Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (2021): 00s
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2021, 08:59 uur
Tof lijstje en ga me eens wagen aan een aantal onbekende platen uit de top 20 voor mij.
Trots op de 8 hip hop platen die de top 100 hebben gehaald
Trots op de 8 hip hop platen die de top 100 hebben gehaald

0
geplaatst: 26 juli 2021, 12:11 uur
Thanks Chevy. Het is weer een mooie lijst geworden met zelfs Oceansize in de top 100. Dat doet mij deugd. 
Ik zie een paar mij onbekende namen onder in de top 100. Leuk om weer wat nieuws te proberen.

Ik zie een paar mij onbekende namen onder in de top 100. Leuk om weer wat nieuws te proberen.
0
geplaatst: 26 juli 2021, 13:00 uur
Hele behoorlijke lijst geworden 
Wensenlijstje:
- Regina Spektor in de top-100
- Ghost Tropic in de Top 40

Wensenlijstje:
- Regina Spektor in de top-100
- Ghost Tropic in de Top 40
1
geplaatst: 26 juli 2021, 13:56 uur
Hoe nieuwer de releases, hoe beter de tijden. Blij dat we de stokoude decennia nu eindelijk achter de rug hebben

1
geplaatst: 26 juli 2021, 18:52 uur
Gretz schreef:
Hoe nieuwer de releases, hoe beter de tijden. Blij dat we de stokoude decennia nu eindelijk achter de rug hebben
(quote)
Ach, hopelijk word jij vanzelf ook stokoud - en zijn er dan wisenose users die jouw jeugdecennia graag voorbij zien gaan en wellicht ook nog eens wijs; hoef je alleen dat "eigen" te laten vallen.
Veel lijstwerk voor nitsj verricht: verkeerde in de valse veronderstelling dat gisteren de doodslijn was

0
geplaatst: 26 juli 2021, 21:47 uur
dumb_helicopter schreef:
Bedankt voor het werk, Chevy!
Opvallend trouwens hoe weinig Silent Alarm genoemd werd. Voor mij nochtans misschien wel het album album uit dit decennium.
Bedankt voor het werk, Chevy!
Opvallend trouwens hoe weinig Silent Alarm genoemd werd. Voor mij nochtans misschien wel het album album uit dit decennium.
Niet onlogisch gezien jouw username. Voor mij ook een van de meest gedraaide uit het decennium, maar ik denk niet dat ik de afgelopen 10 jaar nog behoefte had om er naar te luisteren. Geen blijvertje wat mij betreft...
Gretz schreef:
Hold your horses, we hebben de jaren '50 editie nog te goed.

chevy93, dank je wel weer!
1
geplaatst: 26 juli 2021, 21:52 uur
herman schreef:
Niet onlogisch gezien jouw username. Voor mij ook een van de meest gedraaide uit het decennium, maar ik denk niet dat ik de afgelopen 10 jaar nog behoefte had om er naar te luisteren. Geen blijvertje wat mij betreft...
Mijn zwager is ook nog steeds ernstig los op die band - blijft speesjaale versies kopen. Maar goed hij heeft iig wél Mogwai ontdekt en Mary Jane Coles, maar zou ie in een muziekklas zitten, zou ik zeggen dat ie bijles nodig had. Bloc Party - where have they been...

1
geplaatst: 26 juli 2021, 21:53 uur
herman schreef:
(quote)
Goh, als ik nu out of the blue plots Helicopter of Positive Tension hoor dan is er geen spier in mijn lijf die stil blijft zitten. Zalige muziek nu, vroeger en vermoedelijk later ook en dus des te spijtiger dat ze ondertussen wat ondergesneeuwd raken in de muziekgeschiedenis.
1
geplaatst: 26 juli 2021, 22:19 uur
dumb_helicopter schreef:
Goh, als ik nu out of the blue plots Helicopter of Positive Tension hoor dan is er geen spier in mijn lijf die stil blijft zitten. Zalige muziek nu, vroeger en vermoedelijk later ook en dus des te spijtiger dat ze ondertussen wat ondergesneeuwd raken in de muziekgeschiedenis.
(quote)
Scheelt misschien ook dat ik grofweg 10 jaar ouder ben. Midden jaren '90 had je ook veel van dat soort albums, waar ik misschien wel hetzelfde over denk. De nummers die je noemt vind ik nog leuk, maar de sensatie is er voor mij al lang en breed vanafgedraaid.
0
geplaatst: 26 juli 2021, 22:19 uur
Dank voor alle reacties weer. 
Het topic voor het laatste decennium (20s is nog te vroeg) is ook weer geopend: De MuMe Top 40 (2021): 10s
Welke deels gelijk gespeeld gaat worden met de 50s trouwens: De MuMe Top 40 (2021): 50s

