Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2023 (persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2023, 20:41 uur
De lijsten voor de eerste gezamenlijke Afrekening van 2023 zijn welkom tot Dinsdagavond om 22:00.. 
een Extra dag dus om nog een bijdrage te droppen:
musician Verweggistan cosmic kid Eigenwijze 30 Dance Lover panjoe
curufin Titmeister Dim sokra Silent_shout

een Extra dag dus om nog een bijdrage te droppen:
musician Verweggistan cosmic kid Eigenwijze 30 Dance Lover panjoe
curufin Titmeister Dim sokra Silent_shout
1
geplaatst: 2 januari 2023, 20:53 uur
Huh? Mijn lijst van afgelopen woensdag mag mee.
Ik plaats altijd mijn nieuwe lijst op woensdag. Dus 31 december (week 53) wordt dan nu week 1.
Om het ingewikkeld te maken noem ik mijn lijst a.s. woensdag (7 januari) zelf week 1.
Dat moet wel, anders geef ik dubbele punten of ik sla een week over. En dat laatste is natuurlijk helemaal uit den boze!
Ik plaats altijd mijn nieuwe lijst op woensdag. Dus 31 december (week 53) wordt dan nu week 1.
Om het ingewikkeld te maken noem ik mijn lijst a.s. woensdag (7 januari) zelf week 1.
Dat moet wel, anders geef ik dubbele punten of ik sla een week over. En dat laatste is natuurlijk helemaal uit den boze!

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 2 januari 2023, 21:07 uur
Ik sla wel een weekje over. Volgende week haak ik weer aan
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 januari 2023, 17:23 uur
01 - 01 Manchester Orchestra - No Rule
02 - 04 Lebanon Hanover - Hard Drug
03 - 03 Heartworms - Consistent Dedication
04 - 02 STONE - Money
05 - 07 A.A. Williams - The Echo
06 - 08 Stella Rose - Angel
07 - 09 NNHMN - Unreal
08 - 12 FEWS - Massolit
09 - 05 A Slice of Life - Seven Days
10 - 06 Elder - Endless Return
11 (-) shame - Fingers of Steel
12 - 10 Fiep - Lola
13 - 11 They Die - Black Moon
14 - 14 The Reytons - Fading
15 - 18 Psychonaut - All Your Gods Have Gone
16 - 13 The Haunted youth - I Feel Like Shit And I Wanna Die
17 - 15 Ultra Sunn- Can You Believe It
18 (-) IST IST - Stamp you Out
19 (-) City and Colour - Meant To Be
20 - 16 Fucked Up - One Day
0
geplaatst: 3 januari 2023, 21:31 uur
01 #02 Caroline Polachek - Welcome To My Island
02 #01 Röyksopp - 'Feel It' ft. Maurissa Rose
03 #03 Young Fathers - I Saw
04 Krystal Klear - Essentia
05 Lana Del Rey - Did You Know That There's a Tunnel under Ocean Blvd
06 #01 Natalia Lafourcade - Muerte
07 Fever Ray – Carbon Dioxide
08 Agar Agar – The Visit
09 Röyksopp – Stay Awhile (ft. Susanne Sundfør)
10 Orbital - Ringa Ringa
11 Little Simz - Angel
12 Pearson Sound - Red Sky
13 Kolinga - Mateya Disko
14 Donald - A Ver, a Ver (Ric Piccolo Edit)
15 The Blessed Madonna - Serotonin Moonbeams
16 Caroline Polachek - Sunset
17 SZA - Kill Bill
18 Weyes Blood – God Turn Me Into a Flower
19 Yves Tumor - God Is a Circle
20 Mathilde Nobel - IDWBR
02 #01 Röyksopp - 'Feel It' ft. Maurissa Rose
03 #03 Young Fathers - I Saw
04 Krystal Klear - Essentia
05 Lana Del Rey - Did You Know That There's a Tunnel under Ocean Blvd
06 #01 Natalia Lafourcade - Muerte
07 Fever Ray – Carbon Dioxide
08 Agar Agar – The Visit
09 Röyksopp – Stay Awhile (ft. Susanne Sundfør)
10 Orbital - Ringa Ringa
11 Little Simz - Angel
12 Pearson Sound - Red Sky
13 Kolinga - Mateya Disko
14 Donald - A Ver, a Ver (Ric Piccolo Edit)
15 The Blessed Madonna - Serotonin Moonbeams
16 Caroline Polachek - Sunset
17 SZA - Kill Bill
18 Weyes Blood – God Turn Me Into a Flower
19 Yves Tumor - God Is a Circle
20 Mathilde Nobel - IDWBR
2
geplaatst: 3 januari 2023, 22:46 uur
Eénmalige schaamteloze reclame.
Het merendeel van wat in de DAH thread voorbij komt, zien we vroeg of laat ook wel in de persoonlijke lijsten terug, al dan niet binnen de punten.
https://www.musicmeter.nl/forum/4/11473
2023 is van start gegaan. Wees allen welkom!
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2023
De maand- en jaarwinnaars doen mee met de volgende editie van De Witte Trui. Aan het eind van het jaar volgt de TOP 100, oftewel De Definitieve Alternatieve Hitlijst. Een finale die deelnemers bepalen.
Half januari gaat de finale van 2022 van start. Daar zal ik ook even een reminder voor posten.
Het merendeel van wat in de DAH thread voorbij komt, zien we vroeg of laat ook wel in de persoonlijke lijsten terug, al dan niet binnen de punten.https://www.musicmeter.nl/forum/4/11473
2023 is van start gegaan. Wees allen welkom!

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2023
De maand- en jaarwinnaars doen mee met de volgende editie van De Witte Trui. Aan het eind van het jaar volgt de TOP 100, oftewel De Definitieve Alternatieve Hitlijst. Een finale die deelnemers bepalen.
Half januari gaat de finale van 2022 van start. Daar zal ik ook even een reminder voor posten.

0
geplaatst: 4 januari 2023, 08:43 uur
Love it! Maar volgens Spotify stamt het reeds uit april 2021?
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 januari 2023, 09:28 uur
Klopt maar de video is onlangs pas uitgebracht zie onder:
A real lockdown marvel is coming up as we started shooting this video in Spring 2021 and finished now at around 1,5 years later.
Sure in the meantime we recorded new stuff but here it just in time for the icy temperatures outside: Our video single of our 2020 ballad Hard Drug. Enjoy! And thanks for staying with us we truly appreciate all your support.
Larissa
0
geplaatst: 4 januari 2023, 10:10 uur
Ranboy Top 20 nummer 2428 (4-1-2023)
1 ( 1 ) 4 eMolecule - eMolecule
2 ( 2 ) 8 Woods of desolation - Far from here
3 ( 12 ) 2 Always Centered at Night ft. Moby & José James - Ache for
4 ( 9 ) 5 STONE - Money (Hope ain't gone)
5 ( 6 ) 5 Ne Obliviscaris - Equus
6 ( 3 ) 12 Constellatia - Paean emerging
7 ( 10 ) 4 Psychonaut - Hope
8 ( 7 ) 7 Woodkid - Reactor
9 ( 5 ) 8 Manchester Orchestra - No rule
10 ( 4 ) 12 Elder - Endless return
11 ( 16 ) 2 Benjamin Clementine - Atonement
12 ( 14 ) 3 Zeal & Ardor - Firewake
13 ( 8 ) 9 The WAEVE - Drowning
14 ( -- ) 1 Verbal Delirium - Falling
15 ( 11 ) 7 Enslaved - Congelia
16 ( 18 ) 2 Ché Aimee Dorval - Loveless
17 ( -- ) 1 All Them Witches - Real hippies are cowboys
18 ( 15 ) 6 Orions Belte - Lysinger express
19 ( 13 ) 6 Metallica - Lux Æterna
20 ( -- ) 1 Misþyrming - Með hamri
Het was weer een hele bevalling om 3 binnenkomers te vinden, in deze singleluwe weken. Hopelijk binnenkort wat meer keuze.
1 ( 1 ) 4 eMolecule - eMolecule
2 ( 2 ) 8 Woods of desolation - Far from here
3 ( 12 ) 2 Always Centered at Night ft. Moby & José James - Ache for
4 ( 9 ) 5 STONE - Money (Hope ain't gone)
5 ( 6 ) 5 Ne Obliviscaris - Equus
6 ( 3 ) 12 Constellatia - Paean emerging
7 ( 10 ) 4 Psychonaut - Hope
8 ( 7 ) 7 Woodkid - Reactor
9 ( 5 ) 8 Manchester Orchestra - No rule
10 ( 4 ) 12 Elder - Endless return
11 ( 16 ) 2 Benjamin Clementine - Atonement
12 ( 14 ) 3 Zeal & Ardor - Firewake
13 ( 8 ) 9 The WAEVE - Drowning
14 ( -- ) 1 Verbal Delirium - Falling
15 ( 11 ) 7 Enslaved - Congelia
16 ( 18 ) 2 Ché Aimee Dorval - Loveless
17 ( -- ) 1 All Them Witches - Real hippies are cowboys
18 ( 15 ) 6 Orions Belte - Lysinger express
19 ( 13 ) 6 Metallica - Lux Æterna
20 ( -- ) 1 Misþyrming - Með hamri
Het was weer een hele bevalling om 3 binnenkomers te vinden, in deze singleluwe weken. Hopelijk binnenkort wat meer keuze.
10
geplaatst: 4 januari 2023, 11:58 uur
Een nieuw jaar, een frisse start! Het weekje kerstvakantie heeft ons goed gedaan, want in de MuMeAfrekening gaat de bezem erdoor. Een nieuwe nummer 1 en zes verse binnenkomers laten een stevige bries door de lijst waaien. The Murder Capital weet in z'n vijfde week de gestage opmars te voltooien en klimt overtuigend door naar de top. De Young Fathers volgen op gepaste afstand en TayTay moet een paar stapjes terugtreden. En over terugtreden gesproken: voor de Haunted Youth wordt de titel van hun single bittere werkelijkheid: ze vallen van 2 naar 17...
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst 2023 - week 1
01. (03) (5w) The Murder Capital - Ethel #1 (110,5) (6)
02. (04) (5w) Young Fathers - I Saw (96,5) (6)
03. (01) (8w) Taylor Swift - Anti-Hero #3 (80) (6)
04. (05) (6w) Manchester Orchestra - No Rule (75,5) (5)
05. (---) (1w) The Clockworks - Blood On The Mind (72) (6)
06. (10) (2w) Lana Del Rey - Did You Know That There's a Tunnel Under Ocean Blvd (70) (4)
07. (06) (8w) Caroline Polachek - Sunset (67) (5)
08. (08) (2w) Royksopp - Feel It (ft. Maurissa Rose) (64) (4)
09. (14) (2w) Metallica - Lux Æterna (63) (5)
10. (09) (6w) Gorillaz - Baby Queen (63) (4)
11. (17) (3w) Sam Fender - Wild Grey Ocean (58) (4)
12. (07) (6w) Röyksopp - Stay awhile (ft. Susanne Sundfør) (56,5) (5)
13. (16) (6w) STONE - Money (Hope Ain't Gone) (56) (5)
14. (15) (5w) Fatoumata Diawara - Nsera (ft. Damon Albarn) (53) (5)
15. (---) (1w) The Veils - No limit of stars (51) (4)
16. (12) (3w) Agar Agar - The visit (50) (4)
17. (02) (11w) The Haunted Youth - I Feel Like Shit And I Wanna Die #5 (48) (3)
18. (23) (3w) DIRK. - Idiot Paradise (47,5) (3)
19. (18) (4w) The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs (47) (3)
20. (---) (1w) FEWS - MASSOLIT (42,5) (3)
20. (22) (8w) Ist Ist - Stamp You Out (42,5) (3)
22. (---) (1w) DMA's - Olympia (42) (3)
23. (26) (2w) Then Comes Silence - Tickets to funerals (42) (3)
23. (11) (15w) Weyes Blood - It's not just me, it's everybody (42) (3)
25. (20) (2w) Caroline Polachek - Welcome To My Island (39) (2)
26. (---) (1w) Weval - Forever (37) (3)
27. (19) (9w) Yeah Yeah Yeahs - Wolf (36) (4)
28. (RE) (3w) Son Mieux - This is the moment (36) (2)
29. (---) (1w) PNAU, Troye Sivan - You Know What I Need (36) (2)
30. (13) (3w) Phoebe Bridgers - So Much Wine (35) (4)
Uitzwaai week 01:
21 (7w) Sharon Van Etten - Never Gonna Change
24 (3w) Donald - A Ver, a Ver (Ric Piccolo Edit)
25 (3w) Morrissey - Rebels Without Applause
27 (9w) Reytons - Avalanche
28 (3w) Altin Gün - Leylim Ley
29 (8w) Ladytron - City of Angels
30 (5w) Weyes Blood - God Turn Me Into a Flower
Welkom in de MuMeAfrekening:
05. The Clockworks - Blood On The Mind
The Clockworks staan liever op een podium dan in de studio. Ze brachten al een aantal singles uit, maar een debuutalbum zit er nog niet in. Ondertussen touren ze wel heel Europa door; in november speelden ze nog in Amsterdam en vorige maand trokken ze al spelend door Duitsland heen. 'Blood on the mind' is weer zo'n lekker gitaarplaatje. Het kwartet uit Ierland verhuisde vorig jaar van hun thuisstad Galway naar de Britse metropool Londen en sindsdien zit hun carrière in een stroomversnelling. Vorig jaar vielen ze al op in ons deelnemersgilde met de singles 'Endgame' en 'Advertise Me' (#10 in de MuMeAfrekening). Die lijn trekken ze deze week dubbel en dwars door met hun nieuwe stamper, 'Blood On The Mind'. De hoogste binnenkomer in de lijst, en niet zomaar een, want hij debuteerd in één klap op 5! Dit jaar verschijnt dan toch echt hun debuutalbum, hebben ze beloofd.
15. The Veils - No limit of stars
The Veils hebben blijkbaar wat in te halen! Ruim zes jaar lang bleef het stil rond de band van zanger Finn Andrews, maar sinds een maand vliegen de nieuwe singles ons ineens om de oren. In november verscheen 'Undertow', vorige maand 'No Limit Of Stars' en op de eerste dag van het nieuwe jaar lag 'Time' al in de digitale schappen. In de MuMeAfrekening beperken we ons voorlopig even tot die middelste release, maar da's dan meteen ook wel een hele fijne. Een indie-track waar een bepaald soort dwingende gedrevenheid in zit, die ik ook terughoor in 'The Mercy Seat' van Nick Cave. En dan zit er ook nog een geografische verwantschap in, want Nick Cave komt uit Australië en Finn Andrews groeide op in Nieuw Zeeland. Alhoewel, de afstand van Sydney naar Auckland, ik zou het niet willen zwemmen...
20. FEWS - MASSOLIT
Is Londen een metropool, of een magneet? The Clockworks trokken van Ierland naar Londen, the Veils van Nieuw Zeeland naar Londen en Fews van Zweden naar Londen. De postpunk/ krautrock/ noisepop (what's in a name?)-band rond zanger Frederick Rundquist scoorde de afgelopen jaren al een paar MuMeAfrekenings-hits ('Heaven' bereikte drie jaar terug de top 10) en net over de drempel van 2023 is het ook weer raak, nu met 'Massolit'. Het is Fews zoals we het van hen mogen verwachten: puntig, donker, gedreven, een gecontroleerde chaos.
