MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / à Gauche, à Droite; Cinq Cents Chansons de la Maison de la Bitch Plastique

zoeken in:
Jordi schreef:
Hallo jongens, ik moet straks werken dus ik schrijf nu maar alvast wat dingen op.
Willen jullie zo het topic openen? Alvast bedankt! Hopelijk vindt iedereen het leuk.

CHECK

Hallo lieve lezer, met Niek. En ook met Arnout, Geert, en Jordi. Hoe is het met jullie? Met ons prima hoor, ik ben superexcited want heb zelf nog nooit eerder een topic hier aangemaakt maar ik krijg nu de eer. En wat een eer zeg! Hou van jullie
A propos, we hebben hier iets wat jullie misschien wel interessant gaan vinden. Of misschien niet, boeit het jullie wel helemaal geen zak. En dat interesseert ons dan weer weinig. Jullie komen toch niet meer binnen bij Plastic Bitch House, lekker puh.

Dusja, bij deze openen wij alvast een topic maar voor de rest laten we jullie nog even in het ongewis. Leuk hè? Doen we expres, de hype versterkend enzo. We lijken wel net Black COuntry, New Road, voor je het weet zeggen we gewoon af. Doen jullie geen oog meer dicht van de spanning. Maar dat hoeft ook niet want later vanmiddag wordt er meer duidelijk en in de tussentijd hoeven jullie echt nog niet te slapen hoor, luiwammesen. De topictitel verklaart natuurlijk wel teen en tander dus ja, doe ermee wat je wilt. Maar de Fransheid is een val, trap niet in de val der Fransheid! Maar beter doe je wel eventjes naar Dick Fijn luisteren tijdens het wachten, dan ga ik weer even aan de schrijf. Totzo x

ps Geert doe jij zo nog even schaamteloos users taggen? Ik durf niet

123poetertjes schreef:
ps Geert doe jij zo nog even schaamteloos users taggen? Ik durf niet

-SprayIt-, 50tracks, 7744leon, adri1982, aerobag, aERodynamIC, andré, AOVV, Arrie ♡, arcade monkeys, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Bardt1980, Barney Rubble, bennerd, bikkel2, blur8, Boetiek9999, Bonk, brajoapau, Brunniepoo, Bucquoy, catdog, carolien_, Casartelli, Cervantes, chevy93, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, Cor, Corporal Clegg, cosmic kid, crosskip, curufin, Dance Lover, danny de punk, DenDimi, Deren Bliksem, deric raven, Dim, dix, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dungeon, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, Eigenwijze 30, El Ninjo, Elphie, esteban, EttaJamesBrown, Fathead, Finidi, ForWhomThePeteTolls, forzautregivo, FrankaN, Frenkie!, Frenz, Gebruiker43757, Grafmat, gerre, Gizzmann, Gloeilamp, GrafGantz, Guessmaker, Gyzzz, harm1985, Hedser, herman, hoi123, inquestos, itchy, Jezla, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, Johnny Marrissey, joko150, jordidj1 ♡ , Joren999, Judith, Justus18, kaj_666, Kees-Jan, Koenr, Lars Muziek., laxus11, Liesjemeer, likeahurricane, LucM, luigifort, Lukas ,Maartenn, madmadder, Masimo, Marco dB, marsupilami, Marty McFly, Mastroianni, mauricedegier, Mausie, Meara, meneer, Mexicanobakker, Minneapolis, Miss Anthropocene, mjk87, Mjuman, mol, motel matches, MRDammann, musicfriek, musician, nelis, niels94, nico1616, Nr.4, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, pauljojo, Pepino, pjh1967, Ploppesteksel, Poeha, Poek, puppy, RadioMad, ranja, rebjuh, Reijersen, remcodulac, Renoir, Riesdude, Robbie34, Roxy6, Rudi S, Rvdz, SanderT, Sandokan-veld, Salvadore, Screenager, Scorpion_21, Sfeermaker, shimahero, Silent_shout, Simon77, Sir Spamalot, sj0n88, Slowgaze, Snoeperd, sokra, Soledad, staralfur, STaRS, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sunderland, Superbitch, Svendra, tafkat, Teunnis, The Eraser, The Scientist, thetinderstick, thelion, titan,Titmeister, tnf, TornadoEF5, Vannozza, veerle, Verweggistan, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, vleertje, WhyNotSmile. wibro, wendyvortex, west, yeahyeahyeah, zaaf, ZALM
Arrie schreef:
Korte samenvatting: 123poetertjes, Gretz, jordidj1 en zijn vier vrienden die elkaar hebben leren kennen via MuMe. Ook hebben we alle vier een persoonlijke top 500 aan liedjes gemaakt. Die vier lijsten hebben we samengevoegd tot een gezamenlijke top 500 en die gaan we presenteren. Graag gedaan x

