MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
LucM schreef:
Arcade Fire, Sigur Ros, Antony & the Johnsons, The National, War on Drugs, Elbow, Beach Bouse, Fleet Foxes, Michael Kiwanuka, Ray LaMontagne ... allemaal belangwekkende bands of artiesten na 2000 maar ze hebben nooit in de top-40 gestaan.
In de jaren '60 waren Frank Zappa en Velvet Underground de enige echt belangrijke acts die nooit in de top-40 hebben gestaan.

Ja, de bovenstaande lijst kun je gemakkelijke uitbreiden tot een canon van vele honderden artiesten (als je naar het stempel 'belangwekkend' niet extreem kritisch kijkt). Dan zullen in de jaren 60/70 inderdaad veel minder hiaten zijn geweest gelukkig. Maar we mogen dan niet vergeten dat het totale aanbod aan muziek 50-60 jaar geleden wel een aanzienlijk stuk kleiner was dan nu

Aah celine dion, ik kan de tv dus uitzetten. Dit is een teken.
Edit: ik blijf zeker nog tot eigen genomineerde walking in memphis

Onweerwolf schreef:
De Waarheid vind ik mooi.

De waarheid is objectief kut.

#guiltypleasurealert

NEAR, FAR, WHEREVER YOU ARE
I BELIEVE THAT THE ♥️ DOES GO ON (WHY DOES THE 🩵 GO ON?)
ONCE MORE, YOU OPEN THE DOOR
AND YOU'RE HERE IN MY HEART
AND MY ♡ WILL GO ON AND ON

YOU'RE HERE, THERE'S NOTHING I FEAR
AND I KNOW THAT MY WILL GO ON
WE'LL STAY FOREVER THIS WAY
YOU ARE SAFE IN MY ♥︎ AND
MY HEART WILL GO ON AND ON

https://images0.persgroep.net/rcs/10Eb8zwVSMIzNVrHhqDKLgcK5u4/diocontent/115774012/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

RuudC schreef:
Als ik de lijst vluchtig doorlees, valt mij overigens wel op dat veel recente nummers net zo snel wegzakken ala dat ze in de lijst gestemd zijn. Dat onderstreept dan wel mijn mening dat popmuziek van nu (helaas) een wegwerpproduct is.

De nieuwe muziek die nu binnenkomt is dat ook wel voor een groot deel, maar als je een willekeurige top40 uit de jaren '70 luistert staat daar ook wel veel wegwerpmuziek tussen hoor.

De Top 2000 zegt ook meer over de smalle muzieksmaak van de Nederlandse goegemeente dan de stand van de hedendaagse popmuziek.

Verder speelt het ook wel mee dat je vroeger 300/350 top40-hits per jaar had en nu hooguit nog 150, waardoor je ook minder aanwas hebt van nieuwe hits die tot klassiekers kunnen uitgroeien. En het muzieklandschap buiten de top 40 is dusdanig versplinterd dat daar ook niet zo snel breed gewaardeerde klassiekers uit voort komen.

Onweerwolf
Céline Dion, stukken beter ook dan de huidige reeks populaire zangeressen zoals Taylor Swift, P!NK of Lorde of die ene uit Albanië.

Onweerwolf schreef:
Céline Dion, stukken beter ook dan de huidige reeks populaire zangeressen zoals Taylor Swift, P!NK of Lorde of die ene uit Albanië.

Is dit sarcasme?

Onweerwolf schreef:

Die ene uit albanie? Dua lipa bedoel je? Een van de grootste popartiesten van nu vergelijken met de paar one hit wonders die oma celine dion heeft gehad die ook nog is kut zijn?
Die ja.

Céline Dion is natuurlijk wel een nog grotere popartiest dan Dua Lipa. Maar wel kut inderdaad.

LucM schreef:
Arcade Fire, Sigur Ros, Antony & the Johnsons, The National, War on Drugs, Elbow, Beach Bouse, Fleet Foxes, Michael Kiwanuka, Ray LaMontagne ... allemaal belangwekkende bands of artiesten na 2000 maar ze hebben nooit in de top-40 gestaan.
In de jaren '60 waren Frank Zappa en Velvet Underground de enige echt belangrijke acts die nooit in de top-40 hebben gestaan.

Da's best een opmerkelijk feit, al vind ik 'echt belangrijk' wel wat subjectief. The Stooges hebben er dacht ik ook niet in gestaan.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Is dit sarcasme?

Nee, smaak.

