MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi in Its Right Place: Radiohead Top 50

zoeken in:
No surprise
Of wel Verwacht iig veel upsets

(fijne droom)

(Fade Out)

(for a film)

(1 van die 3 heeft het gehaald )

50. Anyone Can Play Guitar

Van hun meest gitaaroriented debuut. Toen had je niet kunnen vermoeden dat het zo'n grote diverse band zou worden. Toen was het een van de zoveelste alternatieve gitaarbandjes van de begin jaren '90. Fijne gejaagde song wel, beetje grunge-y feel ook wel

49. You

Opener van het debuut. Fijne grootse song. Heeft wel een beetje de vibe en power van een Manic Street Preachers. Ook hier weer die gitaren in overdrive

Al twee nummers van Pablo? Vreemd.

Twee teveel

Duidelijk verschil van mening

48. 2 + 2 = 5

Opener van Hail to the Thief, misschien wel hun meest alternatieve en diverse en onbegrepen album. In het begin misschien een slowburner, maar vanaf halverwege gaat het heerlijk los

47. The Bends

2e song en titeltrack van het album. Een prachtige gitaareruptie in het begin. Met dit album begon het voor mij in 1995. Sloeg in als een bom bij me, zulke kwaliteit! Fijne tegendraadse powerful song!

46. Creep

Misschien nog altijd hun meest bekende (meest geliefde) song? Ik moest er lang weinig van hebben eigenlijk (net als de band zelf die 'm tegenwoordig na lange tijd weer live spelen) Maar dit is wel een anthem natuurlijk, voor de loser onder ons Heerlijk het contrast tussen lieflijke verzen en outbursts in de refreinen.

45. Present Tense

Van A Moon Shaped Pool, 7 jaar geleden alweer Een album dat ik destijds een flink aantal keren beluisterd heb, maar ik heb er daarna nooit echt meer naar terug gegrepen. Het is niet echt onder mijn huid gekropen. Misschien weer eens oppakken Er staan zeker mooie nummers op, zoals deze song. Deze is heerlijk voor in je loungechair aan zee met een cocktail in je hand, chillende

44. The Numbers

Nu we toch aan het chillen zijn, meteen deze track erachteraan, past perfect Heerlijk zacht deinende song van A Moon Shaped Pool ook

Dat laatste album nooit gehoord.
Pablo Honey duidelijk ondergewaardeerd door de jonkies hier

Jouw (als niet groot RH liefhebber) fave album?

Nee, The Bends en OK C toch wel
Maar wel top-5

43. Stop Whispering

De een na mooiste of beste track van Pablo Honey in mijn ogen of oren zo je wil Er komt er dus nog maar eentje van dat album Dit is een prachtige lieflijke ballad

Mijn fave PH is nog niet geweest

42. A Wolf at the Door

Afsluiter van Hail to the Thief. Een rappende Thom en een mooi refrein. Fijne song!

41. Decks Dark

Een van de mooiste tracks van A Moon Shaped Pool, doet me qua klank wel aan Thom's samenwerking met Bjørk denken (I've Seen It All)
Prachtige song wel! Was mijn liefde voor andere RH songs niet zo groot geweest, dan had deze wel top 20 gestaan ofzo.

40. 15 Step

Zalig ritmische song, vol humor en blijmoedigheid ook, voetjes van de vloer. Live ook een hoogtepunt bij de Westergasfabriek zomer 2008. Mooi zo met die ondergaande zon

39. Idioteque

Radiohead gaat drum 'n bass? Vond dit destijds wel een (heerlijke) vreemde eend in de bijt op het Kid A album. Een tijdje op uitgekeken geweest, maar nu is de waardering er weer Hypnotiserende song.

38. Airbag

Radiohead by numbers, ik heb het idee dat ze dit soort songs zo uit hun mouw schudden alsof het niks is, zo effortless en toch ze klinken allemaal distinct. Mooie voortzetting van The Bends, met een meer ethereal twist.

37. Sulk

In 1995 direct een groot fave, deze voorlaatste track van The Bends. Nu iets minder, maar nog steeds mooi genoeg om de lijst te halen. 1995 haha toen waren al die hipsters hier nog niet geboren

Zoveel beter dan die song die erna komt

Yep, die heb ik niet. Veel bekende van ze heb ik niet. Sommigen overschat, sommigen doodgedraaid

36. Bloom

Opener van The King of Limbs, een album dat wat tegenviel na In Rainbows. Deze 'lelijke' song ook destijds, maar hij is gaan groeien en groeien en is onder mijn huid gekropen. Meer een soundscape dan een song eigenlijk, maar boeien

luigifort schreef:
Yep, die heb ik niet. Veel bekende van ze heb ik niet. Sommigen overschat, sommigen doodgedraaid

Let ons niet Down

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.