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over dit topic (of andere projecten van Plastic Bitch House) stuur dan even een PM en dan wordt je van de lijst gehaald. Sta je er niet tussen, maar wil je liever wél notificaties ontvangen: dat kan ook met een PM geregeld worden.

Ah, de Snollebollekes KO is eindelijk daar.

zaaf
olala, c’est amusant! je serai là, quel que soit le parti

Hebben jullie 500 chansons voor ons gemaakt? Wat lief x

Hopelijk hebben jullie een goede zanger gevonden, want luisteren naar Geert die zich lallend door het hele oeuvre van Coeur De Pirate heenwerkt zie ik niet zitten, sorry.

Oeh dit ga ik volgen x

Hè bah, weer zo'n topic. Luigi en Johan deden dit veeeeeel beter

Hé, leuk topic, waarom heb ik geen tag?

Oui oui boulangerie.

Ze zagen natuurlijk dat ik gisteravond Jacques Brel afspeelde

123poetertjes schreef:
Hè bah, weer zo'n topic. Luigi en Johan deden dit veeeeeel beter

Luigoui

cosmic kid (moderator)
O la la la, je suis tres curieuse

Plastic Beach. Beach House. Venice Bitch. A gauche. A droite. Het is net poëzie.
~123poetertjes, deze very post

Ben ik weer x

Bedankt voor het wachten. Nou kinders, jullie worden op het strand verwacht want de TABLET OF TERROR schotelt jullie aldaar voor met een achtergrondverhaaltje van meneer Poetertjes voor. We schrijven ergens eind 2018. Het was guur en koud. Denk ik, ik heb eerlijk gezegd geen idee maar zulke openers klinken altijd leuk om het verhaal een beetje schwung te geven. Anyway, ene Jerry Williams, jeweetwel die meid van wie ik zeker wist dat ik ooit in de toekomst met haar zou gaan trouwen, kondigde een show aan in Köln en daar moest ik natuurlijk bij zijn om over haar heen te kwijlen. Gelukkig was daar vrind Geert, concerttaxichauffeur van beroep, die me een plekje aanbood in z’n cosy Hyundai i10, waar reserveband en kratje Club Mate als standaard uitrusting bij werden geleverd. Kersverse bro Jordi, die ik rond die tijd nog mond op mond had moeten geven bij een show van Eefje de Visser (wie?) wilde ook wel op trip. Voor al het geregel om deze spann0nde internationale excursie heen achtten wij het wel zo praktisch om een groepswhatsappje aan te maken dus ja, zo begon het een beetje. Wanneer dat precies? Dunno, zo ver gaat mijn geschiedenis niet meer terug op mijn telefoon. . Ellenlange discussies over Nationalmeisjes, MuMebeefs, Nationalmeisjes, chicks met teddyberen en meer Nationalmeisjes zijn derhalve zo verdwenen in de vergetelheid. Al is er best wel een kansje dat Geert er nog een wiki over gemaakt heeft ofzo. Dus mocht een fellow PBH’er er meer over weten, doe maar schrijven hoor, ik doe namelijk ook maar wat. Homies4Jezza heetten we toen volgens mij, of iets wat daar op lijkt. Screenshotjes sharen is toegestaan, dit betreft immers relevant onderzoek.

