MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / à Gauche, à Droite; Cinq Cents Chansons de la Maison de la Bitch Plastique

zoeken in:
Twee keer Noorwegen op een rij! (op zijn minst)

En hoera voor Johan en The Shins.

Boffen deze update! Er zit zelfs nog een schrijfsel bij

164. Belle & Sebastian - Get Me Away from Here, I'm Dying

#103 van Niek, #165 van Geert

Jordi: Klassiekertje! Voor mijn gevoel had dit ook zomaar de #103 van Arnout of Geert kunnen zijn, gevoelsmatig vormen dit soort nummers de rode draad voor de lijst. Van die breimuziek met een gevoelige inslag. HAHA, nee, grapje, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Arnout: klopt! Dit had zo mijn #103 kunnen zijn maar ik heb dan weer net andere Belle-faves. Enorm cute gewoon, met heerlijk gevatte teksten.

N: jaaa cute is wel het woord dat snel in me opkomt rond B&S. Maargoed, cute is een woord dat bij zo’n beetje de halve lijst in me op kan komen, we zijn ook wel een stelletje softies bij elkaar. Maarja, ik word hier gewoon vrolijk van. Luister If You’re Feeling Sinister vooral graag tijdens het koken. En koken is altijd leuk, dus ik zit altijd goed in de vibe.

J: Jij kan trouwens erg goed koken. Vooral mango’s snijden, dat doe ik je niet na.

G: in mijn eigen V500 staat deze B&S-classic ‘slechts’ op #165, heeft zeker wel eens hoger gestaan.

Context: deze was gepland voor een eerdere update, maar het ging even mis bij de berekeningen. Je weet wel hoe Excel werkt soms

https://i.imgur.com/TZco8TJ.png

Boffen deze update voor mij trouwens, de nummers die ik niet hadden het wel kunnen halen, op B&S na dan. Falling had sowieso top 500 gehaald volgende editie.

Next up: o.a. het oudste nummer van deze lijst, een artiest met dubbele noteringen en misschien wel het beste italo-disco nummer ooit

Tweepop in de lijst

jordidj1 schreef:
misschien wel het beste italo-disco nummer ooit

Spacer Woman, lmfd.

GrafGantz schreef:
(quote)

Spacer Woman, lmfd.

Bijna

160 t/m 151:

https://i.imgur.com/iLWOGj6.png

Toffe update, waar alleen Smerz de onbekende voor mij was. Mooie ontdekking, lijkt me echt een groeier.

Voor de rest twee keer Sufjan, interessant om te zien dat we niet allemaal voor één nummer van hem gaan, maar gewoon meerdere. Ik kan verklappen dat 'ie nog één keer voorbijkomt, van de totaal acht noteringen. Geen billie voor mij, zowel de oude als de jonge billie niet. Mr. Flagio had natuurlijk wel top 500 moeten staan bij mij, wie weet waar die dan geëindigd was. Voor de rest toffe nummers van The Clash, Frank Ocean en Songs: Ohia. De update besluiten we met het prachtige Roscoe

Next up: ja, ik wil niet zeuren, maar dat wordt echt een prachtupdate. Wellicht als ik tijd heb zal ik bij elk nummer wat schrijven.

Ik dacht ik take a chance en doe eens een gokje.

https://i.imgur.com/APxFAHe.png

150. Eefje de Visser - De Parade

We openen het blokje met het prachtige De Parade. Dit is wel één van de Eefje-nummers die in korte tijd tot een grote favoriet heeft ontwikkeld, ze weet een prachtig sfeertje te scheppen in dit nummer, ik vind hem altijd chill om hem te luisteren in de late uurtjes, liefst buiten.

149. Janelle Monáe - Cold War

Voormalig top 100-klant bij mij deze, wordt hier altijd zo ontzettend vrolijk van! Er zit een bepaalde drive in dit nummer, waar ik maar geen genoeg van kan krijgen. Janelle is sowieso een topwijf, was zo tof om haar live te zien toen op DTRH.

