Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2024, 12:23 uur
Arrie schreef:
Oké maar op dat moment speelde dat bij het grote publiek dus op dat moment hoorde dat gewoon in de lijst.
Ja, in de Top 40. Niet in de Top 2000, denk ik dan. Ik zeg niet dat alles voor 2019 mijn smaak is, maar vaak (ook lang niet altijd hoor, zeker Nederlandse nummers) kan ik begrijpen waarom het erin staat. Het heeft zich toch op de een of andere manier bewezen.(quote)
Oké maar op dat moment speelde dat bij het grote publiek dus op dat moment hoorde dat gewoon in de lijst.
2
geplaatst: 11 december 2024, 12:27 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
Ja, in de Top 40. Niet in de Top 2000, denk ik dan. Ik zeg niet dat alles voor 2019 mijn smaak is, maar vaak (ook lang niet altijd hoor, zeker Nederlandse nummers) kan ik begrijpen waarom het erin staat. Het heeft zich toch op de een of andere manier bewezen. Tsja, met mijn eigen 'allertijdenlijst' zet ik ook gewoon recente nummers erin. Ik zie het probleem niet zo.
Het publiek bepaalt. Ik zou het vooral belachelijk vinden als iemand anders voor mij bepaalt dat ik iets van een jaar geleden niet tot mijn favoriete nummers mag rekenen.
0
geplaatst: 11 december 2024, 12:30 uur
trebremmit schreef:
No Limit snap ik niet, een van de meest verschrikkelijke eurohouse nummers. Bijna al hun andere hits zijn leuker.
No Limit snap ik niet, een van de meest verschrikkelijke eurohouse nummers. Bijna al hun andere hits zijn leuker.
Mijn ding is het ook niet maar ik snap wel dat veel mensen er warme herinneringen aan hebben, iedereen die in de vroege jaren negentig tiener was en dit leuk vond heeft er vast wel eens op staan swingen op een dansvloer of schoolfeest...
0
geplaatst: 11 december 2024, 12:35 uur
Dat was ik ook, maar ik heb deze nooit leuk gevonden, werd ook tot vervelends toe gedraaid toen. Toen kwam die vervelende smurf versie er nog achteraan ook, wat een ellende.
1
geplaatst: 11 december 2024, 12:36 uur
Arrie schreef:
Tsja, met mijn eigen 'allertijdenlijst' zet ik ook gewoon recente nummers erin. Ik zie het probleem niet zo.
Het publiek bepaalt. Ik zou het vooral belachelijk vinden als iemand anders voor mij bepaalt dat ik iets van een jaar geleden niet tot mijn favoriete nummers mag rekenen.
Tsja, met mijn eigen 'allertijdenlijst' zet ik ook gewoon recente nummers erin. Ik zie het probleem niet zo.
Eens. De vraag is ook waar zo'n beperking dan stopt, als je consequent wilt zijn. Wat doe je bijvoorbeeld met oude nummers die door een serie of TikTok opeens bekend en populair worden? De facto zijn die voor de meerderheid van de stemmers dan ook nieuw. Vaak blijven dat soort nummers er ook maar kort in (Dorus).
2
geplaatst: 11 december 2024, 12:38 uur
Cher zelf heeft over dit nummer gezegd: "It objectively sucks."
0
geplaatst: 11 december 2024, 12:53 uur
Pinsnider schreef:
Het is toch bere-vreemd dat een Charli XCX er niet in staat terwijl ze volgens velen (niet mij trouwens
) de plaat van het jaar heeft gemaakt....
Het is toch bere-vreemd dat een Charli XCX er niet in staat terwijl ze volgens velen (niet mij trouwens
) de plaat van het jaar heeft gemaakt....Bere-teleurstellend sowieso, een geniale artieste als Charli gun je gewoon meer erkenning. Maar goed, in 3voor12's Song van het Jaar scoorde ze ook al niet top van de top en in de mainstream hitlijsten is het in Nederland helemaal niet gelukt dit jaar. Ondanks brat. Zelfs guess (met Billie) bleef steken in de tipparade.