22. DMA's - Olympia
Met eenendertig singles in acht jaar tijd mag je wel stellen dat de DMA's een hoge output hebben. De Australiërs zijn dan ook met regelmaat te gast in de MuMeAfrekening om hun indiepop ten gehore te brengen. Zonder dat ze echte hoogvliegers in de lijst zijn hebben ze toch al zes MuMeAfrekenings-hits op hun conto staan en dit 'Olympia' is de zevende. Daar had de groep rond zanger Tommy O'Dell wel even een aanloopje voor nodig, want de drie singles die vorig jaar de diverse weeklijstjes bevolkten bereikten de MuMeAfrekening uiteindelijk niet. Over 'Olympia' zijn we het het gelukkig met z'n allen eens. Ligt prettig in het gehoor, fijn, sympathiek, positief, echte ear candy zeg maar.
26. Weval - Forever
Ook de twee elektronica-guys van Weval vuurden vorig jaar een schot hagel op ons af. De tracks vlogen ons om de oren en daar is uiteindelijk 'Forever' als gelukkige winnaar uitgekomen. De Nederlanders Harm Coolen en Merijn Scholte Albers stonden ruim vijf jaar geleden al één keertje in de MuMeAfrekening genoteerd; 'Metazoa' kwam destijds tot #16. De twee heren komen beide uit de filmwereld, maar trekken inmiddels al jaren met een liveset de wereld over. En daarin is voor dit lekker dansbare 'Forever' ongetwijfeld ook al wel een plekje ingeruimd.
29. PNAU, Troye Sivan - You Know What I Need
We sluiten onze wereldreis af in Australië, waar zowel Pnau als Troye Sivan wonen. Het dance-trio Pnau, uit Sydney, werd een paar jaar geleden onder de hoede genomen van Elton John en dat legde hen bepaald geen windeieren. 'Cold heart', hun remix van de samenwerking tussen Elton en Dua Lipa, leverde hen zowaar zelfs nog een klein MuMeAfrekenings-hitje op (één weekje op 29). Dit keer werkt Pnau samen met hun landgenoot Troye Sivan, die normaliter vanuit Perth opereert. Sivan heeft zowel een film- als een muziekcarrière. Op het witte doek was hij te zien als een jonge Wolverine en in de titelrol van de filmtrilogie 'Spud'. Dat is een Zuid-Afrikaanse productie (het geboorteland van Sivan), maar hij stond daaarin wel mooi naast de grote (letterlijk en figuurlijk) John Cleese. Op muziekgebied kwamen we Troye Sivan al twee keer eerder tegen in de MuMeAfrekening. '1999' (2018) en 'Easy' (2021) stonden beide één week genoteerd. Laten we eens kijken of Pnau en Troye Sivan het deze keer eindelijk eens wat langer gaan volhouden.
MuMeAfrekening op Spotify & YouTube:
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst 2022 - YouTube
Met dank aan lijsten van:
SBube, Mausie, DjFrankie, ranboy, SanderT, blur8, Sundance, MRDammann, ranja, sj0n88, musician, Eigenwijze 30, chartsmaster, AstroStart, Vince vega, Finn, nico1616, herman, esteban, WhyNotSmile, Simon77, aerobag, iamsander, cosmic kid, Dance Lover
plus 50% lijsten van vorige week:
Verweggistan, panjoe, curufin, Titmeister, Dim
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst 2023 - week 1
01. (03) (5w) The Murder Capital - Ethel #1 (110,5) (6)
02. (04) (5w) Young Fathers - I Saw (96,5) (6)
03. (01) (8w) Taylor Swift - Anti-Hero #3 (80) (6)
04. (05) (6w) Manchester Orchestra - No Rule (75,5) (5)
05. (---) (1w) The Clockworks - Blood On The Mind (72) (6)
06. (10) (2w) Lana Del Rey - Did You Know That There's a Tunnel Under Ocean Blvd (70) (4)
07. (06) (8w) Caroline Polachek - Sunset (67) (5)
08. (08) (2w) Royksopp - Feel It (ft. Maurissa Rose) (64) (4)
09. (14) (2w) Metallica - Lux Æterna (63) (5)
10. (09) (6w) Gorillaz - Baby Queen (63) (4)
11. (17) (3w) Sam Fender - Wild Grey Ocean (58) (4)
12. (07) (6w) Röyksopp - Stay awhile (ft. Susanne Sundfør) (56,5) (5)
13. (16) (6w) STONE - Money (Hope Ain't Gone) (56) (5)
14. (15) (5w) Fatoumata Diawara - Nsera (ft. Damon Albarn) (53) (5)
15. (---) (1w) The Veils - No limit of stars (51) (4)
16. (12) (3w) Agar Agar - The visit (50) (4)
17. (02) (11w) The Haunted Youth - I Feel Like Shit And I Wanna Die #5 (48) (3)
18. (23) (3w) DIRK. - Idiot Paradise (47,5) (3)
19. (18) (4w) The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs (47) (3)
20. (---) (1w) FEWS - MASSOLIT (42,5) (3)
20. (22) (8w) Ist Ist - Stamp You Out (42,5) (3)
22. (---) (1w) DMA's - Olympia (42) (3)
23. (26) (2w) Then Comes Silence - Tickets to funerals (42) (3)
23. (11) (15w) Weyes Blood - It's not just me, it's everybody (42) (3)
25. (20) (2w) Caroline Polachek - Welcome To My Island (39) (2)
26. (---) (1w) Weval - Forever (37) (3)
27. (19) (9w) Yeah Yeah Yeahs - Wolf (36) (4)
28. (RE) (3w) Son Mieux - This is the moment (36) (2)
29. (---) (1w) PNAU, Troye Sivan - You Know What I Need (36) (2)
30. (13) (3w) Phoebe Bridgers - So Much Wine (35) (4)
Uitzwaai week 01:
21 (7w) Sharon Van Etten - Never Gonna Change
24 (3w) Donald - A Ver, a Ver (Ric Piccolo Edit)
25 (3w) Morrissey - Rebels Without Applause
27 (9w) Reytons - Avalanche
28 (3w) Altin Gün - Leylim Ley
29 (8w) Ladytron - City of Angels
30 (5w) Weyes Blood - God Turn Me Into a Flower
Welkom in de MuMeAfrekening:
05. The Clockworks - Blood On The Mind
The Clockworks staan liever op een podium dan in de studio. Ze brachten al een aantal singles uit, maar een debuutalbum zit er nog niet in. Ondertussen touren ze wel heel Europa door; in november speelden ze nog in Amsterdam en vorige maand trokken ze al spelend door Duitsland heen. 'Blood on the mind' is weer zo'n lekker gitaarplaatje. Het kwartet uit Ierland verhuisde vorig jaar van hun thuisstad Galway naar de Britse metropool Londen en sindsdien zit hun carrière in een stroomversnelling. Vorig jaar vielen ze al op in ons deelnemersgilde met de singles 'Endgame' en 'Advertise Me' (#10 in de MuMeAfrekening). Die lijn trekken ze deze week dubbel en dwars door met hun nieuwe stamper, 'Blood On The Mind'. De hoogste binnenkomer in de lijst, en niet zomaar een, want hij debuteerd in één klap op 5! Dit jaar verschijnt dan toch echt hun debuutalbum, hebben ze beloofd.
15. The Veils - No limit of stars
The Veils hebben blijkbaar wat in te halen! Ruim zes jaar lang bleef het stil rond de band van zanger Finn Andrews, maar sinds een maand vliegen de nieuwe singles ons ineens om de oren. In november verscheen 'Undertow', vorige maand 'No Limit Of Stars' en op de eerste dag van het nieuwe jaar lag 'Time' al in de digitale schappen. In de MuMeAfrekening beperken we ons voorlopig even tot die middelste release, maar da's dan meteen ook wel een hele fijne. Een indie-track waar een bepaald soort dwingende gedrevenheid in zit, die ik ook terughoor in 'The Mercy Seat' van Nick Cave. En dan zit er ook nog een geografische verwantschap in, want Nick Cave komt uit Australië en Finn Andrews groeide op in Nieuw Zeeland. Alhoewel, de afstand van Sydney naar Auckland, ik zou het niet willen zwemmen...
20. FEWS - MASSOLIT
Is Londen een metropool, of een magneet? The Clockworks trokken van Ierland naar Londen, the Veils van Nieuw Zeeland naar Londen en Fews van Zweden naar Londen. De postpunk/ krautrock/ noisepop (what's in a name?)-band rond zanger Frederick Rundquist scoorde de afgelopen jaren al een paar MuMeAfrekenings-hits ('Heaven' bereikte drie jaar terug de top 10) en net over de drempel van 2023 is het ook weer raak, nu met 'Massolit'. Het is Fews zoals we het van hen mogen verwachten: puntig, donker, gedreven, een gecontroleerde chaos.
22. DMA's - Olympia
Met eenendertig singles in acht jaar tijd mag je wel stellen dat de DMA's een hoge output hebben. De Australiërs zijn dan ook met regelmaat te gast in de MuMeAfrekening om hun indiepop ten gehore te brengen. Zonder dat ze echte hoogvliegers in de lijst zijn hebben ze toch al zes MuMeAfrekenings-hits op hun conto staan en dit 'Olympia' is de zevende. Daar had de groep rond zanger Tommy O'Dell wel even een aanloopje voor nodig, want de drie singles die vorig jaar de diverse weeklijstjes bevolkten bereikten de MuMeAfrekening uiteindelijk niet. Over 'Olympia' zijn we het het gelukkig met z'n allen eens. Ligt prettig in het gehoor, fijn, sympathiek, positief, echte ear candy zeg maar.
26. Weval - Forever
Ook de twee elektronica-guys van Weval vuurden vorig jaar een schot hagel op ons af. De tracks vlogen ons om de oren en daar is uiteindelijk 'Forever' als gelukkige winnaar uitgekomen. De Nederlanders Harm Coolen en Merijn Scholte Albers stonden ruim vijf jaar geleden al één keertje in de MuMeAfrekening genoteerd; 'Metazoa' kwam destijds tot #16. De twee heren komen beide uit de filmwereld, maar trekken inmiddels al jaren met een liveset de wereld over. En daarin is voor dit lekker dansbare 'Forever' ongetwijfeld ook al wel een plekje ingeruimd.
29. PNAU, Troye Sivan - You Know What I Need
We sluiten onze wereldreis af in Australië, waar zowel Pnau als Troye Sivan wonen. Het dance-trio Pnau, uit Sydney, werd een paar jaar geleden onder de hoede genomen van Elton John en dat legde hen bepaald geen windeieren. 'Cold heart', hun remix van de samenwerking tussen Elton en Dua Lipa, leverde hen zowaar zelfs nog een klein MuMeAfrekenings-hitje op (één weekje op 29). Dit keer werkt Pnau samen met hun landgenoot Troye Sivan, die normaliter vanuit Perth opereert. Sivan heeft zowel een film- als een muziekcarrière. Op het witte doek was hij te zien als een jonge Wolverine en in de titelrol van de filmtrilogie 'Spud'. Dat is een Zuid-Afrikaanse productie (het geboorteland van Sivan), maar hij stond daaarin wel mooi naast de grote (letterlijk en figuurlijk) John Cleese. Op muziekgebied kwamen we Troye Sivan al twee keer eerder tegen in de MuMeAfrekening. '1999' (2018) en 'Easy' (2021) stonden beide één week genoteerd. Laten we eens kijken of Pnau en Troye Sivan het deze keer eindelijk eens wat langer gaan volhouden.
MuMeAfrekening op Spotify & YouTube:
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst 2022 - YouTube
Met dank aan lijsten van:
SBube, Mausie, DjFrankie, ranboy, SanderT, blur8, Sundance, MRDammann, ranja, sj0n88, musician, Eigenwijze 30, chartsmaster, AstroStart, Vince vega, Finn, nico1616, herman, esteban, WhyNotSmile, Simon77, aerobag, iamsander, cosmic kid, Dance Lover
plus 50% lijsten van vorige week:
Verweggistan, panjoe, curufin, Titmeister, Dim
3
geplaatst: 4 januari 2023, 12:02 uur
Week 1 van 2023 leverde 42 nieuwe nummers op uit onze weeklijstjes: Tips MuMeAfrekening week 01
De tips voor week 2 druppelen alweer langzaam binnen: Tips MuMeAfrekening week 02
En mocht je geïnteresseerd zijn in wat we met z'n alleen in heel 2022 verzamelden, dan kun je hier je oor te luister leggen: 3.899 tracks, ofwel 263 en een half uur muziek: Tips MuMeAfrekening 2022
De tips voor week 2 druppelen alweer langzaam binnen: Tips MuMeAfrekening week 02
En mocht je geïnteresseerd zijn in wat we met z'n alleen in heel 2022 verzamelden, dan kun je hier je oor te luister leggen: 3.899 tracks, ofwel 263 en een half uur muziek: Tips MuMeAfrekening 2022
3
geplaatst: 4 januari 2023, 12:10 uur
Hoera voor de nummer 1! Is ook de eerste keer dat mijn nummer 1 dezelfde is. 2023 is goed begonnen 

3
geplaatst: 4 januari 2023, 13:30 uur
Mogelijk een ietwat vertekende (zonder negatieve connotatie) editie weliswaar, die er volgende week weer helemaal anders kan uitzien. Enkele usual suspects waren niet op post, niet alle lijstjes kregen een volwaardige update tijdens de jaarwisseling en de 50% lijsten zijn iets meer aanwezig dan doorgaans. Dat maakt het allemaal spannend. Benieuwd wat het gaat geven komende week. 
Dank aan alle organisatoren en deelnemers die er ook in 2023 weer helemaal voor gaan!

Dank aan alle organisatoren en deelnemers die er ook in 2023 weer helemaal voor gaan!

1
geplaatst: 4 januari 2023, 20:37 uur
Week 2
Deze week zijn Jorja Smith en Joy Orbison samen de hoogste binnenkomer, die van het loungy Rose Rouge een ware banger hebben gemaakt. Verder vooral rustige muziek met o.a. de subtiel opbouwende hypnagogic pop van Nick Hakim en drie stuks sfeervolle folk van Aoife Nessa Frances, Rozi Plain en Alela Diane.
1. Young Fathers - I Saw
2. Gorillaz - Baby Queen
3. Röyksopp - Feel It (Ft. Maurissa Rose)
4. Krystal Klear - Winnie's Karaoke
5. Kelela - On the Run
6. Weval - Forever
7. Fatoumata Diawara - Nsera (Ft. Damon Albarn)
8. Jorja Smith - Rose Rouge (Joy Orbison Remix)
9. Nick Hakim - Happen
10. Tramhaus - Make It Happen
11. The Murder Capital - Ethel
12. Aoife Nessa Frances - Way to Say Goodbye
13. Rozi Plain - Agreeing For Two (Ft. Alabaster DePlume)
14. Love Remain - No Tears In The Morning (Ft. GBYG)
15. Ladytron - Misery Remember Me
16. Jeshi - Protein (Ft. Obongjayar)
17. Altın Gün - Leylim Ley
18. Westside Gunn - Science Class (Ft. Busta Rhymes, Ghostface Killah, Raekwon & Stove God Cooks)
19. Alela Diane - Howling Wind
20. Jadu Heart - I Shimmer
NIEUW
Jorja Smith - Rose Rouge (Joy Orbison Remix)
Nick Hakim - Happen
Aoife Nessa Frances - Way to Say Goodbye
Rozi Plain - Agreeing For Two (Ft. Alabaster DePlume)
Alela Diane - Howling Wind
Jadu Heart - I Shimmer
Maus' Weeklijst
Deze week zijn Jorja Smith en Joy Orbison samen de hoogste binnenkomer, die van het loungy Rose Rouge een ware banger hebben gemaakt. Verder vooral rustige muziek met o.a. de subtiel opbouwende hypnagogic pop van Nick Hakim en drie stuks sfeervolle folk van Aoife Nessa Frances, Rozi Plain en Alela Diane.
