Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2024, 17:51 uur
Andere alternatieve classics die in 2024 wel eens meer erkenning zouden mogen verdienen (The Shins - New Slang moet er nog bij in dit overzicht, is dan 27e met 2249 punten.)
https://gcdnb.pbrd.co/images/u6NWnBsz5mVK.png?o=1
https://gcdnb.pbrd.co/images/u6NWnBsz5mVK.png?o=1
1
geplaatst: 26 januari 2024, 18:08 uur
Stemlijstje:
ABBA - The Day Before You Came (1982)
a-ha - Take on Me (1985)
BAP - Kristallnach (1983)
Crowded House - Don't Dream It's Over (1987)
David Bowie - Ashes to Ashes (1980)
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon (1984)
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Albumversie) (1986)
Kate Bush - Cloudbusting (1985)
Klein Orkest - Over de Muur (1984)
Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow (1983)
Nena - Nur Geträumt (1982)
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Joan of Arc (Maid of Orleans) (1981)
Pixies - Debaser (1989)
Sinéad O'Connor - Troy (1987)
Snowy White - Bird of Paradise (1984)
Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk (1982)
Suzanne Vega - Luka (1987)
Talk Talk - Such a Shame (1984)
Talking Heads - Once in a Lifetime (1980)
Tears for Fears - Everybody Wants to Rule the World (1985)
The Church - Under the Milky Way (1988)
The Cure - Lovesong (1989)
The Nits - Nescio (1982)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
The Sound - Winning (1981)
Een dubbele maan voor luigifort
ABBA - The Day Before You Came (1982)
a-ha - Take on Me (1985)
BAP - Kristallnach (1983)
Crowded House - Don't Dream It's Over (1987)
David Bowie - Ashes to Ashes (1980)
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon (1984)
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Albumversie) (1986)
Kate Bush - Cloudbusting (1985)
Klein Orkest - Over de Muur (1984)
Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow (1983)
Nena - Nur Geträumt (1982)
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Joan of Arc (Maid of Orleans) (1981)
Pixies - Debaser (1989)
Sinéad O'Connor - Troy (1987)
Snowy White - Bird of Paradise (1984)
Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk (1982)
Suzanne Vega - Luka (1987)
Talk Talk - Such a Shame (1984)
Talking Heads - Once in a Lifetime (1980)
Tears for Fears - Everybody Wants to Rule the World (1985)
The Church - Under the Milky Way (1988)
The Cure - Lovesong (1989)
The Nits - Nescio (1982)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
The Sound - Winning (1981)
Een dubbele maan voor luigifort
1
geplaatst: 26 januari 2024, 18:11 uur
Under The Milky Way staat volgens mij al jaren in de keuzelijst van de top 2000; ik heb er in het verleden al een paar keer op gestemd. Maar sowieso sympathieke nummers, dus ik maak straks wel ff een lijstje.
0
geplaatst: 26 januari 2024, 18:14 uur
Gaat er nog eens iemand een actie houden voor wat meer houseklassiekers in die lijst? Ik bedoel Klein Orkest, dat is toch verschrikkelijk?
Can You Feel It, Papua New Guinea, The First Rebirth enz
Can You Feel It, Papua New Guinea, The First Rebirth enz
0
geplaatst: 26 januari 2024, 18:17 uur
trebremmit schreef:
Gaat er nog eens iemand een actie houden voor wat meer houseklassiekers in die lijst?
Gaat er nog eens iemand een actie houden voor wat meer houseklassiekers in die lijst?
Waar wacht je op dan? Initieer de actie en kijk hoeveel mensen je meekrijgt. Om #472 te kunnen worden zulke echt geen sloot aan stemmen nodig hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 januari 2024, 18:22 uur
Gretz schreef:
I.s.m. het FOK! Forum
I.s.m. het FOK! Forum

Wat een extreem-rechtse grafbende is het daar zeg. Afvalputje van de Nederlandse samenleving.
0
geplaatst: 26 januari 2024, 18:23 uur
Waarom acties houden om nog meer erin te krijgen van hetzelfde, dat snap ik ziet zo, daarom mijn vraag.
