Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:17 uur
LucM schreef:
Arcade Fire, Sigur Ros, Antony & the Johnsons, The National, War on Drugs, Elbow, Beach Bouse, Fleet Foxes, Michael Kiwanuka, Ray LaMontagne ... allemaal belangwekkende bands of artiesten na 2000 maar ze hebben nooit in de top-40 gestaan.
In de jaren '60 waren Frank Zappa en Velvet Underground de enige echt belangrijke acts die nooit in de top-40 hebben gestaan.
Arcade Fire, Sigur Ros, Antony & the Johnsons, The National, War on Drugs, Elbow, Beach Bouse, Fleet Foxes, Michael Kiwanuka, Ray LaMontagne ... allemaal belangwekkende bands of artiesten na 2000 maar ze hebben nooit in de top-40 gestaan.
In de jaren '60 waren Frank Zappa en Velvet Underground de enige echt belangrijke acts die nooit in de top-40 hebben gestaan.
Ja, de bovenstaande lijst kun je gemakkelijke uitbreiden tot een canon van vele honderden artiesten (als je naar het stempel 'belangwekkend' niet extreem kritisch kijkt). Dan zullen in de jaren 60/70 inderdaad veel minder hiaten zijn geweest gelukkig. Maar we mogen dan niet vergeten dat het totale aanbod aan muziek 50-60 jaar geleden wel een aanzienlijk stuk kleiner was dan nu
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:18 uur
Aah celine dion, ik kan de tv dus uitzetten. Dit is een teken.
Edit: ik blijf zeker nog tot eigen genomineerde walking in memphis

0
geplaatst: 26 december 2023, 23:20 uur
2
geplaatst: 26 december 2023, 23:21 uur
#guiltypleasurealert
NEAR, FAR, WHEREVER YOU ARE
I BELIEVE THAT THE ♥️ DOES GO ON (WHY DOES THE 🩵 GO ON?)
ONCE MORE, YOU OPEN THE DOOR
AND YOU'RE HERE IN MY HEART
AND MY ♡ WILL GO ON AND ON
YOU'RE HERE, THERE'S NOTHING I FEAR
AND I KNOW THAT MY
WILL GO ON
WE'LL STAY FOREVER THIS WAY
YOU ARE SAFE IN MY ♥︎ AND
MY HEART WILL GO ON AND ON
https://images0.persgroep.net/rcs/10Eb8zwVSMIzNVrHhqDKLgcK5u4/diocontent/115774012/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8
AND I KNOW THAT MY
WILL GO ONWE'LL STAY FOREVER THIS WAY
https://images0.persgroep.net/rcs/10Eb8zwVSMIzNVrHhqDKLgcK5u4/diocontent/115774012/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8
3
geplaatst: 26 december 2023, 23:21 uur
RuudC schreef:
Als ik de lijst vluchtig doorlees, valt mij overigens wel op dat veel recente nummers net zo snel wegzakken ala dat ze in de lijst gestemd zijn. Dat onderstreept dan wel mijn mening dat popmuziek van nu (helaas) een wegwerpproduct is.
Als ik de lijst vluchtig doorlees, valt mij overigens wel op dat veel recente nummers net zo snel wegzakken ala dat ze in de lijst gestemd zijn. Dat onderstreept dan wel mijn mening dat popmuziek van nu (helaas) een wegwerpproduct is.
De nieuwe muziek die nu binnenkomt is dat ook wel voor een groot deel, maar als je een willekeurige top40 uit de jaren '70 luistert staat daar ook wel veel wegwerpmuziek tussen hoor.
De Top 2000 zegt ook meer over de smalle muzieksmaak van de Nederlandse goegemeente dan de stand van de hedendaagse popmuziek.
Verder speelt het ook wel mee dat je vroeger 300/350 top40-hits per jaar had en nu hooguit nog 150, waardoor je ook minder aanwas hebt van nieuwe hits die tot klassiekers kunnen uitgroeien. En het muzieklandschap buiten de top 40 is dusdanig versplinterd dat daar ook niet zo snel breed gewaardeerde klassiekers uit voort komen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2023, 23:22 uur
Céline Dion, stukken beter ook dan de huidige reeks populaire zangeressen zoals Taylor Swift, P!NK of Lorde of die ene uit Albanië.
1
geplaatst: 26 december 2023, 23:24 uur
Onweerwolf schreef:
Céline Dion, stukken beter ook dan de huidige reeks populaire zangeressen zoals Taylor Swift, P!NK of Lorde of die ene uit Albanië.
Is dit sarcasme?
0
Onweerwolf schreef:
Die ene uit albanie? Dua lipa bedoel je? Een van de grootste popartiesten van nu vergelijken met de paar one hit wonders die oma celine dion heeft gehad die ook nog is kut zijn?
Die ja.
0
Céline Dion is natuurlijk wel een nog grotere popartiest dan Dua Lipa. Maar wel kut inderdaad.
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:25 uur
LucM schreef:
Da's best een opmerkelijk feit, al vind ik 'echt belangrijk' wel wat subjectief. The Stooges hebben er dacht ik ook niet in gestaan.
1
geplaatst: 26 december 2023, 23:26 uur
Onweerwolf schreef:
Hardop gelachen om je grap https://www.forumsmileys.nlhttps://www.forumsmileys.nl
(Overigens niks mis met een handjevol Dion songs, maar ze kan natuurlijk absoluut niet tippen aan het (nu al) geweldige oeuvre dat Taylor, Lorde en Dua hebben opgebouwd. (P!nk is dan weer aardig overrated en generiek, daarmee zeg ik niks nieuws).
1
geplaatst: 26 december 2023, 23:27 uur
LucM schreef:
Belangwekkend? Een Elbow, die overigens wel in de Top 40 heeft gestaan, is toch op geen enkele manier belangwekkend te noemen?
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:29 uur
Naar mijn mening zijn er nog genoeg leuke Top 40-hits. Tegenwoordig bijvoorbeeld veel afrobeats waar ik erg van hou.
1
geplaatst: 26 december 2023, 23:29 uur
Juul1998B schreef:
Ik ga sowieso de binnenkant van m'n ogen bekijken zodra Van Inkel is ingestart. De enige dj die ze per direct mogen vervangen door Carolien