Naja, dat werd dus uiteindelijk een beetje jammerdebammerdeboterhammer want Jerry wilde hard to get spelen en “rescheduled” (lees: annuleerde) haar show. Tja, zijn we lekker mee. Alles al geboekt en shit, maar dat ging dus niet door. Als ruil haalden we Arrie binnen in de chat en dat bleek eigenlijk wel een prima dealtje te zijn. Onze chatnaam toen, lol. Daarna waren de PBH-vrijkaartjes wel op tho, al doen we af en toe een beetje sletterig en scharrelen we eventjes buiten de deur. Zo sluit Heiko nog wel eens aan bij popquizzen, krijgen je Jeffrey, Arthur, Thomas en Jeroen regelmatig op ons dak hijgend als we met het gezelschap zuidwaarts keren, hebben beide Koenen ons ook al wel mogen verblijden bij diverse aangelegenheden en gaat er zo nu en dan nog een lady mee die al meerdere malen PBH-gespreksonderwerp numero uno geweest is. En dan vergeet ik er vast nog een boel want zo populair zijn we wel. Speciale shoutout naar partner in crime (Drank Lover) Marco die inmiddels bijna kind aan Casa Geert is, zelfs wanneer daar de deur op slot is en de sleutel binnen ligt. Maar Marco hebben we bij het samenstellen van deze lijst dus ook gewoon even asociaal geditcht en hij is ook nog altijd geen lid van de chat. De Eretitel PBH’er mag namelijk nou eenmaal gedragen worden door een zeer besloten clubje. Laten we het maar gewoon een sekte noemen, want we zijn nou eenmaal onzeker en bang om onze exclusiviteit en autoriteit te verliezen.

Jerry kleurt hier by the way nog steeds de WhatsAppgroepsfoto in een spannende BROCKHAMPTONcollab, kijk maar:https://i.postimg.cc/JzKHWxXZ/PBH.png
Ze ziet er wel een beetje creepy uit huh, zo gesoept op onze grote vrind Ameer? En toch hebben wij bij nog altijd een minicrushje op haar. Zelfs al heeft ze ons dus keihard laten vallen. Inmiddels is Arrie al wel met z’n chick (sooo cuuuute) in Köln geweest en zit ik nog op mijn honger. Kaartje nooit meer teruggevraagd, uit principe, en in de stille hoop dat het ooit nog goedkomt. Tot die tijd, hier maar even een lijst. Doei.

A: En zo zie je maar weer dat alle mooie dingen bij Keulen beginnen. Want het is toch eigenlijk wel heel erg mooi dat je ooit eens uit verveling op een of andere muzieksite registreert en eindigt met drie fantastische vrienden. G en ik kenden elkaar al langer, wij zijn meer MuMe diehards en gingen nog weleens naar een concert of quizje toe maar toen J en N actief werden op MuMe werden, was het al snel raak, qua smaak, qua humor. Ik herinner me nog dat ik eens kaartjes won voor The Pharcyde en J daar gewoon naar meesleepte. Onze eerste ontmoeting. Poet was dan weer bij Donny 'The Don' Benet, een ware PBH-legend. Ik vraag me nu wel af wanneer we voor het eerst met ons vieren samen waren. Er waren in ieder geval wat middagjes in Geerts ouderlijk huis, ergens in the middle of nowhere. Quizje in Tivoli, het Footprints-festival onveilig maken. We hebben festivals gedaan, gekampeerd als het festival niet doorging. Inmiddels dus genoeg materiaal voor leuke anekdotes bij de PBH-classics in deze lijst!

N: Ahw Arrie wat ben je toch een lieverd! Ik heb hier echt zin in! Dus oké, ik hoor vanuit hier jullie hersentjes al kraken want wat gaat er hier nou precies gebeuren allemaal? Tja, dat moeten wij ook nog maar een beetje bekijken. Leidraad wordt in elk geval een Top 500 die wij gaan presenteren hier. En voordat je denkt “he bah, wat een afgezaagd idee”: Dat klopt helemaal! We hebben gewoon een ultiem lui excuus voor een toplijst bij elkaar geschraapt aan de hand van onze afzonderlijke Verrukkelijke 500’s, jeweetwel voor dat ding dat binnenkort op Orinoco te horen is (ja, we zijn schatplichtig en hebben niet eens voor de rechten betaald oeps). Dusja, gewoon vier lijstjes naast elkaar, anything goes, en dan proberen te verwerven via een supersecret formule (lees: IMDB) met een extra correctie om nummerts te belonen die in meer lijstjes te vinden waren. Het blijft immers een groepsproject en dubbelaars moeten hier dan ook beloond worden. Door deze correcties is Travis Scott trouwens op 501 te vinden met No Bystanders, zelfs wij hebben hem gecanceld. Voor nu dan x. Maar wat staat er dan wel? Dat zie je binnenkort, zoals de kraai vliegt, à vol du corbeau. Cool bijproduct: gaandeweg presenteren hiermee dus praktisch ook gewoon Geerts top 100, kan ie hem niet meer uit blijven stellen x. Dus ja, The National zal wel een aantal keer de revue passeren maar vrees niet, er staan ook nog goeie liedjes in hoor! We zullen voor elk liedje wat schrijven (beetje tophonderdstijl maar dan hopelijk wat bondiger anders gaat dit nog langer duren dan Geert die op een SvhJ-ladder stemt) en verder droppen we hier en daar nog wat random essentials die de lijst niet gehaald hebben want simpelweg te kut. En wie weet borrelen er nog ergens wat random ideetjes en achtergrondverhaaltjes op die misschien gaan verduidelijken waar welke insiderdingetjes ik toch verwees in mn Afrekeningspresentaties. Of het wordt alleen maar vager, dat kan ook.. Niks staat echt vast, we doen niet aan Dogma’s. Bijna niet dan hihi. Jordi, makker, wanneer gezamenlijke luistersessie? Ik heb nog een krat Klok voor je.