0
geplaatst: 26 januari 2024, 18:28 uur
Onweerwolf schreef:

Wat een extreem-rechtse grafbende is het daar zeg. Afvalputje van de Nederlandse samenleving.
(quote)

Gelukkig niet in de Top 2000-reeks (dat is gewoon een warm bad). Net als veel andere muziekdraadjes, daar gaat het echt niet over politiek. Andere subfora vermijd ik normaliter als de pest.
0
geplaatst: 26 januari 2024, 18:31 uur
trebremmit schreef:
Waarom acties houden om nog meer erin te krijgen van hetzelfde, dat snap ik ziet zo, daarom mijn vraag.
Omdat Winning en Under the Milky Way grote hiaten zijn in hun lijst. Scoren steevast hoog in de MuMeLadder (en andere allertijdenlijsten). 80s monumenten die ook bij Radio 2 meer erkenning verdienen.
Het zouden geen nummers moeten zijn die een aversie oproepen bij de gemiddelde Radio 2-luisteraar. Dus ook kansrijker om er langer in te blijven

De houseklassiekers die jij noemt lijken me eerder té underground voor de zender. Maar ik juich meer variatie zeker toe

1
geplaatst: 26 januari 2024, 18:33 uur
Ik heb geen idee wat de mumeladder is. Ik vind trouwens Can You Feel It van Larry Heard een groter monument uit de 80's dan Under the Milky Way, ook al is dat best een mooi nummer.
0
geplaatst: 26 januari 2024, 18:34 uur
trebremmit schreef:
Ik heb geen idee wat de mumeladder is.
Ik heb geen idee wat de mumeladder is.
Het monument onder de forumgames. En de belangrijkste allertijdenlijst die wij als MuMe'ers zelf samenstellen. Van harte welkom om mee te gaan spelen!
MuMeLadder - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
MuMeLadder 2024 [De Top 2000 van MusicMeter] - MusicMeter.nl
2
geplaatst: 26 januari 2024, 18:39 uur
Oeh nee, dat lijkt me echt helemaal niks, een jaar lang en dan elke keer zo'n beetje dezelfde winnaars, niks voor mij.
2
geplaatst: 26 januari 2024, 18:41 uur
Onweerwolf schreef:

(quote)

Ik zit niet op het FOK!-forum, maar is dit niet een beetje overdreven? Dit is me nooit opgevallen in ieder geval
1
geplaatst: 26 januari 2024, 18:42 uur
trebremmit schreef:
Ik bedoel Klein Orkest, dat is toch verschrikkelijk?
Ik bedoel Klein Orkest, dat is toch verschrikkelijk?
Watte?
Mijn stemlijst:
Duran Duran - The Chauffeur
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Joan Of Arc (Maid Of Orleans)
Alphaville - Forever Young
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Albumversie)
Pet Shop Boys - Always On My Mind
Pet Shop Boys - It's A Sin
Paul Young - Love Of The Common People
BAP - Kristallnach
Marillion - Kayleigh
Marillion - Lavender
Frankie Goes To Hollywood - Rage Hard
Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
Fischer-Z - So Long
Fischer-Z - Marliese
Fish - Big Wedge
A Flock Of Seagulls - Wishing (I Had a Photograph Of You)
A-Ha - The Sun Always Shines On Tv
Falco - Jeanny
Crowded House - Into Temptation
Rah Band - Clouds Across The Moon
Madness - House Of Fun
Klein Orkest - Achter Elke Deur
Depeche Mode - Blasphemous Rumours
The Church - The Milky Way
Alles uit de keuzelijst
1
geplaatst: 26 januari 2024, 18:48 uur
Can You Feel It is toch een tig keer groter hiaat dan een underground-act als The Sound? Prima band hoor maar snap niet waarom die per se in de lijst moeten.
Wel bizar om The Sound in de lijst te stemmen maar Mr. Fingers weg te zetten als te underground.
