcade Fire-Rebellion (Lies)*
Eefje de Visser-Scheef*
Matt Berninger-One More Second*
The National-Fake Empire*
Alabama Shakes-Hold On
Angus & Julia Stone-Big Jet Plane
Arcade Fire-We Used To Wait
Arctic Monkeys-Fluorescent Adolescent
Bon Iver-Skinny Love
Bruce Springsteen-Tougher Than The Rest
The Cure-Lovesong
Ede Staal-Het Het Nog Nooit Zo Donker West
Eels-Novocaine For The Soul
Florence + The Machine-Ship To Wreck
Glen Hansard-Her Mercy
John Mayer-Free Fallin' (Live)
Kristin Hersh & Michael Stipe-Your Ghost
London Grammar-Strong
Michael Kiwanuka-Cold Little Heart (Albumversie)
New Order-Blue Monday (Albumversie)
Radiohead-Street Spirit (Fade Out)
Radiohead-Exit Music (For A Film)
R.E.M.-Find The River
R.E.M.-Near Wild Heaven
R.E.M.-The One I Love
Smiths-How Soon Is Now
Spinvis-Kom Terug
Stereophonics-Maybe Tomorrow
Talking Heads-Once In A Lifetime
Talk Talk-Living In Another World
Tame Impala-Let It Happen (Albumversie)
Tame Impala-The Less I Know The Better
Tom Petty-A Face In The Crowd
War On Drugs-Under The Pressure (Albumversie)
White Lies-Time To Give
Arcade Fire-Rebellion (Lies)*
Eefje de Visser-Scheef*
Matt Berninger-One More Second*
The National-Fake Empire*
1
geplaatst: 3 december 2021, 20:16 uur
Oh ik zie dat Child in Time nu al 3 jaar niet meer in de top 10 staat. Mooi nieuws iig.
1
Zack
geplaatst: 3 december 2021, 20:23 uur
Zeer slecht uiteraard.....monumentaal nummer die in de Top 10 hoort.
Borap gelukkig weer op 1....dat Vera nog op 2 staat us nog te hoog vind ik(op zich niet raar hoor). A Whiter Shade of Pale op 3 wat ik een prachtig nummer vind , maar de aanleiding is helaas bekend....
Borap gelukkig weer op 1....dat Vera nog op 2 staat us nog te hoog vind ik(op zich niet raar hoor). A Whiter Shade of Pale op 3 wat ik een prachtig nummer vind , maar de aanleiding is helaas bekend....
0
Zack
geplaatst: 3 december 2021, 20:33 uur
Ik heb de Top nog even gezien. Radar Love is ook heel hoog in de Top 10 n.a.v. George Kooymans .....prima nummer overigens en in Amerika op No1 die jaren en in de oude Top 100 lang in de bovenste regionen....
Zelfs Avond nog steeds in de Top 10 en dat vind ik toch wel knap...Vergeet ook niet dat de Top 2000 voor het hele gezin haast is geworden en niet speciaal alleen de muzieknerds....
Zelfs Avond nog steeds in de Top 10 en dat vind ik toch wel knap...Vergeet ook niet dat de Top 2000 voor het hele gezin haast is geworden en niet speciaal alleen de muzieknerds....
0
geplaatst: 3 december 2021, 20:45 uur
Zack schreef:
Ik heb de Top nog even gezien. Radar Love is ook heel hoog in de Top 10 n.a.v. George Kooymans .....prima nummer overigens en in Amerika op No1 die jaren en in de oude Top 100 lang in de bovenste regionen....
Radar Love haalde nr.13 in de Billboard hot 100 (Twilight Zone overigens nr.10). Inderdaad knap dat Avond nog altijd in de top 10 staat: geeft ook wel aan dat het een classic is.Ik heb de Top nog even gezien. Radar Love is ook heel hoog in de Top 10 n.a.v. George Kooymans .....prima nummer overigens en in Amerika op No1 die jaren en in de oude Top 100 lang in de bovenste regionen....
1
geplaatst: 3 december 2021, 21:30 uur
Zack schreef:
In dit geval is het een mooie ode aan een persoon vind ik wel. Zodra het politiek wordt zoals eerder met het boerenprotest (titel van het nummer ontgaat mij even) krijgt het een vieze nasmaak. En dat is ongeacht of ik het eens ben of niet. Je politieke voorkeur bespreek je maar in een talkshow. Laten we zo'n muzieklijst vooral leuk en warm houden.
