MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #3

zoeken in:
Mijn mtv was de European top 20 de UK top 40 en unplugged alternative nation toby amies, ray cokes, Paul king. Beavis en butt head. Pip dann. Simone angel party zone etcetera.

Die riff van Money for Nothing blijft legendarisch.

Nu sorry van Kensington. Dat mogen ze inderdaad wel zeggen voor hun abominabele oeuvre.

Om oud lid Stijn_Slayer te parafraseren: de zanger klinkt alsof hij elk moment zijn stem kwijt kan raken en wat mij betreft kan dat moment niet snel genoeg komen.

Ook terug van boodschappen, weinig gemist zo te zien. Bevestigd door deze galmmasturbatie van Kensington.

harm1985 schreef:
(quote)

Omdat Fleetwood Mac, zeker thematisch, tijdloos is. All hail the breakup song!

Ik heb geen zin om naar een andersmans geluk te luisteren. Gedeelde smart is halve smart.

Ik ben getrouwd en heb kinderen, dus ik kan het weten.

100% eens. Liedjes van gelukkige mensen zijn objectief kut.

Dat zal niet helpen want ze hebben nu een andere zanger

Marco schuitmaker> kensington> Dire Straits trouwens.

Ik vond Kensington in hun hoogtijdagen vreselijk, wat niet werd geholpen doordat je er overal mee werd doodgegooid.. Veel van die liedjes zijn uiteindelijk best aardig opgedroogd, maar Sorry blijft wel echt een draak van jewelste

Kensington is ook zo'n band waarvan ik het hele jaar vergeet dat ze bestaan, waarna ik er keihard mee geconfronteerd word tijdens de Top 2000.

jasper1991 schreef:
Wauw, ik vind dit dus een van de saaiste AC/DC's.

Waarschijnlijk dé reden waarom dit zo hoog staat.

Chasing Cars ♥️

Weet nog als de dag van gisteren dat ik deze ontdekte, mei 2006

Zelden zo'n eerste verliefdheid bij een nummer gevoeld als deze Snow Patrol

https://media1.tenor.com/m/BigVI9YgNSoAAAAC/smile-gary-lightbody.gif

Gretz schreef:
Chasing Cars ♥️

Weet nog als de dag van gisteren dat ik deze ontdekt, mei 2006

Zelden zo'n eerste verliefdheid bij een nummer gevoeld als bij Chasing Cars
Chasing Cars is een Nationalmeisje.

Kan deze prima hebben.

staralfur schreef:
(quote)

Floor Jansen is sws één van de beste zangeressen van ons land. En dat weet de gemiddelde Nederlander nu ook, door dat programma.

En wat de gemiddelde Nederlander ook zegt is 'dat liedje met Henk Poort is wel goed, de rest van haar muziek vind ik niks'. Precies waarom Eefje de Visser niet moet meedoen aan dat programma.

harm1985 schreef:
(quote)

En wat de gemiddelde Nederlander ook zegt is 'dat liedje met Henk Poort is wel goed, de rest van haar muziek vind ik niks'. Precies waarom Eefje de Visser niet moet meedoen aan dat programma.

Maar als de gemiddelde Nederlander niet eerst 7 weken lang op de rand van een emotionele inzinking was gebracht door continu huilende beste zangers/zangeressen, voordat hij/zij op die versie van Phantom werd getrakteerd, dan was het ook nooit in de lijst gekomen. Maar nu waren de zieltjes mooi perfect rijp gemaakt voor een nummer in een genre dat ze eigenlijk kut vinden

Mijn probleem met Suspicious Minds is dat elke derderangs volkszanger die wordt ingehuurd voor bruiloften en partijtjes dit nummer ook in zijn repertoire heeft. Krijg daar ernstige jeuk van.

In dezelfde categorie: Sweet Caroline.

harm1985, of Let Me Entertain You door elke school- en feestband ooit. Hoewel, dat was sowieso al best een kutnummer.

starbright boy schreef:
Mijn mtv was de European top 20 de UK top 40 en unplugged alternative nation toby amies, ray cokes, Paul king. Beavis en butt head. Pip dann. Simone angel party zone etcetera.

Stond gisteren een leuk 'in memoriam-artikel van Menno Pot in de Volkskrant waar veel hiervan ook werd genoemd.

