MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #3

zoeken in:
A propos: stonden er dit jaar nou meer of minder vrouwen in de top 2000 dan vorig jaar?

Groepen als ABBA, Fleetwood Mac en Heart meegerekend.

Arrie schreef:
Ik kijk nu al uit naar het moment dat Eefje (terecht) weer niet in de keuzelijst gaat staan.

Oh nu moet er dus weer een soort van vrouwen quotum komen.
Eefje
Eefje is toch de Nederlandse Queen

harm1985 schreef:

En, ik herhaal, zonder Eefje geen S10, Froukje, Benthe, Meau of Hannah Mae.

Alsof het daar allemaal zoveel leuker door wordt..

Arrie schreef:
Ik kijk nu al uit naar het moment dat Eefje (terecht) weer niet in de keuzelijst gaat staan.
Nou, ik ben benieuwd naar je argumenten waarom dat 'terecht' zou zijn. Ik vind het onverdedigbaar dat zo'n grote artiest niet in de keuzelijst staat en sluit me vierkant aan bij de Eefje-pushers. Dan kan het nog prima voorkomen dat ze uiteindelijk niet in de Top 2000 eindigt, maar een eerlijke kans verdient ze altijd lijkt me.

harm1985 schreef:
A propos: stonden er dit jaar nou meer of minder vrouwen in de top 2000 dan vorig jaar?

Willen we meer of minder vrouwen in de Top 2000?

*de zaal gaat los*

Dan gaan we dat regelen...

Onweerwolf
jasper1991 schreef:
(quote)
Nou, ik ben benieuwd naar je argumenten waarom dat 'terecht' zou zijn. Ik vind het onverdedigbaar dat zo'n grote artiest niet in de keuzelijst staat en sluit me vierkant aan bij de Eefje-pushers. Dan kan het nog prima voorkomen dat ze uiteindelijk niet in de Top 2000 eindigt, maar een eerlijke kans verdient ze altijd lijkt me.

Is Eefje een grote artiest? Ik vermoed dat als ik 100 mensen in mijn omgeving vraag of ze haar kennen dat 0-1 mensen haar muziek kennen en minder dan 10 haar naam wel eens hebben gehoord.

Itt bijvoorbeeld Spinvis, waar ze telkens, onterecht mee op dezelfde lijn wordt gezet.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Is Eefje een grote artiest? Ik vermoed dat als ik 100 mensen in mijn omgeving vraag of ze haar kennen dat 0-1 mensen haar muziek kennen en minder dan 10 haar naam wel eens hebben gehoord.

Itt bijvoorbeeld Spinvis, waar ze telkens, onterecht mee op dezelfde lijn wordt gezet.

Dat is ook mijn ervaring ja.

Rare omgeving hebben jullie dan. Al mijn familie en vrienden kennen haar op zijn minst.

jasper1991 schreef:
Al mijn familie en vrienden kennen haar op zijn minst.

Bij mij ook zo en dat heeft toch een moeite gekost

Sting
Eefje ? Spinvis....ken wel Elvis. Iedereen die ik ken , kennen allemaal Elvis.....niemand die andere 2....

Overigens , Je stemt toch op nummers , niet of het een man of vrouw is? Of is Mume nu ook al een emancipatie platforum

Onweerwolf
jasper1991 schreef:
Rare omgeving hebben jullie dan. Al mijn familie en vrienden kennen haar op zijn minst.

Echt? Moeilijk te geloven.

Onweerwolf
Sting schreef:
Eefje ? Spinvis....ken wel Elvis. Iedereen die ik ken , kennen allemaal Elvis.....niemand die andere 2....

Overigens , Je stemt toch op nummers , niet of het een man of vrouw is? Of is Mume nu ook al een emancipatie platforum

Je was leuker toen je nog net deed alsof je niet Cured was, Cured.

Sting schreef:

Altijd al geweest zie de top 250.

Sting
Onweerwolf schreef:
(quote)

Je was leuker toen je nog net deed alsof je niet Cured was, Cured.
Ik heb dezelfde ervaring als jou , dus wat is je probleem ?

Onweerwolf
Sting schreef:
(quote)
Ik heb dezelfde ervaring als jou , dus wat is je probleem ?

Je vindt jezelf ook leuker als je niet jezelf bent?

Onweerwolf schreef:
(quote)

https://i.imgur.com/zHR9lEk.png

Sting
Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik ben mezelf , jij bent meer hypocriet....ik heb dat groffe bericht over de mening van Angelin dat je hem de mond snoerde op een asociale manier ook gelezen , dus haal die laag boter van je hoofd....het ergste is dat dat nog door 11 man geliket werd , waarvan de helft zit je te janken als zij wat tegengas terug krijgenn.... zo zit het.

Het kleine clubje binnen Mume die alles maar denken te kunnen zeggen en alleen zij......Ik heb sinds mei virig jaar ampet wat gezegd....dus wie is hier nu normaal ?

Musicmetet blijft op deze manier een b.v. tjje voor 25 eigenheimers en 75 gewone leden waaronder ik....het is 2026 , kijk eerst naar jezelf.

Bepaalde leden die hier een probleem mee hebben mogen me een PM sturen , i.p.v. met 10 man mij of een ander probeten te bashen....mag je met mij doen hoor , maar dat toont je eigen zwakte door met een groepje dat te doen....echte kerels doen dat niet

Sting
Nou , graag weer verder i.p.v. dit geneuzel...