Grote probleem is toch wel dat Charli XCX maar niet op de playlist van NPO Radio 2 geraakt (op een incidentele play voor Boom Clap na).
https://i.vgy.me/Go09oq.jpg
https://www.last.fm/user/nporadio2/library/music/Charli+xcx
2
geplaatst: 11 december 2024, 13:02 uur
Ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt, maar een indietronica/synthpop banger als Walking on a Dream is echt geen typisch Sky Radio-deuntje. Zou me al sterk verbazen als het daar op de playlist staat
3
geplaatst: 11 december 2024, 13:03 uur
0
geplaatst: 11 december 2024, 13:04 uur
Gretz schreef:
Ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt, maar een indietronica/synthpop banger als Walking on a Dream is echt geen typisch Sky Radio-deuntje. Zou me al sterk verbazen als het daar op de playlist staat
(quote)
Totaal nietszeggend radiobehang, past prima op sky radio.
0
geplaatst: 11 december 2024, 13:17 uur
Ze draaien het nooit (net gecheckt op relisten).
Een Empire of the Sun is echt veel te alternatief voor Sky Radio. Net zoals ze namen als MGMT, The Haunted Youth en CHVRCHES ook nooit draaien
0
geplaatst: 11 december 2024, 13:19 uur
Naar mijn smaak zijn dit jaar de (her)intreders beter dan de uitvallers. Neemt natuurlijk niet weg dat een aantal "klassiekers" wel veel pijn doen (bijv. Harvest). Maar dat is natuurlijk iedere editie wel het geval.
0
trebremmit schreef:
Zijn er überhaupt mainstream klassiekers / Top 2000-mastodonten die je wel tof vindt? (op The Prodigy na) Je bent hier vooral aan het klagen op alle muziek die je niet kunt waarderen.
1
Gretz schreef:
Een Empire of the Sun is echt veel te alternatief voor Sky Radio. Net zoals ze namen als MGMT, The Haunted Youth en CHVRCHES ook nooit draaien
(quote)
Ik zou Empire of the Sun dan wel de Sky Radio versie van genoemde artiesten noemen dus in die zin snap ik de opmerking wel. Maar ja, mijn vriendin vond dat Harmony Hall ook wel Sky Radio trekjes had

0
geplaatst: 11 december 2024, 13:22 uur
Joren999 schreef:
Ik zou Empire of the Sun dan wel de Sky Radio versie van genoemde artiesten noemen dus in die zin snap ik de opmerking wel. Maar ja, mijn vriendin vond dat Harmony Hall ook wel Sky Radio trekjes had
(quote)
Nja als stations als Sky ooit Vampire Weekend gaan draaien spring ik een gat in de lucht. Want dat zou betekenen dat eigenlijk alle commerciële stations veel meer de diepte in durven te gaan (nu totaal niet het geval).
0
geplaatst: 11 december 2024, 13:22 uur
Gretz schreef:
(quote)
Er is niks alternatiefs aan dat nummer, het is gemaakt om zo weinig mogelijk mensen te storen, daarom zou het prima op sky radio kunnen.
0
geplaatst: 11 december 2024, 13:25 uur
Gretz schreef:
Zijn er überhaupt mainstream klassiekers / Top 2000-mastodonten die je wel tof vindt? (op The Prodigy na) Je bent hier vooral aan het klagen op alle muziek die je niet kunt waarderen.
(quote)
Ik vind alleen dit topic leuk. Luister verder nooit naar radio 2 of de top 2000, maar er zullen best wel aardig wat nummers in staan die ik wel kan waarderen.
1
geplaatst: 11 december 2024, 13:42 uur
Ik luister ook altijd graag naar de top 2000 en er komt ondanks al het geleuter en geklaag van mijn kant nog genoeg leuks voorbij. Ik irriteer me alleen mateloos aan het zoveelste Queendeuntje of Stonesmuziekje. Denk toch dat de lijst een stuk leuker zou zijn geweest als hij zou worden samengesteld door Radio-3-luisteraars (al zijn dat er tegenwoordig nog 7...).