Het topic voor het laatste decennium (20s is nog te vroeg) is ook weer geopend: De MuMe Top 40 (2021): 10s
Welke deels gelijk gespeeld gaat worden met de 50s trouwens: De MuMe Top 40 (2021): 50s
0
geplaatst: 26 juli 2021, 22:20 uur
Mjuman schreef:
Mijn zwager is ook nog steeds ernstig los op die band - blijft speesjaale versies kopen. Maar goed hij heeft iig wél Mogwai ontdekt en Mary Jane Coles, maar zou ie in een muziekklas zitten, zou ik zeggen dat ie bijles nodig had. Bloc Party - where have they been...
(quote)
De zanger kwam afgelopen maand nog wel voorbij toen ik nieuwe releases aan het bekijken was. Maar nee, het deed me niet veel. Wel jammer dat hij niet wat interessantere projecten uitzoekt, hij heeft best een goede stem.
1
geplaatst: 27 juli 2021, 12:50 uur
Ook gemist... liever iets meer tijd en een 2de tagje richting deadline.
Met Casartelli erbij mist Marbles een 1ste en 2de plek en dus wellicht een Top 10 notering?
Met Casartelli erbij mist Marbles een 1ste en 2de plek en dus wellicht een Top 10 notering?
0
geplaatst: 30 juli 2021, 19:11 uur
Fraaie uitslag, deze editie. Prachtige entree van Björk en Joanna op haar hoogste positie ooit. 
Tnx, Chevy!
Ik ben toch ook wel een klein beetje teleurgesteld aan het percentage vrouwen in jouw lijst, als ik heel eerlijk ben. Ga je de conservatieve kant op, Geert?

Tnx, Chevy!
Gretz schreef:
Zijn Björk, Beth (Portishead) en Joanna nu serieus de enige vrouwen in de top-50? Karig
Zijn Björk, Beth (Portishead) en Joanna nu serieus de enige vrouwen in de top-50? Karig
Ik ben toch ook wel een klein beetje teleurgesteld aan het percentage vrouwen in jouw lijst, als ik heel eerlijk ben. Ga je de conservatieve kant op, Geert?

1
geplaatst: 30 juli 2021, 20:59 uur
Koenr schreef:
Dat maak ik in de 10s ruimschoots goed. 00s faves hier zijn in verhouding wel wat meer gitaar / landfill indie bands dan recenter. Als ik me goed herinner is m'n percentage vrouwen in de 90s en 80s lijsten die ik ooit inleverde ook hoger

0
geplaatst: 30 juli 2021, 22:45 uur
chevy93 schreef:
(20s is nog te vroeg)
(20s is nog te vroeg)
Ah, ik vroeg me al af wat daarmee gedaan werd, top 10 ofzo
Maar dus geen 2020 albums in de lijst.
1
geplaatst: 17 augustus 2021, 23:21 uur
61 albums beluisterd uit de jaren '2000. Persoonlijk vond ik dat ook (net) iets te weinig om een lijst te rechtvaardigen. Veel zou ik ook niet veranderd hebben aan welke albums de top 50 halen. Ik heb wel meer beluisterd dan uit de jaren '80 en jaren '90, maar ik vind dat een hypothetische lijst van mij niet echt kwaliteitsvol zou zijn. Persoonlijk vind ik in de jaren '2000 een pak moeilijker mijn ding bij wat gekend is, dan in de jaren '90 of jaren '10, en misschien zelfs ook jaren '80. Maar het is zeker wel het verkennen waard, en er is nog een heleboel wat ik wil beluisteren, vooral wat de lijst niet haalt, maar hier ook wel Mercury Rev, The Avalanches, The Flaming Lips etc. . Normaal doe ik volgend jaar bij de jaren '00 dan ook mee.
* denotes required fields.