1. Young Fathers - I Saw
2. Gorillaz - Baby Queen
3. Röyksopp - Feel It (Ft. Maurissa Rose)
4. Krystal Klear - Winnie's Karaoke
5. Kelela - On the Run
6. Weval - Forever
7. Fatoumata Diawara - Nsera (Ft. Damon Albarn)
8. Jorja Smith - Rose Rouge (Joy Orbison Remix)
9. Nick Hakim - Happen
10. Tramhaus - Make It Happen
11. The Murder Capital - Ethel
12. Aoife Nessa Frances - Way to Say Goodbye
13. Rozi Plain - Agreeing For Two (Ft. Alabaster DePlume)
14. Love Remain - No Tears In The Morning (Ft. GBYG)
15. Ladytron - Misery Remember Me
16. Jeshi - Protein (Ft. Obongjayar)
17. Altın Gün - Leylim Ley
18. Westside Gunn - Science Class (Ft. Busta Rhymes, Ghostface Killah, Raekwon & Stove God Cooks)
19. Alela Diane - Howling Wind
20. Jadu Heart - I Shimmer
NIEUW
Jorja Smith - Rose Rouge (Joy Orbison Remix)
Nick Hakim - Happen
Aoife Nessa Frances - Way to Say Goodbye
Rozi Plain - Agreeing For Two (Ft. Alabaster DePlume)
Alela Diane - Howling Wind
Jadu Heart - I Shimmer
Maus' Weeklijst
8
geplaatst: 4 januari 2023, 21:19 uur
Top 30 07-01-2023 week 1
01 01 05 DMA's - Olympia
02 02 05 Levellers - Down by the river 'O'
03 04 06 Then Comes Silence - Tickets to funerals
04 03 07 Cavs - Music to my madness
05 05 07 Luka State - More than this
06 10 05 Roger Waters - Comfortably numb 2022
07 14 03 Iggy Pop - Strung out Johnny
08 12 04 Clockworks - Blood on the mind
09 07 06 Red Hot Chili Peppers - The Shape I'm takin'
10 09 07 Columbia - Disorder
11 06 09 Hunna - You can't sit with us
12 24 02 Silversun Pickups - System error
13 15 04 Jaws the Shark - Didn't even know what I was looking for
14 17 05 Bass Drum of Death - Head change
15 16 06 Krooked Tongue - Lipunes
16 18 04 We are Scientists - Less from you
17 21 04 Weezer - I want a dog
18 08 08 Reytons - Cash in Hand & Fake Id's
19 23 03 The Resolve - Satisfy
20 22 04 Himalayas - From hell to here
21 26 02 Reytons - Fading
22 20 05 Rills - Landslide
23 19 05 Circa Waves - Carry you home
24 25 03 Leap - Show you the way to love
25 28 02 Slow Readers Club - Knowledge freedom power
http://www.bg-rock-archives.com/band/band_1652.jpg
26 --- 01 Maze Hunters - Another day
27 --- 01 White Reaper - Pink slip
28 --- 01 Bring me the Horizon - CYFMH
29 --- 01 DIRK. - No
30 --- 01 Klangstof - Devil's lair
Verdwenen:
Simple Minds - Traffic
Suede - Turn of your brain and yell
Buddy Guy - I let my guitar do the talking
Morrissey - Rebels without applause
The Lathums - Say my name
Moet ik al stoppen, nu ik 60 ben? Er is voor alles een tijd en een plaats? En al helemaal geen ruimte op mijn leeftijd voor Bring me the Horizon of White Reaper?
En dan gelijk ook geen leuk ontdekte band meer uit Bulgarije, Maze Hunters. Nota bene, de Balkan. Tijd voor verdieping en klassieke muziek. Al die herrie! Dat mijn oren het allemaal nog aan kunnen. En dan de waarschuwing voor epileptische aanvallen bij die clips!
Oké. Ik plak er nog een jaar aan vast. Omdat jullie zo aandringen. Ik kan die jongens van de DMA's, de Reytons en de Hunna toch ook niet in de kou laten staan.
01 01 05 DMA's - Olympia
02 02 05 Levellers - Down by the river 'O'
03 04 06 Then Comes Silence - Tickets to funerals
04 03 07 Cavs - Music to my madness
05 05 07 Luka State - More than this
06 10 05 Roger Waters - Comfortably numb 2022
07 14 03 Iggy Pop - Strung out Johnny
08 12 04 Clockworks - Blood on the mind
09 07 06 Red Hot Chili Peppers - The Shape I'm takin'
10 09 07 Columbia - Disorder
11 06 09 Hunna - You can't sit with us
12 24 02 Silversun Pickups - System error
13 15 04 Jaws the Shark - Didn't even know what I was looking for
14 17 05 Bass Drum of Death - Head change
15 16 06 Krooked Tongue - Lipunes
16 18 04 We are Scientists - Less from you
17 21 04 Weezer - I want a dog
18 08 08 Reytons - Cash in Hand & Fake Id's
19 23 03 The Resolve - Satisfy
20 22 04 Himalayas - From hell to here
21 26 02 Reytons - Fading
22 20 05 Rills - Landslide
23 19 05 Circa Waves - Carry you home
24 25 03 Leap - Show you the way to love
25 28 02 Slow Readers Club - Knowledge freedom power
http://www.bg-rock-archives.com/band/band_1652.jpg
26 --- 01 Maze Hunters - Another day
27 --- 01 White Reaper - Pink slip
28 --- 01 Bring me the Horizon - CYFMH
29 --- 01 DIRK. - No
30 --- 01 Klangstof - Devil's lair
Verdwenen:
Simple Minds - Traffic
Suede - Turn of your brain and yell
Buddy Guy - I let my guitar do the talking
Morrissey - Rebels without applause
The Lathums - Say my name
Moet ik al stoppen, nu ik 60 ben? Er is voor alles een tijd en een plaats? En al helemaal geen ruimte op mijn leeftijd voor Bring me the Horizon of White Reaper?
En dan gelijk ook geen leuk ontdekte band meer uit Bulgarije, Maze Hunters. Nota bene, de Balkan. Tijd voor verdieping en klassieke muziek. Al die herrie! Dat mijn oren het allemaal nog aan kunnen. En dan de waarschuwing voor epileptische aanvallen bij die clips!
Oké. Ik plak er nog een jaar aan vast. Omdat jullie zo aandringen. Ik kan die jongens van de DMA's, de Reytons en de Hunna toch ook niet in de kou laten staan.

0
geplaatst: 5 januari 2023, 03:43 uur
Een nieuw jaar, tijd voor de eerste schoonmaakronde. Op muzikaal vlak is 2023 nog een grote leegte, dus ik heb de boel wat door elkaar gegooid en vervolgens plaats gemaakt voor uitsluitend twijfelgevallen die al even stonden aan te schuiven in 2022, maar waarvoor simpelweg geen plaats was. 9 nummers buiten en dus evenveel nummers binnen. Met een beetje pijn in het hart voor Aidan Bissett, want die kerel maakt écht wel goede hedendaagse pop-rock, maar ik lijk al weken de enige believer.
De opkuis van de Spotify-lijst volgt pas wanneer er genoeg nummers met een 2023-release aanwezig zijn.
https://i.imgur.com/0uiilUt.jpg
https://i.imgur.com/c8oEE1N.jpg
01 The Haunted Youth - I Feel Like Shit And I Wanna Die
02 Yeah Yeah Yeahs - Wolf
03 Royel Otis - Kool Aid
04 The Reytons - Cash In Hands & Fake IDs
05 The Reytons - Avalanche
06 The Haunted Youth - Broken
07 Metallica - Lux Æterna
08 Lime Cordiale - Colin
09 Serotones - Afraid To Speak
10 Rammstein - Adieu
11 Then Comes Silence - Tickets to Funerals
12 Daan - High
13 CASTLEBEAT - Looking For Something
14 WOAH - i don't want to die when i'm with you
15 Ren - Hi Ren
16 Circa Waves - Carry You Home
17 Portland - Sensational
18 PNAU, Troye Sivan - You Know What I Need
19 Meltheads - Naïef
20 The Blaze - DREAMER
21 Pierre de Maere - Les oiseaux
22 Young Fathers - Tell Somebody
23 School Is Cool - Whisper on the Wind
24 STONE - Money (Hope Ain't Gone)
25 Stromae - La Solassitude
26 Muse - Ghosts (How Can I Move On)
27 Hammock - Love in the Void
28 Daan - Western
29 Måneskin - LA FINE
30 Ren - What You Want
31 Channel Tres - 6am
32 The Wombats - Dressed To Kill
33 Fleddy Melculy - FAKE
34 Måneskin - The Loneliest
35 Vistas - My Head Feels Strange
36 lostboy - The Wake Up
37 Surf Rock is Dead - so comfy
38 Godsmack - Surrender
39 Sam Fender - Little Bull Of Blithe
40 Baudelaire - Facade
https://i.imgur.com/WyrWVIl.jpg
Aidan Bissett - Tripping Over Air
Aidan Bissett - All That I'm Craving
almost monday - cough drops
Circa Waves - Do You Wanna Talk
The Katuns - Disguise
Man-Made Sunshine - Life's Gonna Kill You (If You Let It)
Muse - Kill Or Be Killed
Royel Otis - Motels
YUNGBLUD - Tissues
De opkuis van de Spotify-lijst volgt pas wanneer er genoeg nummers met een 2023-release aanwezig zijn.
https://i.imgur.com/0uiilUt.jpg
https://i.imgur.com/c8oEE1N.jpg
01 The Haunted Youth - I Feel Like Shit And I Wanna Die
02 Yeah Yeah Yeahs - Wolf
03 Royel Otis - Kool Aid
04 The Reytons - Cash In Hands & Fake IDs
05 The Reytons - Avalanche
06 The Haunted Youth - Broken
07 Metallica - Lux Æterna
08 Lime Cordiale - Colin
09 Serotones - Afraid To Speak
10 Rammstein - Adieu
11 Then Comes Silence - Tickets to Funerals
12 Daan - High
13 CASTLEBEAT - Looking For Something
14 WOAH - i don't want to die when i'm with you
15 Ren - Hi Ren
16 Circa Waves - Carry You Home
17 Portland - Sensational
18 PNAU, Troye Sivan - You Know What I Need
19 Meltheads - Naïef
20 The Blaze - DREAMER
21 Pierre de Maere - Les oiseaux
22 Young Fathers - Tell Somebody
23 School Is Cool - Whisper on the Wind
24 STONE - Money (Hope Ain't Gone)
25 Stromae - La Solassitude
26 Muse - Ghosts (How Can I Move On)
27 Hammock - Love in the Void
28 Daan - Western
29 Måneskin - LA FINE
30 Ren - What You Want
31 Channel Tres - 6am
32 The Wombats - Dressed To Kill
33 Fleddy Melculy - FAKE
34 Måneskin - The Loneliest
35 Vistas - My Head Feels Strange
36 lostboy - The Wake Up
37 Surf Rock is Dead - so comfy
38 Godsmack - Surrender
39 Sam Fender - Little Bull Of Blithe
40 Baudelaire - Facade
https://i.imgur.com/WyrWVIl.jpg
Aidan Bissett - Tripping Over Air
Aidan Bissett - All That I'm Craving
almost monday - cough drops
Circa Waves - Do You Wanna Talk
The Katuns - Disguise
Man-Made Sunshine - Life's Gonna Kill You (If You Let It)
Muse - Kill Or Be Killed
Royel Otis - Motels
YUNGBLUD - Tissues
0
geplaatst: 5 januari 2023, 09:02 uur
Week 1:
Vier tips, die elke week weer, de lijst net niet haalden, redden het nu dan toch
01 01 4 Young Fathers - I Saw
02 02 8 Manchester Orchestra - No Rule
03 09 3 The Veils - No Limit of Stars
04 08 3 Gorillaz - Skinny Ape
05 04 6 Agar Agar - The Visit
06 06 6 Moon Walker - Turn Off This Song (Before It Takes Your Soul)
07 03 5 Morrissey - Rebels Without Applause
08 05 6 STONE - Money (Hope Ain't Gone)
09 10 5 The Church - C'est La Vie
10 14 4 Sam Fender - Wild Grey Ocean
11 07 10 Pol - Modern Strange Love
12 12 5 Ren - Genesis
13 17 4 Röyksopp - Stay awhile (ft. Susanne Sundfør)
14 16 5 Phoenix - After Midnight
15 20 3 Nagasaki Swim - Eternal
16 18 5 Robert Forster - Tender Years
17 27 2 Leftfield - Full Way Round (ft. Grian Chatten)
18 26 2 Teleman - Easy Now I've Got You
19 21 3 Riverside - I'm Done With You
20 23 3 Fever Ray - Carbon Dioxide
21 11 10 The Vices - Thousand Vaces
22 19 4 Nation of Language - This Fractured Mind
23 29 2 The Check Marks - The Hymn Of Ten Lives
24 13 8 Bicep - Water (ft. Clara La San)
25 28 2 Gaz Coombes - Long Live The Strange
26 -- 1 Kay Nambiar - Recompose
27 -- 1 DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend
28 -- 1 The Murder Capital - A Thousand Lives
29 -- 1 Tindersticks - Stars at Noon
30 15 7 Taylor Swift - Anti-Hero
(22) (5w) Damien Rice - Astronaut
(24) (7w) The Beths - Knees Deep
(25) (10w) Sprints - Literary Mind (ft. W.H. Lung) (Tom Sharkett Remix)
(30) (1w) Foy Vance - Sapling (ft. Rag'n'Bone Man)
Vier tips, die elke week weer, de lijst net niet haalden, redden het nu dan toch
01 01 4 Young Fathers - I Saw
02 02 8 Manchester Orchestra - No Rule
03 09 3 The Veils - No Limit of Stars
04 08 3 Gorillaz - Skinny Ape
05 04 6 Agar Agar - The Visit
06 06 6 Moon Walker - Turn Off This Song (Before It Takes Your Soul)
07 03 5 Morrissey - Rebels Without Applause
08 05 6 STONE - Money (Hope Ain't Gone)
09 10 5 The Church - C'est La Vie
10 14 4 Sam Fender - Wild Grey Ocean
11 07 10 Pol - Modern Strange Love
12 12 5 Ren - Genesis
13 17 4 Röyksopp - Stay awhile (ft. Susanne Sundfør)
14 16 5 Phoenix - After Midnight
15 20 3 Nagasaki Swim - Eternal
16 18 5 Robert Forster - Tender Years
17 27 2 Leftfield - Full Way Round (ft. Grian Chatten)
18 26 2 Teleman - Easy Now I've Got You
19 21 3 Riverside - I'm Done With You
20 23 3 Fever Ray - Carbon Dioxide
21 11 10 The Vices - Thousand Vaces
22 19 4 Nation of Language - This Fractured Mind
23 29 2 The Check Marks - The Hymn Of Ten Lives
24 13 8 Bicep - Water (ft. Clara La San)
25 28 2 Gaz Coombes - Long Live The Strange
26 -- 1 Kay Nambiar - Recompose
27 -- 1 DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend
28 -- 1 The Murder Capital - A Thousand Lives
29 -- 1 Tindersticks - Stars at Noon
30 15 7 Taylor Swift - Anti-Hero
(22) (5w) Damien Rice - Astronaut
(24) (7w) The Beths - Knees Deep
(25) (10w) Sprints - Literary Mind (ft. W.H. Lung) (Tom Sharkett Remix)
(30) (1w) Foy Vance - Sapling (ft. Rag'n'Bone Man)
0
geplaatst: 5 januari 2023, 15:50 uur
EA Top 50:
De bovenste helft van mijn lijst.