148. Nelly Furtado ft. Timbaland - Promiscuous

Over topwijven gesproken, daar is Nelly!!!!!!!! Plastic Bitch House staat ook wel bekend als de Nelly Furtado-fanclub, wat op zich raar is, want iedereen zou minimaal vijf nummers in zijn/haar top 500 moeten opnemen. Deze is duidelijk favoriet bij Arnout, en hij weet dingen.

Am I throwin’ you off?

147. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)

Aaaah…. dit is mooi. De apeothese van ( ), prachtalbum die ik spaarzaam opzet, maar als ik ‘m draai is het genieten hoor.

146. Nujabes ft. Shing02 - Luv(sic.) pt3

Eén van de fijnste ontdekkingen tijdens de COVID BeatSense-sessies, ik krijg altijd flink de neiging om te reflecteren bij dit nummer, herkennen jullie dat? Bedoel, als ik Luv(sic.) pt3 hoor, denk ik graag terug aan mooie momenten in het leven, die vaak een emotioneel randje hebben. Puur kippenvel.

145. Massive Attack ft. Hope Sandoval - The Spoils

Speakin’ of the devil, hier hebben we net zo’n nummer, maar misschien dan nog wel een tandje beter. Alhoewel ik deze op 386 en Luvsic op 186, zou [i]The Spoils
nu wel top 100 scoren. Hij blijft maar beter en beter worden, fantastisch sfeertje.

144. Tori Amos - Winter

Dit jaar plaatste ik Winter op plek 1 in mijn MuMeLadder-lijstje, iets wat ik zomaar doe, aangezien Rebillion (Lies) van ene Arcade Fire altijd meedoet. op 178 dus in deze lijst, maar zal makkelijk top 100 halen volgende keer, is echt in achting gegroeid bij mij afgelopen tijd. Prachtig liedje.

143. Joy Division - New Dawn Fades

Blijft een ontzettend depressief nummer dit, maar oh wat blijft-ie geweldig. Je wordt direct het nummer ingezogen en door de onnavolgbare flow blijf je erin hangen, elke keer weer.

142. Wolf Alice - Bros

Hopelijk is dit de goede versie altijd mooi die discussie, over welke versie beter is. Voor mij zijn ze beiden zeer goed.

141. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)

Ah, daar hebben we dat bandje genaamd Arcade Fire. Blijft altijd een magisch mooi album om te draaien, Funeral. Tunnels staat eigenlijk al sinds het begin in mijn top 500, en altijd wel top 100.

Up next: een lekker exotische update

https://i.imgur.com/c28Yjgp.png

140. The Cure - Disintegration

Dankzij mij staat The Cure liefst tien keer in de bubbling under, maar ‘slechts’ drie keer in de top 500. Hoe toepasselijk - Disintegration is dan de laatste die voorbij komt in de lijst. Op het album voelt het ook altijd als de afsluiter, ook al moeten er nog twee (pracht)nummers komen. Na het extreem neerslachtige The Same Deep Water As You voelt Disintegration als de catharsis, wellicht overdrijf ik maar dat is wel de impact die het album kan hebben op je. Ik draai hem dan ook op speciale, rustige momenten.

139. Sinéad O'Connor - Troy

Zo, over dit nummer waren we het wel eens in de lijst. Behalve bij Niek, geen idee waarom, staat Troy zo ongeveer bij alledrie in de middenmoot. Blijft indrukwekkend hoe dit nummer je keer op keer inpakt, maar net zoals bij het vorige nummer, moet je er wel even voor gaan zitten. In de kroeg wordt deze standaard weggedraaid, bedoel maar.

138. Cesária Evora - Sodade

Tijd voor wat luchtigers, één van de vele ontdekkingen van de Anderstalige Ladder die ik gedaan heb tijdens de COVID-periode.

137. Jon Hopkins - Open Eye Signal

Hopkins is een eindbaas. Fantastische soundscapes voor het holst van de nacht, ben nu meer een sportschool-boy geworden, maar dit is ook perfect voor vroege hardloopochtenden.

136. Natalia Lafourcade - Hasta la Raíz

Komt weer van alles voorbij met deze update, nu is het weer de Mexicaanse Lafourcade, die natuurlijk populair is bij Niek, onze exotische boy.

135. The National - Conversation 16

Geert uiteraard met The National, hoeveel zouden er nog komen? Als het aan mij ligt nog wel een paar keer, één van de beste bands ooit.