Wel bizar om The Sound in de lijst te stemmen maar Mr. Fingers weg te zetten als te underground.
0
geplaatst: 26 januari 2024, 18:57 uur
Ik heb de keuzes niet gemaakt 
Mr. Fingers is toch wel te underground te noemen als je puur naar het profiel van Radio 2 kijkt? Kan me niet voorstellen dat ze vaak Chicago/deep house draaien

Mr. Fingers is toch wel te underground te noemen als je puur naar het profiel van Radio 2 kijkt? Kan me niet voorstellen dat ze vaak Chicago/deep house draaien
4
geplaatst: 26 januari 2024, 18:59 uur
Lijstje gemaakt, (*) zijn vrije keuzes.
The Sound - Winning (*)
The Church - Under The Milky Way
Ten City - That's The Way Love Is
Specials - Ghost Town
S Express - Theme From S Express
Ryan Paris - Dolce Vita
Pixies - Where Is My Mind
Pixies - Monkey Gone To Heaven
Oran "Juice" Jones - The Rain
Mr. Fingers - Can You Feel It (*)
Moses - We Just
Mory Kanté - Yeke Yeke
Malcolm McLaren - Waltz Darling
Lil Louis - French Kiss
Laura Branigan - Self Control
Krush - House Arrest
Joe Smooth - Promised Land
Jocelyn Brown - Somebody Else's Guy
Inner City - Good Life
Inner City - Big Fun
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Farley Jackmaster Funk - Love Can't Turn Around
Eric B. & Rakim - Paid In Full
De La Soul - Eye Know
Carly Simon - Why
The Sound - Winning (*)
The Church - Under The Milky Way
Ten City - That's The Way Love Is
Specials - Ghost Town
S Express - Theme From S Express
Ryan Paris - Dolce Vita
Pixies - Where Is My Mind
Pixies - Monkey Gone To Heaven
Oran "Juice" Jones - The Rain
Mr. Fingers - Can You Feel It (*)
Moses - We Just
Mory Kanté - Yeke Yeke
Malcolm McLaren - Waltz Darling
Lil Louis - French Kiss
Laura Branigan - Self Control
Krush - House Arrest
Joe Smooth - Promised Land
Jocelyn Brown - Somebody Else's Guy
Inner City - Good Life
Inner City - Big Fun
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Farley Jackmaster Funk - Love Can't Turn Around
Eric B. & Rakim - Paid In Full
De La Soul - Eye Know
Carly Simon - Why
0
geplaatst: 26 januari 2024, 18:59 uur
Dan wijkt het af van het Radio 2-profiel, dat is wat anders dan underground.
0
geplaatst: 26 januari 2024, 19:01 uur
Ja, ik begrijp dat het een grote (deep)houseklassieker is. Ik moest zelf toen nog geboren worden, dus dat is een kennishiaat
1,5 miljoen plays op Spotify vind ik dan weer niet heel hoog
1,5 miljoen plays op Spotify vind ik dan weer niet heel hoog
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 januari 2024, 19:05 uur
SanderT schreef:
Ik zit niet op het FOK!-forum, maar is dit niet een beetje overdreven? Dit is me nooit opgevallen in ieder geval
(quote)
Zeker niet, tenzij het de laatste paar jaar opeens beter is geworden maar dat lijkt me sterk.
1
geplaatst: 26 januari 2024, 20:15 uur
Onweerwolf schreef:
Zeker niet, tenzij het de laatste paar jaar opeens beter is geworden maar dat lijkt me sterk.
Ik vind t ook zwaar overdreven. Ik zit er al 18 jaar en zeker subfora als muziek en de general chat zijn over t algemeen prima. Er zitten wel wat snobs die zichzelf graaf horen en er zitten wel wat schreeuwers tussen maar niet meer dan op mume bijv. (quote)
Ik heb ook op Winning gestemd. Eens zien of we die zo op de keuzelijst voor de top 2000 kunnen krijgen
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 januari 2024, 20:19 uur
Geen idee of het in bepaalde subfora minder is maar toen ik er nog geregeld keek zag ik extreemrechtse opmerkingen die niet alleen toegestaan werden maar breed aangemoedigd. Dit is niet overdreven. Fok is een onzettend walgelijk forum met ontzettend walgelijke mensen.