Onweerwolf
Sting schreef:
(quote)
Ik ben mezelf , jij bent meer hypocriet....ik heb dat groffe bericht over de mening van Angelin dat je hem de mond snoerde op een asociale manier ook gelezen , dus haal die laag boter van je hoofd....het ergste is dat dat nog door 11 man geliket werd , waarvan de helft zit je te janken als zij wat tegengas terug krijgenn.... zo zit het.

Het kleine clubje binnen Mume die alles maar denken te kunnen zeggen en alleen zij......Ik heb sinds mei virig jaar ampet wat gezegd....dus wie is hier nu normaal ?

Musicmetet blijft op deze manier een b.v. tjie voor 25 eigenheimers en 75 gewone leden waaronder ik....het is 2026 , kijk eetst naar jezelf.

Bepaalde keden die hier een probleem mee hebben mogen me een PM sturen , i.p.v. met 10 man mij of een ander probeten te badhen....mag je met mij doen hoor , maar dat toont je eigen zwakte door met een groepje dat te doen....echte kerels doen dat niet

Ja, heel zielig ja, Angelin met zijn white live matters gehuil en zijn slachtofferrol als man in een maatschappij die gelijkheid belangrijk vindt. Goed dat je hem steunt als 'echte kerels' onder elkaar.

Sting schreef:

Los van het feit dat we in een samenleving leven die in vele opzichten onrechtvaardig en ongelijk is, waaronder op het vlak van man-vrouw - dat ben je toch met me eens? - gaat het hier om een individuele artiest, echt niemand heeft het over haar vrouw-zijn... maar prima als je vindt dat Eefje niet in de Top 2000 hoort hoor.

Ik heb Eefje de Visser volgens mij een keer live gezien. Dat was ergens in 2009 nog voor dat ze echt was doorgebroken. Locatie was de oude Metropool in Hengelo. Dus ik ken haar zelfs.

Sting schreef:
(quote)

Musicmetet blijft op deze manier een b.v. tjje voor 25 eigenheimers en 75 gewone leden waaronder ik....het is 2026 , kijk eerst naar jezelf.

Bepaalde leden die hier een probleem mee hebben mogen me een PM sturen , i.p.v. met 10 man mij of een ander probeten te bashen....mag je met mij doen hoor , maar dat toont je eigen zwakte door met een groepje dat te doen....echte kerels doen dat niet

Dat fenomeen steekt af en toe de kop op. Niets van aantrekken.

Onweerwolf
En anders neem je een vitaminepil dan ben je er zo vanaf.

Onweerwolf schreef:
En anders neem je een vitaminepil dan ben je er zo vanaf.

Vitamine D3.https://www.rivm.nl/nieuws/maximaal-kwart-van-nederlandse-bevolking-heeft-vitamine-d-tekort-in-winter
Je kunt trouwens ook op vakantie gaan tijdens de winterperiode naar bijvoorbeeld de Canarische eilanden.

Onweerwolf
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Vitamine D3.https://www.rivm.nl/nieuws/maximaal-kwart-van-nederlandse-bevolking-heeft-vitamine-d-tekort-in-winter
Je kunt trouwens ook op vakantie gaan tijdens de winterperiode naar bijvoorbeeld de Canarische eilanden.

Je ging er ook sneller van fietsen toch?

Wel mooi trouwens dat jij als die-hard antivaxxer hier het RIVM citeert.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Je ging er ook sneller van fietsen toch?

Wel mooi trouwens dat jij als die-hard antivaxxer hier het RIVM citeert.

Daar weet jjjj helemaal niets van. Is ook nooit met je besproken.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nogal anekdotisch bewijs.

Misschien kennen mensen Spinvis wel omdat hij wél in de top 2000 staat.

Overigens nog een andere theorie, die me te binnen schoot toen ik vandaag naar All Too Well zat te luisteren.

Vorig jaar stond dat nummer op 198, en werd uitgezonden op een onmogelijk tijdstip, dit jaar 72 plekken lager op 270 en werd het uitgezonden rond 21:40.

Zou je kunnen zijn dat de uitzendtijd van het jaar ervoor invloed heeft op het stemgedrag? Dat als minder mensen het horen, ze minder snel denken, goed nummer eigenlijk, laat ik daar volgend jaar ook op stemmen? Of er in ieder geval naar luisteren.

Cold Little Heart staat ook 'onverklaarbaar' hoog, dat zullen veel mensen ook ontdekt hebben via de Top 2000, denk ik.

jasper1991 schreef:
(quote)
Los van het feit dat we in een samenleving leven die in vele opzichten onrechtvaardig en ongelijk is, waaronder op het vlak van man-vrouw - dat ben je toch met me eens? - gaat het hier om een individuele artiest, echt niemand heeft het over haar vrouw-zijn... maar prima als je vindt dat Eefje niet in de Top 2000 hoort hoor.

Leo Blokhuis had er vorig jaar een item over in A Gogo, dat de meest populaire artiesten de afgelopen 10 a 15 jaar vrouwen zijn, zoals Taylor Swift, Beyoncé, etc. maar dat dat totaal niet terug te zien is in de lijst.

Misschien zit er wel te weinig overlap tussen de fanbase van bepaalde muzikanten en top 2000 stemmers.

vielip schreef:
(quote)

Alsof het daar allemaal zoveel leuker door wordt..

Mijn punt was meer dat zij wel in de top 2000 staan. Maar ik heb verder ook niks met die artiesten, die allen schatplichtig zijn aan Eefje.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:17 uur

geplaatst: vandaag om 08:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.