MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Als ik alvast een gok mag gaan wagen voor de hoogste nieuwe binnenkomer: Adele - Easy On Me

Porcupine Head schreef:
Als ik alvast een gok mag gaan wagen voor de hoogste nieuwe binnenkomer: Adele - Easy On Me
Daar ga ik in mee.

Mausie schreef:
Blij dat Fix You de top 10 heeft verlaten vanwaar deze stijging van Nothing Else Matters trouwens, heb ik iets gemist?

Het album (Black Album) waar dit nummer op staat is dit jaar opnieuw gereleased vanwege het 30-jarig bestaan ervan. Echter denk ik niet dat dat de doorslaggevende factor geweest is.

ik kijk die lijstjes even door , maar wie is die emmely de wilt ? Die heeft echt een leuke lijst! Ik ga eens even checken wat die voor radioprogramma heeft

Queen

Wel leuk dat draakje Child in Time uit de top 10 gegooid is. Nu BohRap zelf en HC nog!

Dan zitten we in 2057.

steven schreef:
ik kijk die lijstjes even door , maar wie is die emmely de wilt ? Die heeft echt een leuke lijst! Ik ga eens even checken wat die voor radioprogramma heeft
Ze was in ieder geval goed bezig in de 1e aflevering van de Top 2000 A Go Go kwis van dit jaar. Is al geplaatst voor de finale.

steven schreef:

Leuk lijstje wellicht maar echt een waardeloze Radio 2 jock

Joren999 schreef:
Queen

Wel leuk dat draakje Child in Time uit de top 10 gegooid is. Nu BohRap zelf en HC nog!
En dat zegt een goblin

Poeha schreef:
(quote)
En dat zegt een goblin
Hey! Niets tegen de 5 pixels die samen Hypno moeten vormen!

vigil schreef:
(quote)

Leuk lijstje wellicht maar echt een waardeloze Radio 2 jock

Vind je? ik vind haar wel lekker enthousiast overkomen

Niet dat ik dagelijks luister overigens

Joren999 schreef:
Queen

Draakje

Het op 1 na beste nummer ooit man

Ik vind Emmely ook wel leuk.

laxus11 schreef:
(quote)
ik vind haar wel lekker
Absoluut met je eens

laxus11 schreef:
(quote)

Vind je? ik vind haar wel lekker enthousiast overkomen

Niet dat ik dagelijks luister overigens

Nee, sorry. Maar goed als ze na Gijs en voor Stefan Stasse geprogrammeerd wordt dan zal ze vast in mijn achting stijgen

Poeha schreef:
(quote)
Absoluut met je eens

Haha ook niet verkeerd om naar te kijken idd

vigil schreef:
(quote)

Nee, sorry. Maar goed als ze na Gijs en voor Stefan Stasse geprogrammeerd wordt dan zal ze vast in mijn achting stijgen

Als ik een dj vreselijk vind is het die Gijs wel

Poeha schreef:
(quote)
Absoluut met je eens

Pfff boomer hou ff je hormonen bij je a.u.b. eerst die jongedame van de F1 en nu deze. Al een mening over het nieuwe meisje van K3?

laxus11 schreef:
(quote)

Als ik een dj vreselijk vind is het die Gijs wel

Dat is toch precies wat ik zeg?

vigil schreef:
(quote)

Dat is toch precies wat ik zeg?

Ja weet ik maar alle momenten om Gijs een vreselijke dj te vinden moet natturlijk wel gezegd worden

Ik luister al überhaupt bijna nooit meer radio 2 , echt Staverman , Ruud de wild , Bart arends wat een arremoe. Stenders daar kon ik wel van genieten , maar die is Nasr Veronica . Emmely heeft echt een leuk lijstje , dus ik ga eens luisteren

laxus11 schreef:
(quote)

Ja weet ik maar alle momenten om Gijs een vreselijke dj te vinden moet natturlijk wel gezegd worden

Waarvan akte!

Dim
Is Emmely de Wilt een draak? Of haal ik nou dingen door elkaar?