0
geplaatst: 3 december 2021, 22:41 uur
Zack schreef:
prima nummer overigens en in Amerika op No1 .
prima nummer overigens en in Amerika op No1 .
Nou nee, het is een wereldwijd veelgedraaide classic rock klassieker (waar ik weinig mee heb) maar in de VS kwam Radar Love tot nummer 13. Twilight Zone was een grotere hit (nummer 10). Ook How do You Do van Mouth & Macneal (nummer 8 ) was bijvoorbeeld een grotere hit in de VS in de jaren '70.
0
geplaatst: 3 december 2021, 23:33 uur
Zack schreef:
Vergeet ook niet dat de Top 2000 voor het hele gezin haast is geworden en niet speciaal alleen de muzieknerds....
Vergeet ook niet dat de Top 2000 voor het hele gezin haast is geworden en niet speciaal alleen de muzieknerds....
Huh? Was de Top 2000 eerst voor muzieknerds? Wanneer dan? Altijd al voor nitwit nostalgie stemmers geweest toch?
2
geplaatst: 3 december 2021, 23:38 uur
starbright boy schreef:
Nou nee, het is een wereldwijd veelgedraaide classic rock klassieker is (waar ik weinig mee heb) maar in de VS kwam Radar Love tot nummer 13. Twilight Zone was ee. grotere hit (nummer 10). Ook How do You Do van Mouth & Macneal (nummer 8 ) was bijvoorbeeld een grotere hit in de VS in de jaren '70.
(quote)
Nou nee, het is een wereldwijd veelgedraaide classic rock klassieker is (waar ik weinig mee heb) maar in de VS kwam Radar Love tot nummer 13. Twilight Zone was ee. grotere hit (nummer 10). Ook How do You Do van Mouth & Macneal (nummer 8 ) was bijvoorbeeld een grotere hit in de VS in de jaren '70.
Dus je zegt eigenlijk dat Shocking Blue volgend jaar maar op 1 moet

1
Zack
geplaatst: 4 december 2021, 02:18 uur
Top ! Alles beter dan dat meeblèr kroegnummer van Billy Joel.....dat is geen Top 10 nummer. Meer voor de gezelligheid.....lalalala en een borrel op. Maar dit soort nummers krijg je bij het gezinsfestvital dat de Top 2000 is geworden....een eindejaars mediaspektakel voor. Prima verder, maar kwalitatief was de Top 100 Aller Tijden vroeger veel beter (wat voor 2000 de voorloper was, ook niet zo massaal).
Daarom moet dit topic maar uit de updates
Daarom moet dit topic maar uit de updates

0
Onweerwolf
geplaatst: 4 december 2021, 03:05 uur
starbright boy schreef:
royh
royh
Ik associeer Piano Man toch echt veel meer met oude lullen muziek dan Stairway en Child.
1
Onweerwolf
geplaatst: 4 december 2021, 03:08 uur
Eveningguard schreef:
In dit geval is het een mooie ode aan een persoon vind ik wel. Zodra het politiek wordt zoals eerder met het boerenprotest (titel van het nummer ontgaat mij even) krijgt het een vieze nasmaak. En dat is ongeacht of ik het eens ben of niet. Je politieke voorkeur bespreek je maar in een talkshow. Laten we zo'n muzieklijst vooral leuk en warm houden.
(quote)
Niets mis met politieke voorkeur in de muziek, zolang het maar de juiste voorkeur is.
0
geplaatst: 4 december 2021, 07:07 uur
Onweerwolf schreef:
Niets mis met politieke voorkeur in de muziek, zolang het maar de juiste voorkeur is.
(quote)
Oh dat komt goed uit want dat bestaat namelijk niet haha.

0
geplaatst: 4 december 2021, 10:27 uur
Onweerwolf schreef:
Ik associeer Piano Man toch echt veel meer met oude lullen muziek dan Stairway en Child.
(quote)
Kan best, maar de stemmers op Child en Stairway zijn veel ouder en dat scheelt enorm. Het gaat me niet om de associatie maar om hoe er gestemd wordt.,
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 december 2021, 10:29 uur
starbright boy schreef:
Kan best, maar de stemmers op Child en Stairway zijn veel ouder en dat scheelt enorm. Het gaat me niet om de associatie maar om hoe er gestemd wordt.,
(quote)
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat als de stemmers op plaat x ouder zijn dan op plaat y dat x dan eerder gaat zakken.
