MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi in Its Right Place: Radiohead Top 50

zoeken in:
8. Everything in Its Right Place

Hetzelfde kan wel gezegd worden voor Kid A. De eerste keer de opener horen was een wonder, die warme synthtonen en dat ritme. Überzalig en überbriljant. Was dit Radiohead? Ms een van de grootste ommezwaaien in de muziekgeschiedenis. Tot In Rainbows verscheen was Kid A mijn fave RH album en nu ik deze zo weer even hoor stiekem nog een beetje

7. Nude

Prachtige otherworldy en lieflijke ballad van In Rainbows. Zo pristine, zo in een vacuüm in space gezongen, prachtig! Het kruipt heerlijk onder je huid. Prachtige opbouw ook, een song als een warme deken

6. How to Disappear Completely

Zou vroeger op het podium gestaan hebben, maar is een klein beetje aan slijtage onderhevig (miljoenen keren gehoord ) Wel nog steeds een monument van een song die Thom schreef nav zijn depressie. Prachtig droevige song met ook weer een schitterende opbouw. Vooral die snijdende gitaar -en vioolgeluiden gaan door merg en been

Morgen de top 5

luigifort schreef:
8. Everything in Its Right Place
(embed)

Hetzelfde kan wel gezegd worden voor Kid A. De eerste keer de opener horen was een wonder, die warme synthtonen en dat ritme. Überzalig en überbriljant. Was dit Radiohead? Ms een van de grootste ommezwaaien in de muziekgeschiedenis. Tot In Rainbows verscheen was Kid A mijn fave RH album en nu ik deze zo weer even hoor stiekem nog een beetje

Top 10 is zeker the right place Ik vind die warme electronica ook heel fijn

luigifort schreef:
6. How to Disappear Completely
(embed)

Zou vroeger op het podium gestaan hebben, maar is een klein beetje aan slijtage onderhevig (miljoenen keren gehoord ) Wel nog steeds een monument van een song die Thom schreef nav zijn depressie. Prachtig droevige song met ook weer een schitterende opbouw. Vooral die snijdende gitaar -en vioolgeluiden gaan door merg en been

Precies hoe ik em ook zou ranken

5. House of Cards

Zalig zomerzwoele song van In Rainbows. Lekker achterover hangen in je comfy armchair, drankje, openhaard aan (wel gek in de zomer ). Maar zo'n sfeertje dus Heerlijk helemaal in wegzwelgen. Parel

4. Reckoner

We blijven bij In Rainbows, lang mijn fave track van het album geweest, misschien nu nog, tis allemaal stuivertje wisselen in de hogere regionen. Maar mijn mond viel open van verbazing van zoveel schoonheid toen ik Reckoner voor het eerst hoorde. Dat is zo'n transcendente ervaring. Muzikaal lijkt het zo eenvoudig, maar het is zo prachtig. De ritmes en zang samen, ongelooflijk!

3. Pyramid Song

Weer zo'n monument van een song, deze van Amnesiac. Leerde ik pas laat kennen, maar boy o boy, wat een schoonheid. Alsof het zo ineens uit de hemel neergedaald is. Prachtige opbouw met die piano en de ruimtes ertussenin en naarmate het aanzwelt engelachtig mooi, instrument voor instrument en wat een emotie

2. Videotape

De afsluiter van In Rainbows. Altijd wel een mooi nummer gevonden, maar de laatste jaren tot grote hoogte gestegen in mijn aanzien. Het is zo prachtig verdrietig en desolaat en de muziek zo 'sparse'. En ook hier weer die emotie. Deze laat een diepe imprint in je ziel achter

1. The National Anthem

Al was het alleen maar vanwege dat geniale basloopje Wat een song! Hier zit alles in. Sterke song, duistere en geheimzinnige sfeer. Een fijne vaart, een mooie opbouw, een kakofonie op het eind, tis zelfs jazzy Monster van een song!

In Rainbows is zo geniaal goed, hè. Kan nog wel eens op een brutale dag in mijn top 10 belanden.
Mooi lijstje Luigi, top 10 is lekker hoor.

Geen High 'N Dry, Fake Plastic Trees, Just, Street Spirit (Fade Out), Paranoid Android, Karma Police, There There ----> DOODGEDRAAID!!!

1 The National Anthem
2 Videotape
3 Pyramid Song
4 Reckoner
5 House of Cards
6 How to Disappear Completely
7 Nude
8 Everything in Its Right Place
9 Planet Telex
10 Weird Fishes/Arpeggi

11 Lucky
12 I Might Be Wrong
13 Black Star
14 Climbing Up the Walls
15 Lotus Flower
16 (Nice Dream)
17 Knives Out
18 Separator
19 All I Need
20 Subterreanen Homesick Alien

21 In Limbo
22 Myxomatosis
23 No Surprises
24 Let Down
25 Optimistic
26 Where I End and You Begin
27 Codex
28 Go to Sleep
29 Blow Out
30 Bulletproof... I Wish I Was

31 A Punchup at a Wedding
32 My Iron Lung
33 Motion Picture Soundtrack
34 Jigsaw Falling Into Place
35 Daydreaming
36 Bloom
37 Sulk
38 Airbag
39 Idioteque
40 15 Step

41 Decks Dark
42 A Wolf at the Door
43 Stop Whispering
44 The Numbers
45 Present Tense
46 Creep
47 The Bends
48 2 + 2 = 5
49 You
50 Anyone Can Play Guitar

Mooi rijtje! Al zou ik de helft nog eens moeten luisteren!

1. Let Down
2. No Surprises
3. Karma Police
4. Lurgee
5. (Nice Dream)
6. Knives Out
7. Lucky
8. How to Disappear Completely
9. All I Need
10. Fake Plastic Trees

11. Black Star
12. Sulk
13. Nude
14. Videotape
15. Bones
16. Exit Music (for a Film)
17. High and Dry
18. Talk Show Host
19. The Bends
20. The Tourist

21. Bullet Proof ... I Wish I Was
22. Creep
23. Planet Telex
24. Pyramid Song
25. Anyone Can Play Guitar
26. Climbing Up the Walls
27. Just
28. Prove Yourself
29. Reckoner
30. Subterranean Homesick Alien

Wat een nummer 1, kapotje hard

Gast
geplaatst: vandaag om 16:48 uur

geplaatst: vandaag om 16:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.