MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi in Its Right Place: Radiohead Top 50

zoeken in:
Volgens mij hebben we maar weinig users op MuMe van na 1995...

5 nummers van Pablo Honey in de top 50 en geen Street Spirit? Een bijzondere lijst is het zeker

Ja doodgedraaid. Vond het destijds in jullie kuikentijd wel een prachtig nummer.

Beetje het A Forest van Radiohead.
Heb ik ook liever 5 nummers van Three Imaginary Boys
O nee, ik bedoel Head on the Door

35. Daydreaming

De mooiste (ambient) track van A Moon Shaped Pool. Meeslepend melancholisch en verdrietig. Had ook zo op Kid A gepast. Hierna dus geen tracks meer van dat album.

34. Jigsaw Falling Into Place

De obvious single van In Rainbows, de meest commerciële en radiofriendly song. Fijn up-tempo, maar op zo'n supersterk album niet bij de bovenste helft van de beste songs. Desalniettemin genieten

33. Motion Picture Soundtrack

Beetje vergelijkbaar met Daydreaming. Ook zo'n verdrietige longing snowy track. Mooi! Dit is de afsluiter van Kid A.

32. My Iron Lung

Een song die niet voor een gat te vangen is. Lang zelf ook niet begrepen. Later ten volle gaan waarderen. Je denkt aan een lieflijke ballad, maar later gaat het meerdere keren heerlijk tegendraads los. Een beetje zoals Paranoid Android (ook een mooie song), dat de lijst niet gehaald heeft in het kader van doodgedraaid

Tempo is weer hoog!

31. A Punch Up at a Wedding

Een mooie cinematic, sferisch deinende song van Hail to the Thief. Ms een beetje een voorbode al op werk van A Moon Shaped Pool? Maybe

Nog heel wat bij te luisteren. Deze ken ik ook niet.

Luisterdruk

30. Bulletproof...I Wish I Was

Prachtballad van The Bends. Sferisch nachtelijk en stilmakend. Vooral het refrein is zo blissfull, als een starry night

luigifort schreef:
31. A Punch Up at a Wedding
(embed)

Een mooie cinematic, sferisch deinende song van Hail to the Thief. Ms een beetje een voorbode al op werk van A Moon Shaped Pool? Maybe

Deze zou bij mij in mijn top 5 komen. Ook mijn favoriete Radiohead album, ik snap niet dat OK Computer hier altijd in alle lijsten op 1 komt:)

Ik luister ondanks mijn leeftijd toch ook alweer zo'n twintig jaar naar Radiohead en nog steeds is het me niet gelukt om Street Spirit dood te draaien

29. Blow Out

Oneindig fijner en beter dan dat straatgeestje. Hier raak je niet op uitgeluisterd. Banger van een afsluiter van Pablo Honey. Blur-y sfeer ook wel.

Ook mooi, maar ik vind het nummer ervoor nog mooier
Ook Blur-y trouwens, en beetje R.E.M.-y

Had id in de lijst gemoeten...

I got better, I got strong

Had zo op Fables of the Pablo Reconstruction gepast

Ja, beetje R.E.M. 80s vibe hoor ik er zeker in
Was ook een van hun invloeden, he?
En andersom op Up ook weer

Ja klopt

luigifort schreef:
voor de loser onder ons

Ach, hou je Beck!

luigifort schreef:
Had zo op Fables of the Pablo Reconstruction gepast

Een hint naar je volgende top 50?

Na 7 jaar kan die wel behoorlijk anders zijn

Die Chinese broers zijn iig 7 jaar ouder

Lurgee is inderdaad wel heel REM-y maar de mannen waren dan ook wel fan

Blow Out, daar hoor je ze in de rustige stukken al een beetje vooruitblikken op de meer atmosferische momenten van later, die intro is zelfs al een beetje Jigsaw

28. Go to Sleep

Dit is wel een nummertje voor johan de witt Zalige single van Hail to the Thief, met erg fijn gitaarwerk

Gast
geplaatst: vandaag om 18:43 uur

geplaatst: vandaag om 18:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.