Gretz schreef:
(afbeelding)

Geef mij maar 13, Fifteen, 22.

Maar wie ben ik.

Slowgaze schreef:
harm1985, of Let Me Entertain You door elke school- en feestband ooit. Hoewel, dat was sowieso al best een kutnummer.

Mij valt het de laatste jaren vooral op bij Angels van Robbie Williams. Wordt ook door veel mensen gecoverd. Ook door lieden die normaal alleen van die kroeghits uitbrengen..

Arrie schreef:
(quote)

Stond gisteren een leuk 'in memoriam-artikel van Menno Pot in de Volkskrant waar veel hiervan ook werd genoemd.

Dit zijn echt de jaren geweest vóórdat ik MTV ging kijken.. Maar goed, Menno is ook 13 jaar ouder dan ik, dus dat is wel logisch

mauricedegier schreef:
(quote)

Mij valt het de laatste jaren vooral op bij Angels van Robbie Williams. Wordt ook door veel mensen gecoverd. Ook door lieden die normaal alleen van die kroeghits uitbrengen..

Ach, zelfs Du Hast wordt gecoverd door artiesten die normaal alleen van die kroeghits uitbrengen, dus ik kijk nergens meer van op

Ray Cokes.... Los van de nostalgische MTV- koppeling mis ik dit soort types überhaupt in de hedendaagse media. Geweldig, rustig, kundig, grappig, zonder enige vorm van arrogantie. Moet ineens ook denken aan Harmen Siezen. Die valt voor mij in dezelfde soort oude-helden categorie.

starbright boy schreef:
Al jaren de meest overschatte band op oudjaar. Met een van hun meest vervelende ook nog

Golden Earring is bij mij al af sindsdat Barry Hay zich liet prostitueren voor een brillenreclame. Als er iets niet rock 'n Roll is, is het wel je beroemdheid commercieel uitbuiten.

Om Neil Young te quoten: Don't sing for nobody that makes me look like a joke!

Pinsnider schreef:
Ray Cokes.... Los van de nostalgische MTV- koppeling mis ik dit soort types überhaupt in de hedendaagse media. Geweldig, rustig, kundig, grappig, zonder enige vorm van arrogantie. Moet ineens ook denken aan Harmen Siezen. Die valt voor mij in dezelfde soort oude-helden categorie.

Harmen Siezen, held

harm1985 schreef:
(quote)

Golden Earring is bij mij al af sindsdat Barry Hay zich liet prostitueren voor een brillenreclame. Als er iets niet rock 'n Roll is, is het wel je beroemdheid commercieel uitbuiten.

Om Neil Young te quoten: Don't sing for nobody that makes me look like a joke!

Ik dacht dat ie het over Dire Straits had. Wat niks afdoet aan je betoog, maar toch

starbright boy schreef:

Ik keek gewoon The Box, dat je dan uren naar een leeg scherm dat te kijken in de hoop dat er iemand een nummer aanvroeg, omdat je zelf te gierig was om te bellen.

kaj_666 schreef:
(quote)

Ik dacht dat ie het over Dire Straits had. Wat niks afdoet aan je betoog, maar toch

Dire Straits zijn GODEN. Barry Hay mag de veters van Mark Knopfler niet eens strikken.

harm1985 schreef:
(quote)

Ik keek gewoon The Box, dat je dan uren naar een leeg scherm dat te kijken in de hoop dat er iemand een nummer aanvroeg, omdat je zelf te gierig was om te bellen.
Ik heb in ieder geval 1x een aanvraag gedaan: The Rasmus - First Day of my Life. Kwam even later ook voorbij (maar dat was toen überhaupt een populair nummer, dus of het specifiek door mij kwam weet ik achteraf niet).

BEK DICHT BART!!

Ik vlucht even voor Marco B., en ik ben niet eens een 15-jarig meisje.

"OM VOL trots een kleine meid te laten zien"
– Bart Arens, 2025

starbright boy schreef:
Dat zal niet helpen want ze hebben nu een andere zanger

Marco schuitmaker> kensington> Dire Straits trouwens.

Jij deed zeker Cultuur en Maatschappij op de middelbare? Je 'kleiner dan' tekens staan verkeerd om.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:05 uur

geplaatst: vandaag om 22:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.