01 01 05 Dylan Flynn and the Dead poets - Running away
02 09 03 Low island - Forever is too long
03 02 03 Vusi Mahlasela, Norman Zulu & Jive connection - Faceless people
04 06 04 Vistas - My head feels strange
05 03 04 the Veils - No limit of stars
06 05 05 Foxglove - Run
07 04 08 the Reytons - Cash in hand & fake IDs
08 31 03 Phoenix - After midnight
09 == 01 Spinvis - Lente '22
10 19 04 DMA's - Olympia
11 55 02 Work in tv - Spiral
12 == 01 Zopp - You
13 == 01 Bicep feat. Clara La San - Water
14 12 04 Gorillaz - Skinny ape
15 15 10 Pixey - Melody (from you to me)
16 35 03 Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry)
17 14 06 Morrissey - Rebels without applause
18 28 02 Fran - Palm trees
19 16 04 Isbells - Sparkle & shine
20 18 02 Clouds of clarity - Science
21 07 05 Weval - Forever
22 17 04 Natalia Lafourcade - Mi manera de querer
23 13 05 Cigarettes after sex - Pistol
24 08 05 Night owls feat. N'Dea Davenport - Cramp your style
25 20 03 Circa waves - Carry you home
26 26 20 Young the giant - The walk home
27 == 01 Michelle David & the True-tones - Yeah yeah yeah
28 27 17 Jonathan Jeremiah - You make me feel this way
29 11 04 the Clockworks - Blood on the mind
30 21 08 CVC - Good morning Vietnam
31 25 04 Holy pinto - Us, married
32 73 03 Sault - Glory
33 38 06 the Luka state - More than this
34 23 03 Hundred reasons - New glasses
35 22 07 the White buffalo - Kingdom for a fool
36 == 01 Arctic monkeys - Sculptures of anything goes
37 60 02 Vox rea - Julia
38 49 04 Tallies - No dreams of fayres
39 59 03 Circa waves - Living in the grey
40 44 03 the Veils - Undertow
41 37 03 Phosphorescent - Tryin' to get to heaven
42 34 13 All them witches - Tour death song
43 36 05 Sputnik sweetheart - Still water
44 33 04 Billy Nomates - Spite
45 10 04 Lone wild - Blackest Friday
46 == 01 Scott McMicken and the Ever-expanding - Another one
47 29 04 Ghost woman - The end of a gun
48 48 02 Fitz and the Tantrums - Moneymaker
49 65 02 We are scientists - Lucky just to be here
50 47 04 K's choice - Time is a parasite
EA Top 50 op spotify
De elf binnenkomers op spotify
De bovenste helft van mijn lijst.
01 01 05 Dylan Flynn and the Dead poets - Running away
02 09 03 Low island - Forever is too long
03 02 03 Vusi Mahlasela, Norman Zulu & Jive connection - Faceless people
04 06 04 Vistas - My head feels strange
05 03 04 the Veils - No limit of stars
06 05 05 Foxglove - Run
07 04 08 the Reytons - Cash in hand & fake IDs
08 31 03 Phoenix - After midnight
09 == 01 Spinvis - Lente '22
10 19 04 DMA's - Olympia
11 55 02 Work in tv - Spiral
12 == 01 Zopp - You
13 == 01 Bicep feat. Clara La San - Water
14 12 04 Gorillaz - Skinny ape
15 15 10 Pixey - Melody (from you to me)
16 35 03 Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry)
17 14 06 Morrissey - Rebels without applause
18 28 02 Fran - Palm trees
19 16 04 Isbells - Sparkle & shine
20 18 02 Clouds of clarity - Science
21 07 05 Weval - Forever
22 17 04 Natalia Lafourcade - Mi manera de querer
23 13 05 Cigarettes after sex - Pistol
24 08 05 Night owls feat. N'Dea Davenport - Cramp your style
25 20 03 Circa waves - Carry you home
26 26 20 Young the giant - The walk home
27 == 01 Michelle David & the True-tones - Yeah yeah yeah
28 27 17 Jonathan Jeremiah - You make me feel this way
29 11 04 the Clockworks - Blood on the mind
30 21 08 CVC - Good morning Vietnam
31 25 04 Holy pinto - Us, married
32 73 03 Sault - Glory
33 38 06 the Luka state - More than this
34 23 03 Hundred reasons - New glasses
35 22 07 the White buffalo - Kingdom for a fool
36 == 01 Arctic monkeys - Sculptures of anything goes
37 60 02 Vox rea - Julia
38 49 04 Tallies - No dreams of fayres
39 59 03 Circa waves - Living in the grey
40 44 03 the Veils - Undertow
41 37 03 Phosphorescent - Tryin' to get to heaven
42 34 13 All them witches - Tour death song
43 36 05 Sputnik sweetheart - Still water
44 33 04 Billy Nomates - Spite
45 10 04 Lone wild - Blackest Friday
46 == 01 Scott McMicken and the Ever-expanding - Another one
47 29 04 Ghost woman - The end of a gun
48 48 02 Fitz and the Tantrums - Moneymaker
49 65 02 We are scientists - Lucky just to be here
50 47 04 K's choice - Time is a parasite
EA Top 50 op spotify
De elf binnenkomers op spotify
3
geplaatst: 6 januari 2023, 00:43 uur
De Eindejaarslijstuitzending is in zes delen te bingen!
Het was weer een feestje en superleuk om te doen, wat was 2022 een geweldig muzikaal jaar en hopelijk zal 2023 dit ook zijn! Voor iedereen hier een mooi muzikaal 2023 gewenst!
In zes delen kan je de 116 mooiste liedjes van 2022 beluisteren en ik geef informatie over deze liedjes. Ook zijn er twee kleine interviews met artiesten die in de lijst staan.
https://eigenwijze30.nl/images/Eigenwijze_2022.jpg
De top 100 van de Eigenwijze Eindejaarslijst 2022 De muzikale hoogtepunten van 2022 komen voorbij tijdens een twaalf uur lang live radioprogramma.
Tijdens de Eigenwijze Eindejaarslijst 2022 worden de 100 mooiste liedjes van 2022 gepresenteerd.
Dit programma wordt uitgezonden op DAB+ radio en internet via Golfbreker radio en wel komende maandag 2 januari.
Joop Stroeve is presentator, initiator en samensteller van dit programma. Meer dan 30 jaar maakt hij de Eigenwijze 30
die sinds 19 jaar ook op de radio te horen is. “Het begon allemaal ermee dat ik met mijn fietsje naar
de plaatselijke platenzaak ging om het Top 40 blaadje te halen. Een paar jaar later op mijn vijftiende
begon ik de muziek in de Top 40 steeds minder goed te vinden en heb ik samen met mijn vrienden toen een eigen lijstje gemaakt.
Daarmee ben ik eigenlijk nooit echt opgehouden, dat lijstje werd een nieuwsbrief en nog later een radioprogramma.”
Hoe was 2022 qua muziek? “Het virus en de maatregelen hebben nog steeds veel invloed gehad op iedereen
en dat vindt ook zijn weerklank in de muziek. Veel nummers gaan over dit thema, geven vorm aan onze boosheid
of bieden juist troost in deze moeilijke tijd. Veel grote artiesten of bands hebben hun release uitgesteld
door de maatregelen en willen hun album vergezellen met een tour, hierdoor kwamen dit jaar juist
veel grote artiesten met een release. Terwijl vorig jaar er veel onbekendere artiesten hoog scoorden,
is nu de gehele top 5 met gerenommeerde artiesten gevuld.
Elke maandagavond vanaf acht uur wordt het radioprogramma ‘Eigenwijze 30’ uitgezonden.
De Eindejaarslijst is dit keer weer op een maandag.
“De Eigenwijze 30 is een alternatief voor de landelijke top 40 en heeft als doel een hitlijst te zijn
op basis van grootste schoonheid en originaliteit. Dit is een onmogelijke opgave natuurlijk.
Het is een feest van de diversiteit en het experiment wordt niet geschuwd.
Wat deze lijst ook bijzonder maakt is dat zij niet beïnvloed wordt door geld, managers en grote platenmaatschappijen.
Er wordt niet gekeken of de single wel in het format past of dat een liedje maar drie minuten mag duren.
Het gaat om de liefde voor de muziek, het liedje, het gevoel, de tekst, de melodie, kortom muziek die mensen raakt.
Golfbreker radio is een regionale zender waar je nog deze diverse soorten muziek kan beluisteren.
https://eigenwijze30.nl/images/Eigenwijze2022in-de-krant.jpg
Elke week zet ik de mooiste liedjes in een nominatielijst op de website van de Eigenwijze 30, hier kan op gestemd worden.
Luisteraars hebben dus invloed hoe hoog een single in de lijst komt door te stemmen.
Jij kan ook meestemmen door een e-mail te sturen met je voorkeur naar: [email protected] of door op de website te stemmen.
Zo ontstaat er samen met de luisteraars een wekelijkse lijst die op de maandagavond wordt uitgezonden.
Er zijn dit jaar 0ngeveer 9.000 stemmen uitgebracht. Voor de Eindejaarslijst zijn alle lijsten bij elkaar opgeteld
en er zitten er weer veel verschillende soorten muziek en talen in. Van pop tot hiphop, rock tot funk
en van wereldmuziek tot elektronische muziek en gecombineerd. Alle werelddelen zijn vertegenwoordigd
en er zijn 25 soorten talen te bewonderen, waarvan 4 verschillende Indiase talen en twee Chinese talen.
Ook komen er opvallend veel verschillende maatsoorten voor, niet alleen de gewone vierkwartsmaat,
maar ook walsjes van drie kwartsmaat, zes achtste en zelfs negen twaalfden. Ook 7/8, 11/12 en zelfs 14/16
is een maatsoort die we dit jaar in de Eindejaarslijst aantreffen.
Muse is de enige die vier noteringen dit jaar. Drie noteringen heeft The Smile, Rammstein, Michael League en Mark Lettieri”
Elk liedje heeft zijn eigen verhaal en de presentatoren zullen deze verhalen vertellen bij de noteringen tijdens het radioprogramma.
Op maandag 2 januari werken Marco, Bart, Roelof, Abe en Dirkjan mee aan dit programma om deze muzikale wereldreis mogelijk te maken.
De uitzending is maandag 2 januari van 12:00 tot 24:00 uur en zal plaatsvinden op Golfbreker radio.
Dit is een radio-omroep uit Amersfoort die uitzendt in de hele regio, te ontvangen via verschillende radio-apps, DAB+ en internet.
https://eigenwijze30.nl/images/Stromae-Lenfer.jpg
1. Stroma – L’enfer
Paul van Haver en zijn team hebben hunzelf weer overtroffen in creativieteit.
Hun nieuwe CD Multitude staat voor de vele typetjes en rollen die worden gespeeld door Stromae
en ook voor de potpori aan wereldmuziek stijlen die worden gebruikt.
Eigenlijk speelt hij ze niet, maar zijn het zijn geestelijke persoonlijke toestanden
die hij daadwerkelijk heeft. Na zijn wereldtournee raakte hij ziek en
belandde in eenzamheid en depressie, hij dacht zelfs aan zelfdoding.
De Franstalige single L’enfer gaat over deze hel in zijn hoofd, zo intens weergegeven,
zijn geestelijk lijden heeft iedereen geraakt. De meeste stemmen van dit jaar
gingen naar één van de emotioneel heftigste liedjes ooit gemaakt.
https://eigenwijze30.nl/images/Rammstein%20-%20zeit-banderole.jpg
2. Rammstein - Zeit
Hoe ouder je wordt hoe bizarder het concept ‘tijd’ wordt. Rammstein stond bekend om hun provoceren,
maar vindt duidelijk nog meer diepgang op hun laatste CD. De gelijknamige single wordt in het Duits
gezongen en confronteert ons op een psychologische manier die diepe indruk achterlaat. Over onmacht,
vergankelijkheid en sterfelijkheid en met het gelukkige gevoel van de perfecte momenten van het leven,
hierdoor laat het ons achter met een diep ontroerde dankbaarheid voor het leven.
https://eigenwijze30.nl/images/Muse-Wontstanddown.jpg
3. Muse - Won’t stand down
De Engelse band Muse heeft de beste CD gemaakt dit jaar, maar liefst vier singles uit de top 100 van
het jaar staan op ‘Will of the people’. Zij hebben nog nooit zo boos geklonken en stellen een grens
op de single ‘Won’t stand down’. Over het niet toegeven aan instanties en mensen die over je grens gaan,
of het nu de overheid, school, werk of ergens anders is. Jarenlang hebben ze ons bijgeleerd en nu meer duidelijk dan ooit
https://eigenwijze30.nl/images/bjork-atopos.jpg
4. björk - atopos
Uit IJsland komt Björk Guðmundsdóttir, op haar CD Fossora (vrouwelijke graver) graaft ze in haar verleden
en die van haar voorouders. De single Atopos (niet op de juist plaats, vreemd) brengt ze een ode aan het
anders zijn en dus eigenwijs zijn. Laten we het anders zijn vieren en ons niet verdelen, maar samenleven.
Over hoop en collectief optimisme. Altijd al onderscheidend, met klassiek en jazzinvloeden. Kasimyn uit
Indonesië produceerde de elektronische gabberbeats.
https://eigenwijze30.nl/images/Kendrick%20Lamar%20-%20N95%20-%20promo%20op%20twitter.jpg
5. Kendrick Lamar - N95
Californische rapper Kendrick Lamar Duckwordt geeft ons zijn inzicht gevende preken op zijn CD ‘Mr. Morale and the big steppers’.
De single ‘N95’ is de naam van een mondkapje en hierop spuwt hij zijn culturele gal. Zonder dat hij gecanceld kan worden rapt
hij over de hypocrisie en machtsachtervolging van mensen, vol indirecte taal en metaforen. Zo moet de luisteraars zelf zijn
teksten ontcijferen en op zoek gaan naar hun eigen waarheid.