0
geplaatst: 4 december 2021, 10:31 uur
Iedereen heeft zijn eigen waarheid he. De een nog vreemder dan de ander.
1
geplaatst: 4 december 2021, 10:35 uur
Ik denk het wel. Omdat precies dat al jaren gebeurt en je zag het al gebeuren met Pink Floyd, Child in Time, A Whiter Shade of Pale en Yesterday van The Beatles en nog een hele serie andere nummers die een oudere stemgroep hebben. Oudere stemmers worden bijna actief naar Radio 5 gestuurd en naar hun top 1000. De kerndoelgroep van Radio 2 loopt tot een jaar of 55, daarna is er radio 5. Die draaien sixties (vooral na ''64) en seventies nu en de jaren '80 beginnen daar te komen. Begon ooit als een zender die bijna ophield bij The Beatles en vooral jaren '50 en early sixties draaide.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 december 2021, 10:50 uur
Eveningguard schreef:
(quote)
Maar ze zijn dus niet allemaal juist.
1
Onweerwolf
geplaatst: 4 december 2021, 10:52 uur
starbright boy schreef:
Ik denk het wel. Omdat precies dat al jaren gebeurt en je zag het al gebeuren met Pink Floyd, Child in Time, A Whiter Shade of Pale en Yesterday van The Beatles en nog een hele serie andere nummers die een oudere stemgroep hebben. Oudere stemmers worden bijna actief naar Radio 5 gestuurd en naar hun top 1000. De kerndoelgroep van Radio 2 loopt tot een jaar of 55, daarna is er radio 5. Die draaien sixties (vooral na ''64) en seventies nu en de jaren '80 beginnen daar te komen. Begon ooit als een zender die bijna ophield bij The Beatles en vooral jaren '50 en early sixties draaide.
Maar er kunnen gewoon jongere mensen op die platen gaan stemmen.
1
geplaatst: 4 december 2021, 11:03 uur
Maar dat is toch altijd vanuit subjectief oogpunt? Waar baseer je je eigen waarheid op dan? Dat kan haast niet anders zijn dan je eigen visie. Ten tijden van het boeren protest nummer had het verhaal toch ook twee kanten? Waarheid is niet hetzelfde als een feit.
0
geplaatst: 4 december 2021, 11:13 uur
Maar dan zijn we weer waar ik begon, Jongeren stemmen wel op Bohemian Rhapsody en op Piano man, maar niet (in elk geval veel minder) op Child in Time, Wish You Were Here of Stairway To Heaven en dat is een voorspeller voor de toekomst in de top 2000, dat is al vaak gebleken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 december 2021, 11:26 uur
starbright boy schreef:
Maar dan zijn we weer waar ik begon, Jongeren stemmen wel op Bohemian Rhapsody en op Piano man, maar niet (in elk geval veel minder) op Child in Time, Wish You Were Here of Stairway To Heaven en dat is een voorspeller voor de toekomst in de top 2000, dat is al vaak gebleken.
(quote)
Misschien stemmen over 10 jaar wel weer heel andere mensen op heel andere platen.
2
geplaatst: 4 december 2021, 11:27 uur
Haha ik doe een filosofie studietje kerel dus vandaar. Maar hoe sta jij er tegen over dan?
3
Onweerwolf
geplaatst: 4 december 2021, 11:33 uur
Eveningguard schreef:
Haha ik doe een filosofie studietje kerel dus vandaar. Maar hoe sta jij er tegen over dan?
(quote)
Nou, dan zou ik heel snel mijn collegegeld terugeisen. :'-)
1
geplaatst: 4 december 2021, 11:41 uur
Onweerwolf schreef:
Misschien stemmen over 10 jaar wel weer heel andere mensen op heel andere platen.
(quote)
Misschien is er over tien jaar wel helemaal geen top 2000 meer. Misschien staat I Can See Clearly Now van Lee Towers dan wel op één. Of zitten we in een enorme Imca Marina revival. Of heeft Isabella A meer noteringen dan The Beatles. Kan allemaal, maar op basis van wat er tot nu toe is gebeurd denk ik dat ik dit kan voorspellen. De kans is groot dat het uit gaat komen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.