2
geplaatst: 26 januari 2024, 20:34 uur
Onweerwolf schreef:
Geen idee of het in bepaalde subfora minder is maar toen ik er nog geregeld keek zag ik extreemrechtse opmerkingen die niet alleen toegestaan werden maar breed aangemoedigd. Dit is niet overdreven. Fok is een onzettend walgelijk forum met ontzettend walgelijke mensen.
Gewoon echt zo niet mee eens. Ik vind t een uitvergroting van n opmerking van n enkeling. Fok is over t algemeen gewoon echt prima.
Om n idee te geven. Ik heb zoals bekend longcovid. Rond de kerst ontving ik van n aantal fokkers als verrassing n pakket met cadeaus na n rotjaar. Heel attent en gewoon heel sociaal. En dat zijn echt niet alleen de uitzonderingen.
Maar goed dit is niet t fokdiscussietopic dus daar laat ik t ff bij
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 januari 2024, 20:39 uur
Wegkijken is een nationale hobby maar daar doe ik niet aan mee. Ik weet wat er op dat forum wordt geschreven en dat er ook mensen komen die daar geen onderdeel van zijn doet daar niets aan af.
0
geplaatst: 26 januari 2024, 21:16 uur
Onweerwolf schreef:
Wegkijken is een nationale hobby maar daar doe ik niet aan mee. Ik weet wat er op dat forum wordt geschreven en dat er ook mensen komen die daar geen onderdeel van zijn doet daar niets aan af.
Beschuldig je mij nou van wegkijken?
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 januari 2024, 22:12 uur
Ik zal nog eenmalig een reactie geven. Dat is een politiek verhaal dus wellicht wordt het weer verwijderd. Dat kan, ik beloof in ieder geval dat ik verder niet meer reageer op dit onderwerp.
Deze week.
Ik beschuldig jou niet van wegkijken of van wat dan ook maar je stelling dat Fok over het algemeen prima is is zeer zeker niet mijn ervaring.
Er is een probleem in Nederland en andere Westerse landen van een toenemende mate van extreem-rechtse sympathieën die niet meer het alleendomein is van de echte rashatende idioten maar ook van de 'gewone' ontevreden en boze burger en met name van jongeren.
Dit is geen mening maar een feit, onderzocht en bewezen.
Deze toename wordt gefaciliteerd door online community's waar steeds meer weggekeken wordt als mensen extreem-rechtse meningen uiten. Dat gebeurt op Facebook, op Twitter op Telegram, op allerlei fora en andere plekken en dus ook op Fok. Ik heb dat veelvuldig vastgesteld dus daar hoeft echt niet over te worden gediscussieerd. Ik ben namelijk niet achterlijk. Ik kom er al jaren niet meer dus wellicht dat het tegenwoordig niet meer zo is en wellicht komt het alleen maar voor in specifieke subfora maar dat het zo was is een feit.
Wat geen feit is maar een mening: dit is een zeer slechte zaak en ik weiger om daar aan mee te werken. Fuck extreem-rechts en fuck de plaatsen die als voedingsbodem daarvoor fungeren. Ik tolereer dit soort sympathieën offline niet en online dus ook niet.
Het leven is niet zwart/wit. Ik heb ook wel eens op Stormfront gelezen en daar was ook een heel subforum over muziek waar verder niets op aan te merken was. Maar het was wel onderdeel van een grote neonazi club. Weet wat je leest, draait, bekijkt, etc.
Als jij het fijn vindt om op Fok te posten dat is dat jouw ding. Ik heb er een hekel aan en ben al lang en breed klaar met dat forum en ik ga niet zwijgen als er wordt gesuggereerd dat dit forum met dat forum moet gaan samenwerken. Er zijn wellicht ook mensen die Fok niet kennen.
Meer aandacht zal ik er niet aan besteden.
