MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Di-Rect was vroeger wel leuker geloof ik, toen ze nog een veredelde boyband waren. Toen het 'serieus' werd, werd het voor mij een stuk minder.

Annemieke Schollaardt gaf zojuist een tipje van de sluier aan de luisteraars van NPO Radio 2 wat betreft de lijst: One Direction - Night Changes komt binnen op 1763. Daarnaast stijgen alle nummers van One Direction die al in de lijst stonden flink.

Onweerwolf
Ik vind Di-Rect ruimschoots beter dan One Direction trouwens.

One Direction heeft anders wel het Beste Nummer Ooit gemaakt.

Onweerwolf
Oei, dat wist ik niet.

Zo, dat was wel een nacht in Drenthe, veel branden gehad en steekpartijen, mensen zijn hier aardig van de kaart nu Hannah in de top 2000 staat.

Poek schreef:
One Direction heeft anders wel het Beste Nummer Ooit gemaakt.

Was dat niet Tenacious Di-rection?

Dirruk schreef:
(quote)

Was dat niet Tenacious Di-rection?
Nee, zij zongen over het Beste Nummer Ter Wereld en daarnaast was hun nummer ook nog slechts een Ode daaraan.

trebremmit schreef:
Zo, dat was wel een nacht in Drenthe, veel branden gehad en steekpartijen, mensen zijn hier aardig van de kaart nu Hannah in de top 2000 staat.

Hannah is mijn palindroomvrouw

Onweerwolf
Godver, ik moest weer hard lachen.

Daar hoef je toch niet van te schelden? Of lach je zo weinig dat het pijn doet?

Joren999 schreef:
Daar hoef je toch niet van te schelden? Of lach je zo weinig dat het pijn doet?

Onweerwolf mag nu ook al geen godver meer zeggen? Potjandorie zeg...

Onweerwolf
Ik ben zelfs wel eens gebanned voor vloeken.

Onweerwolf schreef:
Ik ben zelfs wel eens gebanned voor vloeken.

Was je de eerstvolgende zondag je weesgegroetjes weer vergeten?

MarkS73 schreef:
(quote)

Onweerwolf mag nu ook al geen godver meer zeggen? Potjandorie zeg...
Absoluut wel, maar ik associeer het met iets negatiefs en ik zou lachen juist leuk vinden

Ben benieuwd welke trends we vandaag gaan zien in de lijst.

Ik kijk vooral uit naar de postities van The Smiths. Die kregen vorig jaar 2 nieuwe nummers met dank aan TikTok (blijkbaar). Ze staan er in ieder geval nog alle 5 in. Maar kleuren ze groen? Of kleuren ze rood?

Europapa hoogste nieuwe Nederlandse binnenkomer op 139.

Arriving Somewhere... stijgt naar 799. Wel helaas aan het begin van de nacht geprogrammeerd.

Billie Eilish - What Was I Made For is de hoogste stijger. De plaat stijgt met 1396 plaatsen naar 323.

Dirruk schreef:

Ik kijk vooral uit naar de postities van The Smiths. Die kregen vorig jaar 2 nieuwe nummers met dank aan TikTok (blijkbaar). Ze staan er in ieder geval nog alle 5 in. Maar kleuren ze groen? Of kleuren ze rood?

Allemaal dik in de plus.

Toch even door de statistiekjes grasduinen - ik zie dat Morgen Wordt Fantastisch van Acda & De Munnik 1277 plaatsen gestegen is. Ik dacht altijd dat dat één van de allerstomste liedjes ooit in de wereld was, maar ik begrijp dat dat aan mij ligt.

Ook The Cure heeft vijf stijgers en daarnaast een nieuwe binnenkomer (Just Like Heaven), tegenover één daler.

Door het succes van het concert en de stijgingen in onze eigen lijst had ik wel wat verwacht van het gewone volk liedje van Pulp. Nou ja, het is in ieder geval gestegen. 85 plekken winst naar nummer 1537. De andere Britpop grootmacht staat ook maar met slechts 1 liedje in de lijst. Song 2 van Blur doet het best goed dit jaar met 109 plaatsen winst naar 669

Een andere waar ik naar uitkeek was Forever Young, zeker gezien het nieuwe hitsucces. Alphaville maakt in ieder geval een zeer mooie stap van 274 naar 127!

Verder leverde het jaarlijkse zoektochtje naar Fish een mooie uitslag op. A Gentleman's Excuse Me stijgt van 769 naar 600. Verder is hij natuurlijk nog op twee tracks in de Top 2000 te horen. Kayleigh zakt uit de Top 200 naar nummer 216 en Lavender stijgt jaarlijks, nu naar 758.

Mijn geliefde OMD dan nog even. 2 x in de lijst en 2x gezakt. Beide zo'n 50 plekken. Maid of Orleans nu op 562 en Enola Gay 1000 plekken lager op 1563, wellicht David Guetta even bellen?

Bloodbuzz Ohio blijft hangen op 1592.
Het is weer tijd voor wat lobbywerk Gretz, anders dondert het er over één of twee jaar weer uit.

De DAB bij Sinéad O'Connor is uitgewerkt, want haar nummers dalen, maar de nummers van One Direction stijgen enorm. Het Beste Nummer Ooit bijvoorbeeld van 1151 naar 691 en Story of my Life van 738 naar 197. Quincy niet binnen, andere DABs zie ik zo gauw niet.

Er is ook een WBEB (Weer Bij Elkaar Bonus): Oasis stijgt met al hun vier nummers.

Wat betreft het oosten van het land: alle nummers van Normaal, Bökkers en Skik staan in het rood, maar Daniël Lohues in zijn eentje stijgt juist iets.

Kramer schreef:
Wat betreft het oosten van het land: alle nummers van Normaal, Bökkers en Skik staan in het rood, maar Daniël Lohues in zijn eentje stijgt juist iets.

Gelukkig hebben we Hannah Mae nog.

Kedeng kedeng is trouwens ook terug, voor het eerst in vijf jaar.

De stemactie voor Hind's Hall van Macklemore heeft effect gehad: het nummer komt binnen op 833. Oôs Joôs zakt juist wat, net als A Whiter Shad of Pale.

Alles van One Direction stijgt, alles van Harry Styles zakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:49 uur

geplaatst: vandaag om 11:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.