MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Gretz schreef:
(quote)

Ik raad je met klem aan om zeker geen kijkje te nemen in de Stemlijsten Top 2000 Facebookgroep. Daar is de gatekeeping van een ernstig niveau, soms niet te harden gewoon (al probeer ik er wel af en toe tegenwicht te geven)

En in de Top 2000 kiwichat is het ook veel te vaak (naar mijn mening) steen en been beklaag over de nieuwere nummers/debutanten in de lijst. Beetje vermoeiend (al zitten daar ook genoeg leuke mensen *O*)

Ik heb geen Facebook of Twitter. Ik praat alleen maar met jullie over de top 2000.

Ik was een jaar of 15 geleden hetzelfde; dat er na 1980 geen goede muziek was gemaakt en alle moderne muziek kut was. Maar muziekliefhebber zijn is een stuk leuker als je je openstelt voor nieuwe dingen. Maar, dat gezegd hebbende, vind ik wel dat we de waan van de dag uit de lijst moeten proberen te houden, al blijkt, eerlijk gezegd, dat de meeste van die waan alsnog blijvertjes zijn.

luigifort aLErT!!

(ik ben de bijnaam van R.E.M. helemaal vergeten nu, hoe slecht)

Onweerwolf schreef:
Walking in Memphis, dat moet ook wel echt een van de grootste generieke zaadplaten ooit zijn.

Van die zielloze soul.

Zegt de man die celine dion haar my heart will go on wel goed vind haha, de ironie is heerlijk in deze

Zeker 1396 plekken te laag.

Gretz schreef:
luigifort aLErT!!

(ik ben de bijnaam van R.E.M. helemaal vergeten nu, hoe slecht)

Rapid eye movement toch?

Onweerwolf
Maarten weet hoe het zit.

herman schreef:
(quote)

Sorry, die vond ik vroeger nog wel enigszins gaan, maar hoef ik nu niet meer te horen. Denk dat ik de versie van Cher nog beter vind

Paul Anka maakt de beste covers, zo ook van Walking in Memphis, zijn beste is die van Smells Like Teen Spirit.

Met Drive toch nog een lichtpuntje in dit zeer matige uur.

Onweerwolf
Dirruk schreef:
Met Drive toch nog een lichtpuntje in dit zeer matige uur.

Enige niet uptempo nummer van REM dat goed is.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Enige niet uptempo nummer van REM dat goed is.

Alles van REM is goed, of niets van REM is slecht. Je mag eventueel kiezen.

Onweerwolf
Dirruk schreef:
(quote)

Nee, REM is een prima band, uitgezonderd alle ballads die stuk voor stuk wanstaltig zijn.

Ligt het aan mij of duurt dit nummer van leonard cohen al 3 uur?

Gretz schreef:
#guiltypleasurealert

NEAR, FAR, WHEREVER YOU ARE
I BELIEVE THAT THE ♥️ DOES GO ON (WHY DOES THE 🩵 GO ON?)
ONCE MORE, YOU OPEN THE DOOR
AND YOU'RE HERE IN MY HEART
AND MY ♡ WILL GO ON AND ON

YOU'RE HERE, THERE'S NOTHING I FEAR
AND I KNOW THAT MY WILL GO ON
WE'LL STAY FOREVER THIS WAY
YOU ARE SAFE IN MY ♥︎ AND
MY HEART WILL GO ON AND ON

(afbeelding)

Ik gooi er nog maar een gênante anekdote uit.

In 1998 ging ik met mijn klasgenoten naar de film Titanic, die op een 13 jarige Harm en diepe indruk maakte. Het was in ons huishouden te doen gebruikelijk om een draagbare CD speler mee de badkamer in te nemen en onder het badderen een muziekje te luisteren. Mijn moeder was Celine Dion fan en had het album waar My Heart Will Go On op stond. Dus de eerstvolgende keer na het bioscoop bezoek dat ik in bad ging heb ik dat nummer snoeihard op repeat gezet.

Mijn moeder heeft het er nog vaak over.

Gretz schreef:
Ik doe nu de belofte dat ik voordat Van Inkel loooos mag gaan al in bed lig, want daar heb ik vanavond sowieso nul energie en goesting meer voor. En moet er redelijk vroeg uit

Pff ik ga m'n belofte toch niet kunnen waarmaken , want ik krijg een ultiem stemplaatje tussen 0:00 - 1:00 (en tevens m'n eerste namecheck ooit in de Top 2000 bij dit nummer) en die stemplaat vind ik te legendarisch om niet live te horen

En tevens krijgen we nog de 🇮🇹 Italopopkoningin, een van de grootste 80s electropopkleppers en dat nummer van die legendarische LoL internetmeme. Dus een extra uurtje kan nog wel (ik heb toch niet gedronken en slaap is sometimes overrated)

1395 Good Old-Fashioned Lover Boy Queen
1394 La Solitudine Laura Pausini
1393 School's Out Alice Cooper
1392 Don't You Want Me The Human League
1391 Theme From 'Harry's Game' Clannad
1390 Bagagedrager Spinvis
1389 Seven Wonders Fleetwood Mac
1388 Hello Lionel Richie
1387 Hard To Say Goodbye Rondé
1386 The Wild Rover (Live) The Dubliners
1385 Do They Know It's Christmas Band Aid
1384 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah Jane Morris
1383 This Is Not America David Bowie & Pat Metheny Group
1382 The Times They Are A-Changin' Bob Dylan
1381 Sandstorm Darude