Deze week.
Ik beschuldig jou niet van wegkijken of van wat dan ook maar je stelling dat Fok over het algemeen prima is is zeer zeker niet mijn ervaring.
Er is een probleem in Nederland en andere Westerse landen van een toenemende mate van extreem-rechtse sympathieën die niet meer het alleendomein is van de echte rashatende idioten maar ook van de 'gewone' ontevreden en boze burger en met name van jongeren.
Dit is geen mening maar een feit, onderzocht en bewezen.
Deze toename wordt gefaciliteerd door online community's waar steeds meer weggekeken wordt als mensen extreem-rechtse meningen uiten. Dat gebeurt op Facebook, op Twitter op Telegram, op allerlei fora en andere plekken en dus ook op Fok. Ik heb dat veelvuldig vastgesteld dus daar hoeft echt niet over te worden gediscussieerd. Ik ben namelijk niet achterlijk. Ik kom er al jaren niet meer dus wellicht dat het tegenwoordig niet meer zo is en wellicht komt het alleen maar voor in specifieke subfora maar dat het zo was is een feit.
Wat geen feit is maar een mening: dit is een zeer slechte zaak en ik weiger om daar aan mee te werken. Fuck extreem-rechts en fuck de plaatsen die als voedingsbodem daarvoor fungeren. Ik tolereer dit soort sympathieën offline niet en online dus ook niet.
Het leven is niet zwart/wit. Ik heb ook wel eens op Stormfront gelezen en daar was ook een heel subforum over muziek waar verder niets op aan te merken was. Maar het was wel onderdeel van een grote neonazi club. Weet wat je leest, draait, bekijkt, etc.
Als jij het fijn vindt om op Fok te posten dat is dat jouw ding. Ik heb er een hekel aan en ben al lang en breed klaar met dat forum en ik ga niet zwijgen als er wordt gesuggereerd dat dit forum met dat forum moet gaan samenwerken. Er zijn wellicht ook mensen die Fok niet kennen.
Meer aandacht zal ik er niet aan besteden.
2
geplaatst: 26 januari 2024, 22:24 uur
Beetje overdreven reactie Onweerwolf. Ik type enkel 'i.s.m.' omdat een medemuziekliefhebber op FOK! aangaf dat de stembussen voor de 80s binnenkort open gingen. En omdat er al een discussie gaande was over de (on)zin van de keuzelijst en het proberen om platen in die selectie te krijgen werd toen geopperd dat het zinnig zou zijn om te bekijken welke breedgedragen alternatieve klassiekers nog niet in de voorkeuzelijst staan. Zodoende.
The Sound - Winning scoort goed in zowel de MML, de V500, de Snob als de Kink. Vandaar is dit een van de stemnummers. Het is iedereen vrij om wel of niet mee te stemmen.
The Sound - Winning scoort goed in zowel de MML, de V500, de Snob als de Kink. Vandaar is dit een van de stemnummers. Het is iedereen vrij om wel of niet mee te stemmen.
0
geplaatst: 26 januari 2024, 22:28 uur
Scorpion_21 schreef:
Gewoon echt zo niet mee eens. Ik vind t een uitvergroting van n opmerking van n enkeling. Fok is over t algemeen gewoon echt prima.
(quote)
Precies dit. Kun je doortrekken naar het grootste deel van de (online) gemeenschappen:
Twitter / X is over 't algemeen gewoon echt prima
Facebook idem
Instagram idem
TikTok idem
Reddit idem
MovieMeter idem
VoetbalMeter idem
Scholieren.com
Viva.com
gathering.tweakers.net idem
3
geplaatst: 26 januari 2024, 22:47 uur
Dit begint nogal off-topic te raken maar Fok met een daadwerkelijk extreemrechtse site als Stormfront vergelijken is natuurlijk wel een beetje belachelijk. Als Fok daadwerkelijk zo extreemrechts zou zijn, onderbouw het dan in ieder geval met wat concrete voorbeelden want dit lijkt op puur zwartmaken zo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.