Ik hoop dat het sarcasme is

Cleanin out my closet

Onweerwolf schreef:

Hardop gelachen om je grap https://www.forumsmileys.nlhttps://www.forumsmileys.nl

(Overigens niks mis met een handjevol Dion songs, maar ze kan natuurlijk absoluut niet tippen aan het (nu al) geweldige oeuvre dat Taylor, Lorde en Dua hebben opgebouwd. (P!nk is dan weer aardig overrated en generiek, daarmee zeg ik niks nieuws).

LucM schreef:

Belangwekkend? Een Elbow, die overigens wel in de Top 40 heeft gestaan, is toch op geen enkele manier belangwekkend te noemen?

Naar mijn mening zijn er nog genoeg leuke Top 40-hits. Tegenwoordig bijvoorbeeld veel afrobeats waar ik erg van hou.

Juul1998B schreef:
Aah celine dion, ik kan de tv dus uitzetten. Dit is een teken.
Edit: ik blijf zeker nog tot eigen genomineerde walking in memphis

Ik ga sowieso de binnenkant van m'n ogen bekijken zodra Van Inkel is ingestart. De enige dj die ze per direct mogen vervangen door Carolien

Cannibal Corpse heeft ook nooit in de top 40 gestaan, over belangwekkende muziek gesproken.

Onweerwolf
Dit was een van mijn eerst 50 originele CD's.

Just a moment... - discogs.com

Zo goed alles op deze dubbelaar is beter dan de huidige popzangeresjes die nu populair zijn. Positieve uitzondering is Weyes Blood, maar die scoort volgens mij geen hits.

Juul1998B schreef:
(quote)

Die ene uit albanie? Dua lipa bedoel je? Een van de grootste popartiesten van nu vergelijken met de paar one hit wonders die oma celine dion heeft gehad die ook nog is kut zijn?
Die ja.

Dua Lipa vind ik ook veel leuker, maar Celine Dion is een van 5 a 10 succesvolste vrouwelijke artiesten uit de muziekgeschiedenis als je kijkt naar platenverkoop.

Gretz schreef:
#guiltypleasurealert

NEAR, FAR, WHEREVER YOU ARE
I BELIEVE THAT THE ♥️ DOES GO ON (WHY DOES THE 🩵 GO ON?)
ONCE MORE, YOU OPEN THE DOOR
AND YOU'RE HERE IN MY HEART
AND MY ♡ WILL GO ON AND ON

YOU'RE HERE, THERE'S NOTHING I FEAR
AND I KNOW THAT MY WILL GO ON
WE'LL STAY FOREVER THIS WAY
YOU ARE SAFE IN MY ♥︎ AND
MY HEART WILL GO ON AND ON

(afbeelding)
Moest weer hieraan denken. Hoop dat deze link werkt.

Onweerwolf
Duo Penotti mag nog niet eens de pumps van La Dion in het vet zetten.

Gretz schreef:
(Overigens niks mis met een handjevol Dion songs, maar ze kan natuurlijk absoluut niet tippen aan het (nu al) geweldige oeuvre dat Taylor, Lorde en Dua hebben opgebouwd. (P!nk is dan weer aardig overrated en generiek, daarmee zeg ik niks nieuws).

Dua Lipa heeft pas 2 albums uit (en wat singles daaromheen). Lorde 3. Kun je dan überhaupt spreken van een oeuvre als je alles binnen een paar uurtjes af kunt spelen?

Taylor Swift heeft 14 albums, dat noem ik een oeuvre. Die anderen zijn eigenlijk net begonnen.

herman schreef:
(quote)

Dua Lipa vind ik ook veel leuker, maar Celine Dion is een van 5 a 10 succesvolste vrouwelijke artiesten uit de muziekgeschiedenis als je kijkt naar platenverkoop.

Zeker waar maar om dua lipa te noemen als die ene uit albanie terwijl celine dion gewoon zwaar kut is imo, tja...

P.s. wat een zeiknummer van anouk deze
Ze heeft veeel betere gemaakt

Dit uur is überhaupt dramatisch. Ik luister morgen wel weer.

herman nu komt juist het beste!
WALKING IN MEMPHIS

Juul1998B schreef:
herman nu komt juist het beste!
WALKING IN MEMPHIS

Sorry, die vond ik vroeger nog wel enigszins gaan, maar hoef ik nu niet meer te horen. Denk dat ik de versie van Cher nog beter vind

Onweerwolf
Walking in Memphis, dat moet ook wel echt een van de grootste generieke zaadplaten ooit zijn.

Van die zielloze soul.

Linkt werk, maar ik begrijp het nog niet helemaal

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:57 uur

geplaatst: vandaag om 01:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.