MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Was onderweg, maar toen zag ik herman van der zandt er ook tussen staan en dan ga ik als fanboy toch voor de bijl. Sorry!!!!

Laat maar Gretz
Ze begrijpen het gewoon niet

Ik ken Emmely alleen van de gifjes. Ik heb ook gehoord dat ze een milf is.

Scusi Wolf, Trebremmit, Graf e.a., ik heb gewoon zoveel mogelijk vrienden van de Top 2000 getagd omdat ik Emmely beloofd had om campagne te voeren. Er staat een hoop op het spel

Maar voor wat hoort wat. Zij moet op haar beurt gaan lobbyen voor Eefje in de top 2000.

Je kan niet vroeg genoeg beginnen met lobbyen. Daarom voor volgend jaar, Fout Ventje in de Top 2000!

Mijn stem gaat naar Ruud de Wild!

...en Dancing on my Own van Robyn!!! Potverdepotver!!!!! Die zielloze cover staat er &%$#@ WEL in!!!! Campagne geopend!!!!! En ik ga die dame waar jullie het over hebben eens in de gaten houden.... Een goede nieuwe dj is hard nodig tussen al dat generieke inwisselbare gedoe van tegenwoordig....

Ik stel Gretz voor als nieuwe DJ.

Onweerwolf
Arrie schreef:
Ik ken Emmely alleen van de gifjes. Ik heb ook gehoord dat ze een milf is.

Een M, meer niet.

Niet eens een M. Maar een V.

Ik heb op Emmely haar programma gestemd. Dat wilde ik vorig jaar al doen, maar toen vergat ik het, en nu kon ik in de herkansing. Maar voor de presentators heb ik op Martine ten Klooster gestemd

Even de proef op de som genomen en gekeken of het mogelijk is om een redelijke schatting te maken van het aantal stemmen dat een nummer minimaal nodig heeft om in de lijst te komen.

2023: circa. 1,5% van de Nederlanders stemt op de Top 2000, 270.000 mensen in totaal. Zij stemmen op gemiddeld 26-30 nummers per lijstje -> Min. 7,02 mln. en max. 8,10 mln. stemmen (nummers).

In 2016 - het laatste jaar dat NPO Radio 2 cijfers communiceerde - waren er 6,5 mln. stemmen totaal. Er gold een limiet van 35 nummers per lijstje (max. 20 nummers uit de keuzelijst en max. 15 vrij.). Gaan we uit van gemiddeld 25 nummers per stemlijstje dan waren er 260.000 mensen die een stem uitbrachten.

Hieronder staat de analyse voor de stemmen op #805 Oôs Joôs - Bloemkôle en #1497 Conan Gray - Astronomy, twee nummers die het voornamelijk moesten hebben van grote support uit slechts enkele gemeenten. Ik ben hierbij uitgegaan van een hoger % stemmers dan het Nederlands gemiddelde, omdat beide stemacties er voor zorgden dat er ook mensen gingen stemmen die normaal nooit een lijstje inleveren. 2% voor West-Friesland en 2,5% voor Hilversum en omstreken.

#805 Oôs Joôs - Bloemkôle: 1709 stemmen (schatting)
#1497 Conan Gray - Astronomy: 710 stemmen (schatting)

Conclusie: om en nabij 500 stemmen zou voldoende moeten zijn om de Top 2000 te halen. Met minimaal 1500 stemmen komt een nummer in het linkerrijtje (bovenste 1000).
https://i.vgy.me/rczXR1.png

https://i.vgy.me/GuFEaY.png

Als je vermoed dat ik ergens een grote over- of onderschatting heb gemaakt in de getallen hoor ik het graag Pin me niet vast op de exacte aantallen, ik heb geen idee hoe zeke deze schatting in de beurt komt van de werkelijke aantallen.

Ofwel, als iedereen die in Carré aanwezig was eind december 2022 zou stemmen op hetzelfde nummer,
dan zou ze de top 2000 halen.

harm1985 schreef:
Ofwel, als iedereen die in Carré aanwezig was eind december 2022 zou stemmen op hetzelfde nummer,
dan zou ze de top 2000 halen.

Ja, ruimschoots. Ik ben die drempel van 500 ook wel eens tegengekomen in andere schattingen. Zou me niets verbazen als een uitverkochte grote zaal van het Burgerweeshuis dus ook al genoeg is

Kan me ook niet voorstellen dat het aantal mensen dat de moeite neemt om een (of meerdere) lijstje(s) in te leveren nog enorm is gestegen t.o.v. het peiljaar 2016.

Onweerwolf
Conclusie: Eefje de V. is zo slecht dat nog geen 500 fans de moeite willen nemen om haar de Top 2000 in te stemmen.

