Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's Bowie-albums Breakdown: "Scary Monsters"
zoeken in:
1
geplaatst: 13 februari 2023, 12:03 uur
Niet alleen het voorzetsel "naar" vergeten, ook nog eens het verkeerde werkwoord gekozen: vervang "kijkt" door "luistert" en dan klopte het!
Waarom heeft een mens anders 2 oren en 1 mond - zeker bij muziek staat luisteren voorop.
Je kan lang en breed lullen over Bowie, de auditieve ervaring doet 't 'em

0
geplaatst: 13 februari 2023, 12:20 uur
Mjuman schreef:
Niet alleen het voorzetsel "naar" vergeten, ook nog eens het verkeerde werkwoord gekozen: vervang "kijkt" door "luistert" en dan klopte het!
...
(quote)
...
Neen, neen: "kijkt", want in dit geval ging het over het boek over Bowie. En het betrof niet een luisterboek.

1
geplaatst: 10 maart 2023, 13:47 uur
0
geplaatst: 10 maart 2023, 13:58 uur
De dagen worden nu allengs langer en dan is het tot ca 18:45 licht.
Heb veel maatregelen meegemaakt om energie te besparen (tot 17,5 graden in huis toe), maar vrijwillig in het donker zitten is wel heel bijzonder

1
geplaatst: 10 maart 2023, 14:22 uur
luigifort schreef:
Ik snap het niet
Ik snap het niet
Blackout is de Engelse (Amerikaanse) term voor het volledig wegvallen van stroom (in één klap); een brownout is het verlies van spanning (zodat lampen gaan dimmen/knipperen). In sommige landen komt dat wel voor en daar draaien computers en andere (medische) apparatuur op accu's, om die power-dip (en de nare gevolgen) te vermijden.

1
wavanbuuren
geplaatst: 27 maart 2023, 15:22 uur
Mjuman schreef:
Heb veel maatregelen meegemaakt om energie te besparen (tot 17,5 graden in huis toe), maar vrijwillig in het donker zitten is wel heel bijzonder
(quote)
Vandaag gaat de zon om 20:07 onder. Zal dat al iets veranderen voor de heren.....?
1
wavanbuuren
geplaatst: 28 maart 2023, 08:47 uur
O dat had ik even niet begrepen. Plat als in....?
(als je je medische doopcel niet wenst te lichten dan heb ik daar natuurlijk alle begrip voor).
(als je je medische doopcel niet wenst te lichten dan heb ik daar natuurlijk alle begrip voor).
2
wavanbuuren
geplaatst: 28 maart 2023, 12:31 uur
sterkte daaarmee luigifort!
Als amateur psycholoog van de kouwe grond hecht ik er aan de hoop uit te spreken dat een goeie portie "heroes" het herstel proces zal versnellen zodra je daar aan toe bent
Als amateur psycholoog van de kouwe grond hecht ik er aan de hoop uit te spreken dat een goeie portie "heroes" het herstel proces zal versnellen zodra je daar aan toe bent

1
wavanbuuren
geplaatst: 5 oktober 2023, 11:33 uur
Ik realiseer me terdege dat ik in herhaling val.
Maar is acht maanden nog steeds binnenkort te noemen?

1
geplaatst: 17 november 2023, 17:39 uur
1
geplaatst: 21 juli 2024, 17:00 uur
Hoop dat we het volgende album komende week ergens kunnen beginnen, wat jij johan de witt? 

2
geplaatst: 22 juli 2024, 15:46 uur
10. Neuköln (Luigi 8, Johan 10)
Vernoemd naar een wijk in Berlijn, Neukölln genaamd alwaar vooral Turkse gastarbeiders verbleven. Bowie woonde er zelf ook niet ver vandaan. Hij speelt zelf de sax hier (een instrument waar hij een haat/liefde verhouding mee had) op deze voorlaatste instrumental van het album. Een sfeer die vrij desolaat is, doet me wel wat denken aan Japan en Cocteau Twins bij tijd en wijle. David was heel trots op zijn saxofoonwerk op deze track waar het de highlight is.
Vernoemd naar een wijk in Berlijn, Neukölln genaamd alwaar vooral Turkse gastarbeiders verbleven. Bowie woonde er zelf ook niet ver vandaan. Hij speelt zelf de sax hier (een instrument waar hij een haat/liefde verhouding mee had) op deze voorlaatste instrumental van het album. Een sfeer die vrij desolaat is, doet me wel wat denken aan Japan en Cocteau Twins bij tijd en wijle. David was heel trots op zijn saxofoonwerk op deze track waar het de highlight is.
* denotes required fields.