134. Wir Sind Helden - Nur Ein Wort

Uhh.. oké. Lekker deuntje wel.

133. Arcade Fire - No Cars Go

Anthem. En dan hebben ze nog tal andere klassiekers.

132. Madvillain - All Caps

Verslavende shit, Madvillainy.

131. Opgezwolle - Eigen Wereld

Lekker casual afsluiten met Opgezwolle, moet kunnen.

Up next: lekker weer veel vrouwen

Hi girls

https://i.imgur.com/wDdgtrk.png

Verder snap ik ook niet waarom ik Giley Corey ben vergeten

Volgende update is echt dik

Ik had gehoopt op een Charli, Regina of Caroline.

Het vrouwelijk geslacht kan veel beter dan dit. De mannen hier zijn wel om te smikkelen. No One Is Ever Going to Want Me

Teunnis schreef:
No One Is Ever Going to Want Me

Gezellig...

jordidj1 schreef:
Volgende update is echt dik

Ah, Lizzo.

Nu al de Bloedbus!!! Als Geert dat ziet...

https://i.imgur.com/52YXq44.png

up next: keihard raven

9 zieke classics, en 1 m.A.A.d. zieke classic

Zullen we gelijk nog eentje doen? Ja?

https://i.imgur.com/aPrI7dY.png

hIERNA DE TOP 100 YES EINDELIJK

jordidj1 schreef:
Nu al de Bloedbus!!! Als Geert dat ziet...

(afbeelding)

up next: keihard raven

Even The National wegdenken en dit is een update die vermoedelijk niet meer overtroffen gaat worden.

Teunnis schreef:
(quote)

Even The National wegdenken en dit is een update die vermoedelijk niet meer overtroffen gaat worden.

Nouuuuuu

https://i.imgur.com/27YqYSZ.png

100. DJ Shadow - Stem/Long Stem

We openen de top 100 met de gigaklassieker van DJ Shadow. Uiteraard in mijn top 100, maar door de reststemmen van Geert en Niek ook nog in de gezamenlijke top 100. Arnout lag te slapen blijkbaar. Ja, wat moet je eigenlijk nog kwijt over Stem? Dat het een ultiem nachtplaatje is weet iedereen, nog maar te zwijgen over het samplegebruik. De maatstaf voor het samplen eigenlijk!

099. Aphex Twin - Heliosphan

We blijven in de elektronische sferen en wederom heeft Niek het in zijn lijst, nu echt hoog. Dit keer was Arnout er wel met de kop bij, Geert en ik waren waarschijnlijk ergens bij een concert ofzo. Heliosphan had natuurlijk ook in mijn lijst gemoeten, je kan zo heerlijk wegdromen bij dit nummer.

098. The Avalanches - Frontier Psychiatrist

Het is gedaan met de rust, door met het knotsgekke Frontier Psychiatrist. Ik vergelijk The Avalanches altijd onterecht met bands zoals Bloodhound Gang, wellicht dat 'ie daarom niet in mijn top 500 was beland. Soms ben ik een beetje gek in de kokosnoot.

097. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out

Wisten jullie dat er ergens op het net een filmpje circuleert, met Geert, mij en Johnny Marr
bij een concert van Johnny Marr op Pukkelpop? Hoogtepunt van dat concert was natuurlijk het lichtje, als u de beelden kent, snapt u waarom. Toch JM?

096. Agar Agar - Cuidado, Peligro, Eclipse

Maar de gekte tijdens het voorgaande nummer, is niets vergeleken met de shirt-uit-en-zwaaienact van Dance Lover tijdens ADE. Holy, ik heb weinig concerten meegemaakt waar het zo uit de klauwen liep. Ik was al gevloerd bij het concert van Eefje daarvoor, maar bij Agar Agar gingen de remmen pas écht los.

095. Angelo Badalamenti - Laura Palmer's Theme

In het COVID19-tijdperk heb ik Twin Peaks gekeken en dat was fantastisch. Op deze site hoef ik niet uit te leggen waarom, denk ik. Dit is natuurlijk het beste nummer van de serie en Teunnis weet waarom.