2
geplaatst: 11 december 2024, 13:58 uur
Pinsnider schreef:
Ik luister ook altijd graag naar de top 2000 en er komt ondanks al het geleuter en geklaag van mijn kant nog genoeg leuks voorbij. Ik irriteer me alleen mateloos aan het zoveelste Queendeuntje of Stonesmuziekje.
Ik luister ook altijd graag naar de top 2000 en er komt ondanks al het geleuter en geklaag van mijn kant nog genoeg leuks voorbij. Ik irriteer me alleen mateloos aan het zoveelste Queendeuntje of Stonesmuziekje.
Gelukkig wordt dat weer afgewisseld met The Beatles!

3
geplaatst: 11 december 2024, 14:17 uur
Een bekende van mij op Twitter heeft een correlatielijst gemaakt van 1000+ stemlijsten die op hetzelfde medium gedeeld zijn. Grappig om te zien welke artiesten relatief veel en relatief weinig samen in een stemlijst voorkomen.
Top 2000 | esims
Met mijn #1 fave The National correleren bijvoorbeeld het hoogst: Pulp, Arcade Fire, The War on Drugs, Tame Impala en Bon Iver.
Daarentegen heeft (het immer overschatte) Queen de laagste correlatie met: Alice in Chains, Editors, The Smiths, The National, Manic Street Preachers, Joy Division, Echo & The Bunnymen, Nick Cave and the Bad Seeds en Massive Attack.
Top 2000 | esims
Met mijn #1 fave The National correleren bijvoorbeeld het hoogst: Pulp, Arcade Fire, The War on Drugs, Tame Impala en Bon Iver.
Daarentegen heeft (het immer overschatte) Queen de laagste correlatie met: Alice in Chains, Editors, The Smiths, The National, Manic Street Preachers, Joy Division, Echo & The Bunnymen, Nick Cave and the Bad Seeds en Massive Attack.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2024, 14:31 uur
Dit is echt oorpijn materiaal.
The Shoop Shoop Song is echter wel gaaf en hopelijk blijft mevrouw Ware daar vanaf.
3
geplaatst: 11 december 2024, 14:57 uur
Ik vind Believe dan wel gewoon weer een banger. Misschien volgend jaar maar op stemmen i.p.v. Eefje de Visser.
2
geplaatst: 11 december 2024, 14:58 uur
13
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 december 2024, 15:10 uur
Onweerwolf schreef:
Die Roxy Dekker zou wat mij betreft strafbaar mogen worden.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn inzending even ergens in de reële wereld gedeeld. Op zeker moment werd er even vragend opgekeken: "Roxy Music? Wat?" Al vrij snel kwam de conclusie. "Muziek gemaakt door Roxy Dekker, dat zal wel Roxy Music zijn"Die Roxy Dekker zou wat mij betreft strafbaar mogen worden.
Verder zijn het leuke mensen hoor.
2
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2024, 15:19 uur
Casartelli schreef:
Verder zijn het leuke mensen hoor.
(quote)
Afgelopen vrijdag heb ik mijn inzending even ergens in de reële wereld gedeeld. Op zeker moment werd er even vragend opgekeken: "Roxy Music? Wat?" Al vrij snel kwam de conclusie. "Muziek gemaakt door Roxy Dekker, dat zal wel Roxy Music zijn"Verder zijn het leuke mensen hoor.
Dit zou in theorie een strafuitsluitingsgrond kunnen opleveren. Dat argument wil ik wel voeren.
0
geplaatst: 11 december 2024, 15:21 uur
Ik ken niet eens per se heel veel van Roxy Music, maar van Roxy Dekker ken ik helemaal niets.
3
geplaatst: 11 december 2024, 15:39 uur
Joren999 schreef:
Ik ken niet eens per se heel veel van Roxy Music, maar van Roxy Dekker ken ik helemaal niets.
En dat is maar beter ook.
Vandaag ben jij de baddie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.