MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Onweerwolf
Favo nieuwe binnenkomers: Robin S - Show Me Love en Taylor's beste; We Are Never Getting Back Together.

Like Ever

The National én Porcupine Tree nieuw in de top 2000, dat ik dat nog eens mee mag maken

This Charming Man en Show Me Love zijn mooie binnenkomers en als Utrechter ook erg blij met de entry van Herman Berkien. DAB's voor Pogues en Rembrandts en verder zal ik vast wel weer een Tiktok-hype hebben gemist, want waardoor Henk Wijngaard, Wheatus en Cutting Crew (terug) in de lijst komen is mij een mysterie, maar leuk is het wel.

Onweerwolf
Titmeister schreef:
The National én Porcupine Tree nieuw in de top 2000, dat ik dat nog eens mee mag maken

This Charming Man en Show Me Love zijn mooie binnenkomers en als Utrechter ook erg blij met de entry van Herman Berkien. DAB's voor Pogues en Rembrandts en verder zal ik vast wel weer een Tiktok-hype hebben gemist, want waardoor Henk Wijngaard, Wheatus en Cutting Crew (terug) in de lijst komen is mij een mysterie, maar leuk is het wel.

Wheatus is een CAB.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wheatus is een CAB.

En dat is?

Onweerwolf
Christmas Album Bonus

Hahaha ok. If that is what it takes...

Eagles - Take it To The Limit
Bruce Springsteen - No Surrender
Shirley Bassey - This Is My Life
Roxy Music - Love Is the Drug

Ook (weer) in de lijst

Tevens nieuw: Frank Ocean - Lost

Hele lijstje so far

Acda & De Munnik - Mooi Liedje
Acda & De Munnik - Morgen Wordt Fantastisch
Anouk & Douwe Bob - Hold Me
Armin van Buuren - Blah Blah Blah
Bankzitters - Cupido
Barbra Streisand - The Way We Were
Billie Eilish - What was I made for?
Billie Eilish - When The Party's Over
Billy Idol - Eyes Without A Face
Birdy - Skinny Love
Bruce Springsteen - No Surrender
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot)
Conan gray - Astronomy
Cutting Crew - I Just Died In Your Arms Tonight
Diggy Dex × Vali - La Vie Est Belle
Di-rect - 90s Kid
DI-RECT - How My Heart Was Won
Dorus - Twee Motten
Douwe Bob & Jacqueline Govaert - I Do
Drukwerk - Je Loog Tegen Mij
Eagles - Take It To The Limit
Ed Sheeran - Celestial
Ed Sheeran & Elton John-Merry Christmas
Elvis Presley vs. Junkie XL - A Little Less Conversation
Flemming - Automatisch
Flemming - Paracetamollen
Floor Jansen - Fire
Florence + The Machine - You've Got The Love
Frank Ocean - Lost
George Ezra - Green Green Grass
Goldband - De Langste Nacht
Harry Styles - Kiwi
Harry Styles - Late Night Talking
Harry Styles - Music for a Sushi Restaurant
Henk Wijngaard - Met De Vlam In De Pijp
Herman Berkien - Utereg me stadje
Imagine Dragons - Bones
Imagine Dragons - Sharks
Jeff Buckley - Lover, You Should've Come Over
Kane - No Surrender
Kanye West & Chris Martin - Homecoming
Krezip & Danny Vera - Make It A Memory
Lewis Capaldi - Forget Me
ludovico Einaudi - Una Mattina
Maan x Goldband - Stiekem
Marco Schuitmaker - Engelbewaarder
Mary Mary - Shackles (Praise You) (FOUT WSS)
MEAU ft. Racoon - Dans m'n ogen dicht
Metejoor & Hannah Mae - Wat Wil Je Van Mij
Miley Cyrus - Flowers
Nothing But Thieves - Overcome
Olivia Rodrigo - Good 4 u
Oôs Joôs - Bloemkôle
P!nk - Never Gonna Not Dance Again
Paolo Nutini - Through The Echoes
Porcupine Tree - Arriving Somewhere but not here
Queens Of The Stone Age - I Sat By The Ocean
Radiohead - High And Dry
Rammstein-Radio
Rembrandts - I'll Be There For You
Rihanna - Diamonds
Robin S - Show Me Love
Ronde - Bright Eyes
Ronde - Love Myself
Roxy Music - Love Is The Drug
S10 & BLØF - Laat Me Los
Shania Twain - Man I Feel Like A Woman
Shirley Bassey - This Is My Life
Smiths - Heaven Know I'm Miserable Now
Smiths - This Charming Man
Son Mieux - This Is The Moment
Son Mieux - Tongiht
Suzan & Freek - Honderd Keer
Suzan & Freek - Kwijt
Taylor Swift - Anti-Hero
Taylor Swift - Cowboy Like Me
Taylor Swift - Cruel Summer
Taylor Swift - I Knew You Were Trouble
Taylor Swift - We Are Never Ever Getting Back Together
Taylor Swift - You Need To Calm Down
Teddy Swims - Lose Control
The Beatles - Now And Then
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - I Need My Girl
The Pogues - Dirty Old Town
The Pogues - Fiësta
The Rolling Stones - Angry
The Rolling Stones ft. Lady Gaga & Stevie Wonder - Sweet Sounds Of Heaven (Albumversie)
Thomas Acda, Kraantje Pappie & Rolf Sanchez-Missen Zou
Wham! - Everything She Wants
Wheatus - Teenage Dirtbag
Wildstylez ft. Niels Geusebroek-Year Of Summer

Treurig dat die zaaddodende cover van Birdy weer terug is, maar het origineel van Bon Iver niet...