Ik wed dat ze nog niet eens een Top 5000 zou hebben gehaald.

Nee de Eefje-fans zijn al vele jaren hopeloos verdeeld. Ze stemmen op wel 20 verschillende favorieten en meerdere van die nummers krijgen enkele honderden stemmen. In totaal krijgt Eefje zeker een paar duizend stemmen, maar het nadeel van niet op de keuzelijst staan telt te zwaar.

Onweerwolf
Die oogkleppen zijn echt fantastisch. Ik wil ook permanent zwelgen in een portie ignorance is bliss.

Onweerwolf schreef:
Die oogkleppen zijn echt fantastisch. Ik wil ook permanent zwelgen in een portie ignorance is bliss.

Kom anders zelf eens met een steekhoudende analyse dan.

Het is echt niet zo heel gek om te beweren dat Eefje dezelfde potentie heeft als bijvoorbeeld Spinvis in de Top 2000. Beide artiesten scoren even goed qua streaming en verkopen zalen van dezelfde grootte uit. Als Eefje het voordeel zou krijgen wat Spinvis nu al heeft (een handvol nummers op de keuzelijst) gaat ze echt wel een vaste waarde worden in de lijst der lijsten.

Btw Onweerwolf je bent ervan op de hoogte dat Eefje momenteel 3x bij de bovenste 300 platen van de Snob 2000 staat? Lmao als je niet wilt geloven dat ze serieus kans maakt op een Top 2000-notering als de voorwaarden mee zitten.

Onweerwolf schreef:
Eefje de V

Misschien wordt ze nu wel bekend als verdachte.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Kom anders zelf eens met een steekhoudende analyse dan.

Het is echt niet zo heel gek om te beweren dat Eefje dezelfde potentie heeft als bijvoorbeeld Spinvis in de Top 2000. Beide artiesten scoren even goed qua streaming en verkopen zalen van dezelfde grootte uit. Als Eefje het voordeel zou krijgen wat Spinvis nu al heeft (een handvol nummers op de keuzelijst) gaat ze echt wel een vaste waarde worden in de lijst der lijsten.

Btw Onweerwolf je bent ervan op de hoogte dat Eefje momenteel 3x bij de bovenste 300 platen van de Snob 2000 staat? Lmao als je niet wilt geloven dat ze serieus kans maakt op een Top 2000-notering als de voorwaarden mee zitten.

Het voornaamste verschil is dat Spinvis talent heeft.

Gretz schreef:
(quote)

Tsja hoeveel mensen stemmen er nou op de Snob 2000...

Vorig jaar heb ik een paar duizend lijstjes van social media geteld. Hoewel het natuurlijk geen perfecte representatie geeft klopt hij wel goed genoeg met de echte lijst om er enige waarde aan te hechten. Bitterzoet had in mijn telling de Top 2000 gehaald terwijl De Parade er niet zo heel ver onder zat. Nu zal Eefje daarin wat overschat zijn (ik geloof niet dat ze bewust buiten de lijst wordt gehouden) maar heel ver eronder kan ze niet staan. Ik denk zeker dat Bitterzoet erin moet kunnen komen als die op de keuzelijst komt.

Fijn, eindelijk weer eens een discussie over Eefje!

Dim
Op dit moment op Orinoco Radio: het Laatste Oordeel; de meest gewaardeerde nummers in de T2000-chat.

Zo is het maar net

https://i.vgy.me/f11jRI.png

Emmely helaas niet bij de shortlist voor de Radio Ring, wel 5 mannelijke collega's. Toch jammer dat ze er een algemeen prijs van hebben gemaakt en niet gewoon zowel een award voor de beste radioman als de beste radiovrouw (net zoals het bij het Sportgala en de Oscars is)

Onweerwolf
En de beste radionon-binaire persoon.

Dat is de ironie. De prijs is nu zg inclusiever, met als resultaat dat er alleen mannen genomineerd zijn.

Stem nu voor de NPO Radio 2 Top 80's!

I.s.m. het FOK! Forum gaan we een poging doen om de keuzelijst voor de komende Top 2000 te beïnvloeden. We willen The Sound - Winning en The Church - Under the Milky Way zo hoog mogelijk in de 80s lijst krijgen, zodat ze later in het jaar ook automatisch op de keuzelijst belanden en dan daadwerkelijk hun debuut kunnen maken in de Top 2000

Twee enorme Ladderklassiekers dus, die op MuMe ook alom geliefd zijn. Wie doet er mee?

Winning moet wel als vrije keuze, want die zijn ze domweg vergeten. Hoe dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:31 uur

geplaatst: vandaag om 05:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.