De tekst van My Name Is blijft echt hilarisch. Vooral als je daar mensen op ziet bewegen met een blij gezicht.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Pff ik ga m'n belofte toch niet kunnen waarmaken , want ik krijg een ultiem stemplaatje tussen 0:00 - 1:00 (en tevens m'n eerste namecheck ooit in de Top 2000 bij dit nummer) en die stemplaat vind ik te legendarisch om niet live te horen

En tevens krijgen we nog de 🇮🇹 Italopopkoningin, een van de grootste 80s electropopkleppers en dat nummer van die legendarische LoL internetmeme. Dus een extra uurtje kan nog wel (ik heb toch niet gedronken en slaap is sometimes overrated)

1395 Good Old-Fashioned Lover Boy Queen
1394 La Solitudine Laura Pausini
1393 School's Out Alice Cooper
1392 Don't You Want Me The Human League
1391 Theme From 'Harry's Game' Clannad
1390 Bagagedrager Spinvis
1389 Seven Wonders Fleetwood Mac
1388 Hello Lionel Richie
1387 Hard To Say Goodbye Rondé
1386 The Wild Rover (Live) The Dubliners
1385 Do They Know It's Christmas Band Aid
1384 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah Jane Morris
1383 This Is Not America David Bowie & Pat Metheny Group
1382 The Times They Are A-Changin' Bob Dylan
1381 Sandstorm Darude

Ik hoorde jou laatst, terwijl ik stond te douchen, ook nog genamedropped worden ivm die Italopopkoningin.

harm1985 schreef:
(quote)

Ik gooi er nog maar een gênante anekdote uit.

In 1998 ging ik met mijn klasgenoten naar de film Titanic, die op een 13 jarige Harm en diepe indruk maakte. Het was in ons huishouden te doen gebruikelijk om een draagbare CD speler mee de badkamer in te nemen en onder het badderen een muziekje te luisteren. Mijn moeder was Celine Dion fan en had het album waar My Heart Will Go On op stond. Dus de eerstvolgende keer na het bioscoop bezoek dat ik in bad ging heb ik dat nummer snoeihard op repeat gezet.

Mijn moeder heeft het er nog vaak over.

Haha, heerlijk Harm

Ik geloof niet helemaal in de term guilty pleasures (want uiteindelijk hoef je je niet voor je smaak te schamen), maar in de categorie songs die de meeste mensen instant bij guilty pleasures / foute uur plaatsen behoort My ♡ Will Go On wel tot de ultieme buitencategorie. Vond het zelf ook altijd heerlijk om dit nummer in een (snellere) remixversie tijdens het uitgaan te horen

Dirruk schreef:
(quote)

Tot UP.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik hoorde jou laatst, terwijl ik stond te douchen, ook nog genamedropped worden ivm die Italopopkoningin.

Nog een namedrop waaaar?

https://images0.persgroep.net/rcs/GeyL2u7hUsEcK4zYSx_i3ehMk_A/diocontent/236454004/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Nog een namedrop waaaar?

Nederlandstalige Ladder, editie 2021.

harm1985 schreef:
(quote)

Tot UP.

Grappig dat je die noemt. Ik ga hem ergens volgend jaar eens aanschaffen. Ik heb daar echt goede verwachtingen van. Heb 3 nummers gehoord, allen goed.

Wat Fix You van Coldplay betreft. Ik was een tamelijk grote fan van ze tot en met X&Y (wat voor mij een break up plaat was, waarover Geert op de 31e een mooi kwootje van mij kan oplepelen). Maar ik zou dat nummer destijds, en nu nog niet, tot hun 10 beste rekenen. En niemand hier heeft me het ooit kunnen uitleggen waar het vandaan komt.

Anyway. Ik dacht ik dat ik alle Queen nummers wel kende, maar neen dit forgettable niemendalletje ontbrak dus nog in de top 2000. Eindelijk is hij compleet.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nederlandstalige Ladder, editie 2021.

Ooh ik wist niet dat ons Eefje tegenwoordig ook al het Italiaans machtig is https://www.forumsmileys.nl https://www.forumsmileys.nl

harm1985 schreef:
Wat Fix You van Coldplay betreft. Ik was een tamelijk grote fan van ze tot en met X&Y (wat een break up plaat is, waar Geert op de 31e en mooi kwootje van kan oplepelen). Maar ik zou dat nummer destijds, en nu nog niet, tot hun 10 beste rekenen. En niemand hier heeft me het ooit kunnen uitleggen waar het vandaan komt.

Ik onderschrijf dit van A tot Z. Ik was een serieuze fan tot ongeveer 2006, vanaf Viva La Vida werd het sterk minder.

En op de 31e plaats ik gewoon een paar leuke linkjes/gifjes naar de nu al legendarische Even Tot Hier-Paradie als je het niet erg vindt Dat hebben de presentatoren van Op 1 wel verdiend

Laat me raden. De cover van Paul de Leeuw staat zeker hoger?

Mijn moeder zingt gelukkig weer liedjes (en heeft altijd gezongen)

Mijn zus (bouwjaar 1987) vond Laura Pausini helemaal geweldig toen wij jong waren. Ze sprak geen woord Italiaans. Nu nog niet. Ja Pizza.

Alsof Alice Cooper per abuis de songteksten van een kindergroep onder z'n snufferd kreeg.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Ooh ik wist niet dat ons Eefje tegenwoordig ook al het Italiaans machtig is (afbeelding) (afbeelding)

Ging niet over Eefje maar over de cover van Paul de Leeuw.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:38 uur

geplaatst: vandaag om 18:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.