Alle videoclips achter elkaar in een afspeellijst.https://www.youtube.com/watch?v=eCH779j2QuA&list=PLYxxkXDZlxxfD6aqYzzc1n8f3lBOPERfG
De top 161 van de Eigenwijze Eindejaarslijst 2022
jaar plek hoogste plek aantal weken Artiest Titel punten hoogste notering
1. 1 12 Stromae L'enfer 445 5 x # 1
2. 1 12 Rammstein Zeit (+ remix) 430 5 x # 1
3. 1 11 Muse Won't stand down 408 4 x # 1
4. 1 12 Björk atopos 408 5 x # 1
5. 1 13 Kendrick Lamar N95 407 1 x # 1
6. 1 12 Flume + Caroline Polachek Sirens 392 1 x # 1
7. 1 11 The Smile Skrting on the surface 379 3 x # 1
8. 2 13 Katherine Priddy Indigo 378 2
9. 4 14 Tom MacDonald The system 366 4
10. 4 12 Tamino The first disciple 357 4
11. 3 12 Apashe + Alina Pash Witch 344 3
12. 1 10 Maati Baani + Salim Khan Maarag 332* 1 x # 1
13. 1 11 Muse Compliance 407 3 x # 1
14. 2 10 Haya band (??) Bian fang chunxing (????) 328 2
15. 3 11 Kendrick Lamar The heart part 5 329 3
16. 1 10 Daniel Avery, Kelly Lee Owens, Haai Chaos energy / Bliss 326 3 x # 1
17. 1 10 Gregory Porter I will 338 / 318 3 x # 1
18. 3 12 Juno reactor, Don Davis, Azam Ali Navras (+ remix) 324 3
19. 1 11 Rammstein Angst 324 2 x # 1
20. 1 10 Danger mouse, Black thought, A$ap rocky, Run the jewels Strangers 322* 2 x # 1
21. 2 11 Haken Nightingale 318 2
22. 3 10 The Smile Free in the knowledge 315 3
23. 1 10 Muse Will of the people 333 2 x # 1
24. 1 9 Jockstrap Concrete over water 314 3 x # 1
25. 3 11 Snarky puppy Trinity 300 3
26. 4 11 Katie Gregson-MacLeod complex 302* 2
27. 2 9 Nicolas Gombert: Graindelavoix In Josquinum a Prato "Musae Jovis" 283 2
28. 3 10 HK Le début de notre monde 279 3
29. 2 9 KH Looking at your pager 276 2
30. 2 10 Danger mouse, Black thought, Michael Kiwanuka Aquamarine 289 2
31. 2 10 Maro Saudade saudade (+ live) 274 2
32. 3 10 The Smile Pana-vision 283 3
33. 1 9 Muse Kill or be killed 292 1 x # 1
34. 1 9 Kamasi Washington The garden path 272 1 x # 1
35. 2 9 Snarky puppy Bet 271* 2
36. 1 8 Bicep Meli (2) 270 2 x # 1
37. 4 9 Arcade fire The lightning 1+2 270 4
38. 2 11 Igorrr Camel dancefloor (+ live) 268 2
39. 1 8 Caroline Polachek Sunset 264* 1 x # 1
40. 3 9 Vrï Cainc sain tathan 259* 3
41. 2 8 María José Llergo Te espera el mar 257 2
42. 4 11 Arch enemy Deceiver, deceiver 296 / 256 4
43. 7 10 Die Antwoord Die Antwoord is dead 256 7
44. 4 10 Purbayan Chatterjee Shanmukhapriya (The mystic) 294 / 254 4
45. 1 8 Tamino You don't own me 253 2 x # 1
46. 4 9 Within temptation Don't pray for me 250* 4
47. 5 9 Serj Tankian How many times? 249 5
48. 5 10 Bloodywood Dana dan 246 5
49. 7 10 He Jinhua + Daniel Ho Xiq dvq bee (Transplanting song) (???) Version 2 245* 7
50. 4 9 J:Kenzo Karthaus / Astral traveller 244 4
51. 7 11 Alireza Ghorbani, Celia Woodsmith, Ehsan Matoori Nostalgia 240 7
52. 3 8 Arooj Aftab + Badi Assad Diya hai 238 3
53. 4 8 Rammstein Zick zack 237 4
54. 6 9 Illenium + Spiritbox Shivering 236 6
55. 3 8 Sachet Tandon, Aman Pant + Nitishwar Kumar Shri amarnath ishwaram 230 3
56. 3 8 Stromae Fils de joie 230 3
57. 3 8 Kronos quartet, Mahsa Vahdat Vaya vaya 229 3
58. 7 9 Spell songs, Julie Fowlis, Karine Polwart Bird of the blizzard 227 7
59. 5 9 R.A. The Rugged man + Chuck D Malice of mammon 226 5
60. 9 9 Daniel Rossen Shadow in the frame 225 9
61. 2 7 Leprous Running low 223 2
62. 3 8 Arooj Aftab Mohabbat 231 3
63. 7 9 S10 De diepte 221 7
64. 5 9 Ana Alcaide, Reza Shayesteh Atashe del 218 5
65. 6 7 björk ovule 217 6
66. 6 8 Eva quartet Minka e rano stanala 216 6
67. 6 9 Protoje Incient stepping 215 6
68. 8 8 Harry Styles As it was 211 8
69. 4 8 Rosalía Saoko 211 4
70. 7 8 Polyphia + Steve Vai Ego death 214* 7
71. 10 10 FKA Twigs Killer 204 10
72. 9 8 I Prevail Body bag 203 9
73. 5 8 Horace Andy Feverish 202* 7
74. 5 7 Go_A Kalyna 202 5
75. 5 8 G Jones, Eprom On my mind 201 5
76. 9 7 Meau Dat heb jij gedaan 200 9
77. 9 8 Huerco S. Plonk 4 200 9
78. 8 8 Nynke Laverman Stoarm 200 8
79. 8 8 Blastoyz High on acid 199 8
80. 12 9 Zdob si zdub + Fratii Advahov Trenuletul 197 12
81. 6 7 Groundation, Israel vibration + The Abyssinians Original riddim 192 6
82. 3 6 Florence + The Machine My love 191 3
83. 7 8 Orbital Smiley 191 7
84. 8 7 Weyes blood It's not just me, it's everybody 188* 8
85. 5 7 Denzel Curry Walkin 188 5
86. 8 8 Angélique Kidjo, Ibrahim Maalouf Ahan 187 8
87. 11 9 Floating points Vocoder 187 11
88. 10 7 Dax Why so serious? 185 10
89. 5 7 Arctic monkeys There'd better be a mirrorball 179 5
90. 11 8 esperanza spalding Formwela 10 176 11
91. 4 6 sym fera 11/8 176 4
92. 10 7 Turnstile Holiday 175 10
93. 7 6 Burden Do not comply 175 7
94. 17 10 Rebelion + Micah Martin A.I. 174* 17
95. 11 7 The Fearless flyers Patrol acrobatique 174 11
96. 11 8 yeule Friendly machine 173 11
97. 16 10 Dlù Bràighe loch iall 173 16
98. 10 10 Koum tara Houria 222 / 172 10
99. 10 8 Faun + Lindy-Fay Hella (of Wardruna) Galdra 172 10
100. 9 9 Nate Smith + Brittany Howard Fly (For Mike) 172 9
101. 1 7 Björk Ancestress 206* 2 x # 1
102. 5 7 Katherine Priddy Eurydice 205 5
103. 4 7 Tom MacDonald Sheeple 188* 4
104. 10 8 Denzel Curry + slowthai Zatoichi 187 10
105. 8 7 Rammstein Dicke titten 185 8
106. 5 7 G Jones A2C2I2D 183 5
107. 5 9 Stromae Santé 217 / 182 5
108. 12 8 Blastoyz, Sajanka + Liora Itzhak Indian spirit 176 12
109. 6 6 Bloodywood Aaj 173 6
110. 11 7 Blawan Blika / Under belly 172 11
111. 3 6 Gorillaz + Thundercat Cracker island 167 3
112. 7 6 Thy Catafalque Köszöntsd a hajnalt 167 7
113. 9 6 Faun Wainamoinen 165 9
114. 8 7 Marjan Vahdat Leyli's garden 161 8
115. 6 6 Ross from friends The daisy 156 6
116. 1 11 Urna Chahar-Tugchi + Kroke Beleg (The gift) 360 / 155 2 x # 1
117. 12 7 Steve Vai Little pretty 153 12
118. 11 7 Pëttra Sinai 149 11
119. 12 7 Tricot Inai (???) 149 12
120. 1 8 Little Simz + Obongjayar Point and kill 242 / 148 1 x # 1
121. 17 8 Natte visstick + Dikke baap Ik trip 'm 147* 17
122. 4 5 Nate Smith, Michael Mayo + Joel Ross Altitude 146 4
123. 13 7 Barbara Hannigan, Ludwig orchestra Youkali 144 13
124. 6 5 Tom MacDonald Names 143 6
125. 10 7 Sami Yusuf, Asad Khan, Pooja Gaitonde The wine of love 143 10
126. 7 8 Bruno Mars + Anderson .Paak = Silk Sonic Smokin out the window 189 / 142 7
127. 12 6 Fontaines D.C. Jackie down the line 139 12
128. 16 9 Rosalía Hentai 137 16
129. 5 5 Fontaines D.C. I love you 135 5
130. 13 6 Heilung Anoana 134 13
131. 15 6 Plaid C.A. 133* 15
132. 14 6 Phoebe Bridgers Sidelines 133 14
133. 9 6 Porcupine tree Dignity 130 9
134. 12 8 Nas, Hit-boy, EPMD, Eminem EPMD 1 + 2 168 / 78 12
135. 11 5 Tom MacDonald Riot 127 11
136. 7 5 The Smile Thin thing 127 7
137. 12 6 Horace Andy Try love 127 12
138. 14 7 Nitin Sawhney + Nina Miranda Vai 126 14
139. 13 6 Rosalía + The Weeknd La fama 123 13
140. 10 6 Suburban architecture Solar winds / Renegade horns 121 10
141. 2 10 Bastarda + João de Sousa Livre 322 / 117 2
142. 16 6 Antonis Antoniou Throisma 119* 16
143. 9 5 Chase & Status + Takura Don't be scared 119 9
144. 12 6 Phonon + Benjamin Francis Collusion 118 12
145. 8 5 Sami Yusuf For true lovers 118 8
146. 15 6 Eefje de Visser Startschot 117 15
147. 10 5 Ibibio sound machine Protection from evil 117 10
148. 10 5 Polyphia Playing God 114 10
149. 14 8 Sofía Rei Negro sobre blanco 143 / 113 14
150. 13 6 Labryénco El torbellino (Bulerias) 111 13
151. 5 9 Sufjan Stevens + Angelo de Augustine Back to Oz / Fictional California 250 / 109 5
152. 11 8 Sully 5ives / Sliding 195 / 109 11
153. 14 5 Floor Jansen Fire 109 14
154. 19 6 Mari Boine, Elin Kåven, Stian Soli Mihá 103 19
155. 10 4 Kalush orchestra Stefania 102 10
156. 12 4 Tautumeitas Ružinu duorzina 101* 12
157. 18 5 Dhafer Youssef, Marcus Miller Ondes of Chakras 101* 18
158. 17 5 Vivaldi: Max Richter, Elena Urioste, Chineke! orchestra Summer 1 (2022) 101 17
159. 15 6 Paolo Nutini Through the echoes 101 15
160. 12 5 Leftfield Accumulator 100* 12
161. 21 6 Snatam Kaur Akaal 100 21
2 januari vond de Eigenwijze eindejaarslijst 2022 plaats, hier vind je de lijst. De Eindejaarslijst is dit jaar voor de negentiende keer live uitgezonden, hieronder de herhaling van de radio-uitzending met de mooiste singles en promo's van 2022:
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel1.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 1 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel2.mp3<-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 2 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel3.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 3 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel4.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 4 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel5.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 5 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel6.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 6 te downloaden.
Het was weer een feestje en superleuk om te doen, wat was 2022 een geweldig muzikaal jaar en hopelijk zal 2023 dit ook zijn! Voor iedereen hier een mooi muzikaal 2023 gewenst!
In zes delen kan je de 116 mooiste liedjes van 2022 beluisteren en ik geef informatie over deze liedjes. Ook zijn er twee kleine interviews met artiesten die in de lijst staan.
https://eigenwijze30.nl/images/Eigenwijze_2022.jpg
De top 100 van de Eigenwijze Eindejaarslijst 2022 De muzikale hoogtepunten van 2022 komen voorbij tijdens een twaalf uur lang live radioprogramma.
Tijdens de Eigenwijze Eindejaarslijst 2022 worden de 100 mooiste liedjes van 2022 gepresenteerd.
Dit programma wordt uitgezonden op DAB+ radio en internet via Golfbreker radio en wel komende maandag 2 januari.
Joop Stroeve is presentator, initiator en samensteller van dit programma. Meer dan 30 jaar maakt hij de Eigenwijze 30
die sinds 19 jaar ook op de radio te horen is. “Het begon allemaal ermee dat ik met mijn fietsje naar
de plaatselijke platenzaak ging om het Top 40 blaadje te halen. Een paar jaar later op mijn vijftiende
begon ik de muziek in de Top 40 steeds minder goed te vinden en heb ik samen met mijn vrienden toen een eigen lijstje gemaakt.
Daarmee ben ik eigenlijk nooit echt opgehouden, dat lijstje werd een nieuwsbrief en nog later een radioprogramma.”
Hoe was 2022 qua muziek? “Het virus en de maatregelen hebben nog steeds veel invloed gehad op iedereen
en dat vindt ook zijn weerklank in de muziek. Veel nummers gaan over dit thema, geven vorm aan onze boosheid
of bieden juist troost in deze moeilijke tijd. Veel grote artiesten of bands hebben hun release uitgesteld
door de maatregelen en willen hun album vergezellen met een tour, hierdoor kwamen dit jaar juist
veel grote artiesten met een release. Terwijl vorig jaar er veel onbekendere artiesten hoog scoorden,
is nu de gehele top 5 met gerenommeerde artiesten gevuld.
Elke maandagavond vanaf acht uur wordt het radioprogramma ‘Eigenwijze 30’ uitgezonden.
De Eindejaarslijst is dit keer weer op een maandag.
“De Eigenwijze 30 is een alternatief voor de landelijke top 40 en heeft als doel een hitlijst te zijn
op basis van grootste schoonheid en originaliteit. Dit is een onmogelijke opgave natuurlijk.
Het is een feest van de diversiteit en het experiment wordt niet geschuwd.
Wat deze lijst ook bijzonder maakt is dat zij niet beïnvloed wordt door geld, managers en grote platenmaatschappijen.
Er wordt niet gekeken of de single wel in het format past of dat een liedje maar drie minuten mag duren.
Het gaat om de liefde voor de muziek, het liedje, het gevoel, de tekst, de melodie, kortom muziek die mensen raakt.
Golfbreker radio is een regionale zender waar je nog deze diverse soorten muziek kan beluisteren.
https://eigenwijze30.nl/images/Eigenwijze2022in-de-krant.jpg
Elke week zet ik de mooiste liedjes in een nominatielijst op de website van de Eigenwijze 30, hier kan op gestemd worden.
Luisteraars hebben dus invloed hoe hoog een single in de lijst komt door te stemmen.
Jij kan ook meestemmen door een e-mail te sturen met je voorkeur naar: [email protected] of door op de website te stemmen.
Zo ontstaat er samen met de luisteraars een wekelijkse lijst die op de maandagavond wordt uitgezonden.
Er zijn dit jaar 0ngeveer 9.000 stemmen uitgebracht. Voor de Eindejaarslijst zijn alle lijsten bij elkaar opgeteld
en er zitten er weer veel verschillende soorten muziek en talen in. Van pop tot hiphop, rock tot funk
en van wereldmuziek tot elektronische muziek en gecombineerd. Alle werelddelen zijn vertegenwoordigd
en er zijn 25 soorten talen te bewonderen, waarvan 4 verschillende Indiase talen en twee Chinese talen.
Ook komen er opvallend veel verschillende maatsoorten voor, niet alleen de gewone vierkwartsmaat,
maar ook walsjes van drie kwartsmaat, zes achtste en zelfs negen twaalfden. Ook 7/8, 11/12 en zelfs 14/16
is een maatsoort die we dit jaar in de Eindejaarslijst aantreffen.
Muse is de enige die vier noteringen dit jaar. Drie noteringen heeft The Smile, Rammstein, Michael League en Mark Lettieri”
Elk liedje heeft zijn eigen verhaal en de presentatoren zullen deze verhalen vertellen bij de noteringen tijdens het radioprogramma.
