MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (2021): 90s

zoeken in:
Chevy, thanks weer voor de presentatie. Mooi lijstje zo.

Dank iedereen weer.

En voor wie het nog niet doorhad: De MuMe Top 40 (2021): 00s

Jij bedankt chevy93!

Bedankt chev!

Bedankt Chevy het was weer top, aan de winnaar kan jij ook niet zoveel doen.

Rudi S schreef:
Bedankt Chevy het was weer top, aan de winnaar kan jij ook niet zoveel doen.

Nee inderdaad, zelfs als volgende editie niemand OK Computer in zijn of haar lijstje zou zetten, dan nog zou de plaat op mysterieuze wijze gewoon op 1 blijven staan in de eindstand. Het is Yorke's wil.

Thanks weer chevy93, leuk ook hoe we na al die edities nog altijd geen vastgeroeste lijst hebben (op die nummer 1 na dan )

Bedankt chevy93!

De jaren '90. Eigenlijk wel een decennium dat mij wel ligt qua muziek. Veel mooie muziek in de top 50. Beste top 50 qua kwaliteit van alle decennia (en met voorsprong), maar daarmee niet per se het beste decennium qua muziek. Daar kan ik trouwens ook geen uitspraken over doen.

Ook hier 42 albums beluisterd, net zoals bij de jaren '80, alleen wat meer gevarieerder en een pak meer "algemeen gewaardeerde albums", waardoor de perceptie toch een stuk anders is dan bij de jaren '80. Toch een paar "albums" die er eigenlijk hadden moeten bijzijn, maar hier vergeef ik het wel, want de concurrentie is best stevig.

Slowdive haalt maar twee keer nipt de top 50, wat best verrassend is, in positieve zin voor Pygmalion, in negatieve zin voor Souvlaki, hoewel ironisch genoeg ook ik Pygmalion net iets beter vind. Maar de algemene consensus is totaal anders. Verder als ik een lijst had ingediend, had ik ook geen effect had op de uitkomst van welke albums doorgingen naar "de best of...", omdat ik letterlijk geen enkel album heb beluisterd uit de top 50 maar die wel top 100 halen, op de Björk albums na, maar die ging ik niet zoveel punten gegeven hebben, gezien ook voor mijn hypothetische lijst de concurrentie al best stevig is, ondanks de kleine sample size. Ook hopelijk wat meer albums dat ik uit de jaren '90 beluister, en dus volgend jaar wel een (bescheiden?) lijstje kan indienen. Er is best nog wel veel wat ik wil luisteren uit de jaren '90.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:37 uur

geplaatst: vandaag om 00:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.