094. Nick Drake - Day Is Done

Wat een toeval, Niek en Geert hebben deze allebei op 119. Ik hang er een beetje bij met mijn plaats 485, maar dat resulteert dus in een mooie 94de plaats voor Niek Drake. Overigens keihard uit de top 100 gevallen t.o.v. de vorige PBH500.

093. The National - Fake Empire

Het werd wel weer eens tijd voor een nummer van The National, niet geheel verrassend hebben alleen Geert en ik deze in onze lijst. Er is trouwens één The National nummer die we allevier in de lijst hebben, hebben jullie een idee welke?

092. Noir Désir - Le Vent Nous Portera

Niek is niet zo thuis in de anderstalige scene x anders had deze nog wel top 50 kunnen halen. Fantastisch nummer, er zit een bepaalde drive in die ik bij andere nummers zelden zie. Ook is dit zo'n nummer die een pijnlijk en bitterzoet gevoel van nostalgie geven, ondanks dat je niet meteen een specifieke herinnering hebt aan dit nummer. Ook die nummers zijn schaars.

091. Deltron 3030 - 3030

Mijn eigen toplijsten zijn inherent aan veranderingen, maar 3030 staat al sinds jaar en dag op plek nummer 3 in mijn top 500. In de top 100 zijn er zelfs maar acht (!) nummers die sinds 2017 nooit de top 100 hebben verlaten.

3030 heeft ook de minste plays van allemaal in de top 100, omdat ik hem enkel en alleen op spaarzame momenten draai, omdat ik de onvoorwaardelijke liefde voor het nummer wil koesteren, ik ben te bang dat ik 'm overplay. Cute, though.

Up next: Six Feet Under, 2 tracks van een band die altijd samen in de trui finale stonden en de beste femcee van dit moment...

jordidj1 schreef:

Er is trouwens één The National nummer die we allevier in de lijst hebben, hebben jullie een idee welke?

Neen? Vertel op dan!

Johnny Marr schreef:
(quote)

Neen? Vertel op dan!

Raad maar x

Slow Show of Mr. November denk ik.

Ik hoop op England.

Onweerwolf
Wat staan er weinig recente platen in deze lijst.

Onweerwolf schreef:
Wat staan er weinig recente platen in deze lijst.

Toen de lijstjes gemaakt werden waren de platen nog recent, maar ja.

https://i.imgur.com/k6xASsj.png

90. Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden Remix)

Poeh, dit is ook een flinke omissie in mijn lijst geweest, al schaal ik andere Holden nummers nog wel wat hoger in dan deze. Draai het alleen niet zo vaak, maar The Animal Spirits is echt fantastisch!

89. Massive Attack - Teardrop

Niek weet dingen, als er één track die gedraaid zou kunnen worden op m'n begrafenis dan is Teardrop dat wel. Lees nu een interessant achtergrondverhaal, dat Elisabeth Fraser dit nummer schreef n.a.v. het overlijden van haar toenmalige vriend Jeff Buckley. Mooi verhaal, maar dat wisten jullie natuurlijk al natuurlijk.

88. Let's Eat Grandma - Falling Into Me

Deze stond ook niet in mijn lijst lekker nummer wel, de omaatjes hebben veel fijne liedjes gemaakt. Deze is wellicht wel hun beste.

87. Archive - Collapse/Collide

Oef, deze track dan. Ze hebben ook nog een nummer dat Controlling Crowds heet, die is ook ontzettend goed.

86. Leonard Cohen - Suzanne

Ik ben eigenlijk niet zo'n Cohen-fan, maar hij heeft wel een handvol nummers die ik wel vaak draai. Daar valt deze niet onder.

85. Solange - Losing You

Deze draai ik wel vaak, integendeel. Zo zwoel, kleurrijk en ritmisch ontzettend fijn nummer.

84. Sia - Breathe Me

Je moet de serie gezien hebben denk ik, maar ook zonder die gezien te hebben komt deze altijd wel binnen. Best een contrast met haar andere tracks, deze wel.

83. Little Simz - 101 FM

Ayo this is one O one FM, die Simbi heeft echt in korte tijd een dikke discografie opgebouwd zeg. 101 FM is sowieso haar lekkerste track.