Op maandag 2 januari werken Marco, Bart, Roelof, Abe en Dirkjan mee aan dit programma om deze muzikale wereldreis mogelijk te maken.
De uitzending is maandag 2 januari van 12:00 tot 24:00 uur en zal plaatsvinden op Golfbreker radio.
Dit is een radio-omroep uit Amersfoort die uitzendt in de hele regio, te ontvangen via verschillende radio-apps, DAB+ en internet.
https://eigenwijze30.nl/images/Stromae-Lenfer.jpg
1. Stroma – L’enfer
Paul van Haver en zijn team hebben hunzelf weer overtroffen in creativieteit.
Hun nieuwe CD Multitude staat voor de vele typetjes en rollen die worden gespeeld door Stromae
en ook voor de potpori aan wereldmuziek stijlen die worden gebruikt.
Eigenlijk speelt hij ze niet, maar zijn het zijn geestelijke persoonlijke toestanden
die hij daadwerkelijk heeft. Na zijn wereldtournee raakte hij ziek en
belandde in eenzamheid en depressie, hij dacht zelfs aan zelfdoding.
De Franstalige single L’enfer gaat over deze hel in zijn hoofd, zo intens weergegeven,
zijn geestelijk lijden heeft iedereen geraakt. De meeste stemmen van dit jaar
gingen naar één van de emotioneel heftigste liedjes ooit gemaakt.
https://eigenwijze30.nl/images/Rammstein%20-%20zeit-banderole.jpg
2. Rammstein - Zeit
Hoe ouder je wordt hoe bizarder het concept ‘tijd’ wordt. Rammstein stond bekend om hun provoceren,
maar vindt duidelijk nog meer diepgang op hun laatste CD. De gelijknamige single wordt in het Duits
gezongen en confronteert ons op een psychologische manier die diepe indruk achterlaat. Over onmacht,
vergankelijkheid en sterfelijkheid en met het gelukkige gevoel van de perfecte momenten van het leven,
hierdoor laat het ons achter met een diep ontroerde dankbaarheid voor het leven.
https://eigenwijze30.nl/images/Muse-Wontstanddown.jpg
3. Muse - Won’t stand down
De Engelse band Muse heeft de beste CD gemaakt dit jaar, maar liefst vier singles uit de top 100 van
het jaar staan op ‘Will of the people’. Zij hebben nog nooit zo boos geklonken en stellen een grens
op de single ‘Won’t stand down’. Over het niet toegeven aan instanties en mensen die over je grens gaan,
of het nu de overheid, school, werk of ergens anders is. Jarenlang hebben ze ons bijgeleerd en nu meer duidelijk dan ooit
https://eigenwijze30.nl/images/bjork-atopos.jpg
4. björk - atopos
Uit IJsland komt Björk Guðmundsdóttir, op haar CD Fossora (vrouwelijke graver) graaft ze in haar verleden
en die van haar voorouders. De single Atopos (niet op de juist plaats, vreemd) brengt ze een ode aan het
anders zijn en dus eigenwijs zijn. Laten we het anders zijn vieren en ons niet verdelen, maar samenleven.
Over hoop en collectief optimisme. Altijd al onderscheidend, met klassiek en jazzinvloeden. Kasimyn uit
Indonesië produceerde de elektronische gabberbeats.
https://eigenwijze30.nl/images/Kendrick%20Lamar%20-%20N95%20-%20promo%20op%20twitter.jpg
5. Kendrick Lamar - N95
Californische rapper Kendrick Lamar Duckwordt geeft ons zijn inzicht gevende preken op zijn CD ‘Mr. Morale and the big steppers’.
De single ‘N95’ is de naam van een mondkapje en hierop spuwt hij zijn culturele gal. Zonder dat hij gecanceld kan worden rapt
hij over de hypocrisie en machtsachtervolging van mensen, vol indirecte taal en metaforen. Zo moet de luisteraars zelf zijn
teksten ontcijferen en op zoek gaan naar hun eigen waarheid.
Alle videoclips achter elkaar in een afspeellijst.https://www.youtube.com/watch?v=eCH779j2QuA&list=PLYxxkXDZlxxfD6aqYzzc1n8f3lBOPERfG
De top 161 van de Eigenwijze Eindejaarslijst 2022
jaar plek hoogste plek aantal weken Artiest Titel punten hoogste notering
1. 1 12 Stromae L'enfer 445 5 x # 1
2. 1 12 Rammstein Zeit (+ remix) 430 5 x # 1
3. 1 11 Muse Won't stand down 408 4 x # 1
4. 1 12 Björk atopos 408 5 x # 1
5. 1 13 Kendrick Lamar N95 407 1 x # 1
6. 1 12 Flume + Caroline Polachek Sirens 392 1 x # 1
7. 1 11 The Smile Skrting on the surface 379 3 x # 1
8. 2 13 Katherine Priddy Indigo 378 2
9. 4 14 Tom MacDonald The system 366 4
10. 4 12 Tamino The first disciple 357 4
11. 3 12 Apashe + Alina Pash Witch 344 3
12. 1 10 Maati Baani + Salim Khan Maarag 332* 1 x # 1
13. 1 11 Muse Compliance 407 3 x # 1
14. 2 10 Haya band (??) Bian fang chunxing (????) 328 2
15. 3 11 Kendrick Lamar The heart part 5 329 3
16. 1 10 Daniel Avery, Kelly Lee Owens, Haai Chaos energy / Bliss 326 3 x # 1
17. 1 10 Gregory Porter I will 338 / 318 3 x # 1
18. 3 12 Juno reactor, Don Davis, Azam Ali Navras (+ remix) 324 3
19. 1 11 Rammstein Angst 324 2 x # 1
20. 1 10 Danger mouse, Black thought, A$ap rocky, Run the jewels Strangers 322* 2 x # 1
21. 2 11 Haken Nightingale 318 2
22. 3 10 The Smile Free in the knowledge 315 3
23. 1 10 Muse Will of the people 333 2 x # 1
24. 1 9 Jockstrap Concrete over water 314 3 x # 1
25. 3 11 Snarky puppy Trinity 300 3
26. 4 11 Katie Gregson-MacLeod complex 302* 2
27. 2 9 Nicolas Gombert: Graindelavoix In Josquinum a Prato "Musae Jovis" 283 2
28. 3 10 HK Le début de notre monde 279 3
29. 2 9 KH Looking at your pager 276 2
30. 2 10 Danger mouse, Black thought, Michael Kiwanuka Aquamarine 289 2
31. 2 10 Maro Saudade saudade (+ live) 274 2
32. 3 10 The Smile Pana-vision 283 3
33. 1 9 Muse Kill or be killed 292 1 x # 1
34. 1 9 Kamasi Washington The garden path 272 1 x # 1
35. 2 9 Snarky puppy Bet 271* 2
36. 1 8 Bicep Meli (2) 270 2 x # 1
37. 4 9 Arcade fire The lightning 1+2 270 4
38. 2 11 Igorrr Camel dancefloor (+ live) 268 2
39. 1 8 Caroline Polachek Sunset 264* 1 x # 1
40. 3 9 Vrï Cainc sain tathan 259* 3
41. 2 8 María José Llergo Te espera el mar 257 2
42. 4 11 Arch enemy Deceiver, deceiver 296 / 256 4
43. 7 10 Die Antwoord Die Antwoord is dead 256 7
44. 4 10 Purbayan Chatterjee Shanmukhapriya (The mystic) 294 / 254 4
45. 1 8 Tamino You don't own me 253 2 x # 1
46. 4 9 Within temptation Don't pray for me 250* 4
47. 5 9 Serj Tankian How many times? 249 5
48. 5 10 Bloodywood Dana dan 246 5
49. 7 10 He Jinhua + Daniel Ho Xiq dvq bee (Transplanting song) (???) Version 2 245* 7
50. 4 9 J:Kenzo Karthaus / Astral traveller 244 4
51. 7 11 Alireza Ghorbani, Celia Woodsmith, Ehsan Matoori Nostalgia 240 7
52. 3 8 Arooj Aftab + Badi Assad Diya hai 238 3
53. 4 8 Rammstein Zick zack 237 4
54. 6 9 Illenium + Spiritbox Shivering 236 6
55. 3 8 Sachet Tandon, Aman Pant + Nitishwar Kumar Shri amarnath ishwaram 230 3
56. 3 8 Stromae Fils de joie 230 3
57. 3 8 Kronos quartet, Mahsa Vahdat Vaya vaya 229 3
58. 7 9 Spell songs, Julie Fowlis, Karine Polwart Bird of the blizzard 227 7
59. 5 9 R.A. The Rugged man + Chuck D Malice of mammon 226 5
60. 9 9 Daniel Rossen Shadow in the frame 225 9
61. 2 7 Leprous Running low 223 2
62. 3 8 Arooj Aftab Mohabbat 231 3
63. 7 9 S10 De diepte 221 7
64. 5 9 Ana Alcaide, Reza Shayesteh Atashe del 218 5
65. 6 7 björk ovule 217 6
66. 6 8 Eva quartet Minka e rano stanala 216 6
67. 6 9 Protoje Incient stepping 215 6
68. 8 8 Harry Styles As it was 211 8
69. 4 8 Rosalía Saoko 211 4
70. 7 8 Polyphia + Steve Vai Ego death 214* 7
71. 10 10 FKA Twigs Killer 204 10
72. 9 8 I Prevail Body bag 203 9
73. 5 8 Horace Andy Feverish 202* 7
74. 5 7 Go_A Kalyna 202 5
75. 5 8 G Jones, Eprom On my mind 201 5
76. 9 7 Meau Dat heb jij gedaan 200 9
77. 9 8 Huerco S. Plonk 4 200 9
78. 8 8 Nynke Laverman Stoarm 200 8
79. 8 8 Blastoyz High on acid 199 8
80. 12 9 Zdob si zdub + Fratii Advahov Trenuletul 197 12
81. 6 7 Groundation, Israel vibration + The Abyssinians Original riddim 192 6
82. 3 6 Florence + The Machine My love 191 3
83. 7 8 Orbital Smiley 191 7
84. 8 7 Weyes blood It's not just me, it's everybody 188* 8
85. 5 7 Denzel Curry Walkin 188 5
86. 8 8 Angélique Kidjo, Ibrahim Maalouf Ahan 187 8
87. 11 9 Floating points Vocoder 187 11
88. 10 7 Dax Why so serious? 185 10
89. 5 7 Arctic monkeys There'd better be a mirrorball 179 5
90. 11 8 esperanza spalding Formwela 10 176 11
91. 4 6 sym fera 11/8 176 4
92. 10 7 Turnstile Holiday 175 10
93. 7 6 Burden Do not comply 175 7
94. 17 10 Rebelion + Micah Martin A.I. 174* 17
95. 11 7 The Fearless flyers Patrol acrobatique 174 11
96. 11 8 yeule Friendly machine 173 11
97. 16 10 Dlù Bràighe loch iall 173 16
98. 10 10 Koum tara Houria 222 / 172 10
99. 10 8 Faun + Lindy-Fay Hella (of Wardruna) Galdra 172 10
100. 9 9 Nate Smith + Brittany Howard Fly (For Mike) 172 9
101. 1 7 Björk Ancestress 206* 2 x # 1
102. 5 7 Katherine Priddy Eurydice 205 5
103. 4 7 Tom MacDonald Sheeple 188* 4
104. 10 8 Denzel Curry + slowthai Zatoichi 187 10
105. 8 7 Rammstein Dicke titten 185 8
106. 5 7 G Jones A2C2I2D 183 5
107. 5 9 Stromae Santé 217 / 182 5
108. 12 8 Blastoyz, Sajanka + Liora Itzhak Indian spirit 176 12
109. 6 6 Bloodywood Aaj 173 6
110. 11 7 Blawan Blika / Under belly 172 11
111. 3 6 Gorillaz + Thundercat Cracker island 167 3
112. 7 6 Thy Catafalque Köszöntsd a hajnalt 167 7
113. 9 6 Faun Wainamoinen 165 9
114. 8 7 Marjan Vahdat Leyli's garden 161 8
115. 6 6 Ross from friends The daisy 156 6
116. 1 11 Urna Chahar-Tugchi + Kroke Beleg (The gift) 360 / 155 2 x # 1
117. 12 7 Steve Vai Little pretty 153 12
118. 11 7 Pëttra Sinai 149 11
119. 12 7 Tricot Inai (???) 149 12
120. 1 8 Little Simz + Obongjayar Point and kill 242 / 148 1 x # 1
121. 17 8 Natte visstick + Dikke baap Ik trip 'm 147* 17
122. 4 5 Nate Smith, Michael Mayo + Joel Ross Altitude 146 4
123. 13 7 Barbara Hannigan, Ludwig orchestra Youkali 144 13
124. 6 5 Tom MacDonald Names 143 6
125. 10 7 Sami Yusuf, Asad Khan, Pooja Gaitonde The wine of love 143 10
126. 7 8 Bruno Mars + Anderson .Paak = Silk Sonic Smokin out the window 189 / 142 7
127. 12 6 Fontaines D.C. Jackie down the line 139 12
128. 16 9 Rosalía Hentai 137 16
129. 5 5 Fontaines D.C. I love you 135 5
130. 13 6 Heilung Anoana 134 13
131. 15 6 Plaid C.A. 133* 15
132. 14 6 Phoebe Bridgers Sidelines 133 14
133. 9 6 Porcupine tree Dignity 130 9
134. 12 8 Nas, Hit-boy, EPMD, Eminem EPMD 1 + 2 168 / 78 12
135. 11 5 Tom MacDonald Riot 127 11
136. 7 5 The Smile Thin thing 127 7
137. 12 6 Horace Andy Try love 127 12
138. 14 7 Nitin Sawhney + Nina Miranda Vai 126 14
139. 13 6 Rosalía + The Weeknd La fama 123 13
140. 10 6 Suburban architecture Solar winds / Renegade horns 121 10
141. 2 10 Bastarda + João de Sousa Livre 322 / 117 2
142. 16 6 Antonis Antoniou Throisma 119* 16
143. 9 5 Chase & Status + Takura Don't be scared 119 9
144. 12 6 Phonon + Benjamin Francis Collusion 118 12
145. 8 5 Sami Yusuf For true lovers 118 8
146. 15 6 Eefje de Visser Startschot 117 15
147. 10 5 Ibibio sound machine Protection from evil 117 10
148. 10 5 Polyphia Playing God 114 10
149. 14 8 Sofía Rei Negro sobre blanco 143 / 113 14
150. 13 6 Labryénco El torbellino (Bulerias) 111 13
151. 5 9 Sufjan Stevens + Angelo de Augustine Back to Oz / Fictional California 250 / 109 5
152. 11 8 Sully 5ives / Sliding 195 / 109 11
153. 14 5 Floor Jansen Fire 109 14
154. 19 6 Mari Boine, Elin Kåven, Stian Soli Mihá 103 19
155. 10 4 Kalush orchestra Stefania 102 10
156. 12 4 Tautumeitas Ružinu duorzina 101* 12
157. 18 5 Dhafer Youssef, Marcus Miller Ondes of Chakras 101* 18
158. 17 5 Vivaldi: Max Richter, Elena Urioste, Chineke! orchestra Summer 1 (2022) 101 17
159. 15 6 Paolo Nutini Through the echoes 101 15
160. 12 5 Leftfield Accumulator 100* 12
161. 21 6 Snatam Kaur Akaal 100 21
2 januari vond de Eigenwijze eindejaarslijst 2022 plaats, hier vind je de lijst. De Eindejaarslijst is dit jaar voor de negentiende keer live uitgezonden, hieronder de herhaling van de radio-uitzending met de mooiste singles en promo's van 2022:
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel1.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 1 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel2.mp3<-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 2 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel3.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 3 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel4.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 4 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel5.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 5 te downloaden.