Vond Jeroen Van Inkel vorig jaar nog irritanter als De Wild en Staverman en dat wil wat zeggen. Jammer dat Heroes weer uit de top dondert. A Whiter Shade Of Pale is best een een fijn jaren '60 liedje, maar is volgend jaar weer uit de top 10, maar ik denk dat ik Avond momenteel het fijnste top 10 nummer vind. The Eagles nog steeds veruit de vervelendste.

Queen staat natuurlijk weer op 1, als het niet gebeurt is er meteen een schrikreactie van Queen liefhebbers. En Queen heeft ook veruit de minste kans op de komende 20 jaar uit de top 10 te vallen. Dat is een nummer dat door alle leeftijden gaat. Ik denk dat we over een paar jaar wel afscheid gaan nemen van Stairway To Heaven in de top 10. En Child in Time komt nooit meer terug in de top 10 en gaat gestaag zakken om rond 2030 uit de top 100 te vallen.

cosmic kid (moderator)
Tenzij Child In Time opeens ook gelinkt wordt aan bijzondere, heftige, maatschappelijke gebeurtenissen.

Heeft iemand al gezegd dat Gijs Staverman een verschrikking is?

Porcupine Head schreef:
De lijnen zijn inmiddels gesloten, en het nummer dat nu op 2001 staat (en dus niet de lijst haalt) is So What van Miles Davis. Er moeten nog wat dingen gecontroleerd gaan worden (met name bij de vrije keuzes) dus helemaal zeker is het niet, maar ga er maar van uit dat Miles Davis niet in de lijst gaat debuteren.

Dit zou wel heel treurig zijn, zo'n klassieker hoort natuurlijk ruimschoots in de lijst. Gelukkig debuteert ie wel in de Ladderfinale

Dus Procol Harum op 3. Ik heb deze actie totáál gemist. Wie moet er worden neergeschoten om Neil Young in de top 10 te krijgen?

harm1985 schreef:
Dus Procol Harum op 3. Ik heb deze actie totáál gemist. Wie moet er worden neergeschoten om Neil Young in de top 10 te krijgen?

Een houthakker?

harm1985 schreef:

Neil Young

starbright boy schreef:
Vond Jeroen Van Inkel vorig jaar nog irritanter als De Wild en Staverman en dat wil wat zeggen. Jammer dat Heroes weer uit de top dondert. A Whiter Shade Of Pale is best een een fijn jaren '60 liedje, maar is volgend jaar weer uit de top 10, maar ik denk dat ik Avond momenteel het fijnste top 10 nummer vind. The Eagles nog steeds veruit de vervelendste.

Queen staat natuurlijk weer op 1, als het niet gebeurt is er meteen een schrikreactie van Queen liefhebbers. En Queen heeft ook veruit de minste kans op de komende 20 jaar uit de top 10 te vallen. Dat is een nummer dat door alle leeftijden gaat. Ik denk dat we over een paar jaar wel afscheid gaan nemen van Stairway To Heaven in de top 10. En Child in Time komt nooit meer terug in de top 10 en gaat gestaag zakken om rond 2030 uit de top 100 te vallen.
Procol Harum volgend jaar niet meer in de top 10 lijkt logisch: effect zal wegebben. Stairway to Heaven zie ik voorlopig nog niet uit de top 10 verdwijnen. Als je het effect van A whiter shade en Radar Love wegfiltert, zou het dit jaar weer nr.5 zijn. Dat Child in time geen top 10 meer haalt wil ik aannemen (alles wijst daarop), maar een top 50 notering acht ik de komende 5 tot 10 jaar haalbaar: blijft een classic waar zeker door de 50 plusser nog veel op gestemd wordt. Dat het nummer niet meer de populariteit heeft van vroeger heeft denk ik ermee te maken dat het niet of nauwelijks de doorstroom naar de jongere luisteraar kan maken (wellicht iets te heftig voor sommigen en te weinig op de radio te horen): iets dat Bohemian Rhapsody blijkbaar wel lukt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:28 uur

geplaatst: vandaag om 17:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.