Nummers 500-491 vermoedelijk morgen, live vanaf de voordeur van Paradiso waar we teleurgesteld gaan worden met een niet-doorgaand concert x

Mssr Renard
Ik snap hier echt met de beste wil van de wereld geen hout van.

tldr; Ze hebben een top500 in elkaar gezet voor de Verukkelijke1500 en gaan die presenteren.

Korte samenvatting voor Mssr Renard en andere verwarden: 123poetertjes, Gretz, jordidj1 en zijn vier vrienden die elkaar hebben leren kennen via MuMe. Ook hebben we alle vier een persoonlijke top 500 aan liedjes gemaakt. Die vier lijsten hebben we samengevoegd tot een gezamenlijke top 500 en die gaan we presenteren. Graag gedaan x

zaaf
Geert livre les cent meilleures et ces autres chiennes peuvent décrire quelque chose. Et tout ce qu’ils auront ensemble sera entre cent et cinq cents. Alors, n’est-ce pas, Niekje?

zaaf
Mais pourquoi cette bêtise Français, je ne comprends pas non plus.

Dick Fijn wordt aangehaald, dus ik lees mee!

Gedragsregels op de site
Dat impliceert dat gebruikers in hun berichten hun meningen serieus verwoorden en in normaal Nederlands beargumenteren.

zaaf schreef:
Geert livre les cent meilleures et ces autres chiennes peuvent décrire quelque chose. Et tout ce qu’ils auront ensemble sera entre cent et cinq cents. Alors, n’est-ce pas, Niekje?

zaaf schreef:
Mais pourquoi cette bêtise Français, je ne comprends pas non plus.

Voor de MuMe users met een faciliteiten kaart:

DeepL Translate: The world's most accurate translator

Mssr Renard
Ik vermoed dat ik geen raakvlakken heb met de aangeboden muziek, dus ik haak alvast af. Veel plezier allemaal!

Mssr Renard schreef:
Ik vermoed dat ik geen raakvlakken heb met de aangeboden muziek, dus ik haak alvast af. Veel plezier allemaal!

Luister je niet meer naar synthipopbandjes?
(afbeelding) Of was dat je alter ego Ozric Spacefolk

zaaf
welke nick van hem was ook alweer een mellow gast?

Is er al een spotifylinkje naar die 500 liedjes ?

Gretz schreef:
(afbeelding) Of was dat je alter ego Ozric Spacefolk

ik dacht dat Roxy6 dat was !
Een nieuw topic op MuMe! Wie is de Ozric Spacefolk. Ik zal dan snel afvallen..

Ik verwacht veel jaren '60 en '70 spul.

Ik heb alleen met de smaak van Geert enig raakvlak volgens mij.
Hopelijk heeft hij het ook deze keer tactisch slim gespeeld zodat veel van zijn favejes het gered hebben

Mssr Renard
Synthpop is een te gek genre hoor. Maar ik ben even met andere dingen bezig. Ik merk dat ik bijvoorbeeld muziek met zang even wat minder trek.

Maar laat het ajb niet over mij en mijn oude nicknames gaan.

In den beginne hadden Geert en ik een eeenorm raakvlak door Haim, even later gevolgd door Eefje. Vervolgens zijn we ieder ons weegs gegaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:17 uur

geplaatst: vandaag om 08:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.