Klik hierop --> https://eigenwijze30.nl/mp3/EigenwijzeEindejaarslijst2022Deel6.mp3 <-- om de herhaling van Eigenwijze eindejaarslijst van 2022 deel 6 te downloaden.
2
geplaatst: 6 januari 2023, 10:28 uur
Stormachtige 20
Eindelijk horen we weer nieuwe muziek van Boxed In.
01 KALIKA - Les glaçons (ft. Yelle)
02 Little Simz - Gorilla
03 Roosbeef - Mandola
04 SZA - Kill Bill
05 DIRK. - Idiot Paradise
06 Spinvis - Lente '22
07 Roosbeef - Ik heb je rug
08 Brutus - What Have We Done
09 Sprints - Literary Mind
10 Olan Munk - Can't Wait
11 Nina Hagen - Unity (Agar Agar Remix)
12 K - Out of Luck
13 PinkPantheress - Take me home
14 Eftalya Yağcı – Masum Değil
15 Ladytron - Faces
16 Boxed In - Takes Me To You (ft. Yunè Pinku)
17 Skrillex - Rumble (ft. Fred again.., Flowdan)
18 Black Belt Eagle Scout - Nobody
19 MEROL - Applaus
20 Frankie Rose - Anything
NIEUW
19 MEROL - Applaus
Eindelijk horen we weer nieuwe muziek van Boxed In.
01 KALIKA - Les glaçons (ft. Yelle)
02 Little Simz - Gorilla
03 Roosbeef - Mandola
04 SZA - Kill Bill
05 DIRK. - Idiot Paradise
06 Spinvis - Lente '22
07 Roosbeef - Ik heb je rug
08 Brutus - What Have We Done
09 Sprints - Literary Mind
10 Olan Munk - Can't Wait
11 Nina Hagen - Unity (Agar Agar Remix)
12 K - Out of Luck
13 PinkPantheress - Take me home
14 Eftalya Yağcı – Masum Değil
15 Ladytron - Faces
19 MEROL - Applaus
NIEUW
19 MEROL - Applaus
2
geplaatst: 6 januari 2023, 18:57 uur
W2 W1 (06-01-2023)
1. 01. The Murder Capital - Ethel
2. 02. FEWS - MASSOLIT
3. 03 Young Fathers - I Saw
4. 04. shame - Fingers of Steel
5. 08. Gretel Hänlyn - Today (can’t help but cry)
6. 09. The Reytons - Fading
7. 10. The Clockworks - Blood on the Mind
8. 05 Fatoumata Diawara - Nsera (ft. Damon Albarn)
9. 06. Gorillaz - Baby Queen
10. 07. IST IST - Stamp You Out
11. 14. Roo Panes - Suburban Pines
12. 16. Surf Rock Is Dead - show me the world
13. 17. Circa Waves - Living in the Grey
14. == Gently Tender - Dead is Dead
15. == Peak Park - Need Your Love
16. == The Veils - No Limit of Stars
17. 18. Lime Garden – Bitter
18. 19. The Cool Greenhouse - Get Unjaded
19. 20. Bandit - Happy Pils
1. 01. The Murder Capital - Ethel
2. 02. FEWS - MASSOLIT
3. 03 Young Fathers - I Saw
4. 04. shame - Fingers of Steel
5. 08. Gretel Hänlyn - Today (can’t help but cry)
6. 09. The Reytons - Fading
7. 10. The Clockworks - Blood on the Mind
8. 05 Fatoumata Diawara - Nsera (ft. Damon Albarn)
9. 06. Gorillaz - Baby Queen
10. 07. IST IST - Stamp You Out
11. 14. Roo Panes - Suburban Pines
12. 16. Surf Rock Is Dead - show me the world
13. 17. Circa Waves - Living in the Grey
14. == Gently Tender - Dead is Dead
15. == Peak Park - Need Your Love
16. == The Veils - No Limit of Stars
17. 18. Lime Garden – Bitter
18. 19. The Cool Greenhouse - Get Unjaded
19. 20. Bandit - Happy Pils
1
geplaatst: 6 januari 2023, 21:52 uur
You Bube Music week 01-2023 (6 new entries)
Ralphy's Dutch Top 10 week 01-2023
01 01 05 This is the moment - Son Mieux (The Netherlands) 1
02 02 09 Anti-hero - Taylor Swift (USA) 1
03 03 10 The loneliest - Måneskin (Italy) 1
04 04 05 10:35 - Tiësto feat. Tate McRae (The Netherlands/Canada)
05 05 04 Wild grey ocean - Sam Fender (England) X
06 06 06 Never gonna not dance again - P!nk (USA) X
07 07 05 Must have been new - dEUS (Belgium)
08 09 03 5 Voor 12 - Snelle (The Netherlands)
09 10 03 Million dollar baby - Ava Max (USA)
10 -- 01 Lux Æterna - Metallica (USA) X
Ralphy's Tip week 01-2023:
Time is a parasite - K's Choice (Belgium) X
Off the chart:
-- 08 07 Lift me up - Rihanna (Barbados)
order numbers:
place this week - place last week - number of weeks
X = (ex-)tip of the week
1 = (former) number 1
* = with a bullit
Click on the song to watch the you tube video
Bubi's Hit(tip)s for week 01 ending January 07-2023
01) (23) Time is a parasite - K's Choice (Belgium) 02 X
02) (02) No rule - Manchester Orchestra (USA) 05 X
03) (03) Tour death song - All Them Witches (USA) 08
04) (04) The news - Paramore (USA) 03
05) (10) Veronica Mars - Blondshell (USA) 02
06) (12) New glasses - Hundred Reasons (England) 03
07) (13) Connected - Rockford (The Netherlands) 03
08) (09) Idiot paradise - Dirk. (Belgium) 02
09) (06) So you say - The Resolve (England) 04
10) (07) From hell to here - Himalayas (Wales) 03
11) (20) Show me the way you love - Leap (England) 03
12) (22) Satisfy - The Resolve (England) 02
13) (--) Dust off the shame - The Disaster Party (England) 01
14) (15) Paranoid - DZ Deathrays (Australia) 03
15) (19) My head feels strange - Vistas (Scotland) 03
16) (16) In over your head - Cloud Cafe (The Netherlands) 04
17) (05) Disorder - Columbia (Wales) 04
18) (--) Fading - The Reytons (England) 01
19) (--) Another day - Maze Hunters (Bulgaria) 01
20) (18) The underclass - Longy (England) 03
21) (25) Pray - Inge Lamboo (The Netherlands) 02
22) (--) Blood on my mind - The Clockworks (England) 01
23) (26) Come a little closer - Inge van Calkar (The Netherlands) 03
24) (21) Adieu - Rammstein (Germany) 04
25) (11) More than this - The Luka State (England) 06 X
26) (14) Landslide - The Rills (England) 03
27) (08) Where'd you go baby - The King Rooks (England) 04
28) (28) Run away - Goose (Belgium) 02
29) (--) Dancing's done - Ava Max (USA) 01
30) (--) The old school way - Hundred Reasons (England) 01
Moved on to Ralphy's Dutch Top 10:
(01) Lux Æterna - Metallica (USA) 03 X
Off the hit(tip)s:
(17) Picturesque - Editors (England) 10
(24) Hurt - Amber Run (England) 04
(27) Hounds - Puma Blue (England) 11 X
(29) Ease my mind - Rolla (England) 05
(30) Cash in hand & Fake IDs - The Reytons (England) 05
You Bube Music Hitlists
Bube on twitter: @SBube
Click here for all videos in Ralphy's Dutch Top 10 & Bubi's Hit(tip)s:
You Bube Music week 01-2023
More than 80 good brand new songs more:
Ralphy's Potential Possibilities (Bubbling Under)
Ralphy's Dutch Top 10 week 01-2023
01 01 05 This is the moment - Son Mieux (The Netherlands) 1
02 02 09 Anti-hero - Taylor Swift (USA) 1
03 03 10 The loneliest - Måneskin (Italy) 1
04 04 05 10:35 - Tiësto feat. Tate McRae (The Netherlands/Canada)
05 05 04 Wild grey ocean - Sam Fender (England) X
06 06 06 Never gonna not dance again - P!nk (USA) X
07 07 05 Must have been new - dEUS (Belgium)
08 09 03 5 Voor 12 - Snelle (The Netherlands)
09 10 03 Million dollar baby - Ava Max (USA)
10 -- 01 Lux Æterna - Metallica (USA) X
Ralphy's Tip week 01-2023:
Time is a parasite - K's Choice (Belgium) X
Off the chart:
-- 08 07 Lift me up - Rihanna (Barbados)
order numbers:
place this week - place last week - number of weeks
X = (ex-)tip of the week
1 = (former) number 1
* = with a bullit
Click on the song to watch the you tube video
Bubi's Hit(tip)s for week 01 ending January 07-2023
01) (23) Time is a parasite - K's Choice (Belgium) 02 X
02) (02) No rule - Manchester Orchestra (USA) 05 X
03) (03) Tour death song - All Them Witches (USA) 08
04) (04) The news - Paramore (USA) 03
05) (10) Veronica Mars - Blondshell (USA) 02
06) (12) New glasses - Hundred Reasons (England) 03
07) (13) Connected - Rockford (The Netherlands) 03
08) (09) Idiot paradise - Dirk. (Belgium) 02
09) (06) So you say - The Resolve (England) 04
10) (07) From hell to here - Himalayas (Wales) 03
11) (20) Show me the way you love - Leap (England) 03
12) (22) Satisfy - The Resolve (England) 02
13) (--) Dust off the shame - The Disaster Party (England) 01
14) (15) Paranoid - DZ Deathrays (Australia) 03
15) (19) My head feels strange - Vistas (Scotland) 03
16) (16) In over your head - Cloud Cafe (The Netherlands) 04
17) (05) Disorder - Columbia (Wales) 04
18) (--) Fading - The Reytons (England) 01
19) (--) Another day - Maze Hunters (Bulgaria) 01
20) (18) The underclass - Longy (England) 03
21) (25) Pray - Inge Lamboo (The Netherlands) 02
22) (--) Blood on my mind - The Clockworks (England) 01
23) (26) Come a little closer - Inge van Calkar (The Netherlands) 03
24) (21) Adieu - Rammstein (Germany) 04
25) (11) More than this - The Luka State (England) 06 X
26) (14) Landslide - The Rills (England) 03
27) (08) Where'd you go baby - The King Rooks (England) 04
28) (28) Run away - Goose (Belgium) 02
29) (--) Dancing's done - Ava Max (USA) 01
30) (--) The old school way - Hundred Reasons (England) 01
Moved on to Ralphy's Dutch Top 10:
(01) Lux Æterna - Metallica (USA) 03 X
Off the hit(tip)s:
(17) Picturesque - Editors (England) 10
(24) Hurt - Amber Run (England) 04
(27) Hounds - Puma Blue (England) 11 X
(29) Ease my mind - Rolla (England) 05
(30) Cash in hand & Fake IDs - The Reytons (England) 05
You Bube Music Hitlists
Bube on twitter: @SBube
Click here for all videos in Ralphy's Dutch Top 10 & Bubi's Hit(tip)s:
You Bube Music week 01-2023
More than 80 good brand new songs more:
Ralphy's Potential Possibilities (Bubbling Under)
0
geplaatst: 7 januari 2023, 02:30 uur
1 1 4 DMA'S - Olympia
2 3 3 Sophie Ellis-Bextor & Wuh Oh - Hypnotized
3 19 2 Little Simz - Gorilla
4 6 4 Ksenia Lewis - Left for Dead
5 4 5 PNAU & Troye Sivan - You Know What I Need
6 2 5 S10 - Hoor Je Mij
7 8 3 FLEMMING - Paracetamollen
8 11 3 Iggy Pop - Strung Out Johnny
9 9 6 Picture This - Get On My Love
10 12 2 The Disaster Party - Dust off the Shame
11 16 2 Ava Max - Dancing's Done
12 5 4 Martin Garrix & JVKE - Hero
13 - 1 Adam Lambert - Holding Out for a Hero
14 7 7 Fatoumata Diawara & Damon Albarn - Nsera
15 18 3 Måneskin - LA FINE
16 24 2 NONCHELANGE - Op Zoek Naar Gevoel
17 15 8 Black Honey - Heavy
18 10 6 Duncan Laurence - I Want It All
19 31 2 K's Choice - Time is a Parasite
20 - 1 MAXINE - Kinda Wanna
21 20 6 The Overslept ft. Broken Bass - Broken Home
22 32 3 RAPHA - Funny
23 - 1 SERA - Head Held High
24 22 8 Ava Max - Weapons
25 17 6 Antti Autio & Litku Klemetti - Jouluflippaus
26 28 3 The Reytons - Fading
27 - 1 RAHEL - Nobody but You
28 14 5 Alan Walker - Ritual
29 36 2 Olly Murs - Dancing On Cars
30 26 4 Sam Ryder - Put A Light On Me
31 13 6 Fokko - Ding Dong Ding Dong
32 23 5 Young Rising Sons - Famous On The Internet
33 - 1 Ilse DeLange - Drown Us Out
34 30 4 Lost Frequencies, Elley Duhé & X Ambassadors - Back To You
35 29 7 Nicky Youre - Eyes On You
36 27 7 CATTY - I Don't Miss You (I Just Miss Your Mum)
37 - 1 Deco - Rain
38 33 5 Gaz Coombes - Long Live The Strange
39 34 5 Dylan Conrique - ugly
40 25 5 Metejoor & Hannah Mae - Wat Wil Je Van Mij
2 3 3 Sophie Ellis-Bextor & Wuh Oh - Hypnotized
3 19 2 Little Simz - Gorilla
4 6 4 Ksenia Lewis - Left for Dead
5 4 5 PNAU & Troye Sivan - You Know What I Need
6 2 5 S10 - Hoor Je Mij
7 8 3 FLEMMING - Paracetamollen
8 11 3 Iggy Pop - Strung Out Johnny
9 9 6 Picture This - Get On My Love
10 12 2 The Disaster Party - Dust off the Shame
11 16 2 Ava Max - Dancing's Done
12 5 4 Martin Garrix & JVKE - Hero
13 - 1 Adam Lambert - Holding Out for a Hero
14 7 7 Fatoumata Diawara & Damon Albarn - Nsera
15 18 3 Måneskin - LA FINE
16 24 2 NONCHELANGE - Op Zoek Naar Gevoel
17 15 8 Black Honey - Heavy
18 10 6 Duncan Laurence - I Want It All
19 31 2 K's Choice - Time is a Parasite
20 - 1 MAXINE - Kinda Wanna
21 20 6 The Overslept ft. Broken Bass - Broken Home
22 32 3 RAPHA - Funny
23 - 1 SERA - Head Held High
24 22 8 Ava Max - Weapons
25 17 6 Antti Autio & Litku Klemetti - Jouluflippaus
26 28 3 The Reytons - Fading
28 14 5 Alan Walker - Ritual
29 36 2 Olly Murs - Dancing On Cars
30 26 4 Sam Ryder - Put A Light On Me
31 13 6 Fokko - Ding Dong Ding Dong
32 23 5 Young Rising Sons - Famous On The Internet
33 - 1 Ilse DeLange - Drown Us Out
34 30 4 Lost Frequencies, Elley Duhé & X Ambassadors - Back To You
35 29 7 Nicky Youre - Eyes On You
36 27 7 CATTY - I Don't Miss You (I Just Miss Your Mum)
37 - 1 Deco - Rain
38 33 5 Gaz Coombes - Long Live The Strange
39 34 5 Dylan Conrique - ugly
40 25 5 Metejoor & Hannah Mae - Wat Wil Je Van Mij
1
geplaatst: 7 januari 2023, 14:24 uur
notering vorige_week aantal_weken
1 15 2 Chris Stapleton - I'm A Ram
2 17 2 Traumahelikopter - Geen Zon
3 1 4 Lana Del Rey - Did you know that there's a tunnel under Ocean Blvd
4 -- 1 The Veils - Time
5 4 11 Taylor Swift - Anti-Hero
6 11 2 The Veils - No Limit Of Stars
7 6 3 Circa Waves - Living in the Grey
8 2 5 PNAU, Troye Sivan - You Know What I Need
9 -- 1 DeWolff - Night Train
10 16 2 Alex Lahey - Shit Talkin'
11 13 2 Prins, De Munnik & Den Tex - Aan de Rafelrand
12 -- 1 Harry Styles - Music For a Sushi Restaurant
13 3 3 Wallows - WISH ME LUCK
14 7 10 Sam Fender - Wild Grey Ocean
15 10 2 Weezer - Dark Enough to See the Stars
16 20 6 Morrissey - Rebels Without Applause
17 18 12 WIES - Ik Zie Ik Zie
18 19 2 Yo La Tengo - Fallout
19 12 15 Margo Price - Been To The Mountain
20 9 8 DeWolff - Counterfeit Love
Daarnaast deze week ook afscheid genomen van de volgende nummers:
vorige_week aantal_weken
5 14 Alvvays - Belinda Says
8 9 Altin Gün - Leylim Ley
14 10 King Gizzard & The Lizard Wizard - Hate Dancin'
1
geplaatst: 7 januari 2023, 17:20 uur
Binnen De Lijntjes 07/01/2023
Vier plaatjes lieten we achter in 2022, vier nieuwe binnenkomers dus in de eerste/tweede week van 2023.
