MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi in Its Right Place: Radiohead Top 50

zoeken in:
27. Codex

Prachtige desolate sfeer op deze albumtrack van The King of Limbs. Ethereal bliss, let je op Johnny Marr Otherworldy track.

26. Where I End and You Begin

Schitterend sfeervolle, spannende, geheimzinnige, gedreven en donkere song van Hail to the Thief. Onderschatte parel.

25. Optimistic

De meest straightforward song van Kid A, maar duidelijk ook met Kid A traits. Het alternatieve en tegendraadse, zo noem ik het maar, erin spreekt me erg aan.

Gaan op de luisterlijst!

Die vol is tot 2029?

24. Let Down

Ik hoop dat ik niemand teleurstel met deze positie Niet direct een van mijn faves in het begin, dat is pas later gekomen. Schitterend 'klinkende' track.

De titel zegt het al, dat is wel een let down
Ik vind hem iets magisch hebben

23. No Surprises

Ik stond er van te voren niet bij stil, maar deze en Let Down passen eigenlijk perfect samen. Klinken allebei zo mooi. No Surprises is ook nog eens heel ontroerend.

22. Myxomatosis

Zalig gruizige chaotische overrompelende track van Hail to the Thief. Erg fan van, lekker op luid volume.

Vreemde volgorde soms maar leuke lijst meneer Luigi. Street Spirit hoort wel top 10… wellicht moet ik zelf maar een lijstje droppen hierna

jordidj1 schreef:
Vreemde volgorde soms maar leuke lijst meneer Luigi. Street Spirit hoort wel top 10… wellicht moet ik zelf maar een lijstje droppen hierna

Doen!

21. In Limbo

Erg fan van het in limbo geluid van Kid A, zo noem ik het maar. Hey, zo heet de song ook. Zalig dat elektronisch transcendente sfeertje.

In Limbo personal fave

20. Subterranean Homesick Alien

Duidelijk een hommage aan Bob Dylan (de titel). Altijd een fave geweest deze. Heerlijk dat 'onder water' sfeertje en nog eens een goede song ook.

19. All I Need

De leden van Radiohead zijn meesters in het neerzetten van sfeer. Zie deze song bijvoorbeeld. De song zelf is prima, maar de sfeer steekt erbovenuit. Zalig dat nachtelijke zwoele.

18. Separator

Dit is ook een johan de wittje denk ik Schitterende afsluiter van The King of Limbs, met een prachtige opbouw. Erg ontroerend naar het eind toe ook.

17. Knives Out

Dit is definitely een johan de witt fave Ook van mij Prachtige lieflijke gitaarpartijen en dito zang.

Ja hun jangle heaven-song

16. (Nice Dream)

Lieflijk zachte en koesterende ballad van The Bends, het voelt ook echt dreamlike aan en die paar outbursts op het eind is mooi ruw wakker worden

Prachtig nummer
Zoveel fijner dan de straatgeest.

Met Subterranean, All I Need en Nice Dream toch steeds meer favjes, fijn hoor

15. Lotus Flower

Zaligste en fijnste nummer van The King of Limbs, deze single. Je kan er op chillen en dansen zo je wil. Heerlijk sensuele song.

14. Climbing Up the Walls

Prachtige mysterieuze track van OK Computer. Beter dan sommige singles van het album. Het sleept zich heerlijk vervormd voort in zowel instrumentatie en zang. Als teer dat langzaam van een muur afdruipt, heerlijk!

13. Black Star

Vanaf het allereerste begin meteen een dikke favoriet. Heerlijk hoe we er meteen inknallen met die gitaren, wat een sound ook! Wat volgt is een mooie ballad met een fijn refrein waarna die gitaren weer glorieus mogen rinkelen

Climbing Up the Walls, heerlijk naargeestige sfeer heeft dat nummer.

12. I Might Be Wrong

Hier ben ik ook zo verzot op. Zo heerlijk ritmisch en tegendraads. Onweerstaanbare track van Amnesiac. En ook nog eens mysterieus mooi

11. Lucky

Street Spirit (Fade Out) 2.0? Misschien wel! Deze heb ik ook doodgedraaid, maar deze kan 't hebben. Wat een prachtige en bij tijd en wijle unheimische song!

10. Weird Fishes/Arpeggi

Zalige song van In Rainbows, zucht! Prachtig die arpeggio's van de gitaar, het subterranean sfeertje, Thom's prachtige zang en een wonderschone melodie. Prachtig ook de opbouw naar een climax, waarna de song nog eens mooi omslaat diep een oceaantrog in, spannend!

9. Planet Telex

Hier begon mijn Radiohead verhaal, met deze song. Ik zag dit album liggen in de platenzaak en was geïntrigeerd door de hoes en wilde 'm beluisteren. Planet Telex was een mokerslag, ik was meteen verliefd, dit album zou meteen mee. Het heeft nog niets aan kracht ingeboet. Een monument van een song!

Gast
geplaatst: vandaag om 18:42 uur

geplaatst: vandaag om 18:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.