4
geplaatst: 26 december 2023, 23:30 uur
Cannibal Corpse heeft ook nooit in de top 40 gestaan, over belangwekkende muziek gesproken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2023, 23:31 uur
Dit was een van mijn eerst 50 originele CD's.
Just a moment... - discogs.com
Zo goed alles op deze dubbelaar is beter dan de huidige popzangeresjes die nu populair zijn. Positieve uitzondering is Weyes Blood, maar die scoort volgens mij geen hits.
Just a moment... - discogs.com
Zo goed alles op deze dubbelaar is beter dan de huidige popzangeresjes die nu populair zijn. Positieve uitzondering is Weyes Blood, maar die scoort volgens mij geen hits.
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:31 uur
Juul1998B schreef:
Die ene uit albanie? Dua lipa bedoel je? Een van de grootste popartiesten van nu vergelijken met de paar one hit wonders die oma celine dion heeft gehad die ook nog is kut zijn?
Die ja.
(quote)
Die ja.
Dua Lipa vind ik ook veel leuker, maar Celine Dion is een van 5 a 10 succesvolste vrouwelijke artiesten uit de muziekgeschiedenis als je kijkt naar platenverkoop.
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:32 uur
Gretz schreef:
#guiltypleasurealert
AND I KNOW THAT MY
WILL GO ON
WE'LL STAY FOREVER THIS WAY
(afbeelding)
Moest weer hieraan denken. Hoop dat deze link werkt.#guiltypleasurealert
AND I KNOW THAT MY
WILL GO ONWE'LL STAY FOREVER THIS WAY
(afbeelding)
1
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2023, 23:34 uur
Duo Penotti mag nog niet eens de pumps van La Dion in het vet zetten.
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:35 uur
Gretz schreef:
(Overigens niks mis met een handjevol Dion songs, maar ze kan natuurlijk absoluut niet tippen aan het (nu al) geweldige oeuvre dat Taylor, Lorde en Dua hebben opgebouwd. (P!nk is dan weer aardig overrated en generiek, daarmee zeg ik niks nieuws).
Dua Lipa heeft pas 2 albums uit (en wat singles daaromheen). Lorde 3. Kun je dan überhaupt spreken van een oeuvre als je alles binnen een paar uurtjes af kunt spelen?
Taylor Swift heeft 14 albums, dat noem ik een oeuvre. Die anderen zijn eigenlijk net begonnen.
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:35 uur
herman schreef:
Dua Lipa vind ik ook veel leuker, maar Celine Dion is een van 5 a 10 succesvolste vrouwelijke artiesten uit de muziekgeschiedenis als je kijkt naar platenverkoop.
(quote)
Zeker waar maar om dua lipa te noemen als die ene uit albanie terwijl celine dion gewoon zwaar kut is imo, tja...
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:37 uur
P.s. wat een zeiknummer van anouk deze 
Ze heeft veeel betere gemaakt

Ze heeft veeel betere gemaakt
0
geplaatst: 26 december 2023, 23:37 uur
Dit uur is überhaupt dramatisch. Ik luister morgen wel weer.
2
geplaatst: 26 december 2023, 23:38 uur
1
geplaatst: 26 december 2023, 23:40 uur
Sorry, die vond ik vroeger nog wel enigszins gaan, maar hoef ik nu niet meer te horen. Denk dat ik de versie van Cher nog beter vind

0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2023, 23:42 uur
Walking in Memphis, dat moet ook wel echt een van de grootste generieke zaadplaten ooit zijn.
Van die zielloze soul.
Van die zielloze soul.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.