Hoogste nieuwe is een plaatje dat qua temperatuur wel in de buurt komt van die van 31 december.
Louane kwam in december met het album Sentiments en gaat op haar nummer La Fille alvast goed de hoogte in, begeleid door prachtige piano.
Na zes weken Tipparade en met Kerst achter ons haalt Phoebe in het nieuwe jaar de lijst.
De nieuwe van Boxed In haalde ik uit het lijstje van AstroStart (waarin wel meer interessante nieuwkomers stonden, trouwens).
01 04 04 A.A. Williams - The Echo
02 02 07 Bleach Lab - If you only feel it once
03 01 22 The Haunted Youth - Broken
04 07 06 Sam Fender - Wild Grey Ocean
05 06 08 Einmusik - Arrival
06 03 05 Kat Von D - Lovesong
07 05 13 The Haunted Youth - I Feel Like Shit And I Wanna Die
08 11 04 Sam Fender - Little Bull Of Blithe
09 13 03 Ghost Woman - The end of a gun
10 08 11 The WAEVE - Can I Call You (ft. Graham Coxon & Rose Elinor Dougall)
11 14 07 Röyksopp – Stay Awhile (ft. Susanne Sundfør)
12 09 15 Jessie Ware - Free Yourself
13 10 19 First Aid Kit - Out of my head
14 16 04 Ladytron - Faces
15 17 03 IST IST - Mary in the black and white room
16 20 02 Lana Del Rey - Did you know there's a tunnel under Ocean Blvd.
17 == 01 Spinvis - Lente '22
18 18 12 Royksopp - Feel It (ft. Maurissa Rose)
19 == 01 Louane - La Fille
20 == 01 Phoebe Bridgers - So Much Wine
21 23 09 Taylor Swift - Anti-Hero
22 == 01 Boxed In - Takes Me To You (ft. Yunè Pinku)
23 19 13 Röyksopp - Me&Youphoria
24 21 02 Stella Rose - Angel
Voor Taylor Swift is het de 9e week - waarin ze nooit hoger kwam dan plek 21 en dus ook nog nooit punten wist te vergaren voor de weeklijst.
Grensgevallen
Phosphorescent - Trying to get to heaven
STONE - Money (Hope Ain't Gone) #4
The Clockworks - Blood on the Mind
Frankie Rose - Anything
Black Belt Eagle Scout - Nobody
Buiten De Lijntjes
12 09 06 Miss Li - Hälsa Gud
15 13 08 We Are Scientists - Less From You
22 15 08 Maisie Peters - Not Another Rockstar
24 == 01 RONDÉ - The Light
Vier plaatjes lieten we achter in 2022, vier nieuwe binnenkomers dus in de eerste/tweede week van 2023.
Hoogste nieuwe is een plaatje dat qua temperatuur wel in de buurt komt van die van 31 december.
Louane kwam in december met het album Sentiments en gaat op haar nummer La Fille alvast goed de hoogte in, begeleid door prachtige piano.
Na zes weken Tipparade en met Kerst achter ons haalt Phoebe in het nieuwe jaar de lijst.
De nieuwe van Boxed In haalde ik uit het lijstje van AstroStart (waarin wel meer interessante nieuwkomers stonden, trouwens).
01 04 04 A.A. Williams - The Echo
02 02 07 Bleach Lab - If you only feel it once
03 01 22 The Haunted Youth - Broken
04 07 06 Sam Fender - Wild Grey Ocean
05 06 08 Einmusik - Arrival
06 03 05 Kat Von D - Lovesong
07 05 13 The Haunted Youth - I Feel Like Shit And I Wanna Die
08 11 04 Sam Fender - Little Bull Of Blithe
09 13 03 Ghost Woman - The end of a gun
10 08 11 The WAEVE - Can I Call You (ft. Graham Coxon & Rose Elinor Dougall)
11 14 07 Röyksopp – Stay Awhile (ft. Susanne Sundfør)
12 09 15 Jessie Ware - Free Yourself
13 10 19 First Aid Kit - Out of my head
14 16 04 Ladytron - Faces
15 17 03 IST IST - Mary in the black and white room
16 20 02 Lana Del Rey - Did you know there's a tunnel under Ocean Blvd.
17 == 01 Spinvis - Lente '22
18 18 12 Royksopp - Feel It (ft. Maurissa Rose)
19 == 01 Louane - La Fille
20 == 01 Phoebe Bridgers - So Much Wine
21 23 09 Taylor Swift - Anti-Hero
22 == 01 Boxed In - Takes Me To You (ft. Yunè Pinku)
23 19 13 Röyksopp - Me&Youphoria
24 21 02 Stella Rose - Angel
Voor Taylor Swift is het de 9e week - waarin ze nooit hoger kwam dan plek 21 en dus ook nog nooit punten wist te vergaren voor de weeklijst.
Grensgevallen
Phosphorescent - Trying to get to heaven
STONE - Money (Hope Ain't Gone) #4
The Clockworks - Blood on the Mind
Frankie Rose - Anything
Black Belt Eagle Scout - Nobody
Buiten De Lijntjes
12 09 06 Miss Li - Hälsa Gud
15 13 08 We Are Scientists - Less From You
22 15 08 Maisie Peters - Not Another Rockstar
24 == 01 RONDÉ - The Light
2
geplaatst: 7 januari 2023, 19:00 uur
De eerste nieuwe lijst van 2023 waarin Hatchie de koppositie terugpakt; veel kerstnummers onderuit duikelen alleen Amber Kamminga nog niet. Die kan ook prima in deze tijd al lijkt het buiten wel lente. Beetje opruiming gehouden, zowel aan de top met enkele erg snelle stijgers als onderin waarin er 6 uitvallen, ook 6 nieuwe dus.
Property is een band uit Australie die met hun eerste single het niet makkelijk hebben gemaakt vindbaar te zijn op het web. Een groeiplaatje, dat na een intrigerend maar rustig begin ineens loskomt met wat lekkere gitaar en zelfs nog uptempo wordt.
Josephine Odhill, zangeres van The Mysterons komt deze maand met haar eerste soloalbum. Dat gaat vast goed worden op basis van optreden als voorprogramma van Donna Blue (vlak vóór Corona) en de singles ondanks dat die niet allemaal mijn lijst hebben gehaald. Deze heeft ook een poosje liggen weken maar mag nu ook. Lekker dromerig plaatje.
R. Ring blijkt een band bestaande uit Kelly Deal, van de Breeders inderdaad, en Mike Montgomery, mij onbekend maar van Ampline. Blijkbaar hebben ze als R. Ring in 2017 ook al een album gemaakt, niks van gehoord. Het nummer heeft wel wat Breeders qua melodie, wel midetempo met wat gitaar breaks. Lekker.
Cameron Lane, amerikaanse zangeres met een nummer dat een paar weken in m'n tips heeft gestaan maar toch te goed is om niet op te nemen. Prima pop/rock.
Rahel is duits en wordt vergeleken met Wet Leg en Pixies, nou dat hoor ik niet direct, maar de gitaar ruist af en toe wel lekker.
Via Matel is een amerikaanse die prima in een rijtje past met oa Alexandra Savior en Aimee Stevens, beetje 60s aandoend dus
01 02 07 Hatchie - Nosedive
02 19 03 Thermal - Silver
03 14 04 Blondshell - Veronica Mars
04 18 02 Wolfs - Let You Go
05 01 04 Kidbug - Just Like Xmas
06 04 12 Soft Blue Shimmer - Love Being
07 09 05 Amber Kammimga - Somewhere Next Year
08 12 04 Ladytron - Faces
09 05 09 Splint - 145
10 06 08 Hello Mary - Spiral
11 13 04 Tiali - Icicles
12 08 07 Alex Lahey - Shit Talkin'
13 21 03 Luella - Never Been in Love
14 10 05 7ebra - I Have a Lot to Say
15 15 05 Laveda - F***
16 07 10 KT Laine - Again
17 16 03 Low Girl - Uh-Oh
18 31 02 The Subways - Black Wax
19 24 03 Dead Pony - Maneater
20 29 03 Obey Robots - Super Connected
21 28 02 Fran - Palm Trees
22 03 03 Lauran Hibberd - Father Christmas
23 -- 01 Property - Bent
24 20 05 Phoebe Bridgers - So Much Wine
25 11 06 Gina Birch - Wish I Was You
26 36 02 Girl Scout - All the Time and Everywhere
27 -- 01 Josephine Odhill - Sigh
28 22 07 Ailbhe Reddy - Shitshow
29 -- 01 R. Ring - Def Sup
30 25 04 Vandermeer - Cheap Trick
31 -- 01 Cameron Lane - Backseat
32 37 02 Career Woman - Static/Traffic
33 -- 01 Rahel - Ein sehr schöner Witz (Ritalin)
34 17 11 Low Girl - Knees
35 23 06 Death Valley Girls - What Are the Odds
36 26 13 Secret Shame - Color Drain [1]2x1[/i]
37 27 09 Abbie Ozard - Ford (Drive)
38 -- 01 Via Mardot - Jollity
39 32 07 Pom - Just (Good) Enough
40 30 08 Ynes - I Wanna Be Overrated
Verdwenen
33 05 Brooke Bentham - Over and Over
34 09 Venus Grrrls - Aries
35 09 Frankie Cosmos - Empty Head
38 07 Fiep - Lola
39 01 The Linda Linda - Groovy Xmas
40 04 Voom & Fazerdaze - Magic
Property is een band uit Australie die met hun eerste single het niet makkelijk hebben gemaakt vindbaar te zijn op het web. Een groeiplaatje, dat na een intrigerend maar rustig begin ineens loskomt met wat lekkere gitaar en zelfs nog uptempo wordt.
Josephine Odhill, zangeres van The Mysterons komt deze maand met haar eerste soloalbum. Dat gaat vast goed worden op basis van optreden als voorprogramma van Donna Blue (vlak vóór Corona) en de singles ondanks dat die niet allemaal mijn lijst hebben gehaald. Deze heeft ook een poosje liggen weken maar mag nu ook. Lekker dromerig plaatje.
R. Ring blijkt een band bestaande uit Kelly Deal, van de Breeders inderdaad, en Mike Montgomery, mij onbekend maar van Ampline. Blijkbaar hebben ze als R. Ring in 2017 ook al een album gemaakt, niks van gehoord. Het nummer heeft wel wat Breeders qua melodie, wel midetempo met wat gitaar breaks. Lekker.
Cameron Lane, amerikaanse zangeres met een nummer dat een paar weken in m'n tips heeft gestaan maar toch te goed is om niet op te nemen. Prima pop/rock.
Rahel is duits en wordt vergeleken met Wet Leg en Pixies, nou dat hoor ik niet direct, maar de gitaar ruist af en toe wel lekker.
Via Matel is een amerikaanse die prima in een rijtje past met oa Alexandra Savior en Aimee Stevens, beetje 60s aandoend dus
01 02 07 Hatchie - Nosedive
02 19 03 Thermal - Silver
03 14 04 Blondshell - Veronica Mars
04 18 02 Wolfs - Let You Go
05 01 04 Kidbug - Just Like Xmas
06 04 12 Soft Blue Shimmer - Love Being
07 09 05 Amber Kammimga - Somewhere Next Year
08 12 04 Ladytron - Faces
09 05 09 Splint - 145
10 06 08 Hello Mary - Spiral
11 13 04 Tiali - Icicles
12 08 07 Alex Lahey - Shit Talkin'
13 21 03 Luella - Never Been in Love
14 10 05 7ebra - I Have a Lot to Say
15 15 05 Laveda - F***
16 07 10 KT Laine - Again
17 16 03 Low Girl - Uh-Oh
18 31 02 The Subways - Black Wax
19 24 03 Dead Pony - Maneater
20 29 03 Obey Robots - Super Connected
21 28 02 Fran - Palm Trees
22 03 03 Lauran Hibberd - Father Christmas
23 -- 01 Property - Bent
24 20 05 Phoebe Bridgers - So Much Wine
25 11 06 Gina Birch - Wish I Was You
26 36 02 Girl Scout - All the Time and Everywhere
27 -- 01 Josephine Odhill - Sigh
28 22 07 Ailbhe Reddy - Shitshow
29 -- 01 R. Ring - Def Sup
30 25 04 Vandermeer - Cheap Trick
31 -- 01 Cameron Lane - Backseat
32 37 02 Career Woman - Static/Traffic
33 -- 01 Rahel - Ein sehr schöner Witz (Ritalin)
34 17 11 Low Girl - Knees
35 23 06 Death Valley Girls - What Are the Odds
36 26 13 Secret Shame - Color Drain [1]2x1[/i]
37 27 09 Abbie Ozard - Ford (Drive)
38 -- 01 Via Mardot - Jollity
39 32 07 Pom - Just (Good) Enough
40 30 08 Ynes - I Wanna Be Overrated
Verdwenen
33 05 Brooke Bentham - Over and Over
34 09 Venus Grrrls - Aries
35 09 Frankie Cosmos - Empty Head
38 07 Fiep - Lola
39 01 The Linda Linda - Groovy Xmas
40 04 Voom & Fazerdaze - Magic
0
geplaatst: 7 januari 2023, 21:40 uur
Terwijl SanderT schreef
Opvallend, twee verschillende Rahels tegelijkertijd in de weeklijstjes binnen.
Overigens is de titel van Via Mardot zo te zien Jollity
* denotes required fields.