Titmeister schreef:
Treurig dat die zaaddodende cover van Birdy weer terug is, maar het origineel van Bon Iver niet...

Ik was eigenlijk wel verbaasd het origineel bij de 'extra 500' terug te vinden, staat blijkbaar dichter bij de lijst dan ik dacht

Geinig dat Henk Wijngaard en Shania Twain beide binnenkomen.

Verder zal mijn twaalfjarige dochter blijer worden van deze binnenkomers dan ik er van word.

Scorpion_21 schreef:

Dit is wel een hele mooie verrassing

Betere entries dan voorgaande jaren. The Rembrandts

Onweerwolf
Ik ben wel benieuwd hoe groot die indirecte DAB van The Rembrandts gaat zijn. Die zou nog wel eens hoog kunnen binnenkomen.

kaj_666 schreef:
(quote)

Ik was eigenlijk wel verbaasd het origineel bij de 'extra 500' terug te vinden, staat blijkbaar dichter bij de lijst dan ik dacht

Ja ik denk dat die cover wel een populariteitsboost heeft gegeven aan het origineel.

In dezelfde categorie zie ik die kwijlcover van Dancing On My Own op 2010 staan, terwijl het verreweg superieure origineel niet eens in de extra 500 staat...

Weet iemand of er een specifieke aanleiding is dat Ludovico Einaudi - Una Mattina in de lijst staat? Dit stemadvies misschien?

Titmeister schreef:
Nou, nou, zo oud ben je toch nog niet?

Oh wauw, ik schrik wel wat eruit vliegt.

Daft Punk, Chemical Brothers, Fatboy Slim, Blackstreet. Alle lekkere 90’s tracks.

Ook veel Madonna dat in de 2001-2500 regio staat; Papa Don’t Preach, Like a Virgin, Ray of Light, Borderline, Material Girl, Hung Up. Kunnen we collectief 2/3 nummers hiervan kiezen en daar meer op focussen voor volgend jaar want de verdeeldheid helpt hier niet.

En dan de drop-outs van Rock with You (mijn stem) en Wanna Be Startin’ Somethin’ zijn bijzonder jammer.

Ook veel van mijn stemmen die in de 2001-2500 regio zitten. Redbone, Gaga & Beyoncé, Aguilera.

Ook niks van Janet in de buurt. Die blijft gewoon trackloos de komende jaren. Bah.

Poek schreef:
Weet iemand of er een specifieke aanleiding is dat Ludovico Einaudi - Una Mattina in de lijst staat? Dit stemadvies misschien?

Volgens mij voor het eerst in de keuzelijst, wrs indirect ook resultaat van bovenstaand stemadvies.

En Daft Punk zelfs minus 2 nummers (Around the World en Harder, Better, Faster, Stronger) vwb Madonna: schandalig dat Borderline eruit is, rest kan ik mee leven, dus die volgend jaar terug graag

catdog schreef:
Oh wauw, ik schrik wel wat eruit vliegt.

Ook veel Madonna dat in de 2001-2500 regio staat; Papa Don’t Preach, Like a Virgin, Borderline...
Dat is wel erg triest inderdaad, maar gelukkig (NOT) wel behoorlijk wat van die huidige troep.

Ik vermoed dat de intredende The Nationals te danken zijn aan de recente samenwerking met Taylor Swift.

Dit jaar eens op Around The World i.p.v. One More Time van Daft Punk gestemd. Vliegt die nu eruit Ook jammer van die 2 Michael Jackson nummers. Borderline van Madonna stond er vorig jaar, schandalig genoeg, ook al niet in.

Titmeister schreef:
(quote)

Ja ik denk dat die cover wel een populariteitsboost heeft gegeven aan het origineel.

In dezelfde categorie zie ik die kwijlcover van Dancing On My Own op 2010 staan, terwijl het verreweg superieure origineel niet eens in de extra 500 staat...
I Follow Rivers is daar ook zo'n voorbeeld van. Blijkbaar wordt de theelepeltjes-versie van Triggerfinger meer gewaardeerd dan de superieure Lykke Li versie in de Magician remix.

Scorpion_21 schreef:

Wow. Daar had ik echt op moeten stemmen. Volgend jaar dan!

Teunnis schreef:
Ik vermoed dat de intredende The Nationals te danken zijn aan de recente samenwerking met Taylor Swift.

Heeft ongetwijfeld meegewerkt, maar het feit dat ze voor het eerst in de keuzelijst stonden en actief geplugd werden door o.a. Leo Blokhuis en Annemieke Schollaardt zal de doorslag hebben gegeven.

royh schreef:
(quote)
I Follow Rivers is daar ook zo'n voorbeeld van. Blijkbaar wordt de theelepeltjes-versie van Triggerfinger meer gewaardeerd dan de Lykke Li versie in dr superieure Magician remix.

Ook een goed voorbeeld idd. Het enige goede aan die versie van Triggerfinger is dat ik ze ooit een Lowlands-tent vol tienermeisjes heb zien leegspelen; die hadden meer muziek in die richting verwacht

Ik kan niet wachten op de commentaren als Jonas Blue ft. Dakota en Luke Combs in de top 2000 komen

Ah, Conan Gray komt dus als reactie op het overlijden van de twee tienermeiden bij het ongeluk eerder deze maand.

Hoeveel dialecten hebben we in Nederland? Elk dorp in Limburg heeft al een eigen dialect, dus als we nou gewoon een dialect 2000 ernaast doen, kan al die dialectmeuk met z'n acties hier wegblijven

Scorpion_21 schreef:

Omg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.