82. Lana Del Rey - Born to Die

Over Lana kan ik wel boeken schrijven. Wat een topwijf.

81. Archive - Controlling Crowds

Oef, deze track dan. Ze hebben ook nog een nummer dat...

Up next: eindelijk weer wat golden era hip-hop

https://i.imgur.com/jjQOul4.png

80. Jorja Smith - Blue Lights

En weer door! Enorm zwak voor dit nummer, echt een heerlijke old school 90’s R&B vibe heeft deze. Ook een enorm nostalgisch gevoel brengt dit bij je los, terwijl het nummer nog helemaal niet oud is. Deze staat over tien jaar ook nog wel dik in mijn lijst.

79. Robyn - Dancing on My Own

Haha, dit nummer. Het is dat ik weet wat voor anthem is binnen de groep (en daarbuiten) - ik voel er echter niet zoveel voor. Vind het allemaal een beetje overdreven.

78. Lana Del Rey - Venice Bitch

Deze stond op 121 bij mij, maar ik denk dat ‘ie onderhand wel top 50 aan kan tikken. In razendsnelle tijd is deze uitgegroeid tot een moderne gigaklassieker, ik denk dat Lana nog wel een keer de Witte Trui hiermee wint.

77. Gang Starr ft. Inspectah Deck - Above the Clouds

Hier kan ik kort over zijn: één van mijn meest dierbare en favoriete hip-hopnummers aller tijden. Al vrees ik dat Moment of Truth ‘m ooit nog eens in gaat halen, maar als puntje bij paaltje komt kies altijd nog voor ATC als favo Gang Starr-track.

76. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.)

T.R.O.Y. zit in datzelfde schuitje, al steekt deze ver boven de rest van hun al erg sterke oeuvre uit. Deze klassieker heeft één jaartje buiten mijn top 100 gestaan, voor de rest altijd ruim in de top 100. Niet kapot te krijgen.

75. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face

Arnout, waar ben je?

74. All Saints - Pure Shores

Pop op zijn best. Fantastisch hoe het nummer opent en steeds meer openbloeit als een fantastische meezinger, pure euforie.

73. Red House Painters - Medicine Bottle

Door met de heavy shit. Ik was hier nog niet mentaal klaar voor, bij het samenstellen van de lijst. Nu had ‘ie hem makkelijk gehaald, hoor.

72. The Comet Is Coming - Summon the Fire

Partymodus, knallen met die toeters. Live is dit echt een waar feestje.

71. Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow

up next: mijn avatar

https://i.imgur.com/llGRcBl.png

70. The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You

Best verrassend dat jullie alledrie deze in de top 500 hebben staan, had ik niet verwacht, zeker niet van Arnout en Niek. Als ik een nummer moet aanwijzen als 'haunting' en zwoel tegelijk, dan is dat deze.

69. HAERTS - Wings

Weer eentje die ik niet heb deze had ik uiteraard wel verwacht, voldoet aan alle eisen van het perfecte zuchtmeisjesnummer.

68. dEUS - Instant Street

High five Geert! Deze hadden we allebei op 26, waar die bij mij elk jaar wel in de lijst staat. Ik draai hem eigenlijk amper nog - dEUS in het algemeen tbh - toch blijft die climax, één van de beste climaxen in de rockgeschiedenis.

67. The National - About Today

Verrek, een nummer van The National, dat was ff geleden. Wat mij betreft is dit één van hun mooiste, een prachtige reflectie van liefdesverdriet, al associeer ik het meer met écht iemand verliezen.

66. Naaz - TAPED

Weer eentje die ik niet heb en de rest wel Naaz is leuk, TAPED is leuk. Ik was met de boys bij haar concert en dat was heel schattig, en dit nummer een feest op zich.

65. Mariee Sioux - Wild Eyes

Door met de echte kanonnen, het schitterende Wild Eyes. Haalt volgende keer ook wel dik mijn top 100, bij zulk weer als vandaag misschien wel top 20. Ik krijg spontaan zin om door de natuur te banjeren, met deze op vol volume door mn AirPods.

64. Nelly Furtado - All Good Things (Come to an End)

Nu al? Sorry jongens, maar deze komt al veel te vroeg voorbij, had minimaal top 10 moeten staan. Beste nummer van Nelly voor mij en dat zal nooit veranderen.

