Muziek / Toplijsten en favorieten / Last.FM - Lijstjes
zoeken in:
0
geplaatst: 20 maart 2006, 17:47 uur
Ik vind jou manier van weergeven toch wel erg smaakvol Sietse
Mag ik vragen hoe je dat doet?
0
geplaatst: 20 maart 2006, 18:00 uur
0
geplaatst: 20 maart 2006, 18:05 uur
0
geplaatst: 20 maart 2006, 18:06 uur
Wel grappig om te zien dat mensen duidelijk door MuM beinvloed zijn
.
.
0
geplaatst: 20 maart 2006, 19:56 uur
Zou er geen mogelijkheid zijn zulke lijstjes in je profiel te krijgen? Je wekelijkse top-artists en je laatst gespeelde nummers
0
Sietse
geplaatst: 20 maart 2006, 20:31 uur
obsessed schreef:
Mag ik vragen hoe je dat doet?
(quote)
Mag ik vragen hoe je dat doet?Ik gebruik firefox. Voor firefox heb je een extensie (plugin) genaamd Greasemonkey. Met greasemonkey kun je scripts instaleren die websites aanpassen. Zo heb je ook scripts voor Last.fm. Met deze scripts kun je op last.fm heel veel doen, bijv je playstatiscs bijhouden (alleen werkt dat niet lekker als je een keer gereset hebt, zoals ik) Ook kun je percentages laten zien van hoeveel je een bepaalde artiest die week hebt gespeeld, of in je totale artiest top. En het leukste (vind ik) is wat je in mijn plaatje heel duidelijk ziet, worden de veranderingen in je toplijsten bij gehouden, stijgers, dalers, nieuwkomers enz.
Hier een aantal links waar je alles kunt vinden:
http://greasemonkey.mozdev.org/
http://userscripts.org/
Er staan voor veel meer websites userscripts op, dus je kunt je helemaal uitleven.
Wat ik verder uiteindelijk doe is een printscreen van mijn last.fm pagina maken, deze uitknippen in een grafisch programma (meestal the gimp, want die start snel op) zet deze op mijn website en post een paar links over het internet.
0
geplaatst: 20 maart 2006, 20:38 uur
Bedankt voor de uitleg. Ik zal het zometeen eens proberen
Ik vond inderdaad ook vooral de stijgers/dalers een leuke toevoeging.
Ik vond inderdaad ook vooral de stijgers/dalers een leuke toevoeging.
0
geplaatst: 20 maart 2006, 21:27 uur
0
Toine Rorije
geplaatst: 20 maart 2006, 21:34 uur
Ik vind het de moeite niet me daar helemaal voor aan te melden, maar voor degenen die dit allemaal netjes bij willen houden in een schriftje; ik luister al een week lang alleen maar naar the Pop Group en Bob Dylan. Ook duidelijk te zien in de volgende grafiek:

0
geplaatst: 20 maart 2006, 22:59 uur
ik heb mijn stats van vorige week nog altijd niet binnen, het duurt weer lang...
* denotes required fields.