63. ROSALÍA - MALAMENTE - Cap.1: Augurio

Een dame waar we het eigenlijk nooit zo vaak over hebben binnen PBH en waar we wel aardig fan van zijn, is ROSALÍA. Ik weet nog wel dat iedereen met DTRH haar concert niet zo voelde, maar ik het fantastisch vond. Vooral die combinatie tussen muziek en choreografie was on point en - ik ben toch een man - met zulke mooie dames is dat genieten.

62. Nelly Furtado - Say It Right

Nou, daar is 'ie dan, het eerste nummer wat we allevier in de lijst hebben! En niet geheel toevallig is dat Nelly, zou ze nog een keer voorbijkomen?

61. Spinvis - kom terug

Over een kleine twee weken ga ik weer een keer naar een concert van de beste, überhaupt mijn eerste concert van dit jaar #tijdgebrek #poarneemn

up next: van alles wat

https://i.imgur.com/ibPw30O.png

60. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)

Radiohead heeft ontzettend veel goede liedjes, dit is sowieso top 5 bij mij. Meest afstandelijke popliedje ooit.

59. Kendrick Lamar - King Kunta

Heeft eigenlijk altijd wel in mijn eigen top 100 gestaan, stond deze lijst op 21, maar bij m'n vorige lijst die ik opstuurde naar Orinoco op plaats 52 laagste ooit. Blijft kei hoog, toch zijn er andere Kendrick die ik net wat hoger acht.

58. Burial - Come Down to Us

Burial is de basis voor alle sfeerscheppingen die je bedenkt tijdens de nacht.

57. Kae Tempest - Europe Is Lost

Niet zo'n fan van Kate, maar dit is toch een dijk van een nummer.

56. Run The Jewels - Angel Duster

R T J

55. Underworld - Rez / Cowgirl (Live in Brussels 1999)

Deze hadden we allevier! Nice. Goede wekker ook, toch Niek?

54. trentemøller - Take Me Into Your Skin

Iconische track van de man uit Denemarken.

53. Azealia Banks ft. Lazy Jay - 212

159 plekken te laag, maar toch.

52. Grimes - Oblivion

Grimes heeft tig betere nummers imho, toch acht ik deze al hoger dan twee jaar terug.

51. New Order - Blue Monday

Waar deze ook voorbij komt, het blijft keer op keer losgaan. Legendary.

up next: nog 50 te gaan... ben er wel klaar mee, maar wil het per se afmaken

https://i.imgur.com/N5Ss9JX.png

50. Amy Winehouse - Back to Black

Veruit mijn favoriete Amy-song, mooi dat iedereen deze in de lijst heeft staan.

49. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)

Eigenlijk de grootste knaller uit het oeuvre van de Canadezen, een soort oerkreet voor de eeuwigheid.

48. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street

Nog zo'n moderne klassieker, prachtig verhalend nummer, met een zeer hoog replay gehalte.

47. The Knife - Silent Shout

Weer vier keer raak! En hoe kan het ook anders met dit nummer, wat een trip blijft dit, keer op keer.

46. Eefje de Visser - Scheef

Geert was gisteren voor de 3415de keer bij een Eefje-concert, ditmaal in een rukbunker met o.a. Grafmat. Toch?

45. Burial - Rival Dealer

Deze had minimaal top 10 bij iedereen moeten staan. Favo Burial, by far.

44. Florence + The Machine - What Kind of Man (Nicolas Jaar Remix)

ik weet nog wel dat we als koningen het festivalterrein van DTRH(?) betraden, vergezelt door dit nummer. De memories.

43. Arcade Fire - Rebellion (Lies)

NU AL?! Het is dat Geert 'm in de top 10 had, maar anders...

42. Nas - N.Y. State of Mind

Deze staat dan weer te laag bij mij dat Geert deze niet had, was logisch.

41. Kanye West ft. Pusha T - Runaway

Geert had deze op 22 mooi joh, ik heb andere Kanye's nog wat hoger.

up next: bijnaaaa klaar

Gast
geplaatst: vandaag om 16:25 uur

geplaatst: vandaag om 16:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.